Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 00:13 

Hardtraxxer

AvixDJ
Klinkt leuk!
Misschien nog een dikke saw eronder drukken! :)
Bij de break kan misschien wat meer variatie enzo.

Ik heb zelf een lead remake gemaakt van Noisecontrollers - Pillars Of Creation voor de lol :p
[zippy]http://www37.zippyshare.com/v/60592694/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 11:37 

Hardtraxxer

@Antergy hoe heb je die kick fx gemaakt? klinkt erg vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 15:57 

Hardtraxx Beheerder

DigitalEarthquake schreef:
AvixDJ
Klinkt leuk!
Misschien nog een dikke saw eronder drukken! :)
Bij de break kan misschien wat meer variatie enzo.

Ik heb zelf een lead remake gemaakt van Noisecontrollers - Pillars Of Creation voor de lol :p
[zippy]http://www37.zippyshare.com/v/60592694/file.html[/zippy]

Klinkt nog wel erg dun. Vooral die chords layer :D klinkt verder wel lekker, die sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 19:04 

Hardtraxxer

Niet iedereen heeft een Virus TI voor zijn neus ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 19:29 

Hardtraxxer

@Antergy, klinkt goed man je gaat grote stappen vooruit zo te horen ;) wat de melodie betreft, deze klinkt in mijn oren nog wat vals hier en daar. Neem eens een kijkje op https://autochords.com/ daar kun je redelijke akkoordenschema's maken en gebruiken. Erg handig

@DEQ, komt zo te horen erg in de buurt van het origineel. Knap gedaan man! Chords layer kan inderdaad nog wel wat voller, ook zonder Virus TI lukt jou dat wel...

Zelf bezig met een nieuwe track, is wederom weer wat raws geworden. Alleen de break met drums enzo ben ik nog niet zo zeker over. Misschien hebben jullie nog tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 23:33 

Hardtraxx Beheerder

Niet iedereen heeft een Virus TI voor zijn neus ^^

Alsof het dan ineens dik wordt xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 23:59 

Hardtraxxer

De Virus is n stukkie dikker hoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 00:23 

Hardtraxxer

De Virus is n stukkie dikker hoor ;)

:D
ik heb er 1 en geloof me het is niet aan 1 knop draaien en klaar.
als het je in de virus lukt hem dik te maken lukt je dat ook in spire of sylenth1
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 02:37 

Hardtraxxer

Virus B, C en Ti Kunnen inderdaad een stuk vetter klinken maar als je het truukje door hebt kun je dit ook vrij goed bereiken met soft synths/effects.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 08:09 

Hardtraxxer

Ik weet ook wel dat het niet zo boem pats gaat.
Maar het is wel zo dat de Virus wat dingetjes heeft waar hij zeker wat dikker mee klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 14:10 

Hardtraxx Veteran

@AvixDJ Ik kan alleen maar aan de preview van DJ Cyber denken bij die vocal :$ Klinkt goed voor de rest :thumbup: Misschien mag de kick nog iets meer naar de voorgrond komen? Als hij pitcht blijft hij niet altijd even sterk aanwezig.

@evasive klinkt lekker hoor! Goede kick ook. De drums in de break passen wat mij betreft prima. De break in het geheel duurt er wel erg lang door. Enige puntje wat ik heb is dat de lead een beetje droog klinkt, maar dat is misschien wel persoonlijk.

Heb zelf ook weer een euforisch iets gemaakt. Benieuwd wat jullie er van vinden?

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 18:50 

Hardtraxxer

@ThaBomba. Leuke zeurende synth ! :) wp stijltje :thumbup: alleen klinkt het nog een beetje droog :P

Heb besloten van me eerdere post een remix te maken van "Atmozfears - Release", gotta love the melody :love: :love:

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 19:34 

Hardtraxxer

@AvixDJ Dat kan wel wat worden, heerlijke lead, alleen mag de kick nog wel wat harder, want die klinkt ook echt heel goed.

Zelf weer iets raw achtigs gedaan, en ja ik heb er nu 3 lopen en ze zijn allemaal nog niet af, maarja. Kickroll moet nog iets anders, zoals al die hoge en lage pitch dingetjes.

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 19:56 

Hardtraxx Veteran

@AvixDJ Je hebt gelijk. Even de zeur synth aangepast, meer reverb er overheen gegooid zodat het minder droog klinkt.

Je track. Klinkt goed, vocal komt beter tot zijn recht en de sounds zijn goed. Alleen de synth mag nog meer gliden zeg maar als de melodie omhoog gaat zoals in het origineel. Melodie is idd heerlijk :D

@antergy klinkt niet helemaal fijn nee die kickrolls. Gaat op een andere maat dan de maat van de melodie lijkt het.. Je maakt verder zeker progressie als ik het vergelijk met je muziek van een tijdje terug :thumbup:

Hier de aanpassing ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 22:20 

Artiest

Antergy schreef:
Zelf weer iets raw achtigs gedaan, en ja ik heb er nu 3 lopen en ze zijn allemaal nog niet af, maarja. Kickroll moet nog iets anders, zoals al die hoge en lage pitch dingetjes.

Je kickrolls lopen niet in de maat idd. Probeer eens met verschillende maatsoorten te werken. Triplets doen het vaak heel goed :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2014 16:39 

Hardtraxxer

@ThaBomba Klinkt echt heel mooi! Alleen mag je kick wel wat harder en je lead wat scherper (high iets hoger zetten of even iets hogere EQ doen).

Zelf weer s euphoric gedaan, vind t wel geinig klinken.

[zippy]http://www60.zippyshare.com/v/71991194/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 02:25 

Hardtraxxer

@Antergy

Klinkt op zich wel lekker, alleen de melodie klinkt in het begin een beetje raar, maar met de kick klinkt het weer goed.. Maargoed dat kan ook aan mij liggen het is wel al laat :)

Ik ben druk bezig geweest met de feedback van jullie :) De track is al klaar, maar op soundcloud staat de preview. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D!

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 11:32 

Artiest

Vincent227 schreef:

Ik ben druk bezig geweest met de feedback van jullie :) De track is al klaar, maar op soundcloud staat de preview. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D!

concept is leuk en dikke melodie. Sounds zijn ook al aardig al kunnen ze nog wat aangedikt worden. Zou nu je focus op je kick leggen want die mist nog wat karakter. Denk dat dan je mix ook al veel beter wordt opgevuld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 12:28 

Hardtraxxer

@sjuul

Dank je wel! Zou je me misschien in het kort uit kunnen leggen wat er dan nog aan mist? Het is me soms niet helemaal duidelijk. Heb 100 - 300hz aangepakt, deze zijn volgens mij de belangrijkste frequenties in een hardstyle kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 19:47 

Hardtraxxer

Vincent227 schreef:
@sjuul Heb 100 - 300hz aangepakt, deze zijn volgens mij de belangrijkste frequenties in een hardstyle kick.

Voor het karakter hou ik ongeveer alles boven 350 Hz aan. Als dat dik klinkt dan zit je volgens mij al in de goede richting :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 23:22 

Hardtraxx Beheerder

Berg schreef:
Vincent227 schreef:
@sjuul Heb 100 - 300hz aangepakt, deze zijn volgens mij de belangrijkste frequenties in een hardstyle kick.

Voor het karakter hou ik ongeveer alles boven 350 Hz aan. Als dat dik klinkt dan zit je volgens mij al in de goede richting :)

Om het karakter van je kick goed door te laten komen op een feest of in een club kun je het beste rond de 200hz werken. Dit is het gene waardoor je meestal de 'wow wat een lekkere kick' feeling krijgt. alles daarboven is voor de sound, dus ook voor als je op laptop speakers luistert oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 23:32 

Hardtraxxer

Dat denk ik ook, het enige nadeel is dat het zo snel "hol" of rommelig word.
Daarnaast is het ook belangrijk om rekening te houden met je melodie. je kick en melodie moeten als het waren samenwerken en niet elkaar tegen werken op bepaalde frequentie gebieden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 00:04 

Hardtraxxer

@Vincent227 Leuk concept, :thumbup: alleen klinkt het nog een beetje leeg allemaal :p melodie is wel echt tof ! simpel maar pakkend :P

@Antergy Ik vind de melodie maar een beetje apart, ik weet waar je naartoe wil maar ik zou hem toch wat aanpassen :thumbup:

@ThaBomba. Klinkt al wat beter :), nog een tip voor reverb, gebruik de attack in je plugin, hierdoor word de originele sound niet zo snel te wet als je hem op c.a. 70-140 ms zet :P ik zou ook wat delay (Niet teveel) op je background saw zetten :P zit progressie in dus ga door :thumbup:

Heb zelf wat verder gewerkt :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 01:39 

Artiest

The Venator schreef:
Berg schreef:
Vincent227 schreef:

Om het karakter van je kick goed door te laten komen op een feest of in een club kun je het beste rond de 200hz werken. Dit is het gene waardoor je meestal de 'wow wat een lekkere kick' feeling krijgt. alles daarboven is voor de sound, dus ook voor als je op laptop speakers luistert oid.

Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt. De 200 hz is om hem juist op crappy systems met weinig bass door te laten komen. Voor een lekker karakter zou ik rond de 700hz die fijne resonerende kraak proberen te vinden door t daarna te oversturen. En wat laag filteren zodat de hoge frequenties nog eens extra worden benadrukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 02:10 

Hardtraxxer

@iedereen,

Heel erg bedankt voor jullie feedback! Ik ga ermee aan de slag!
Vorige  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner