Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 13:35 

Hardtraxx Newbie

wat vinden jullie hiervan
graag jullie mening

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 14:26 

Hardtraxxer

Wish-Haunter schreef:
graag jullie mening

K neem aan dat je nieuw bent op dit forum en de ''spelregels'' nog niet kent..

Persoonlijk vind ik het een 13/12 raw trackje..
Het is mij ook te eentonig..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 15:31 

Hardtraxxer

@ Wish-Haunter

het wil nog niet echt klappen, kick mist wat kracht. de opzet is er alleen nog sleutelen aan je sounds, vind je sfeer in je break wel vet!
en het is idd wel beetje eentonig

ben ook weer aan het klooien geweest in FL na lange tijd, kom niet echt verder na dit stukje tips voor de intro zijn welkom
[zippy]http://www67.zippyshare.com/v/49211235/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 15:35 

Hardtraxx Newbie

Wish-Haunter schreef:
graag jullie mening

Ik moet zeggen, ik was best wel verrast! Goeie sounds, echter wel wat eentonig inderdaad. Maar ga vooral door want ik zou wel meer willen horen :thumbup: .

Hierbij mijn eigen track. Ik keek The Walking Dead en moest gewoon iets met dit stukje doen. Dat is uiteindelijk deze rauwe, experimentele track geworden. Het is mijn eerste hardstyle productie aangezien ik nu ongeveer een half jaar serieus bezig ben met produceren. Alle kritiek is dus meer dan welkom, graag zelfs want het kan altijd beter! :thumbsup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 17:28 

Hardtraxxer

Is het niet handig dat als er regels zijn, deze ook worden nageleefd?
Vind persoonlijk dat mensen die geen feedback geven ook geen feedback verdienen.
Kan zijn dat hij nieuw is maar laat hem dan eerst feedback geven, voordat hij het zelf krijgt.
Misschien zeikerig maar hoop dat het wel begrepen wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 18:02 

Hardtraxxer

Klopt! Hij had minimaal iets kunnen zeggen over de sfeer e.d. nietwaar? Was laatst volgens mij ook al bij Antergy waar niemand hem feedback gaf.

@The Auditory Nerve. Ieeeets teveel kickrolls :POok je reverb is iets teveel aanwezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 18:23 

Hardtraxxer

Citaat:
Ik moet zeggen, ik was best wel verrast! Goeie sounds, echter wel wat eentonig inderdaad. Maar ga vooral door want ik zou wel meer willen horen :thumbup: .

Hierbij mijn eigen track. Ik keek The Walking Dead en moest gewoon iets met dit stukje doen. Dat is uiteindelijk deze rauwe, experimentele track geworden. Het is mijn eerste hardstyle productie aangezien ik nu ongeveer een half jaar serieus bezig ben met produceren. Alle kritiek is dus meer dan welkom, graag zelfs want het kan altijd beter! :thumbsup:

Bassleader Anthem kick? :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 18:43 

Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
@The Auditory Nerve. Ieeeets teveel kickrolls :POok je reverb is iets teveel aanwezig.

Haha, kan me voorstellen dat je dat zegt, vandaar ook dat ik er bij heb gezet dat het een experimentele track is geworden. Na een rot periode thuis moest dit er even uit denk ik :P . Bedankt voor je tijd en tip!

Laud schreef:

Wauw, goed gehoord :thumbsup:. Klopt inderdaad, ben pas een halfjaar echt bezig in FL en heb persoonlijk meer de voorkeur naar het eerst goed krijgen van een sfeer/gevoel in een track en dan de kwaliteit/originaliteit in een track omdat dat iets is wat je kunt ontwikkelen snap je? Maar binnenkort ga ik eens een paar tutorials kijken voor het maken van een eigen kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 20:15 

Hardtraxxer

Laud schreef:

Citaat:
Wauw, goed gehoord :thumbsup:. Klopt inderdaad, ben pas een halfjaar echt bezig in FL en heb persoonlijk meer de voorkeur naar het eerst goed krijgen van een sfeer/gevoel in een track en dan de kwaliteit/originaliteit in een track omdat dat iets is wat je kunt ontwikkelen snap je? Maar binnenkort ga ik eens een paar tutorials kijken voor het maken van een eigen kick.

Snap ik. Ik gebruikten die ook eerst toen ik begon. Super handig en nog is een lekkere kick ook. :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 21:22 

Hardtraxx Veteran

Bedankt allemaal voor de feedback! Ik ga er mee bezig. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 22:22 

Hardtraxxer

@Rumpfy Punch mag wat sherper en korter vind ik in de intro. Ook misschien een zachte pluk die elke eerste noot van een maat van je melodie speelt (of gewoon een paar random noten uit je melodie) Gewoon om het iets voller te maken. Die synth op de achtergrond is wel lekker btw.

Zelf nieuwe lead layer bla bla zit nog wat werk aan, en bij mn kick staat punch iets te hard. Voor de rest ben ik benieuwd wat jullie vinden
[zippy]http://www74.zippyshare.com/v/65044865/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 22:55 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
Zelf nieuwe lead layer bla bla zit nog wat werk aan, en bij mn kick staat punch iets te hard. Voor de rest ben ik benieuwd wat jullie vinden
[zippy]http://www74.zippyshare.com/v/65044865/file.html[/zippy]

Hier kan je wel een lekkere zeur synth bij gebruiken :P de melodie past daar goed bij die overigens ook zo slecht niet is :thumbup: Ook de kick, je zegt het zelf al idd met de punch, maar verder klinkt deze ook goed, nog een beetje leeg alleen :P

Zelf weer ff verder gewerkt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 02:14 

Hardtraxxer

sensa schreef:

ps. mixdown is nie al te best, komt doordat het een project van jaar geleden is :P
[zippy]http://www61.zippyshare.com/v/82510671/file.html[/zippy]

ik zou hem zeker uitwerken. Vocal doet me denken aan dat van wasted penguinz. Positief want past prima!
Ik denk dat als je de melodie iets laat variƫren dat ie super in het gehoor ligt. En dan bedoel ik enkel dat hij iets omhoog gaat bijvoorbeeld een beetje zoals faster n further bass modulators remix.

@antergy De punch van je kick is te hard.

@AvixDJ: Klinkt vet hoor alleen je sounds staan te hard t.o.v. de kick

Zelf ben ik van de week begonnen met dit project. I don't know where it's going maar t project begint al wel redelijk op gang te komen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 03:54 

Kraak... Piep...

Ik merk hier dat over het algemeen veel mainstream platen zijn geplaatst :P

@ Auditory Nerve : Ja te veel kick rolls inderdaad. Maar de kick vind ik wel vet, doet me denken aan wat oudere kicks. Afwerking is ook netjes, vocalen en sfeer. Ik denk dat je synth ook wel wat meer uitwerking kan gebruiken want het lijkt alsof je echt iets atmosferisch wil neerzetten maar daar is hij net te simpel en scherp voor.

@ Antergy : Die snelle bliepjes klinken alsof je een scratch tussen door doet, dat klinkt imo niet zo mooi. Daarbij is het wel leuk uitgewerkt, kan nog wel iets meer lagen gebruiken, maar is het iets unieks? Dat niet echt.

@ AvixDJ : De bliepjes als deuntje zijn wel grappig gedaan alleen worden wat naar de achtergrond gedrukt door de fx. Net als je synth op het latere stuk. Wat al helemaal naar achter gedrukt wordt is je kick. Die goed afgewerkt klinkt als kick zijnde. Als het chaotisch moet zijn is het dat nog niet helemaal. Want dat zou hem vetter maken imo. Maar dan zie ik het meer a la Phuture Noize.

@ Stoefoe : De sfeer e.d. klinkt wel goed, de text zou ik iets beter verwerken, processen door de stem wat zwaarder te maken o.i.d. interplaats van een kale rap stem. De percussie zou ik wegdoen en vervangen door anderen, deze klinken niet mooi, snares, claps e.d., de melodie is goed maar de synth kan nog wel wat lagen gebruiken, wat wijder.

Zelf na heel wat jaar weer eens iets open gegooid.
En sinds ik zelf niet meer zo naar de mainstream neig probeer ik, net als Rawmon, een beetje de Spoontech kant op te zoeken. En daarbij een beetje de simpliciteit van de oudere hardstyle.
Waar dit moest uitkomen, let wel dit is twee dagen werk, alle percussie is nog kaal en de synth ook. Heb gewoon in grote lijnen neergezet hoe ik het ong wil hebben. Kick is wel in een aardig ver stadium, moet alleen nog gemasterd worden.

[zippy]http://www5.zippyshare.com/v/9728204/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 14:18 

Hardtraxxer

gebruikte ze in 'de oude hardstyle' geen effecten ?
Klinkt imo beetje te simpel dit, en ik vind je kick helemaal niks.. zal smaak zijn..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 15:37 

Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
@ Auditory Nerve : Ja te veel kick rolls inderdaad. Maar de kick vind ik wel vet, doet me denken aan wat oudere kicks. Afwerking is ook netjes, vocalen en sfeer. Ik denk dat je synth ook wel wat meer uitwerking kan gebruiken want het lijkt alsof je echt iets atmosferisch wil neerzetten maar daar is hij net te simpel en scherp voor.

Bedankt voor je comment! Ik houd van kickrolls, dus wat mij betreft kunnen er nooit teveel in zitten haha. Misschien is het ook meer een luistertrack dan een plaat om echt op te djensen (hooguit wat airdrummen op de rolls haha). Hoe kan ik het beste mijn lead want minder scherp maken denk je? Heb soms nog wel eens moeite om een goeie lead te maken met voldoende saw e.d., weet ook niet precies welke effecten plugins hiervoor zijn?

Broken Balance schreef:
Zelf na heel wat jaar weer eens iets open gegooid.
En sinds ik zelf niet meer zo naar de mainstream neig probeer ik, net als Rawmon, een beetje de Spoontech kant op te zoeken. En daarbij een beetje de simpliciteit van de oudere hardstyle.
Waar dit moest uitkomen, let wel dit is twee dagen werk, alle percussie is nog kaal en de synth ook. Heb gewoon in grote lijnen neergezet hoe ik het ong wil hebben. Kick is wel in een aardig ver stadium, moet alleen nog gemasterd worden.

[zippy]http://www5.zippyshare.com/v/9728204/file.html[/zippy]

Vind het erg vet klinken! Je kick staat misschien iets te hard? Vind de stijl die je probeert neer te zetten erg tof, daar houd ik wel van :thumbup:, ik zou persoonlijk een pad erbij gooien en misschien een choir voor de extra sfeer. Klinkt verder nog wel wat leeg maar dat gaf je zelf al aan. Mag ik vragen hoe jij je lead hebt aangepast?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 17:17 

Kraak... Piep...

Punthoofd schreef:
Klinkt imo beetje te simpel dit, en ik vind je kick helemaal niks.. zal smaak zijn..

Citaat:
let wel dit is twee dagen werk, alle percussie is nog kaal en de synth ook. Heb gewoon in grote lijnen neergezet hoe ik het ong wil hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 17:24 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Punthoofd schreef:

Citaat:
let wel dit is twee dagen werk, alle percussie is nog kaal en de synth ook. Heb gewoon in grote lijnen neergezet hoe ik het ong wil hebben.

Ik snap wel wat je bedoelt, echter is wat iemand in 2 dagen kan doen per persoon verschillend. Er is ook een verschil tussen ''kale percussie'' en geen percussie.. Je plaatst het hier toch om feedback te ontvangen ? Naar mijn mening is het te simpel, en vind ik je kick niks :)
Beetje hetzelfde als een afgezaagde preview online te gooien, met de opmerking dat hij nog ge-mastered moet worden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 20:55 

Kraak... Piep...

Dat is het ook, daarom heet het het test/snippets topic. :lol:

Jij zegt, je gebruikt geen effecten, klopt want ik heb dat er nog niet bijgedaan.
Kale percussie klopt want het is gewoon de drum machine zonder extra dingen er over.
Ja het is simpel want het is de structuur.

Jij geeft je mening, leuk hoor, maar het is niet waar ik qua feedback wat aan heb.

The Auditory Nerve schreef:
Vind het erg vet klinken! Je kick staat misschien iets te hard? Vind de stijl die je probeert neer te zetten erg tof, daar houd ik wel van :thumbup:, ik zou persoonlijk een pad erbij gooien en misschien een choir voor de extra sfeer. Klinkt verder nog wel wat leeg maar dat gaf je zelf al aan. Mag ik vragen hoe jij je lead hebt aangepast?

Thanks. Ja ik denk wel dat hij wat hard staat inderdaad, een pad vind ik wel een goed idee inderdaad.
De lead is gewoon een kale preset die ik eens heb gemaakt. Ik wil hem alleen nog wat dikker maken en wat jij zegt idd nog een choir erbij.
Ik doe dat gewoon in NI Massive zelf en met wat Chorus, Unisons en Pitch Cutoff. Of meer oscillators.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2014 15:46 

Artiest

@Broken balance: Leuk dat je experimenteerd, maar het klinkt, in mijn oren, niet echt interessant. Klinkt nog leeg en niet alleen met percussies, maar het is nog wat saai allemaal. Je kick heeeft een hele nare punch dus daar zou ik ook even wat aan werken. Je track mist een overall impact.

Ik wilde zelf iets dromerigs maken en ben tevreden met het eerste stukje, de akkoordjes en die reverb. Wat daarna komt haalt naar mijn mening de sfeer er een beetje uit. Benieuwd wat jullie vinden? Zit overigens nog gewoon frontliner kicks in.
[zippy]http://www42.zippyshare.com/v/37623156/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2014 15:56 

Hardtraxx Beheerder

sjuul schreef:
@Broken balance: Leuk dat je experimenteerd, maar het klinkt, in mijn oren, niet echt interessant. Klinkt nog leeg en niet alleen met percussies, maar het is nog wat saai allemaal. Je kick heeeft een hele nare punch dus daar zou ik ook even wat aan werken. Je track mist een overall impact.

Ik wilde zelf iets dromerigs maken en ben tevreden met het eerste stukje, de akkoordjes en die reverb. Wat daarna komt haalt naar mijn mening de sfeer er een beetje uit. Benieuwd wat jullie vinden? Zit overigens nog gewoon frontliner kicks in.
[zippy]http://www31.zippyshare.com/v/19321133/file.html[/zippy]

Hmm. Vind het maar wat saai en de sounds klinken wat dun. Zoals je zelf al zegt, het tweede stukje haalt inderdaad de sfeer eruit. Ik zou misschien de noten wat langer maken.

zelf ben ik even aan het prutsen geweest met wat oude uplifting trance.
[zippy]http://www41.zippyshare.com/v/94813806/file.html[/zippy]
Vond het zelf wel lekker zweverig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2014 15:59 

Hardtraxxer

@Sjuul Klinkt goed maar als die kick er zo inkomt haalt het idd de sfeer eruit, die volgens mij bij de eerste paar noten niet bij je akkoorden past, de verdere wel, dus misschien komt het daardoor. Lead kan ook wat scherper want hij klinkt een beetje dof nog. Kick mag ook wel iets harder.

@TheVenator Niks op aan te merken klinkt heel lekker naar mijn mening!

Zelf heel stuk verder met mn dingetje, alleen punch nog te hard maar dat is saai werk en heb ik momenteel geen zin in. Er komen nog vocals net voor de climax en bij de plucks, dus dat gaat het denk ik ook een stuk beter maken.
[zippy]http://www47.zippyshare.com/v/60463420/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2014 16:06 

Artiest

I know, productietechnisch zit het allemaal nog bagger in elkaar en ik weet nog niet zo goed wat ik met de structuur wil. Maar ging me even om de melodie die er bij komt; wel of niet, maar ik ga voor nee :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2014 17:02 

Hardtraxx Veteran

@sjuul vette opbouw, lekker clean die sounds. In de opbouw klinkt de melodie wel goed, maar klinkt wat saai met de kick er bij. Misschien helpt de synth wat voller maken. Die subkick voor je climax klinkt ook wel vet.

@venator erg sterk! Idd lekker zweverig. Weinig op aan te merken eigenlijk.

@Antergy vind de synth niet echt fijn klinken. Kick klinkt best goed! De punch zou idd iets zachter mogen.

Ik heb zelf vanmiddag Spire maar eens binnen gehaald. Het is geen hardstyle, heb maar eens wat anders gemaakt nadat ik het album van Porter Robinson aan had staan. Dit is mijn eerste snelle poging. Weet niet of ik er mee verder moet :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2014 17:13 

Hardtraxxer

ThaBomba. schreef:
@sjuul vette opbouw, lekker clean die sounds. In de opbouw klinkt de melodie wel goed, maar klinkt wat saai met de kick er bij. Misschien helpt de synth wat voller maken. Die subkick voor je climax klinkt ook wel vet.

@venator erg sterk! Idd lekker zweverig. Weinig op aan te merken eigenlijk.

@Antergy vind de synth niet echt fijn klinken. Kick klinkt best goed! De punch zou idd iets zachter mogen.

Ik heb zelf vanmiddag Spire maar eens binnen gehaald. Het is geen hardstyle, heb maar eens wat anders gemaakt nadat ik het album van Porter Robinson aan had staan. Dit is mijn eerste snelle poging. Weet niet of ik er mee verder moet :P

Klinkt goed, zeker mee doorgaan. Alleen ff andere kickdrum en snare want deze zijn de standaard van FL denk ik. En dan van die synth, mjah ik vind m wel lekker haahaha beetje soft misschien maar ik vind m wel mooi zo
Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner