Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2014 23:24 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@berg, lead lijkt wel vol maar blijft wat volume betreft nog relatief zacht. Je kunt de lead harder krijgen door te compressen / maximizer te gebruiken. Gebruik zelf altijd de maximizer in iZotope Ozone 5 waarmee je alles stukje harder krijgt. Wat ook wel het proberen waard is, is de lead naast een kick zetten. Weet je meteen of de sounds elkaar wegdrukken, een volle lead kan namelijk in combinatie met andere sounds je track verpesten.

@equalizer, klinkt lekker man. Sounddesign is erg goed en vol. Je kick knalt lekker door maar mag wat meer naar de voorgrond komen, iets harder dus. Verder vind ik je screeches en FX heel vet gedaan.

Zelf bezig geweest met een hardcore track, eerste ooit ook. Vocals moet ik nog beetje aan werken, die staan hier en daar nog wat zacht. Hoop dat jullie het wat vinden.

Die Lead en Kick.... Just wow..... Kan je een tutorial geven voor zo'n lead of teminste uitleggen wat je moet doen want ik probeer het zo erg maar ik kom maar niet aan een goede, en tutorials zijn er ook bijna niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2014 02:51 

Hardtraxxer

Ik had feedback gegeven in het vorige bericht.
Ik ben bezig met wat m'n eerste raw track moet worden, dit is het begin. Zeg even wat je er van vind a.u.b.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2014 18:13 

Hardtraxxer

@Antergy, bedankt man! Wat de lead betreft ik begin meestal met 1 sylenth layer (vind ik verreweg de makkelijkste vst voor het maken van leads). Ik zorg ervoor dat ik een sound te pakken krijg die een mooi karakter heeft. Van daaruit dupliceer ik de layer een aantal keer met wat kleine wijzigingen (4 tot 5 is meer dan genoeg) en dan pas ik elke sylenth layer los van elkaar aan. Je sound wordt breder door met de octaven en de panning te spelen. Vervolgens gooi je elke layer op een eigen kanaal in je mixer en zorg je dat je EQ goed is en geef ik nog wat extra reverb/delay mee.

Als je de lead dan nog wat voller wil kun je nog wat standaard saws toevoegen (ook weer 4/5 layers) om nog wat gaatjes op te vullen, ook hiervoor weer aparte mixer tracks gebruiken met effecten.
Als je wat leads met verschillende karakters hebt kun je deze in volume boosten of dempen en krijg je met kleine aanpassingen snel een totaal anders klinkende leadsynth. Ik wil je het projectje wel sturen met alleen de lead, dan kun je er naar kijken en ervan leren. Sloop ik wel alle andere handel er even uit ;) PM me maar op soundcloud, zorg ik dat je deze week nog een DL linkje krijgt.

Wat betreft jouw post, de kick is echt heel vet. Kick klapt er hard in, punch is nog wel wat aan de te harde kant naar mijn mening. Verder is je opbouw nog wat saai, kun je al makkelijk verbeteren door het toevoegen van crashes, risers en andere FX. Je screech is ook nog wat dunnetjes, zie mijn bovenstaande verhaal... dat kun je ook op screeches toepassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2014 18:20 

Hardtraxxer

@Mighty Luge, Thanks voor de feedback! Wat betreft je house preview, klinkt goed. Melodie en sound komen me bekend voor (van Beatport ofzo?) zo niet dan heb je het gewoon zelf netjes gedaan ;) De bass van je kick overheerst wel een beetje te veel lijkt het waardoor je lead wat weggedrukt wordt, is misschien bewust gedaan. Mis nog de harde gelayerde snare met veel reverb erop aan het einde van de loop in de drop, maar dat hoor je al wel veel bij house tegenwoordig. Zeker uitwerken deze track!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2014 21:14 

Hardtraxxer

evasive schreef:
Ik wil je het projectje wel sturen met alleen de lead, dan kun je er naar kijken en ervan leren. Sloop ik wel alle andere handel er even uit ;) PM me maar op soundcloud, zorg ik dat je deze week nog een DL linkje krijgt.

Ik wil ook graag het projectje als je het wil sturen :)

@Mighty Luge Het klinkt dof voor me gevoel. Wss is dat de bass die overheest zoals Evasive ook zei.
@Antergy Punch iets zachter zetten. Kick is verder wel lekker. Screech moet veel voller zoals evasive ookal zei.

evasive schreef:
@berg, lead lijkt wel vol maar blijft wat volume betreft nog relatief zacht. Je kunt de lead harder krijgen door te compressen / maximizer te gebruiken. Gebruik zelf altijd de maximizer in iZotope Ozone 5 waarmee je alles stukje harder krijgt.

Dat volume probleem heb ik vaker. ook gewoon omdat me master rond de -6 dB zit maar ik geen idee heb hoe ik dit hoger krijg. Sommige previews die ik heb gehoord zijn al tien keer harder om het zo maar even te zeggen. Word dit dan heel snel gemastered of hoe doen jullie dit precies?

Ik heb dit gefixt met presets van Ozone maar dit is wss niet de bedoeling haha. Toch daar ook maar tutorials van gaan kijken. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 09:41 

Hardtraxxer

@berg ik zou die bass die je onder de lead hebt weg halen of veel zachter zetten, overheerst best wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 09:42 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
Ik had feedback gegeven in het vorige bericht.
Ik ben bezig met wat m'n eerste raw track moet worden, dit is het begin. Zeg even wat je er van vind a.u.b.

Dit klinkt best wel lekker! beetje RR stijl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 15:22 

Hardtraxxer

Citaat:
Ik heb dit gefixt met presets van Ozone maar dit is wss niet de bedoeling haha. Toch daar ook maar tutorials van gaan kijken. :P

Ik heb zojuist het projectje met de afmix en de leadsynths naar je toegestuurd zodat je deze zelf kan gebruiken en ervan kan leren. Je kunt de mixer channels opslaan en in je eigen project opslaan of gewoon op mijn project verder werken. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 16:16 

Hardtraxxer

Nog een tip voor het gebruik van leads:

#vorwerk #tipoftheweek #16 (25-6-2014)

Layering Synths:

Depending on if it's necessary to layer synths you can use this as a good starting principle.
Three layers:

- low frequency bass layer: give those the same Att, Dec, Rel as the main synth. So they are in close sync. frequencies between 50 Hz - 500 Hz

- main synth: the synth which you think gives power to the break or drop. frequencies between 500 Hz - 5kHz.

- character sound: a sound in the high freq area which will give you lead that bit of extra character. Could be anything from a piano to a church bell 5kHz and higher.

Make sure you have volume control over these three layers and blend them together until you received a warm powerful sound.

én:

#vorwerk #tipoftheweek #14 (11-06-2014)

Stereo Imaging: This is an unconventional tip.
Bounce your finished lead to audio. Duplicate the track.
Filter all the low frequencies (at least everything under 500 Hz) of the duplicated lead.
Put a stereo enhancer with a touch of hall verb on it. And take the volume fader down.
Now gently mix it back in until you feel you have made a wider lead sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 17:17 

Hardtraxx Beheerder

Handig voor de beginners inderdaad!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 17:58 

Hardtraxxer

Equalizer schreef:
Berg schreef:
@Evasive Ik vind het vanaf 0:00 tot 0:51 heerlijk klinken maar dan valt de volheid (niet echt Nederlands maar toch :P) weg. Probeer die van het begin meer vast te houden.
@Joegoslaaf Ik vind het idee tof, maar het lijkt alsof de kick een rare vibratie heeft rond 100 - 300 hz. Misschien dat je daar wat aan kan doen?

Ik heb geprobeerd een lead te maken die redelijk vol klinkt (veel moeite mee altijd). Ben benieuwd of jullie dat ook ervaren aan jullie kant en zo niet wat ik kan doen om het te verbeteren :thumbsup:

Ik denk dat je beter je main lead bassis ondergrond dikker moet maken. met spire bijv ? en vanuit daar meerder laagjes bouwen. Ik zou het wel bij 1 sound houden !

Hier bij nog een snippet van mij waar ik zo juist aan ben begonnen.

]

Lekker diep kickje, klinkt lekker! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 23:25 

Hardtraxxer

Niet echt meer iets op deze pagina om feedback op te geven, dus even terug gegaan naar de vorige pagina...

@Joegoslaaf, vette track met die vocal, zo worden er nog maar weinig gemaakt ;) Kick mag wat harder wat mij betreft. Reversed is ook nice.

Zelf ook met een nieuwe track bezig geweest, beetje inspiratie op gedaan van B-front's melodieën met van die lange halen. Hoop dat jullie het wat vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2014 00:04 

Hardtraxxer

evasive schreef:
Niet echt meer iets op deze pagina om feedback op te geven, dus even terug gegaan naar de vorige pagina...

@Joegoslaaf, vette track met die vocal, zo worden er nog maar weinig gemaakt ;) Kick mag wat harder wat mij betreft. Reversed is ook nice.

Zelf ook met een nieuwe track bezig geweest, beetje inspiratie op gedaan van B-front's melodieën met van die lange halen. Hoop dat jullie het wat vinden.

Jouw kick is zo fucking hard he..... En die melodie is ook echt lekker, ik ben zo slecht in raw melody's hahaha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2014 00:59 

Artiest

Berg schreef:
Ik heb dit gefixt met presets van Ozone maar dit is wss niet de bedoeling haha.

Er is geen bedoeling :P

Equalizer schreef:
Hier bij nog een snippet van mij waar ik zo juist aan ben begonnen.

]

Hele dikke kick! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2014 21:23 

Hardtraxxer

@evasive Net voordat de melodie erin komt misschien vocal iets harder, gewoon een klein tikje? Dat is het enige wat ik te zeggen heb.

Hele lange naam van mijn ding omdat ik dus Immortal midi heb gebruikt omdat ik zelf echt barslecht ben in raw midi's en na 1 uur proberen had ik nog niks. Dus even deze gepakt om mijn Lead te laten horen. Overgangen zijn ook nog niks, wordt aan gewerkt.

EDIT: Collab met een vriend van me, zijn pas net begonnen, ik dacht ik post hem toch ff.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2014 02:23 

Artiest

Antergy schreef:
Hele lange naam van mijn ding omdat ik dus Immortal midi heb gebruikt omdat ik zelf echt barslecht ben in raw midi's en na 1 uur proberen had ik nog niks. Dus even deze gepakt om mijn Lead te laten horen. Overgangen zijn ook nog niks, wordt aan gewerkt.

EDIT: Collab met een vriend van me, zijn pas net begonnen, ik dacht ik post hem toch ff.

Raw melodieen zijn vaak wat simpeler juist. Probeer gewoon een mineur akkoorden schema te maken. Over je tracks, je boekt redelijk vooruitgang volgens mij. Overgangen inderdaad ngo wat soepeler laten lopen, misschien met wat echo'tjes en risertjes op de achtergrond.

Ben vandaag begonnen met een nieuwe reverse bass. Tail al redelijk tevreden over, alleen de punch nog wat aan veranderen. Benieuwd wat jullie vinden.

[zippy]http://www28.zippyshare.com/v/10227958/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2014 13:30 

Hardtraxxer

@Antergy, kick is behoorlijk lekker maar ik mis inderdaad zoals eerder aangegeven de opvulling met FX. Lead van het G4H stukkie is al beter als ie met een cutoff erover start maar als deze er volle bak in gaat mist de lead veel power. Zoals ik eerder al zei, stuur me een PM op soundcloud en ik stuur je een projectje met één van mijn leads.

@Sjuul, heerlijk man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2014 16:21 

Hardtraxx Addict

@Sjuul: Klinkt best strak die Kick! ik heb het idee dat je screeches een beetje overheersen, misschien een tikje zachter? klinkt wel goed man!

@Antergy Kicks klinken in beide goed man! Melodie in je 1e klinkt nog net iets te Orgel achtig maar het is wel grappig nagemaakt. Die 2e track vind ik ook wel gaaf, het idee met die drums in de intro met de melodie is leuk gedaan alleen het klinkt nog wat leeg, er mag best wel wat meer in. Op de lead heb ik eigenlijk niet veel op aan te merken. Ik vind alleen je vocal best slecht klinken eigenlijk :$

Zelf ook weer wat gemaakt met wat Acid sounds en 2 gekke kicks, ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2014 17:53 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@Antergy, kick is behoorlijk lekker maar ik mis inderdaad zoals eerder aangegeven de opvulling met FX. Lead van het G4H stukkie is al beter als ie met een cutoff erover start maar als deze er volle bak in gaat mist de lead veel power. Zoals ik eerder al zei, stuur me een PM op soundcloud en ik stuur je een projectje met één van mijn leads.

@Sjuul, heerlijk man!

Ik heb je een berich gestuurd! Thanks voor de feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2014 18:47 

Hardtraxxer

@sjuul melodie van de screech lijkt op Scope DJ - Househeads (2012 Remix) :x Desondanks wel een leuke track en goeie reverse ! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2014 18:49 

Hardtraxxer

@Ventrue Eerste kick staat te zacht, en past er niet echt bij. Die reverse staat weer een beetje te hard, maar die past er wel bij. Probeer het beter te masteren zodat je alles even goed hoort. Eerste kick mag ook wel een beetje meer harde punch erin, hardere tok als je begrijpt wat ik bedoel, dan springt i er meer uit.

Ben even wat verder gegaan met mn projectje. Veel FX zit er nog niet bij, zit wel koor dingetje onder en een nieuwe melodie en lead is sterker. Heb ook paar dingen wat beter gemastered. Overgangen is ook nog niet wat het moet zijn.

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2014 18:55 

Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
@sjuul melodie van de screech lijkt op Scope DJ - Househeads (2012 Remix) :x Desondanks wel een leuke track en goeie reverse ! :thumbup:

Viel mij ook al op, kon alleen niet op de track komen.. Verder klinkt het erg lekker! zal heb straks nog even luisteren op de monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2014 21:00 

Artiest

AvixDJ schreef:

Klopt, was in eerste instantie ook een soort van remake, maar toen iets meer uitgewerkt haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 22:53 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
AvixDJ schreef:

Klopt, was in eerste instantie ook een soort van remake, maar toen iets meer uitgewerkt haha :P

Aha! :thumbup:

@Antergy Leuke kick FX! Alleen ik had een beetje een wtf momentje toen de drop kwam :x beetje rare screech ofzo xd

Gaat vooral om de vocals, pluck, sound design (nog niet helemaal zoals ik wil), en de synth :whistle: :thumbup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 00:01 

Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
sjuul schreef:
AvixDJ schreef:

Aha! :thumbup:

@Antergy Leuke kick FX! Alleen ik had een beetje een wtf momentje toen de drop kwam :x beetje rare screech ofzo xd

Zelf een beetje zitten kloten met met de melodie van het qlimax anthem ;p kick is not mine to! frontliner kick enzoooo,,,

Gaat vooral om de vocals, pluck, sound design (nog niet helemaal zoals ik wil), en de synth :whistle: :thumbup:

Klinken allemaal lekker die dingen die je noemde! Alleen 0:26 zit denk ik een foutje, maar voor de rest echt lekkere lead enzo!
Vorige  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner