Die kick bij die 2e he, die klinkt opzich wel lekker, maar hij is fout gepitched. Dat verpest het een beetje allemaal. Verder zou ik als ik jouw was wat meer variatie in je melodie aanbrengen, desnoods alleen een 2e melodie eronder of erna, met al zijn het maar 4 noten veranderd. Voor de rest vind ik het goed, nice vocals, mooie opbouwende intro. Als je m nou nog even aanpast met die aanmerkingspuntjes, kan dit echt wel een lekkere track worden!Jubke wrote:Ik vind de screeches in de mid intro nogal op de voorgrond zeg maar, daardoor lijkt volgens mij de kick wat zwakker en vallen wat andere sounds zachter weg
Ik vind dat wel dik tussendoor die korte(re) uithalen met dat koor/voice/hoe je het wilt noemen. Ben benieuwd naar de melodie die erachter gaat komen!
Ikzelf ben afgelopen week hiermee bezig geweest:
View on SoundCloud
Ik kan wel wat tips gebruiken voor de mid intro heb ik het idee, daar lijken de vocals en de screech misschien wat te veel op de achtergrond? Heb er mixtechnisch geloof ik wat moeite mee om dat stuk helder te krijgen zonder dat het elkaar in de weg zit. Overige delen van de track natuurlijk ook feedback op als het kan![]()
En dit was meer een concept omdat ik met de vocal wat aan het klooien was, maar is zo ongeveer een hele track geworden. Deze had ik een tijdje terug al geplaatst maar helaas geen feedback op gekregen!
View on SoundCloud
Alvast thx voor de feedback!
NB: Vraagje @Digitalearthquake: Hoe ben jij begonnen met het ontwerpen van je lead sounds? Tutorials, experimenteren, etc? (Doel daarmee op de stappen die je doorlopen hebt, niet de exacte uitleg anders krijg je toch maar dat ik/iemand hetzelfde namaakt, moet natuurlijk wel een eigen sound ontwerpen dan)
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
@antergy, goed om te horen dat je wat aan mijn feedback gehad hebt
belletjes was inderdaad puur een smaak kwestie van mijn kant, maar denk dat veel mensen er zo over denken. Wat betreft je geüpdate lead, klinkt al stukken beter, zit dus vooruitgang in. Ik vraag me wel af hoeveel layers je hebt gebruikt (en sowieso welke plugin). Ik denk dat je wat de lage tonen net iets te veel hebt in je lead en kwa hoge net wat mist. Ook mis ik wat 'karakter' in je lead, iets herkenbaars zegmaar (frontliner bijvoorbeeld heeft altijd zijn 'eigen' typische leads.)
Ik geef m'n leads vaak wat karakter door te spelen met de wave of door op de LFO een pitch te zetten. Ik gebruik zelf overigens ook gewoon de reverb, delay en EQ van FL studio zelf.
Afgelopen weekend druk geweest met een nieuwe 'raw' track, opbouw ben ik nog niet echt tevreden over maar verder ben ik wel enthousiast. Hoop dat jullie nog tips hebben:
View on SoundCloud
Ik geef m'n leads vaak wat karakter door te spelen met de wave of door op de LFO een pitch te zetten. Ik gebruik zelf overigens ook gewoon de reverb, delay en EQ van FL studio zelf.
Afgelopen weekend druk geweest met een nieuwe 'raw' track, opbouw ben ik nog niet echt tevreden over maar verder ben ik wel enthousiast. Hoop dat jullie nog tips hebben:
View on SoundCloud
Ja ik heb laatst ook een nieuwe lead gemaakt, meestal stop ik er een beetje lfo in ook. Thanks voor de tip over de hoge en lage tonen, en ik gebruik 3 sylenth1 layers. En die rawstyle track klinkt echt sick. Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken, en hoe kom je aan dat logo op soundcloud, want die is gewoon beast!evasive wrote:@antergy, goed om te horen dat je wat aan mijn feedback gehad hebtbelletjes was inderdaad puur een smaak kwestie van mijn kant, maar denk dat veel mensen er zo over denken. Wat betreft je geüpdate lead, klinkt al stukken beter, zit dus vooruitgang in. Ik vraag me wel af hoeveel layers je hebt gebruikt (en sowieso welke plugin). Ik denk dat je wat de lage tonen net iets te veel hebt in je lead en kwa hoge net wat mist. Ook mis ik wat 'karakter' in je lead, iets herkenbaars zegmaar (frontliner bijvoorbeeld heeft altijd zijn 'eigen' typische leads.)
View on SoundCloud
@Evasive:
Opzich niet zo verkeerd, maar het boeit ook nog niet echt. Ik zal toch eens de valhalla of lexicon reverbs proberen, want je reverb met name op je screech klinkt niet zo lekker. Ook je leads klinken in het hoog nog wat trashie. Misschien klinkt t beter als je wat hoog weg eq'ed en een nieuwe layer toevoegd met alleen een lfo op de pitch en 0 detune. Deze hebben vaak een mooier 'hoog' dus gebruik je daar die frequenteis van om het weer op te vullen.
Kick misschien nog wat extra layeren voor meer diepgang maar niet heel verkeerd.
Hopelijk heb je er wat aan
Opzich niet zo verkeerd, maar het boeit ook nog niet echt. Ik zal toch eens de valhalla of lexicon reverbs proberen, want je reverb met name op je screech klinkt niet zo lekker. Ook je leads klinken in het hoog nog wat trashie. Misschien klinkt t beter als je wat hoog weg eq'ed en een nieuwe layer toevoegd met alleen een lfo op de pitch en 0 detune. Deze hebben vaak een mooier 'hoog' dus gebruik je daar die frequenteis van om het weer op te vullen.
Kick misschien nog wat extra layeren voor meer diepgang maar niet heel verkeerd.
Heb ik zeker wat aan, thankssjuul wrote:@Evasive:
evasive
Klinkt lekker man!
Misschien alleen in de buildup naar de intro en de intro zelf iets meer elementen doen.
En in de screetch iets minder LFO.
Verders klinkt het allemaal prima!
Ik heb zelf weer een veel te blij melodietje in elkaar geprutst:
http://www56.zippyshare.com/v/42168263/file.html
Tell me whattya think!
Klinkt lekker man!
Misschien alleen in de buildup naar de intro en de intro zelf iets meer elementen doen.
Tell me whattya think!
Last edited by DigitalEarthquake on 20 Sep 2014 18:39, edited 1 time in total.
-
MHardtraxx Veteran
- 14191 posts member since 2013
Doet me heel erg denken aan Frontliner, lekkere melo. 
-
LHardtraxx Newbie
- 30 posts member since 2012
- last seen Sep 2015
unflict:
super netjes gedaan zit goed in elkaar! ik zou nog wel wat meer sounds gaan gebruike qua skreeches ! dat met de melodie is ook gaaf gedaan! wmaar echt top ga zo door!!
Ectrusive:
vind de melo persoonlijk een beetje eentonig en simpel..
ook heb ik het idee dat je er een beetje naast zit met de pitch van de kick..
fort-noxious :
je track zit goed in elkaar heb hem al een paar keer beluisterd nu!
vind alleen de square sound bij de obouw naar de melo wat minder..
voor de rest goed gedaan me kickrolls en breakjes!
Hier wat van mij ben er net mee begonnen en het is dus allemaal nog wat kaal enzo..
View on SoundCloud
super netjes gedaan zit goed in elkaar! ik zou nog wel wat meer sounds gaan gebruike qua skreeches ! dat met de melodie is ook gaaf gedaan! wmaar echt top ga zo door!!
Ectrusive:
vind de melo persoonlijk een beetje eentonig en simpel..
ook heb ik het idee dat je er een beetje naast zit met de pitch van de kick..
fort-noxious :
je track zit goed in elkaar heb hem al een paar keer beluisterd nu!
vind alleen de square sound bij de obouw naar de melo wat minder..
voor de rest goed gedaan me kickrolls en breakjes!
Hier wat van mij ben er net mee begonnen en het is dus allemaal nog wat kaal enzo..
View on SoundCloud
Bedankt voor je feedback, wat jouw preview betref. Geniale melodie en de lead past er heel goed bij! Hier mag je zeker een full track van maken en opsturen naar een labelDigitalEarthquake wrote:evasive
Klinkt lekker man!
Tell me whattya think!
Zelf ben ik bezig geweest met een remix van Hardwell & Joey Dale - Arcadia (jep, psyko punkz hebben die ook...) heb de feedback van mijn vorige tracks meegenomen hierin.
View on SoundCloud
Hoop dat jullie het wat vinden
-
SHardtraxxer
- 196 posts member since 2011
- last seen Dec 2016
Denk dat je vooral extra aandacht moet besteden aan je afmix. Probeer meer ruimte te creeëren voor je kick zodat ie wat beter tot zijn recht komt. Melodie is in orde! Je kick is vrij goed, denk wel dat hij nu nog een beetje dof klinkt. een beetje opfrissen met EQ zou dit wss verhelpen.evasive wrote: Zelf ben ik bezig geweest met een remix van Hardwell & Joey Dale - Arcadia (jep, psyko punkz hebben die ook...) heb de feedback van mijn vorige tracks meegenomen hierin.
View on SoundCloud
Hoop dat jullie het wat vinden
@DigitalEarthquake
Leuke melodie en mooie sounds! Keep on going!
hier een previewtje van ons nummer Gold. Break moet nog opgevuld worden maar het gaat voor nu ff om de climax. Ohja en het is nog 145 bpm, wordt in volgende versie gwn 150
View on SoundCloud
@evasive
Klinkt weer lekker!
Misschien de leads iets softer maken, ze zijn ietsjes te hard imo.
Het mist nog een sfeertje, je zou wat pluckjes kunnen toevoegen en pads.
Verders prima!
@sensa
Klinkt lekker!
Lekkere kick, mooie leads.
De leads staan alleen ieeeeetjes te hard
Prima werk!
Ik ben zelf verder gegaan met wat ik vandaag eerder postte:
View on SoundCloud
Afmaken of niet?
Klinkt weer lekker!
Misschien de leads iets softer maken, ze zijn ietsjes te hard imo.
Het mist nog een sfeertje, je zou wat pluckjes kunnen toevoegen en pads.
Verders prima!
@sensa
Klinkt lekker!
Lekkere kick, mooie leads.
De leads staan alleen ieeeeetjes te hard
Prima werk!
Ik ben zelf verder gegaan met wat ik vandaag eerder postte:
View on SoundCloud
Afmaken of niet?
-
MHardtraxx Veteran
Gewoon doen. 
-
MHardtraxx Veteran
En je leert het nog niet..
Wow dit klinkt goed man! Kicks klinken ook erg goed alhoewel ik een licht scherp kraakje nog hoor in de tail, als je die probeert weg te werken heb je imo mooie kicks.DigitalEarthquake wrote:Ik ben zelf verder gegaan met wat ik vandaag eerder postte:
View on SoundCloud
Afmaken of niet?
Kwalitatief zit het dus goed in mekaar maar ik vind het nummer zelf niet heel origineel. Probeer je wat meer te onderscheiden van de meeste platen van tegenwoordig, want dit is een heel standaard plaatje.
Als je in een tijd als deze nog een beetje wil doorbreken heb ik het idee dat je echt met een hele unieke stijl en sound moet komen. En een goed gebruik van catchy vocalen doet het ook altijd erg goed en dat maakt het heel herkenbaar
-
MHardtraxx Veteran
Even naar 200 helpen dan.DigitalEarthquake wrote:Huppa, track is af!
Bij 200 Followers op mijn Soundcloud dump ik m online
View on SoundCloud
Mitzinator
200 followers zou echt heel vet zijn
-
MHardtraxx Veteran
Heb die tba gerepost.DigitalEarthquake wrote:Mitzinator
Helpt meestal wel op mn huidige acc.
DigitalEarthquake wrote: Ik ben zelf verder gegaan met wat ik vandaag eerder postte:
View on SoundCloud
Afmaken of niet?
Ik heb je ook maar 1 stapje verder naar de 200 geholpen. Lekker bezig man, klinkt kwalitatief echt goed. Doet me een beetje aan een Outlander track denken qua feeling. Weinig op aan te merken eigenlijk.Mitzinator wrote:Even naar 200 helpen dan.DigitalEarthquake wrote:Huppa, track is af!
Bij 200 Followers op mijn Soundcloud dump ik m online
View on SoundCloud
Heb net zelf die midi die je laatst plaatste gebruikt in een kleine snipet.
Vind het wel een krachtige melodie.
http://www77.zippyshare.com/v/99376849/file.html
-
BHardtraxxer
- 191 posts member since 2014
- last seen Apr 2017
DEQ drop die track maar dan want ik ben nummer 200 
@ThaBomba ik vind je synth niet echt lekker klinken omdat deze iets te onnatuurlijk klinkt, een beetje een metallic sound heeft (geen idee hoe ik dat zeg in het nederlands)
@ThaBomba ik vind je synth niet echt lekker klinken omdat deze iets te onnatuurlijk klinkt, een beetje een metallic sound heeft (geen idee hoe ik dat zeg in het nederlands)
Last edited by Berg on 21 Sep 2014 14:24, edited 2 times in total.
-
BHardtraxxer
- 191 posts member since 2014
- last seen Apr 2017
Heb een remake gemaakt van Ran-D ft. E-Life - The Hunt. Heb altijd moeite met leads gehad dus hebben jullie tips om daar in te verbeteren? (Klinken nooit echt dik en vaak veel white noise-achtige geluiden)
View on SoundCloud
View on SoundCloud
Last edited by Berg on 21 Sep 2014 14:29, edited 1 time in total.