Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 21:13 

Hardtraxxer

K ben ff verder gegaan met het projectje wat ik stuurde, en het begint al ergens op te lijken!

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 21:14 

Hardtraxx Veteran

Antergy schreef:
K ben ff verder gegaan met het projectje wat ik stuurde, en het begint al ergens op te lijken!

Wat dacht je van zelf eens feedback geven? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 21:37 

Hardtraxxer

Mitzinator schreef:
Antergy schreef:

Jij zeurt daar echt altijd over he gozer? Maarja hier is de feedback speciaal voor u mevrouw.

@Stoefoe klinkt lekkker, mooie lead en vocals. Alleen de kick staat wat zacht, en ik hoor hem soms een beetje vals gepitched maar dat kan ook aan de zachtheid liggen. In iedergeval kan dit wel wat worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 21:54 

Hardtraxx Beheerder

Antergy schreef:
Mitzinator schreef:
Antergy schreef:

Jij zeurt daar echt altijd over he gozer?

Ja en zo hoort het. De regels zijn er niet voor niets. Hou je er aan :) Zo'n grote moeite is het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 23:19 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Antergy schreef:
Mitzinator schreef:

Jij zeurt daar echt altijd over he gozer?

Ja en zo hoort het. De regels zijn er niet voor niets. Hou je er aan :) Zo'n grote moeite is het niet.[/quote]

I know maar ik dacht dat iedereen al had gereageerd op Stofoe aangezien er zoveel comments onderstonden dan vind ik het zinloos om nog te gaan zeggen dit is goed of slecht terwijl het al gezegd is (wat dus niet zo was mijn excuses daarvoor)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2014 13:29 

Hardtraxx Elite

sjuul schreef:
@Vincent 227:

Opzich melodie leuk, alleen sounds mogen wat beter worden uitgewerkt en kick, met name de punch heeft nog wat werk nodig.

Geld eigenlijk voor de meeste snippits die ik voorbij hoor komen. Ideetjes zijn er wel alleen de uitwerking kan beter en dat leer je alleen maar door veel bezig te zijn en niet te snel tevreden zijn met je sounds. Blijven knutselen :P

Ik heb samen met iemand een nieuwe track 'bijna' af. Ben nog van plan een leuk vocaaltje erbij te zoeken en dan alles te perfectioneren, maar ben benieuwd of jullie nog verbeterpuntjes horen of wat jullie er sowieso van vinden :)

AUB even in HD luisteren of downloaden.

[zippy]http://www45.zippyshare.com/v/87195218/file.html[/zippy]

Heerlijk! Ik zou zeggen maak een intro en een outro en deze kan gedraaid worden :thumbup:.

Zelf ben ik begonnen met een edit van Manyou - Take Me Home. Afgekeken van de Silver Nikan Bootleg.

De build up wil ik nog wat voller maken. Nog even bedenken hoe..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2014 15:38 

Hardtraxxer

@d-ruz klinkt al best goed! Alleen je kick heeft net wat meer punch nodig, en ook staat de melodie iets te hard volgensmij :D

rauw kickje met screeches gemaakt gisteravond, uitwerken?
[zippy]http://www77.zippyshare.com/v/52500216/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2014 23:35 

Hardtraxxer

D-Ruz schreef:
sjuul schreef:
@Vincent 227:

Opzich melodie leuk, alleen sounds mogen wat beter worden uitgewerkt en kick, met name de punch heeft nog wat werk nodig.

Geld eigenlijk voor de meeste snippits die ik voorbij hoor komen. Ideetjes zijn er wel alleen de uitwerking kan beter en dat leer je alleen maar door veel bezig te zijn en niet te snel tevreden zijn met je sounds. Blijven knutselen :P

Ik heb samen met iemand een nieuwe track 'bijna' af. Ben nog van plan een leuk vocaaltje erbij te zoeken en dan alles te perfectioneren, maar ben benieuwd of jullie nog verbeterpuntjes horen of wat jullie er sowieso van vinden :)

AUB even in HD luisteren of downloaden.

[zippy]http://www45.zippyshare.com/v/87195218/file.html[/zippy]

Heerlijk! Ik zou zeggen maak een intro en een outro en deze kan gedraaid worden :thumbup:.

Zelf ben ik begonnen met een edit van Manyou - Take Me Home. Afgekeken van de Silver Nikan Bootleg.

De build up wil ik nog wat voller maken. Nog even bedenken hoe..

Klinkt lekker! Fijne lead, maar idd zoals al gezegd werd de kick wat meer punch, hoor alleen maar tail :thumbup:

WhiteNoisez schreef:
@d-ruz klinkt al best goed! Alleen je kick heeft net wat meer punch nodig, en ook staat de melodie iets te hard volgensmij :D

rauw kickje met screeches gemaakt gisteravond, uitwerken?
[zippy]http://www77.zippyshare.com/v/52500216/file.html[/zippy]

Zeker uitwerken klinkt echt vet! Kick lijkt ook goed te gaan, alleen nog wat meer kracht naar mijn zin..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 00:27 

Hardtraxxer

Fijn dat mijn post weer genegeerd word zoals bij het mash-up topic en eigenlijk altijd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 10:44 

Hardtraxxer

@antergy: Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat mensen altijd maar feedback geven. Je moet er toch maar een beetje op hopen dat iemand de tijd neemt/heeft om naar je stuk te luisteren en daar op te reflecteren. Dat is hoe ik erover denk.

Over je muziek. Ik heb het idee dat er iets teveel laag in je lead zit en iets te weinig hoog. Plus probeer eens een layer met een octaaf hoger toe te voegen om wat meer treble te krijgen. Je kick pitched prima, je punch moet alleen harder.

Over dat mijn kick niet juist pitched, de bassline van de melodie is in feite D,C,B,A ik vind het lastig te bepalen welke toonhoogte kick hier het beste bij past. Ik wil mezelf niet persé binden aan een standaard F,F#,G of G# en andere gangbare standaard basslines omdat daar de kick maar mooi bij past.

Iemand tips in het vinden van de juiste kick toonhoogte bij zo'n soort bassline? (D,C,B,A)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 12:20 

Hardtraxxer

Stoefoe schreef:
@antergy: Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat mensen altijd maar feedback geven. Je moet er toch maar een beetje op hopen dat iemand de tijd neemt/heeft om naar je stuk te luisteren en daar op te reflecteren. Dat is hoe ik erover denk.

Over je muziek. Ik heb het idee dat er iets teveel laag in je lead zit en iets te weinig hoog. Plus probeer eens een layer met een octaaf hoger toe te voegen om wat meer treble te krijgen. Je kick pitched prima, je punch moet alleen harder.

Over dat mijn kick niet juist pitched, de bassline van de melodie is in feite D,C,B,A ik vind het lastig te bepalen welke toonhoogte kick hier het beste bij past. Ik wil mezelf niet persé binden aan een standaard F,F#,G of G# en andere gangbare standaard basslines omdat daar de kick maar mooi bij past.

Iemand tips in het vinden van de juiste kick toonhoogte bij zo'n soort bassline? (D,C,B,A)

Thanks voor je feedback, en GTune is een gratis programma wat je kan downloaden. Je pleurt het op je kick channel in the mixer en je speelt m af en je ziet hoe die gepitched is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 12:35 

Hardtraxxer

Stoefoe schreef:

Oke ik ga even een uitlegje geven:

Stel je maakt een kick in toon G.
je hebt een melodie met een basslijn op de tonen G, A en C.
Wat je dan doet is de G kick gewoon laten zoals het is,
A kick pitch je 2 semitones omhoog (dus gewoon 2 piano noten omhoog)
En de C kick pitch je 5 semitones omhoog (dus gewoon 5 piano noten)

Mag ik vragen met welk programma je kicks mee pitcht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 14:23 

Hardtraxx Newbie

Hallo,

Ik zou graag wat feedback van jullie willen krijgen over een track waar ik nu mee bezig ben, hij is dus sowieso nog work in progress.. Als jullie er positief over zijn, wil ik ermee verder en anders laat ik hem even links liggen.
De vocals zijn nu de vocals uit het Qapital remix-pakket, echter moeten deze door passende vocals vervangen worden.

Klik aub wel op de download knop (voor betere kwaliteit)

[zippy]http://www9.zippyshare.com/v/65247807/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 14:31 

Hardtraxx Newbie

Stoefoe schreef:
Ben zelf op het moment met dit bezig. Iemand feedback?

Ik vind het wel lekker klinken! Alleen zou ik persoonlijk een side chain op de melodie zetten bij de kick, zodat hij wat meer meebeweegt met de kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 15:21 

Hardtraxxer

verdict schreef:
Hallo,

Ik zou graag wat feedback van jullie willen krijgen over een track waar ik nu mee bezig ben, hij is dus sowieso nog work in progress.. Als jullie er positief over zijn, wil ik ermee verder en anders laat ik hem even links liggen.
De vocals zijn nu de vocals uit het Qapital remix-pakket, echter moeten deze door passende vocals vervangen worden.

Erg vet! Alleen als de kick komt klinkt i fout gepitched? Of dat ben ik XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 15:47 

Hardtraxxer

verdict schreef:
Hallo,

Klinkt al goed! Alleen ik zou nog wat werken aan de kick.
De punch is goed maar de tail klinkt nog ietwat rommelig.
Leuke fxjes ook! :D
Keep it up :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 15:58 

Hardtraxxer

@Whitenoizes: Thanks voor je uitleg. Ik begrijp het verhaal van de semitones, zo pitch ik ook altijd in Audition. Ik controleer de kick dan altijd nog ff met Gtune. Maar wat ik bedoelde zegmaar is dat mijn bassline DDDD-CCCC-BBBB-AAAA. Ik hoopte erachter te komen welke kick hier dan wel bij past, maar ik denk dat ik de melodie moet aanpassen haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 17:30 

Hardtraxx Elite

Stoefoe schreef:
@Whitenoizes: Thanks voor je uitleg. Ik begrijp het verhaal van de semitones, zo pitch ik ook altijd in Audition. Ik controleer de kick dan altijd nog ff met Gtune. Maar wat ik bedoelde zegmaar is dat mijn bassline DDDD-CCCC-BBBB-AAAA. Ik hoopte erachter te komen welke kick hier dan wel bij past, maar ik denk dat ik de melodie moet aanpassen haha.

In 99% van de gevallen is dat dan gewoon DDDD-CCCC-BBBB-AAAA
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 17:46 

Hardtraxxer

Stoefoe schreef:

Erg goeie vocal! Persoonlijk vind ik alleen de melodie niet zo bij de vocal passen en wat anderen hier voor mij zeggen, klopt het dat de kick vals klinkt.
Ook is de vocal iets te hard in vergelijking met de lead. De sound design van de lead is prima. :thumbup:

Ik ben ook weer bezig geweest. Dit keer met een (officiële) remix die uitkomt op alle downloadportalen. Niet via een bekend label hoor. Laat me weten wat je ervan vindt!

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 18:38 

Hardtraxxer

Rayne schreef:
Stoefoe schreef:

Erg goeie vocal! Persoonlijk vind ik alleen de melodie niet zo bij de vocal passen en wat anderen hier voor mij zeggen, klopt het dat de kick vals klinkt.
Ook is de vocal iets te hard in vergelijking met de lead. De sound design van de lead is prima. :thumbup:

Ik ben ook weer bezig geweest. Dit keer met een (officiële) remix die uitkomt op alle downloadportalen. Niet via een bekend label hoor. Laat me weten wat je ervan vindt!

Klinkt echt super nice man! Alleen kick iets te hard?

Ik heb ff iets totaal anders, namelijk drum & bass. Ik weet niet of mensen hier feedback op willen geven maarja het is het proberen waard.

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 18:47 

Hardtraxx Elite

Klinkt leuk! Ik vind zelf dat je iets teveel kickdrums gebruikt waardoor het nummer niet de relaxed feeling heeft waar de melodie wel naartoe leidt. Luister maar naar artiesten als Rameses B/Stan SB etc. Die tracks klinken iets opener omdat ze de track laten "ademenen" door minder kickdrums.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 19:06 

Hardtraxxer

Rayne schreef:
Stoefoe schreef:

Ik zou persoonlijk kijken of je je lead nog wat krachtiger kan maken, zeker tijdens de stukjes met de kick samen. Ik denk niet echt dat de kick te hard staat maar hierdoor lijkt hij te overheersen. Kan ook een beetje persoonlijke smaak zijn natuurlijk!
Overige elementen vind ik sterk! Ook goeie opbouw en sfeer in het nummer! :thumbup:

Rayne schreef:
Ik heb ff iets totaal anders, namelijk drum & bass. Ik weet niet of mensen hier feedback op willen geven maarja het is het proberen waard.

https://soundcloud.com/antergy/antergy-db-tba

Ik ben niet erg thuis in deze muziek, maar vind er een blije (lead) synth inzitten, weet niet of dat de bedoeling is? Krijg bijna een gevoel alsof het de achtergrond muziek is van een oude game ofzo :P Kan wel zeggen dat je track een leuke opbouw heeft, er komt niks té plotseling in ofzo! Vind de overige synths en geluiden die je gebruikt trouwens ook wat beter erbij passen qua sound!

Ik heb zelf de laatste tijd weer aandacht besteed aan mijn kick en verder een nummer af gemaakt, het is voor mij denk ik wel weer tijd voor feedback!

Ik was zelf in eerste instantie aan het denken om te kijken of ik er nog wat meer opvulling in kreeg bij sommige stukjes (akkoorden ofzo), echter heb ik het gevoel dat bij deze track zoals die nu is 'meer' niet beter is.
Punt wat ik sowieso wil verbeteren maar wat ik meeneem naar een volgende track is het verbeteren van lead synths (sounddesign).

Alvast bedankt voor feedback! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2014 19:09 

Hardtraxxer

Bedankt voor de reacties! Kicks aangepast maar D kick heb ik nog wat problemen mee. Heb idd wat sidechaining toegepast nu, goeie tip thanks!!

Ik laat het nu even liggen en ga met een ander project starten. Eventjes wat variatie kan weleens nieuwe ideeën opwekken voor later.

@antergy: Tof hoor!, probeer ook eens een chillstep met vet veel sidechain, denk dat het misschien wel leuk kan uitpakken met die melodie haha.

@jubke, Ik denk dat je track wel meer kan gebruiken, je lead misschien wat meer layeren, een pad toevoegen?
vind dat de track niet echt opbouwd naar een climax, of was dat de bedoeling? Geweldige vocal trouwens, ik ken hem van jaren geleden thomas gold - sing2me vond hem daarin ook al zo vet
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2014 21:28 

Hardtraxxer

Jubke schreef:
Rayne schreef:
Stoefoe schreef:

Ik zou persoonlijk kijken of je je lead nog wat krachtiger kan maken, zeker tijdens de stukjes met de kick samen. Ik denk niet echt dat de kick te hard staat maar hierdoor lijkt hij te overheersen. Kan ook een beetje persoonlijke smaak zijn natuurlijk!
Overige elementen vind ik sterk! Ook goeie opbouw en sfeer in het nummer! :thumbup:

Rayne schreef:

https://soundcloud.com/antergy/antergy-db-tba

Ik ben niet erg thuis in deze muziek, maar vind er een blije (lead) synth inzitten, weet niet of dat de bedoeling is? Krijg bijna een gevoel alsof het de achtergrond muziek is van een oude game ofzo :P Kan wel zeggen dat je track een leuke opbouw heeft, er komt niks té plotseling in ofzo! Vind de overige synths en geluiden die je gebruikt trouwens ook wat beter erbij passen qua sound!

Ik heb zelf de laatste tijd weer aandacht besteed aan mijn kick en verder een nummer af gemaakt, het is voor mij denk ik wel weer tijd voor feedback!

Ik was zelf in eerste instantie aan het denken om te kijken of ik er nog wat meer opvulling in kreeg bij sommige stukjes (akkoorden ofzo), echter heb ik het gevoel dat bij deze track zoals die nu is 'meer' niet beter is.
Punt wat ik sowieso wil verbeteren maar wat ik meeneem naar een volgende track is het verbeteren van lead synths (sounddesign).

Alvast bedankt voor feedback! :)

Joo,
Ik zou iets meer 'punch' op de kick zetten als ik jouw was. en ook iets meer aandacht aan de distort. opzich is de midi wel prima maar de lead mag van mij wel wat dikker. (ik weet ook hoe moeilijk dat is haha).
Verder ben ik persoonlijk niet zo van zulke vocals maar probeer alles nóg strakker op elkaar aan te sluiten en probeer hem nu gewoon elke dag een beetje te verbeteren. (vergeet niet elke 'versie' die je hebt op te slaan!)

Gr

Ik heb 2 kicks gemaakt, zijn deze een beetje prima en werken ze goed met de lead? (lead nog een beetje dun en let niet op de midi) Moet weten of ik hiermee verder kan ;p

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2014 03:27 

Hardtraxxer

@Joegoslaaf Ik vind de 2e lekker, iets meer bass in de tail en crunch dan kan dat een hele lekkere kick worden. De lead vind ik maar niks. Simpele tutorial van mij hieronder voor een Hardstyle lead, schiet je al veel mee op.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MDBFOPViqjo[/youtube]
Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner