K neem aan dat je nieuw bent op dit forum en de ''spelregels'' nog niet kent..
Persoonlijk vind ik het een 13/12 raw trackje..
Het is mij ook te eentonig..
K neem aan dat je nieuw bent op dit forum en de ''spelregels'' nog niet kent..
Ik moet zeggen, ik was best wel verrast! Goeie sounds, echter wel wat eentonig inderdaad. Maar ga vooral door want ik zou wel meer willen horen
Ik moet zeggen, ik was best wel verrast! Goeie sounds, echter wel wat eentonig inderdaad. Maar ga vooral door want ik zou wel meer willen horen.
Hierbij mijn eigen track. Ik keek The Walking Dead en moest gewoon iets met dit stukje doen. Dat is uiteindelijk deze rauwe, experimentele track geworden. Het is mijn eerste hardstyle productie aangezien ik nu ongeveer een half jaar serieus bezig ben met produceren. Alle kritiek is dus meer dan welkom, graag zelfs want het kan altijd beter!![]()
View on SoundCloud
Haha, kan me voorstellen dat je dat zegt, vandaar ook dat ik er bij heb gezet dat het een experimentele track is geworden. Na een rot periode thuis moest dit er even uit denk ikSkatzow wrote:@The Auditory Nerve. Ieeeets teveel kickrolls :POok je reverb is iets teveel aanwezig.
Wauw, goed gehoordLaud wrote: Bassleader Anthem kick?
Laud wrote: Bassleader Anthem kick?
Snap ik. Ik gebruikten die ook eerst toen ik begon. Super handig en nog is een lekkere kick ook.Wauw, goed gehoord. Klopt inderdaad, ben pas een halfjaar echt bezig in FL en heb persoonlijk meer de voorkeur naar het eerst goed krijgen van een sfeer/gevoel in een track en dan de kwaliteit/originaliteit in een track omdat dat iets is wat je kunt ontwikkelen snap je? Maar binnenkort ga ik eens een paar tutorials kijken voor het maken van een eigen kick.
Hier kan je wel een lekkere zeur synth bij gebruikenAntergy wrote: Zelf nieuwe lead layer bla bla zit nog wat werk aan, en bij mn kick staat punch iets te hard. Voor de rest ben ik benieuwd wat jullie vinden
http://www74.zippyshare.com/v/65044865/file.html
ik zou hem zeker uitwerken. Vocal doet me denken aan dat van wasted penguinz. Positief want past prima!sensa wrote:
ps. mixdown is nie al te best, komt doordat het een project van jaar geleden is![]()
http://www61.zippyshare.com/v/82510671/file.html
Bedankt voor je comment! Ik houd van kickrolls, dus wat mij betreft kunnen er nooit teveel in zitten haha. Misschien is het ook meer een luistertrack dan een plaat om echt op te djensen (hooguit wat airdrummen op de rolls haha). Hoe kan ik het beste mijn lead want minder scherp maken denk je? Heb soms nog wel eens moeite om een goeie lead te maken met voldoende saw e.d., weet ook niet precies welke effecten plugins hiervoor zijn?Broken Balance wrote:@ Auditory Nerve : Ja te veel kick rolls inderdaad. Maar de kick vind ik wel vet, doet me denken aan wat oudere kicks. Afwerking is ook netjes, vocalen en sfeer. Ik denk dat je synth ook wel wat meer uitwerking kan gebruiken want het lijkt alsof je echt iets atmosferisch wil neerzetten maar daar is hij net te simpel en scherp voor.
Vind het erg vet klinken! Je kick staat misschien iets te hard? Vind de stijl die je probeert neer te zetten erg tof, daar houd ik wel vanBroken Balance wrote:Zelf na heel wat jaar weer eens iets open gegooid.
En sinds ik zelf niet meer zo naar de mainstream neig probeer ik, net als Rawmon, een beetje de Spoontech kant op te zoeken. En daarbij een beetje de simpliciteit van de oudere hardstyle.
Waar dit moest uitkomen, let wel dit is twee dagen werk, alle percussie is nog kaal en de synth ook. Heb gewoon in grote lijnen neergezet hoe ik het ong wil hebben. Kick is wel in een aardig ver stadium, moet alleen nog gemasterd worden.
http://www5.zippyshare.com/v/9728204/file.html
Punthoofd wrote:gebruikte ze in 'de oude hardstyle' geen effecten ?
Klinkt imo beetje te simpel dit, en ik vind je kick helemaal niks.. zal smaak zijn..
let wel dit is twee dagen werk, alle percussie is nog kaal en de synth ook. Heb gewoon in grote lijnen neergezet hoe ik het ong wil hebben.
Ik snap wel wat je bedoelt, echter is wat iemand in 2 dagen kan doen per persoon verschillend. Er is ook een verschil tussen ''kale percussie'' en geen percussie.. Je plaatst het hier toch om feedback te ontvangen ? Naar mijn mening is het te simpel, en vind ik je kick niksBroken Balance wrote:Punthoofd wrote:gebruikte ze in 'de oude hardstyle' geen effecten ?
Klinkt imo beetje te simpel dit, en ik vind je kick helemaal niks.. zal smaak zijn..let wel dit is twee dagen werk, alle percussie is nog kaal en de synth ook. Heb gewoon in grote lijnen neergezet hoe ik het ong wil hebben.
Thanks. Ja ik denk wel dat hij wat hard staat inderdaad, een pad vind ik wel een goed idee inderdaad.The Auditory Nerve wrote: Vind het erg vet klinken! Je kick staat misschien iets te hard? Vind de stijl die je probeert neer te zetten erg tof, daar houd ik wel van, ik zou persoonlijk een pad erbij gooien en misschien een choir voor de extra sfeer. Klinkt verder nog wel wat leeg maar dat gaf je zelf al aan. Mag ik vragen hoe jij je lead hebt aangepast?
Hmm. Vind het maar wat saai en de sounds klinken wat dun. Zoals je zelf al zegt, het tweede stukje haalt inderdaad de sfeer eruit. Ik zou misschien de noten wat langer maken.sjuul wrote:@Broken balance: Leuk dat je experimenteerd, maar het klinkt, in mijn oren, niet echt interessant. Klinkt nog leeg en niet alleen met percussies, maar het is nog wat saai allemaal. Je kick heeeft een hele nare punch dus daar zou ik ook even wat aan werken. Je track mist een overall impact.
Ik wilde zelf iets dromerigs maken en ben tevreden met het eerste stukje, de akkoordjes en die reverb. Wat daarna komt haalt naar mijn mening de sfeer er een beetje uit. Benieuwd wat jullie vinden? Zit overigens nog gewoon frontliner kicks in.
http://www31.zippyshare.com/v/19321133/file.html
ThaBomba. wrote:@sjuul vette opbouw, lekker clean die sounds. In de opbouw klinkt de melodie wel goed, maar klinkt wat saai met de kick er bij. Misschien helpt de synth wat voller maken. Die subkick voor je climax klinkt ook wel vet.
@venator erg sterk! Idd lekker zweverig. Weinig op aan te merken eigenlijk.
@Antergy vind de synth niet echt fijn klinken. Kick klinkt best goed! De punch zou idd iets zachter mogen.
Ik heb zelf vanmiddag Spire maar eens binnen gehaald. Het is geen hardstyle, heb maar eens wat anders gemaakt nadat ik het album van Porter Robinson aan had staan. Dit is mijn eerste snelle poging. Weet niet of ik er mee verder moet![]()
View on SoundCloud