Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 278  Volgende
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 09:37 

Hardtraxxer

Gisteren nog even zin gehad om een kick van me te layeren, is wel leuk geworden. alleen nog wat werk nodig denkik :$

[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/36139719/file.html[/zippy]

tips appreciated :D

Edit: O ja, welke melodie valt het beste in de smaak? Probeerde een beetje cyber/wasted penguinz achtige melodieën te maken met mn eigen draai eraan ^^
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 12:51 

Artiest

@AgentM: Opzich klinkt je kick niet heel verkeerd, kan nog iets meer werk gebruiken maar ik zal je vooral op de sounds focussen. Je screech gaat niet echt samen met je kick dus probeer die wat dikker/wijder te maken.

@Whitenoisez: Geen van de melodieen geven me echt een WP gevoel eigenlijk haha, maar wil niet zeggen dat ze slecht klinken. Ik vind die eerste het leukst. Ik zal je kick nog verder layeren. Duplicate je kick eens en gebruik van de 2e layer alleen de tail en cut alles onder 400/500 hz weg. Speel dan een beetje met de waveform van links naar rechts en probeer het beste resultaat eruit te halen.

Ik heb zelf mijn track 'zo goed als' af. Ben benieuwd of jullie nog wat verbeterpuntjes hebben en dan met name om de mix-down want verder ga ik er niet gek veel meer aan veranderen.

[zippy]http://www25.zippyshare.com/v/57954118/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 12:58 

Hardtraxx Addict

sjuul schreef:
@AgentM: Opzich klinkt je kick niet heel verkeerd, kan nog iets meer werk gebruiken maar ik zal je vooral op de sounds focussen. Je screech gaat niet echt samen met je kick dus probeer die wat dikker/wijder te maken.

@Whitenoisez: Geen van de melodieen geven me echt een WP gevoel eigenlijk haha, maar wil niet zeggen dat ze slecht klinken. Ik vind die eerste het leukst. Ik zal je kick nog verder layeren. Duplicate je kick eens en gebruik van de 2e layer alleen de tail en cut alles onder 400/500 hz weg. Speel dan een beetje met de waveform van links naar rechts en probeer het beste resultaat eruit te halen.

Ik heb zelf mijn track 'zo goed als' af. Ben benieuwd of jullie nog wat verbeterpuntjes hebben en dan met name om de mix-down want verder ga ik er niet gek veel meer aan veranderen.

Zohéé dat is een beste kick :thumbsup: :thumbsup: . Kan niet echt wat nuttigsvermelden over de mixdown (heb er geen bal verstand van), maar wil je het volgende puntje van kritiek meegeven: de melodie herhaalt zich wel heel erg vaak gedurende het nummer. Probeer bij je volgende plaat eens een wat langere melodie! Als het mag, gaat die bij mij de cd map in! Op welke naam is die:$?
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 13:04 

Hardtraxx Elite

@WhiteNoisez 2e vind ik het lekkerst! Eerst is ook leuk maar de derde vind ik iets te "random". Kan de melo daar niet goed volgen

@sjuul Klinkt lekker! Heb ook de balle verstand van mixdown dus kan je daar helaas niet mee helpen...
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 13:38 

Hardtraxxer

Ik heb een aantal posts me track en feedback gepost. Maar er is overheen gelezen :cry:
Dus post hem opnieuw:

Wat vinden jullie ervan?
Doorgaan of niet? :thumbup:
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 13:49 

Hardtraxx Addict

Imation schreef:
Ik heb een aantal posts me track en feedback gepost. Maar er is overheen gelezen :cry:
Dus post hem opnieuw:

Wat vinden jullie ervan?

Die lead klinkt errug lekker :thumbsup: . Als de lead aan het begin 'op en neer' gaat ( geen idee wat de juiste term is) klinkt die wat ingehouden wanneer die omhoog komt. Pas bij 0.20 wordt het opwaardze toon van de lead pas echt scherp en klinkt het echt heel goed. Wat betreft je kick, die is minder dan je lead. Ik vind hem geen fijne klank hebben en ook niet echt samen gaan met je lead( niet dezelfde vibe zegmaar) als je hier een wat lompere en vooral een kortere kick(korter als in minder langestaart) onder zet dan heb je echt een top plaat!

Hoop dat je erwat mee kan, en begrijpt wat ik bedoel :D
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 15:18 

Hardtraxxer

sjuul schreef:

Thx voor de tips, maar met onder bedoel je 400 hz of minder toch? ^^
En ook ga ik nog iets aanpassen in de layer, want ik heb in 2 layers de bass niet gecut waardoor dat een beetje elkaar verstoord. Dus komt goed en thanks voor de tipz :thumbsup:
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 16:14 

Hardtraxxer

sjuul schreef:

Als hij af is contacteer me dan ff dan douw ik hem in een mix van me als je het goed vind. Wel als de lead erin komt misschien een sweep down of wat ik altijd doe een reverse crash en dan daarna de normale crash met wat delay erop puur om het inkomen van de lead wat sterker te maken.
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 18:10 

Hardtraxxer

Imation schreef:
Dus post hem opnieuw:

Wat vinden jullie ervan?

Melodie ligt uit de maat in de climax, lead klink goed!, kick nog niet heel fijn imo :thumbup:
Bericht Geplaatst op 23 okt 2014 18:12 

Hardtraxxer

RobinNL schreef:
@Antergy
Ik zou tussen 0:50 en 0:52 de cutoff van je lead omlaag laten gaan.
Je kick kan nog wel wat meer punch gebruiken, vind je melodie wel erg vet!

@The Venator
Erg vet nummer! Sluit me bij sjuul aan dat idd de kick en bass nog wel wat dikker kunnen.

Zelf heb ik een oud projectje van stal gehaald en beetje ge-edit.
Laat me weten wat je ervan vindt!

Melodie klinkt eeerg lekker!
Bericht Geplaatst op 24 okt 2014 09:50 

Artiest

WhiteNoisez schreef:
Thx voor de tips, maar met onder bedoel je 400 hz of minder toch? ^^
En ook ga ik nog iets aanpassen in de layer, want ik heb in 2 layers de bass niet gecut waardoor dat een beetje elkaar verstoord. Dus komt goed en thanks voor de tipz :thumbsup:

Ja de bass weg zodat je de hoge frequenties/kraak gaat layeren maar je moet maar beetje kijken hoeveel hz je precies weg knipt. Bass layeren kan ook goed uitpakken, het is gewoon een kwestie van knutselen tot er wat diks uit komt en niet te vroeg tevreden zijn.

@Phoenix: de melodie is juist al 16 bars lang en wordt eigenlijk maar 1 x herhaald in elke climax. ik denk dat het vooral aan de opbouw ligt dat het zo langdradig lijkt, maar dat was ook een beetje de insteek. Dat dromerige net als in wildstylez - timeless. anyway ik heb de opbouw iets ingekort want ik krijg die opmerking van meerdere.

Thanks voor de reacties, maar ik laat m even liggen en dan kijk ik over een tijdje of dat ik er nog steeds tevreden mee ben of of dat ik misschien nog dingen wil aanpassen.
Bericht Geplaatst op 24 okt 2014 09:56 

Artiest

Imation schreef:
Dus post hem opnieuw:

Wat vinden jullie ervan?

Melodie is leuk maar komt nog niet echt tot z'n recht met deze sound. Met name in de highs klinkt het nog heel trashie. Probeer 1 strakke layer te creeeren die een lekker zuiver hoog heeft en dan vanaf 12k iets te boosten en bij je overige layers dit juist iets te cutten zodat hij er lekker door komt.
Bericht Geplaatst op 24 okt 2014 11:39 

Hardtraxxer

@D-Ruz @Fantazoo @Imation

Sorry voor de late reactie :$ Bedankt voor jullie feedback!! Ik ben reeds bezig met de verbeterpunten die jullie hebben gegeven. Ik kom dus binnenkort met een verbeterde versie :)

Nogmaals bedankt!!
Bericht Geplaatst op 25 okt 2014 10:31 

Hardtraxxer

@RobinNL Ik vind het wel vet klinken maar de synths mogen wel echt dikker imo
@Imation Ik heb niks toe te voegen bij de dingen die Sjuul heeft gezegd, behalve dat ik dit vooral merk bij de climax en in het begin stukje het beter vindt klinken.

Ik kom echt te kort als het aankomt op het maken van melodieën maar heb nu wel wat.
Synths nog niet zeker maar dat komt wel :)

Bericht Geplaatst op 25 okt 2014 18:03 

Hardtraxxer

@ imation: ik vind het wel vet hoe je melodie vertraagt net voor de climax, leuk gedaan!

Berg schreef:
@RobinNL Ik vind het wel vet klinken maar de synths mogen wel echt dikker imo
@Imation Ik heb niks toe te voegen bij de dingen die Sjuul heeft gezegd, behalve dat ik dit vooral merk bij de climax en in het begin stukje het beter vindt klinken.

Ik kom echt te kort als het aankomt op het maken van melodieën maar heb nu wel wat.
Synths nog niet zeker maar dat komt wel :)

Je track is helaas niet beschikbaar, zodra ik hem kan luisteren zal ik feedback geven!

Eergisteren begonnen aan wat nieuws en vind het persoonlijk erg vet geworden, ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Bericht Geplaatst op 25 okt 2014 18:42 

Artiest

Jubke schreef:

Eergisteren begonnen aan wat nieuws en vind het persoonlijk erg vet geworden, ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Idee met die intro is wel leuk al kan het nog wat spannender allemaal, maar je moet je kicks echt even goed pitchen want dit is wel heel vals. Hoop dat je dat zelf ook kan horen?
Bericht Geplaatst op 25 okt 2014 19:27 

Hardtraxxer

Om een of andere reden krijg ik dat nooit in een keer goed >.< Misschien dat ik dat te snel wil doen ofzo.. In ieder geval heb ik het al een beetje aangepast, geprobeerd zoveel mogelijk dezelfde toonhoogtes als de melodie aan te houden
Bericht Geplaatst op 25 okt 2014 19:58 

Hardtraxxer

@Jubke, je kick heeft nog wat werk nodig. Melodie klinkt leuk maar begint na een tijdje wel een beetje te vervelen. De vocal in de tweede break inpassen zou ook al wat toe kunnen voegen denk ik.

@berg, leuk deuntje en de synth klinkt ook goed. De melodie mag natuurlijk wel wat langer als je hem ook in een track wilt gaan gebruiken...

Hier een track van mij. De afmix kan nog beter, maar ik hoor graag wat jullie ervan vinden tot zover.
Bericht Geplaatst op 25 okt 2014 22:39 

Artiest

Awethority schreef:
Hier een track van mij. De afmix kan nog beter, maar ik hoor graag wat jullie ervan vinden tot zover.

Screech klinkt redelijk en aparte kick maar heeft opzich wel iets :). eerste wat ik zou doen is 2 kanalen van je screech maken en op beide een izotope trash 2 gooien en onder 'convolve' zet je bij de ene de seperate op '-4' en de andere '4'. Dit maakt je screech een stuk wijder en komt je kick ook mooi door.
Geldt overigens voor je hele track wel, het klinkt allemaal nog te veel mono.

Ben benieuwd hoe t dan klinkt :)
Bericht Geplaatst op 26 okt 2014 13:23 

Hardtraxxer

Hij is nu wel beschikbaar als het goed is, die secret links werken nog niet helemaal op hardtraxx :P
Bericht Geplaatst op 27 okt 2014 10:19 

Hardtraxxer

Awethority schreef:

Aparte kick, maar heeft wel wat idd! Verder is het allemaal nog wel wat werk, ook wat degene boven mij zeggen ^^

Junctia en ik hebben gisteren even wat muziek gemaakt, en dit kwam eruit. gemaakt op crappy logitech speakers van 50 euro, afmixen gaat wel gebeuren op mijn rokits.

*Dat basstoontje in het begin van de intro heeft geen reverb.. oeps :$

En ook een raw nummerke begonnem met Junctia:

[zippy]http://www26.zippyshare.com/v/41680969/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 27 okt 2014 13:06 

Hardtraxxer

@Zymic, eerste track heeft een goede opbouw en een lekkere intro (FX kicks vindt ik ook vet) de kick heeft voor m'n gevoel wat te veel punch maar verder een goed karakter (bass kan ik niet echt beoordelen omdat ik op m'n laptop zit). De screech in het laatste deel van je intro, die omhoog gaat, vind ik niet mooi. De melodie is netjes, ook de leadsynth is goed gelukt. Ik zou in de climax de achtergrond melodie wat langere halen geven (dus niet die sliding lead, maar echt de basis... nu zijn de keys net iets te kort).

Wat je Raw track betreft, goeie screech en lekkere raw kick. Zeker uitwerken ;)

Ikzelf ben bezig geweest met een remix van Zatox ft. Nikkita - Raw Style. Ik vond dat de track zijn naam niet echt meer eer aan deed dus heb ik er wat harders van gemaakt. Op soundcloud kan ik de track niet plaatsen i.v.m. copyright dus vandaar op zippy (even downloaden voor HQ dus).

[zippy]http://www22.zippyshare.com/v/23390660/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 27 okt 2014 13:26 

Hardtraxxer

Klinkt zeker goed Evasive! :thumbsup:
Thanx voor de feedback! Moet nog een hoop gebeuren aan beide tracks hoor, maar het is iets :D
Bericht Geplaatst op 27 okt 2014 19:24 

Hardtraxxer

evasive
klinkt goed!
Enig min puntje is dat het hier en daar wat dunnetjes klinkt.
Verders prima werk!

Ik ben zelf met een intro bezig geweest voor een nieuwe track, alleen ik ben er nog niet tevreden over :/
[zippy]http://www14.zippyshare.com/v/2280380/file.html[/zippy]
Any tips??
Bericht Geplaatst op 27 okt 2014 20:21 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
evasive
klinkt goed!
Enig min puntje is dat het hier en daar wat dunnetjes klinkt.
Verders prima werk!

Ik ben zelf met een intro bezig geweest voor een nieuwe track, alleen ik ben er nog niet tevreden over :/
[zippy]http://www14.zippyshare.com/v/2280380/file.html[/zippy]
Any tips??

Klinkt echt lekker man! :love:

Nieuwe kick?
Vorige  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner