Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 16:43 

Hardtraxx Newbie

ramon038: Vette melodie en kick! heeft 2010 stijltje :thumbup: . enigste wat ik zou veranderen is misschien een andere leadsound, die klinkt nu nog wat standaard.

Wat vinden jullie van deze melo en kick?

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 17:14 

Hardtraxx Newbie

@shocked, vette melodie en kick! Misschien zou je kunnen proberen om je tok wat meer aan de tail van je kick vast te lijmen, het klinkt nu te erg alsof het 2 delen zijn. Voor de rest vet! dikke melo ook!

Hier mijn nieuwste project, gaat nu vooral om de kick(s) en arrangement. Min/pluspunten?

Hier nog iets grappigs waar ik mee bezig ben geweest, afmaken? Wie raad waar de melodie van is?

[zippy]http://www8.zippyshare.com/v/53111895/file.html[/zippy]

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 23:47 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:
@shocked, vette melodie en kick! Misschien zou je kunnen proberen om je tok wat meer aan de tail van je kick vast te lijmen, het klinkt nu te erg alsof het 2 delen zijn. Voor de rest vet! dikke melo ook!

Hier mijn nieuwste project, gaat nu vooral om de kick(s) en arrangement. Min/pluspunten?

Klinkt erg vet man! Lekkere drive zit er in, vind t persoonlijk ook heel erg vet dat je 2 kicks gebruikt, allebij lekkere kicks ^^
leuke synth en zoals ik zei geeft wel een lekkere drive mee ! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 23:54 

Hardtraxxer

heb een beetje gekloot met fl , niet echt serieus ofzo ben gewoon nieuwschierig naar de reacties hier :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 16:41 

Hardtraxx Newbie

hardstylegeneration schreef:
heb een beetje gekloot met fl , niet echt serieus ofzo ben gewoon nieuwschierig naar de reacties hier :P

Kicks klinken lekker, vind t alleen een beetje rommelig haha. :D
En probeer de screeches goed te plaatsen. Probeer ook FL Limiter uit te zetten bij master, zorgt altijd voor irritaties. Voor de rest snap ik wel waar je heen wilt :P Suc6 dr mee. Ik ben ook met een track bezig. Het is wel iets heel anders dan wat jij creëert. Het is namelijk euforische, ben benieuwd (:

[zippy]http://www17.zippyshare.com/v/14067574/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 16:53 

Hardtraxxer

Waarom is het beter om de FL Limiter uit te zetten eigenlijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 17:16 

Hardtraxx Newbie

Laud schreef:

Ik vind het zelf fijner aangezien er een soort sidechain op zit. Waardoor het geluid de ene keer harder gaat, en de andere keer zachter. FL Limiter kun je het best gebruiken, als je dat wil, om te masteren. Om snel te kunnen masteren kun je ook eventueel spelen met Maximus. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 17:18 

Hardtraxxer

Laud schreef:

Omdat die klote limiter alles naar een bepaald level trekt.. Waardoor er uiteindelijk geluiden elkaar in de weg gaan zitten..
Je kan wel meteen met je limiter starten, maar dan moet je daar natuurlijk mee weten om te gaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 17:25 

Hardtraxxer

Genetic schreef:

En probeer de screeches goed te plaatsen. Probeer ook FL Limiter uit te zetten bij master, zorgt altijd voor irritaties. Voor de rest snap ik wel waar je heen wilt :P Suc6 dr mee. Ik ben ook met een track bezig. Het is wel iets heel anders dan wat jij creëert. Het is namelijk euforische, ben benieuwd (:

ja ben helemaal met je eens dat het nogal druk klinkt en idd rommelig, zal eens kijken of ik het een beetje aan kan passen , thanks voor de tip over die limiter trouwens :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 23:49 

Hardtraxxer

Genetic schreef:

Nice track, rond 27 seconden hoor je steeds "ho ho ho ho he he he" (XDDD) hoe maak je dat? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 14:52 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:
Genetic schreef:

Nice track, rond 27 seconden hoor je steeds "ho ho ho ho he he he" (XDDD) hoe maak je dat? :P

Wat bedoel je precies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 17:12 

Hardtraxx Newbie

Rayne schreef:
@sjuul
Hier graag ook een manier voor Logic, aangezien ik geen FL Studio gebruik. Toch bedankt voor je uitleg, The Venator!

Kick bouncen naar EXS24 en dan via pitch bend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 22:07 

Hardtraxxer

@Genetic Je kick mag wat harder, ook vind ik die hoge pitch niet helemaal soepeltjes. Probeer op andere manieren ook de pitch van je kick te testen zoals bijvoorbeeld Audacity of Cool Edit Pro etc. Ook klinkt dat ho ho geluidje zoals iedereen het hier noemt wel leuk, maar ik herken het persoonlijk als een standaard preset uit een lijstje waarvan ik dan denk probeer hem zelf iets uit te breiden met layers of eventueel gewoon een eigen sound maken (waarvan ik begrijp dat het lastig is ik ben zelf ook een beginnende producer)

Zelf ff raw dingetje gemaakt, ben er best trots op. Het kan wel is mijn beste track ooit worden. De anti heeft wel beetje opvulling nodig maar da komt later
[zippy]http://www11.zippyshare.com/v/5076245/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 22:43 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
@Genetic Je kick mag wat harder, ook vind ik die hoge pitch niet helemaal soepeltjes. Probeer op andere manieren ook de pitch van je kick te testen zoals bijvoorbeeld Audacity of Cool Edit Pro etc. Ook klinkt dat ho ho geluidje zoals iedereen het hier noemt wel leuk, maar ik herken het persoonlijk als een standaard preset uit een lijstje waarvan ik dan denk probeer hem zelf iets uit te breiden met layers of eventueel gewoon een eigen sound maken (waarvan ik begrijp dat het lastig is ik ben zelf ook een beginnende producer)

Zelf ff raw dingetje gemaakt, ben er best trots op. Het kan wel is mijn beste track ooit worden. De anti heeft wel beetje opvulling nodig maar da komt later
[zippy]http://www11.zippyshare.com/v/5076245/file.html[/zippy]

Keihard jonge!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2014 00:27 

Hardtraxxer

@Shocked & The Venator: Aangezien het nog WIP is ben ik benieuwd naar het eind resultaat! Er zijn wel wat puntjes maar dat daarvoor is het nog een snippet :D

@Bwazza: Niet verkeerd! De screech mag wel wat opvulling krijgen, eventueel door andere sounds of een gefilterde delay? Ook in de versnelling mag er wel iets gebeuren waardoor het net wat interessanter word.
Extra geluiden of met toonhoogte spelen.

@Genetic: Klinkt wel grappig! Er mag wel meer een echte melodie bij of die sounds naar voren halen(paar dB omhoog?) Je kick overheerst nog een beetje en de gehele track mag wel wat meer interessante FX e.d. gebruiken.

@Antergy: Zoals zelf al zegt is hij nog wat leeg. Vind hem ook te eentonig, mag wel wat meer variatie in :)

Was bezig met wat hard sounds te maken en heb ze in een loopje gezet. Nu heb ik al enkele verschillende kicks geprobeerd maar het past er allemaal net niet bij. Een holle kick is leuk omdat hij kort is zodat er meer ruimte is voor de "hard sounds" maar ook dat is het niet :P
Misschien dat iemand hier een idee heeft?

Heb er nu even een kick onder gezet als voorbeeld, deze is nog niet af. Het gaat ook meer om de sounds.

Heb de verschillende "hard sounds" in een loopje gezet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2014 00:35 

Hardtraxxer

Dayum nice man! Hoe maak je dat soort dingen? Misschien tutorial? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2014 02:39 

Artiest

@Skatzow: Zou iets meer rust creëren. Het klinkt nu wel heel snel achter elkaar allemaal waardoor het niet echt te volgen is. Zitten een paar leuke sounds tussen, maar mag allemaal nog wel wat dikker met meer distortion etc.

Ik zou in het geval van zulke 'testjes' gewoon frontliner zijn kick oid er even bij pakken want dan hoor je veel beter hoe je sounds in de mix klinken en waar je ze nog moet verbeteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2014 11:06 

Hardtraxx Newbie

klinkt al lekker.

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2014 15:19 

Hardtraxxer

@Skatzow

Je moet echt een tutorial maken voor die sounds, echt gruwelijk :thumbup:

Kleine WIP van mij, ik twijfel nog over de lead enz. Kick is wel (iets) beter geworden (Meer laag + Hardere punch)

[zippy]http://www6.zippyshare.com/v/29607945/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2014 16:52 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:
@Skatzow

Je moet echt een tutorial maken voor die sounds, echt gruwelijk :thumbup:

Kleine WIP van mij, ik twijfel nog over de lead enz. Kick is wel (iets) beter geworden (Meer laag + Hardere punch)

[zippy]http://www6.zippyshare.com/v/29607945/file.html[/zippy]

Iets meer reverb op de lead misschien? Klinkt wel vet hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2014 21:17 

Hardtraxxer

Antergy, sjuul, kruif: Thanks!

@sjuul, Daar heb ik nog niet aan gedacht. die kick past er niet helemaal bij maar is wel goed om de sounds wat beter te eq'en, Thanks!

@Re-amp, vind hem nog wat leeg klinken, mag wel een layer bij die ook de lagere frequenties vult.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2014 22:13 

Hardtraxxer

@Antergy, kick gaat steeds meer vooruit! Misschien nog wat eq'en en dan is hij prima imo :)
@Skatzow, de sounds zijn heel sick. Maar vind het wel wat chaotisch.
@Re-Amp Mag inderdaad wat voller, vind de sound ook wat te glad (Geen idee hoe ik dat anders moet zeggen).
Ik zou er in ieder geval wat meer detune bij gooien maar dat is smaak :)

Dan dit, heb zelf aardig wat moeite met leads en dan vooral het voller maken daarvan. De top lead die je hier hoort vind ik best goed gelukt maar die backing chords klinken dan weer te slap voor me gevoel. Ook in het hoog heel erg rommelig, maar misschien komt dit door sylenth zelf (?). Feedback wordt gewaardeerd :)
Het is geen remake trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2014 14:02 

Hardtraxxer

Link aangepast met een iets nieuwere, en misschien betere, versie :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2014 15:07 

Hardtraxxer

Had feedback op je soundcloud achter gelaten weet niet of je dat gezien hebt? ik zou de laagste frequenties (150/500 hz) nog opvullen zodat hij solo wat warmer klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2014 15:17 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Had feedback op je soundcloud achter gelaten weet niet of je dat gezien hebt? ik zou de laagste frequenties (150/500 hz) nog opvullen zodat hij solo wat warmer klinkt.

Ja had ik gezien, qua scherpte zit het vooral bij die chords, de toplead (noem ik het maar even) is redelijk goed denk ik. Lage frequenties tussen de 150 en 500 Hz moeten inderdaad nog worden opgevuld :) Thanks!
Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner