Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 16:29 

Hardtraxx Newbie

Verre van hardstyle haha. Maar hoop dat jullie het toch vet vinden! Let me know! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 16:46 

Hardtraxxer

DSB schreef:

Verre van hardstyle haha. Maar hoop dat jullie het toch vet vinden! Let me know! :thumbsup:

Vind het wel wat hebben, alleen een beetje te eentonige opbouw nog..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 17:33 

Hardtraxx Beheerder

DSB schreef:

Ik vind je kicks echt helemaal niks, het idee is wel erg vet. Doet me denken aan

Probeer je kicks iets helderder en minder chubby te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 18:25 

Hardtraxx Newbie

Haha thanks voor de feedback. Is denk ik ook een beetje de stijl. Ik weet wat je bedoelt met de kicks. Maar ik ging meer voor een soort percussieve hit ipv echt een standaard house kick (clicky en helder). Het kan sowieso allemaal nog beter haha dus neem je feedback wel mee. :thumbsup:

@ Punthoofd

True. :P Het is meer voor live ipv echt luister muziek denk ik. Ik ga 'm gewoon een keer draaien, kijken wat er gebeurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 22:04 

Hardtraxxer

@Vincent227 klinkt wel leuk :p alleen een beetje eentonig en droog :x Zou er wel lekker mee doorgaan :thumbup:

Ben een heel stuk verder gegaan met de remix waar ik mee bezig was :thumbup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2014 01:58 

Artiest

Vincent227 schreef:
@Antergy

Klinkt op zich wel lekker, alleen de melodie klinkt in het begin een beetje raar, maar met de kick klinkt het weer goed.. Maargoed dat kan ook aan mij liggen het is wel al laat :)

Ik ben druk bezig geweest met de feedback van jullie :) De track is al klaar, maar op soundcloud staat de preview. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D!

Klinkt lekker, alleen de tail van de kick staat the zacht, of de punch te hard..
Ben ook weer even een paar uurtjes bezig geweest, met als resultaat :
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2014 05:08 

Hardtraxxer

@SoundEnergizer De kick mag wel wat harder, en als de lead erin komt wat meer FX om het iets spectaculairder te maken. Verder kan je bij de lead misschien nog zacht een saw eronder zetten voor net wat extra kracht.

Ik heb al mijn projecten even weggelegd (9 nu die niet af zijn :P) want ik had inspiratie voor een nieuwe. Deze wil ik wel zo snel mogelijk afmaken, omdat ik er zin in heb XD. Soundcloud brengt niet de mooiste kwaliteit, dus het klinkt niet zo als ik hem hier heb, maar goed.

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2014 14:50 

Hardtraxxer

@ Antergy Melodie klinkt lekker duister, vocal mag wel iets harder. Je lead klinkt aardig, alleen tijdens de climax haalt die de drive er wel uit imo. Maar eerste indruk is zeker positief :)

Ik heb zelf na een lange tijd ook nog eens FL opgestart en heb inmiddels onderstaande gemaakt. Kick is op dit moment in progress, het is meer een melodie/sfeer test. Kritiek is altijd welkom :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2014 20:28 

Hardtraxxer

@Soundenergizer inderdaad zoals al gezegd is moet je er wat meer FX'en in zetten :P Je kan wel wat leuks met die melodie dus zeker doorgaan :thumbup:

@Antergy Leuk sfeertje zit er in de track :thumbup: Alleen die screech vind ik er niet echt bij passen zo ineens bij de drop :P

@mrbubble456 Je bassline staat wat te hard waardoor de hogere tonen wegvallen :D ook leuk die achtegrond synth, hij heeft alleen wat teveel reverb :P

Aangezien soundcloud mijn remix ziet als copyrighted, plaats ik hem nu maar ff op zippyshare :whistle: HD aan, anders is het poep :P

[zippy]http://www48.zippyshare.com/v/93891656/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2014 21:22 

Hardtraxxer

AvixDJ
Klinkt goed!
Alleen de sound design heeft n beetje werk nodig maar over de loop der tijd gaat dat goed komen!

Ik heb zelf wat experimental shizz gemaakt op 133 BPM :)
[zippy]http://www27.zippyshare.com/v/77713396/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2014 23:10 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
AvixDJ
Klinkt goed!
Alleen de sound design heeft n beetje werk nodig maar over de loop der tijd gaat dat goed komen!

Klinkt goed, maar ga please geen housestyle maken....
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2014 23:11 

Hardtraxx Veteran

Antergy schreef:
AvixDJ
Klinkt goed!

Klinkt goed, maar ga please geen housestyle maken....

Niet zo janken. :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2014 23:22 

Hardtraxx Beheerder

Ik vind er bar weinig aan xd het ritme klopt in mijn oren ook voor geen meter met die stutter steeds. Hou het maar mooi bij hardstyle op 150bpm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 00:37 

Hardtraxxer

Ieder zn eige mening/smaak ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 12:22 

Hardtraxxer

Ieder zn eige mening/smaak ;)

Vind het allang vet dat je experimenteert, wat mij betreft gewoon zoiets verder uitwerken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 15:45 

Hardtraxx Beheerder

AvixDJ schreef:
[zippy]http://www48.zippyshare.com/v/93891656/file.html[/zippy]

Je sounds zijn nog behoorlijk dun. Probeer meer te layeren en iets beter te eq'en. Ik vind de eq wat scherp en iets te veel zeg maar :P
Opbouw is wel lekker.

Zelf bezig met een collab, ik wilde hem toch even posten. Vocals wordt nog aan gewerkt.
(We zijn nog niet zo lang bezig, dus er zit nog niet veel percussie etc in)

[zippy]http://www27.zippyshare.com/v/33242827/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 16:44 

Hardtraxxer

@The Venator, klinkt als een hele dikke track in progress. Heerlijke melodie en een goeie lead en kick. Denk nog wel dat de afmix heel wat werk nodig heeft aangezien alles bij elkaar nog wat dof klinkt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 23:53 

Hardtraxx Veteran

Kez! Vette plaat, is dat ook niet het nummer waarvan je gister een filmpje stuurde? Met wie is de collab? :$

- Vrouwelijke choir? erug gaaf
- Kicks zijn goed, pitchen lekker
- Melo is lekker.

Prima mainstream trackje. Moest wel een beetje aan WP stijltje denken, maar daar had jij andere mening over :P

---
Ik ben zelf begonnen aan een big room trackje. Moest van Kez al sidechain toepassen, ik werk eraan. Verder vind ik mijn drop wat minder geslaagd en kom er niet uit om een goede drop sound te vinden.

[zippy]http://www29.zippyshare.com/v/91653018/file.html[/zippy]

(Geen Snitchkickerz track voor de fanboys)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 23:56 

Hardtraxx Veteran

Lenny schreef:
(Geen Snitchkickerz track voor de fanboys)

:mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 13:41 

Hardtraxxer

@Lenny Ik vind hem persoonlijk wat simpel.. mag wmb wel wat eer sfeer inkomen.. en de drop is denk ik niet helemaal in goeie toon (?) Ik snap wel waar je naartoe wilt, misschien even op YouTube kijken naar een pluck drop tutorial :thumbsup:

Momenteel bezig met een remix voor Alarmin & Sidekicks. :thumbsup:

[zippy]http://www14.zippyshare.com/v/93000203/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 14:18 

Hardtraxx Newbie

@ The Venetor
Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van het metallic soundje op de synth, maar misschien is dit wel de aliasing van de gestretchte vocal. Ik neem aan dat dit nog een placeholder is. Vind het wel vet dat het me een beetje doet denken aan jaren 90 pop met die lange verb vocal noten, die drijven een beetje over de melodie heen.
Vraagt eigenlijk om een lichte sidechain.

De melodie kan zeker iets heel vets gaan worden! Klinkt wel nog een beetje ver weg

@Lenny
Ik ben er niet zo in thuis, het klinkt wel alsof je probeert Bigroom te maken en dus met name die drop sounds zijn herkenbaar. Ik zou de notenlijn wel iets aanpassen. Ik denk dat daar wel de less is more uitspraak van toepassing is. Alleen is afmix dan wel heel belangrijk dat die verb de boel echt helemaal smeert. A.j.b.w.i.b.

Die synthlead in de buildup mag wel nog verder uitgebouwd worden, melodie is in principe prima maar mag nog veel groter klinken.

@Punthoofd
Mooi project, kende het origineel niet dus even geluisterd. Ik moet zeggen dat de dikste sounds wel uit het origineel komen. Maar vind de melodie van jouw remix heeeeeel dik! en ook die lead sound (even door de upload kwaliteit heen gekeken) ook heel goed passen. Die climax zou ik wel even onderbreken, op de vloer ga je het niet voor elkaar krijgen om mensen 8 bars lang uit hun plaat te laten gaan. Dus is echt een breakje van 2 bars wel nodig om mensen weer even op te laden.

Je zou de vocal in de break kunnen introduceren, dan met een hangende noot de 2 climax in trekken en in het 2e deel van de 2e climax terug laten komen.

Als luisterplaat zou het wel kunnen (die 8 bars met kick) en voegt die vocal een goede variatie toe, past lekker. Misschien voor een radio edit.

Ben beniewd naar de definitieve afmix.

---

Onderstaande heeft nog een finishing touch nodig. Heb al wat geprobeerd met vocals, maar een zingbare zanglijn krijg ik niet voor elkaar op de melodie. Dus denk dat het toch iets met gesproken tekst wordt. Tips of idee-en?? of andere feedback is allemaal welkom.

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 14:43 

Hardtraxxer

@conqreteapproach

Thanks voor je feedback! De climax gaat idd aangepast worden :thumbsup: Ik kende het origineel ook niet, maar ze hadden 2 maanden terug een remix contest met deze track.. Alleen kwam ik er pas vorige week achter hehe.. Die intro geluidjes zijn idd van het origineel alleen wat geknipt en ge-edit hier en daar. Kzal je tips meenemen en je ziet hem hier denk wel verschijnen :thumbup:

Wat betreft jou preview; Super lekker heldere synths! lekkere melodie ook! persoonlijk vind ik die opbouw naar je climax nice alleen de ''drop'' zelf niet echt lekker erin komen.. Eigenlijk had ik ook verwacht dat je die opbouw synth zou doortrekken naar anticlimax! Beetje als Waverider - Beastmode. Misschien een ideetje ? :thumbsup:
Over die vocaal, ik kan er zelf wel een goeie zang vocaal in bedenken! Denk als je de juiste persoon vindt dat wel goed komt! Althans zo beeld ik het in, in me hoofd haha!

Kortom goeie opzet! Goed thema, en kwalitatief ook goed! Ben benieuwd naar het verloop!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 15:21 

Hardtraxx Veteran

@ Punthoofd, je mid is nog wat aan de saaie kant, probeer hem wat interessanter te maken door miss de melo er een keer in terug te laten komen. Zoals Psyko Punkz vaak doen. Je climax is erg vet, huppeltje in de kick geeft lekkere drive mee. Werk hem verder uit.

- En thanks voor je tips, ga wat verder kijken op YT voor tuts :P.

-----
@ Conqreet Approach, je sounds klinken oke. Alleen net voor de climax vind ik het wat te rommelig, het klinkt niet helemaal lekker als 1 geheel. Probeer misschien een kleine stilte te laten vallen dmv een vocal. En ik zou dat pwahpwahpapauw geluidje weglaten in de climax.

- En jij ook bedankt voor de tips, ik ga het wat beter proberen uit te werken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 17:10 

Hardtraxx Newbie

Conqreet Approach: Vette melodie & Kick. Lead kan wel wat lager imo. Maar klinkt zeker tof
Punthoofd: Lekkere kick! break mag wat voller. ben benieuwd hoe die klinkt als die af is.

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 17:34 

Artiest

@Punthoofd: Cool concept en klinkt best lekker allemaal. Zou alleen je kick nog wat verder layeren want die mist nog wat volheid en hetzelfde eigenlijk ook voor je sounds. Het kan allemaal net iets dikker, maar zeker niet slecht dit :D

@Conqreet approach: Melodie is lekker en zit veel energie in je track. Lekker laag in je kicks, maar misschien iets te veel. zou iets moor hoog boosten en je sub net iets minder. En de opbouw naar de climax loopt niet echt lekker. Verder goed bezig :thumbsup:
Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner