Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 23:57 

Hardtraxx Addict

@Destination Klinkt zeker dik! zit lekker wat potentie in, zoals ik al tegen Antergy zei: een vocaaltje kan zeker geen kwaad hier. Kicks klinken goed, zit lekker wat kracht in alleen zou ik er nog misschien een klein beetje aan sleutelen voor een wat betere sound. Tot slot wat ik zou doen ook is bij 0:12, die opkomst van die kick met die filter dat is gaaf gedaan alleen zou ik voordat hij erin klapt 1 kick eruit halen of wat laag eraf halen als hij opkomt met een shelfie ofzo, daardoor vergoot je imo de impact van de normale kick als hij erin klapt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 00:00 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
@Antergy sorry als ik je misschien genegeerd heb het was nooit mijn bedoeling dus bij deze:
Ik vind in alle 3 je tracks dat het nog leeg klinkt, er moet meer komen, wat geluidjes, wat FX'jes en een echte opbouw naar de climax. ik vind je kicks goed klinken alleen ik denk dat je net iets meer moet gaan sleutelen om echt die betere volle sound te krijgen, alhoewel ik je pitchkicks in al je tracks wel erg netjes gedaan vindt. Leads klinken ook erg goed misschien mag het allemaal net ietsje voller. en tot slot zou ik echt beginnen met Vocalen want die maken de sfeer lekker in een track en maken het catchy waardoor het beter blijft hangen, perfect voorbeeld hiervan maar dan heb ik het wel over Raw, is bijvoorbeeld Dismissed van Delete, of Hollow. iedereen schreeuwt lekker mee met de vocalen, probeer zoiets in je euforische tracks ook te verwerken.

P.S. Ik heb ook nog 2 dingetjes op de vorige pagina staan :$

Heel erg bedankt voor je reactie, kick ben ik idd nog mee aan het sleutelen, kicks zijn nooit helemaal af bij mij. En weet jij ergens waar ik dat soort vocalen vandaan kan halen, want ik heb bijna elke site bezocht denk ik, maar ik vind nooit iets. En idd leads mogen wat voller nu je het zegt, FX heb ik echt meer nodig want ik vind maar geen goede samples. Ik ga gelijk aan het werk met je feedback. Nogmaals bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 10:46 

Hardtraxxer

@Antergy sorry voor geen feedback geven :). er zijn zoveel mensen dat er af en toe een genegeerd word, ik krijg ook nooit veel feedback hoor :D.
Maar OT: Je kick is een beetje mwah, mist wat power. Maar daar kan aan gewerkt worden :D. probeer wat variatie in je tracks te krijgen, andere buildup, wat vette geluiden tussendoor.. probeer ook eens een intro te maken met een paar screeches en andere geluiden. gewoon creatief zijn :D.
Ga zo door kerel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 13:09 

Hardtraxxer

@Antergy Het klinkt allemaal nogal droog, je leads, je crashes etc.. gebruik wat meer delay/reverb, dit vult al heel veel in je mix, verder heeft je kick al het goede karakter :thumbup: Ook je leads zijn wel al qua sound een heel eind opweg, ik zou zelf alleen wat meer layers gebruiken, mischien een square lead erbij om net wat meer power te krijgen in je leads :x maar ga zo door! :P

@Destination ik vind die crash echt verschrikkelijk :x vooral omdat hij niet goed stereo is, ook zou ik zelf wat meer sounds toevoegen, je kick is wel een leuke beuker :thumbup:

Na wat problemen met het internet, de nieuwe osx yosmite update en logic pro x, eindelijk weer verder kunnen werken aan me track :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 13:17 

Hardtraxxer

klinkt leuk! age of empire sounds ? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 13:23 

Hardtraxxer

TBA-ID schreef:
klinkt leuk! age of empire sounds ? :P

Nope :P Sparkle effect / Bel heb ik van internet, de rest is van sylenth1 / massive / nexus / logic :D

Edit: Blijkbaar wel dus haha :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 13:31 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:

Hahah :lol: das wel toevallig ! ik had die sound van een over andere site gedownload :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 18:41 

Hardtraxx Elite

Godverdomme veel kickrolls godverdomme.
Goed bezig! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 23:23 

Artiest

Cruelty schreef:
Haha, je stukje klinkt leuk, vooral goed gebruik gemaakt van die geluidjes om er meer sfeer in te gooien :) .

Hier weer een stukje herrie van mij, kick is deze keer wat krachtiger, en er zit nu een hoop acid in wat je tegenwoordig veel te weinig hoort in de Hardstyle :D .

Heb eerlijk gezegd m'n twijfels of het je eigen kick is? Kick klinkt vele malen beter dan de rest van je snippits.
Mocht het wel zo zijn, netjes! maar ik ben benieuwd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2014 16:43 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Haha, je stukje klinkt leuk, vooral goed gebruik gemaakt van die geluidjes om er meer sfeer in te gooien :) .

Hier weer een stukje herrie van mij, kick is deze keer wat krachtiger, en er zit nu een hoop acid in wat je tegenwoordig veel te weinig hoort in de Hardstyle :D .

Heel vet gedaan man, kick is erg lekker. De hoeveelheid kickrolls vind ik het rommelig maken maargoed, kwestie van smaak natuurlijk. De Acid lead ook erg goed gedaan. Enige puntje is dat de kick wat meer lage EQ erbij kan zodat het echt een dreunkick wordt, beetje bass erbij dus ;) ga zo door.

Heb zelf de remix/bootleg 'Young Again' van Hardwell iets verbeterd, nu nog wachten op de acapella (of deze zelf maken, wat ontzettend kut is). Jullie nog tips voor een intro/outro?

*track valt overigens ook in de smaak bij anderen die dit nummer rippen en als eigen bootleg verspreiden zoals hier te zien is... https://www.youtube.com/watch?v=5zXdTthohwg

vanaf 1:25 gooit ie mijn track erin, hop van 129 naar 150 BPM wat uiteraard erg goed klinkt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2014 18:51 

Hardtraxxer

@evasive

Jemig wat een droeftoeter die guy op youtube. :/
Klinkt zeker wel lekker trouwens :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2014 23:53 

Hardtraxxer

@evasive Hahahahaha fucking auteursclaim, heb jij denk ik gedaan? Die gozer kan zo zn kanaal kwijtraken :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 00:13 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
@evasive Hahahahaha fucking auteursclaim, heb jij denk ik gedaan? Die gozer kan zo zn kanaal kwijtraken :lol:

Haha, ja mooi dat YouTube zo snel ingrijpt. Heb er inderdaad wat werk van gemaakt, het is geen probleem m'n muziek te gebruiken maar claimen dat het van jezelf, gebruiken zonder te vragen of gebruiken zonder credits te geven... Oprotten met die gast! Wel jammer dat jullie niet meer kunnen horen hoe de track verkracht was :lol:

Hij maakte hoe dan ook niet zijn muziek zelf, had een producer voor hem gedaan die toch echt zeker wist dat ie het zelf had gemaakt. Die jongen wist zelf nog te zeggen dat het niet mijn track was, omdat de pitch van het Hardstyle deel hoger was.

Anyways, terug on topic. Zal nog wat feedback geven:
@Antergy, vind dat je kick stukken beter wordt naarmate je langer bezig bent. Ik denk dat je de grootste winst kun halen nu in het layeren van je sounds. Je leads kunnen veel dikker en het is helemaal niet raar om bijv. 10 sylenths tegelijk te gebruiken. Je kick mist wat bass lijkt het maar heeft een mooi karakter maar is het nog net niet, punch is wel goed. Vind overigens de tweede melodie nog steeds een beetje saai, die andere twee zeker mee verder gaan!!

@millard fillmore, beetje simpel maar het is een mooi opzetje voor als je het net weer oppakt. Melodie kan wat meer variatie gebruiken maar heeft wel al iets duisters. Kick is wat te veel naar de achtergrond nog en heeft nog niet echt een punch volgens mij.

@destination, lekker oldskool! Ben er normaal niet zo fan van maar deze dreunt wel aardig door. Prima gedaan dus. Heb wel het idee dat ie wat te veel in het rood komt wat het volume betreft, maar afmix was je nog mee bezig ;) Probeer nog wat variatie aan te brengen in je track zodat deze niet snel eentonig wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 00:42 

Artiest

Cruelty schreef:
sjuul schreef:
Heb eerlijk gezegd m'n twijfels of het je eigen kick is?

Dit vat ik op als een compliment :D . Ja, het is zeker mijn eigen kick, het is zelfs niet veel meer dan mijn kick op de vorige pagina. Ik heb die kick gepakt, bitcrusher en nog wat andere dingen eroverheen gegooid, die gestapeld op die kick, ontzettend veel EQ en de punch nog gelayerd met een punch die ik al lang geleden gemaakt heb ;) .

Mag ik vragen wat je hebt gedaan om die sound te krijgen :)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 20:43 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:

Acid mag naar mijn smaak wel iets gekker. iets meer dynamiek. Kick zelf vind ik niet zo heel best klinken. Hij is niet krachtig en de punch is bijna niet aanwezig. Ook klinkt hij nogal ongecontrolleerd. Probeer de punch iets 'voller' te krijgen en de bass iets minder aanwezig, misschien klinkt het dan beter :)

evasive schreef:
Cruelty schreef:

Heel vet gedaan man, kick is erg lekker. De hoeveelheid kickrolls vind ik het rommelig maken maargoed, kwestie van smaak natuurlijk. De Acid lead ook erg goed gedaan. Enige puntje is dat de kick wat meer lage EQ erbij kan zodat het echt een dreunkick wordt, beetje bass erbij dus ;) ga zo door.

Heb zelf de remix/bootleg 'Young Again' van Hardwell iets verbeterd, nu nog wachten op de acapella (of deze zelf maken, wat ontzettend kut is). Jullie nog tips voor een intro/outro?

*track valt overigens ook in de smaak bij anderen die dit nummer rippen en als eigen bootleg verspreiden zoals hier te zien is... https://www.youtube.com/watch?v=5zXdTthohwg

vanaf 1:25 gooit ie mijn track erin, hop van 129 naar 150 BPM wat uiteraard erg goed klinkt...

Niet verkeerd. De lead is opzich wel vol maar klinkt nog niet echt release-waardig zeg maar. Ik denk dat er ook teveel noise inzit (lijkt alsof er een rechte lijn van witte noise in zit). Ik zou hier lekker een beetje aan gaan tweaken en dan komt ie vanzelf helemaal goed! :D Kick mag van mij ook iets meer naar de voorgrond :)

Ik heb zelf een beetje gekloot met een vocal. Ik wou een beetje die oude hardstyle gecutte vocal proberen :) Er zit ook niet meer in dan alleen een kick en een vocal maar hebben jullie wat feedback hoe ik hem nog beter kan krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 20:58 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
sjuul schreef:
Mag ik vragen wat je hebt gedaan om die sound te krijgen :)?

Staat op de vorige pagina, bij deze zit er alleen nog een layertje op.

Joegoslaaf schreef:
Hij is niet krachtig en de punch is bijna niet aanwezig. Ook klinkt hij nogal ongecontrolleerd. Probeer de punch iets 'voller' te krijgen en de bass iets minder aanwezig, misschien klinkt het dan beter :)

Mijn speakers zeggen toch echt iets anders :P .

https://soundcloud.com/jobvandeursen/tb ... id-intro-1

deze klinkt echt veel beter van je. Veel gecontroleerder en gebalanceerd. Als ik jou was zou ik deze nog een beetje eq'en en een punchverbetering maken en dan heb je een super lekkere kick :P
Maargoed je moet het zelf weten! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 21:02 

Hardtraxxer

@Evasive Ik vind het vanaf 0:00 tot 0:51 heerlijk klinken maar dan valt de volheid (niet echt Nederlands maar toch :P) weg. Probeer die van het begin meer vast te houden.
@Joegoslaaf Ik vind het idee tof, maar het lijkt alsof de kick een rare vibratie heeft rond 100 - 300 hz. Misschien dat je daar wat aan kan doen?

Ik heb geprobeerd een lead te maken die redelijk vol klinkt (veel moeite mee altijd). Ben benieuwd of jullie dat ook ervaren aan jullie kant en zo niet wat ik kan doen om het te verbeteren :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 21:03 

Hardtraxxer

Berg schreef:
@Evasive Ik vind het vanaf 0:00 tot 0:51 heerlijk klinken maar dan valt de volheid (niet echt Nederlands maar toch :P) weg. Probeer die van het begin meer vast te houden.
@Joegoslaaf Ik vind het idee tof, maar het lijkt alsof de kick een rare vibratie heeft rond 100 - 300 hz. Misschien dat je daar wat aan kan doen?

Ik heb geprobeerd een lead te maken die redelijk vol klinkt (veel moeite mee altijd). Ben benieuwd of jullie dat ook ervaren aan jullie kant en zo niet wat ik kan doen om het te verbeteren :thumbsup:

Thanks!

En je lead mag nog IETS KRACHTIGER!!
maar hij is zeker niet verkeerd nee! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 21:19 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:

Krachtiger als het geluid zelf of het volume? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 21:29 

Hardtraxxer

Berg schreef:
Joegoslaaf schreef:

Krachtiger als het geluid zelf of het volume? :P

Blijf alsjeblieft van het volume af daar gaat iedereen fout op. Als het harder klinkt is het niet gelijk 'krachtiger' hahaha :D
Hoeveel layers heb je gebruikt voor je synth? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 21:47 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:

5 waarvan 1 niet heel veel toevoegt denk ik.
- 1 voor de akkoorden
- 1 voor subbass
- 1 voor bass nootjes
- 1 voor de 'echte' lead sound
- 1 voor de 'echte' lead sound maar dan hogere noten en meer getweakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 22:02 

Hardtraxxer

Berg schreef:
Joegoslaaf schreef:

5 waarvan 1 niet heel veel toevoegt denk ik.
- 1 voor de akkoorden
- 1 voor subbass
- 1 voor bass nootjes
- 1 voor de 'echte' lead sound
- 1 voor de 'echte' lead sound maar dan hogere noten en meer getweakt.

Ja probeer de layers die niks toe voegen te verwijderen die nemen alleen maar frequentieruimte in beslag.
voor de rest moet je het denk een beetje afstellen.. Ben zelf ook niet helemaal thuis in leads maar dat kan ik je misschien wel meegeven haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2014 15:42 

Hardtraxx Newbie

Berg schreef:

Ik denk dat je beter je main lead bassis ondergrond dikker moet maken. met spire bijv ? en vanuit daar meerder laagjes bouwen. Ik zou het wel bij 1 sound houden !

Hier bij nog een snippet van mij waar ik zo juist aan ben begonnen.

]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2014 17:13 

Hardtraxxer

@berg, lead lijkt wel vol maar blijft wat volume betreft nog relatief zacht. Je kunt de lead harder krijgen door te compressen / maximizer te gebruiken. Gebruik zelf altijd de maximizer in iZotope Ozone 5 waarmee je alles stukje harder krijgt. Wat ook wel het proberen waard is, is de lead naast een kick zetten. Weet je meteen of de sounds elkaar wegdrukken, een volle lead kan namelijk in combinatie met andere sounds je track verpesten.

@equalizer, klinkt lekker man. Sounddesign is erg goed en vol. Je kick knalt lekker door maar mag wat meer naar de voorgrond komen, iets harder dus. Verder vind ik je screeches en FX heel vet gedaan.

Zelf bezig geweest met een hardcore track, eerste ooit ook. Vocals moet ik nog beetje aan werken, die staan hier en daar nog wat zacht. Hoop dat jullie het wat vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2014 22:05 

Hardtraxx Newbie

Equalizer: hele dikke kick! de tail heeft een hele strakke sound. De punch mag naar mijn idee wel iets harder. verder leuke sounds en lekkere kickrolls!

Esasaive: Vet sfeertje mede ook door de vocals. lekkere drive bij de drop. ik zeg afmaken!

Ik ben zelf ook wat aan t knutselen. Het is dan wel house maar ben benieuwd naar feedback :) .
Vorige  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner