Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:18 

Hardtraxxer

Ventrue
Klinkt vet hoor! :)
Misschien kan je wat pluckjes onder de break zetten en wat pads etc. voor wat extra sfeer!
De kick mist een beetje kracht maar klinkt al best lomp!
Verders prima stukkie muziek :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 19:32 

Hardtraxx Addict

@Ventrue
de kick klinkt een beetje alsof de punch er vanaf is geknipt. Ik zou zeggen, maak er een flinke klap van en dan kan hij denk ik best lekker klinken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 19:43 

Artiest

mrbubble456 schreef:
@antergy idee is wel leuk, uitvoering wat minder. Zoals sjuul al zegt klinken de hoge noten niet echt lekker, probeer wat met die noten wat te spelen tot het wel fijn klinkt.

Ik heb zelf ook een nieuwe melodie gemaakt.

Melo is wel lekker, alleen de snares lopen niet goed :P
Verveelde me dus maakte ik van het filmpje van Toneshifterz op Facebook een edit ^^
[zippy]http://www5.zippyshare.com/v/74207063/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 19:46 

Hardtraxxer

Haha jezus, dan moet je je wel heel erg vervelen om daarvan een 'edit' te maken.. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 22:09 

Hardtraxxer

haha je kan ergens maar inspiratie vandaan halen!

@mrbubble456 vind je melodie nog iets te zwaar klinken. Dit kan aan je lead liggen maar er zouden misschien ook wat noten tussen in passen.

Heb de intro wat aangepast en ben nogsteeds naar de goede sounds aan het zoeken voor de mid-intro

Als hij het niet doet even op de link klikken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 22:39 

Artiest

Skatzow schreef:
@SoundEnergizer vind je melodie nog iets te zwaar klinken. Dit kan aan je lead liggen maar er zouden misschien ook wat noten tussen in passen.

Melodie? of heb je mij perongeluk gelinkt? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 22:46 

Hardtraxxer

Oops verkeerd gequoted haha bedoelde mrbubble456
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 17:56 

Hardtraxxer

@Skatzow Klinkt nice! Hoe maak je zulke sounds die je in die intro hoort, wil ik ook wel is leren hahaha.

Zelf nieuwe lead, of teminste layer, naja melody is van Da Tweekaz - Tweekay14.

[zippy]http://www77.zippyshare.com/v/27687129/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 18:07 

Artiest

Antergy schreef:
@Skatzow Klinkt nice! Hoe maak je zulke sounds die je in die intro hoort, wil ik ook wel is leren hahaha.

Zet de bassline in een ander pattern, en gooi een low cut op je melodie ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 18:49 

Hardtraxxer

SoundEnergizer schreef:
Antergy schreef:

Zet de bassline in een ander pattern, en gooi een low cut op je melodie ;)

Ja I know maar ben beetje lui, was alleen ff snelle test
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 18:55 

Hardtraxxer

kan aan de upload liggen maar ik mis toch een aantal frequenties zoals het hoog(10/13 Khz) en nog een klein beetje in het mid-hoog gebied.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 21:01 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
kan aan de upload liggen maar ik mis toch een aantal frequenties zoals het hoog(10/13 Khz) en nog een klein beetje in het mid-hoog gebied.

Das zeker de upload hahahaha hij klinkt anders op mn pc zelf
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 21:17 

Artiest

Skatzow schreef:

@mrbubble456 vind je melodie nog iets te zwaar klinken. Dit kan aan je lead liggen maar er zouden misschien ook wat noten tussen in passen.

Heb de intro wat aangepast en ben nogsteeds naar de goede sounds aan het zoeken voor de mid-intro

Als hij het niet doet even op de link klikken.

Ik mis een bass en tail in je kick, of is dit onderdeel van je opbouw?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 21:26 

Hardtraxxer

Dat is inderdaad niet als een kick bedoeld, als "mix" intro opbouw inderdaad.
Zal ik hem erin laten?

Edit: oja, in het 2e gedeelte hoor je een "reversed bass", bedoel je dat? zoja dat is inderdaad alleen de losse reversed :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2014 12:30 

Artiest

Skatzow schreef:
Zal ik hem erin laten?

Edit: oja, in het 2e gedeelte hoor je een "reversed bass", bedoel je dat? zoja dat is inderdaad alleen de losse reversed :D

Die hoor ik eigenlijk niet? :P of ik weet niet wat je bedoeld. Maar ik zou die kick in de opbouw niet doen, want het klinkt nu meer als een onafgewerkte kick dan iets wat opbouwt. Misschien dan gewoon een house kickje ofzo.

ik heb m'n reverse bass weer wat verder aangepast en een beginnetje gemaakt aan een mid-intro ofzo :)

[zippy]http://www71.zippyshare.com/v/81961299/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2014 21:04 

Hardtraxx Beheerder

sjuul schreef:
Skatzow schreef:
Zal ik hem erin laten?

Die hoor ik eigenlijk niet? :P of ik weet niet wat je bedoeld. Maar ik zou die kick in de opbouw niet doen, want het klinkt nu meer als een onafgewerkte kick dan iets wat opbouwt. Misschien dan gewoon een house kickje ofzo.

ik heb m'n reverse bass weer wat verder aangepast en een beginnetje gemaakt aan een mid-intro ofzo :)

Ik vind de reversed nog een beetje op de achtergrond, die 'scherpe' toon komt er niet steeds doorheen, probeer hem wat meer mid/high te geven. De low van de reversed vind ik ook niet zo. sound ervan is samen met de rest van de sounds best vet.

Ik heb zelf net een nieuwe melodie in elkaar gezet en vond hem het delen waard.

[zippy]http://www22.zippyshare.com/v/54608601/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2014 21:12 

Hardtraxx Elite

The Venator schreef:

Maak nou eens wat af Kaaz. Klinkt heel vet dit :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 16:10 

Artiest

The Venator schreef:

Ik vind de reversed nog een beetje op de achtergrond, die 'scherpe' toon komt er niet steeds doorheen, probeer hem wat meer mid/high te geven. De low van de reversed vind ik ook niet zo. sound ervan is samen met de rest van de sounds best vet.

Thanks voor je feedback. Mid en highs zouden evt nog iets geboost kunnen worden idd. Het scheelt al wel als je hem in goeie kwaliteit luistert ipv via zippy. Low ben ik zelf juist wel tevreden over eigenlijk.

Over jouw stukje; Je lead klinkt heel trashie in het hoog. Ik zou een aparte layer aanmaken die dat frequentie gebied (12K) mooi opvult en de lagen die dat nie tmooi weergeven iets cutten. En evt een passive EQ gebruiken om je hoog nog eens te boosten. Die klinken ook minder trashie.
De punch in je kick komt een beetje slappy over en ik zou je tail nog wat verder layeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 18:46 

Hardtraxx Beheerder

Thx voor je feedback, wat je zegt over de lead klopt helemaal. Ik had ook even snel een eq erop gegooit en wat getweaked, hij is nu alweer een stuk beter :P
Over de kicks: Ik ben nog van plan om nieuwe kicks (jawel, een hele uitdaging na bijna twee jaar) te gaan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 17:37 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
sjuul schreef:
Skatzow schreef:
Zal ik hem erin laten?

Lekker! Beetje Josh & Wesz gevoel hierbij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 17:51 

Hardtraxxer

@The Venator
Klinkt erg lekker oldskool! Ik had alleen een vraagje: bij je eerste kick pitch gaat de kick in een soort pitch bend omhoog. Dit hoor je tegenwoordig vaak in tracks. Hoe doe je dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 18:19 

Hardtraxx Beheerder

Rayne schreef:
@The Venator
Klinkt erg lekker oldskool! Ik had alleen een vraagje: bij je eerste kick pitch gaat de kick in een soort pitch bend omhoog. Dit hoor je tegenwoordig vaak in tracks. Hoe doe je dat?

Linksbovenin de piano roll zie je deze twee figuurtjes:
Afbeelding

De driehoek en het schuine streepje. Klik deze beide aan en plak vervolgens een noot bij de kick die je wilt 'pitchen'

Afbeelding

Je ziet dat die nooit nu het driehoekje en het schuine streepje bevat, deze noot hoor je niet, maar zorgt er wel voor dat de sample omhoog/omlaag pitcht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 18:48 

Artiest

The Venator schreef:
Rayne schreef:
@The Venator

Linksbovenin de piano roll zie je deze twee figuurtjes:
Afbeelding

De driehoek en het schuine streepje. Klik deze beide aan en plak vervolgens een noot bij de kick die je wilt 'pitchen'

Afbeelding

Je ziet dat die nooit nu het driehoekje en het schuine streepje bevat, deze noot hoor je niet, maar zorgt er wel voor dat de sample omhoog/omlaag pitcht.

Nice! hoor je idd volgens mij ook in de climax edit van bass modulators - let me see ya

Eens uitzoeken of zoiets ook in Logic te vinden is of iemand die dit weet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 11:29 

Hardtraxxer

@sjuul
Hier graag ook een manier voor Logic, aangezien ik geen FL Studio gebruik. Toch bedankt voor je uitleg, The Venator!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 14:37 

Hardtraxx Beheerder

Geen dank.
Vorige  1 ... 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner