Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 21:28 

Hardtraxxer

Jubke schreef:
Citaat:
Ik was ook even 2 uurtjes bezig geweest:

Ik vind de screeches in de mid intro nogal op de voorgrond zeg maar, daardoor lijkt volgens mij de kick wat zwakker en vallen wat andere sounds zachter weg
Ik vind dat wel dik tussendoor die korte(re) uithalen met dat koor/voice/hoe je het wilt noemen. Ben benieuwd naar de melodie die erachter gaat komen!

Ikzelf ben afgelopen week hiermee bezig geweest:

Ik kan wel wat tips gebruiken voor de mid intro heb ik het idee, daar lijken de vocals en de screech misschien wat te veel op de achtergrond? Heb er mixtechnisch geloof ik wat moeite mee om dat stuk helder te krijgen zonder dat het elkaar in de weg zit. Overige delen van de track natuurlijk ook feedback op als het kan :P

En dit was meer een concept omdat ik met de vocal wat aan het klooien was, maar is zo ongeveer een hele track geworden. Deze had ik een tijdje terug al geplaatst maar helaas geen feedback op gekregen!

Alvast thx voor de feedback!

NB: Vraagje @Digitalearthquake: Hoe ben jij begonnen met het ontwerpen van je lead sounds? Tutorials, experimenteren, etc? (Doel daarmee op de stappen die je doorlopen hebt, niet de exacte uitleg anders krijg je toch maar dat ik/iemand hetzelfde namaakt, moet natuurlijk wel een eigen sound ontwerpen dan)

Die kick bij die 2e he, die klinkt opzich wel lekker, maar hij is fout gepitched. Dat verpest het een beetje allemaal. Verder zou ik als ik jouw was wat meer variatie in je melodie aanbrengen, desnoods alleen een 2e melodie eronder of erna, met al zijn het maar 4 noten veranderd. Voor de rest vind ik het goed, nice vocals, mooie opbouwende intro. Als je m nou nog even aanpast met die aanmerkingspuntjes, kan dit echt wel een lekkere track worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 18:45 

Hardtraxxer

@antergy, goed om te horen dat je wat aan mijn feedback gehad hebt ;) belletjes was inderdaad puur een smaak kwestie van mijn kant, maar denk dat veel mensen er zo over denken. Wat betreft je geüpdate lead, klinkt al stukken beter, zit dus vooruitgang in. Ik vraag me wel af hoeveel layers je hebt gebruikt (en sowieso welke plugin). Ik denk dat je wat de lage tonen net iets te veel hebt in je lead en kwa hoge net wat mist. Ook mis ik wat 'karakter' in je lead, iets herkenbaars zegmaar (frontliner bijvoorbeeld heeft altijd zijn 'eigen' typische leads.)

Ik geef m'n leads vaak wat karakter door te spelen met de wave of door op de LFO een pitch te zetten. Ik gebruik zelf overigens ook gewoon de reverb, delay en EQ van FL studio zelf.

Afgelopen weekend druk geweest met een nieuwe 'raw' track, opbouw ben ik nog niet echt tevreden over maar verder ben ik wel enthousiast. Hoop dat jullie nog tips hebben:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 23:21 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@antergy, goed om te horen dat je wat aan mijn feedback gehad hebt ;) belletjes was inderdaad puur een smaak kwestie van mijn kant, maar denk dat veel mensen er zo over denken. Wat betreft je geüpdate lead, klinkt al stukken beter, zit dus vooruitgang in. Ik vraag me wel af hoeveel layers je hebt gebruikt (en sowieso welke plugin). Ik denk dat je wat de lage tonen net iets te veel hebt in je lead en kwa hoge net wat mist. Ook mis ik wat 'karakter' in je lead, iets herkenbaars zegmaar (frontliner bijvoorbeeld heeft altijd zijn 'eigen' typische leads.)

Ik geef m'n leads vaak wat karakter door te spelen met de wave of door op de LFO een pitch te zetten. Ik gebruik zelf overigens ook gewoon de reverb, delay en EQ van FL studio zelf.

Afgelopen weekend druk geweest met een nieuwe 'raw' track, opbouw ben ik nog niet echt tevreden over maar verder ben ik wel enthousiast. Hoop dat jullie nog tips hebben:

Ja ik heb laatst ook een nieuwe lead gemaakt, meestal stop ik er een beetje lfo in ook. Thanks voor de tip over de hoge en lage tonen, en ik gebruik 3 sylenth1 layers. En die rawstyle track klinkt echt sick. Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken, en hoe kom je aan dat logo op soundcloud, want die is gewoon beast!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 23:26 

Artiest

@Evasive:

Opzich niet zo verkeerd, maar het boeit ook nog niet echt. Ik zal toch eens de valhalla of lexicon reverbs proberen, want je reverb met name op je screech klinkt niet zo lekker. Ook je leads klinken in het hoog nog wat trashie. Misschien klinkt t beter als je wat hoog weg eq'ed en een nieuwe layer toevoegd met alleen een lfo op de pitch en 0 detune. Deze hebben vaak een mooier 'hoog' dus gebruik je daar die frequenteis van om het weer op te vullen.

Kick misschien nog wat extra layeren voor meer diepgang maar niet heel verkeerd.
Hopelijk heb je er wat aan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2014 08:24 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
@Evasive:

Opzich niet zo verkeerd, maar het boeit ook nog niet echt. Ik zal toch eens de valhalla of lexicon reverbs proberen, want je reverb met name op je screech klinkt niet zo lekker. Ook je leads klinken in het hoog nog wat trashie. Misschien klinkt t beter als je wat hoog weg eq'ed en een nieuwe layer toevoegd met alleen een lfo op de pitch en 0 detune. Deze hebben vaak een mooier 'hoog' dus gebruik je daar die frequenteis van om het weer op te vullen.

Kick misschien nog wat extra layeren voor meer diepgang maar niet heel verkeerd.
Hopelijk heb je er wat aan :)

Heb ik zeker wat aan, thanks ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 18:33 

Hardtraxxer

evasive
Klinkt lekker man!
Misschien alleen in de buildup naar de intro en de intro zelf iets meer elementen doen.
En in de screetch iets minder LFO.
Verders klinkt het allemaal prima!

Ik heb zelf weer een veel te blij melodietje in elkaar geprutst:
[zippy]http://www56.zippyshare.com/v/42168263/file.html[/zippy]
Tell me whattya think! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 18:35 

Hardtraxx Veteran

Doet me heel erg denken aan Frontliner, lekkere melo. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 18:39 

Hardtraxx Newbie

unflict:

super netjes gedaan zit goed in elkaar! ik zou nog wel wat meer sounds gaan gebruike qua skreeches ! dat met de melodie is ook gaaf gedaan! wmaar echt top ga zo door!!

Ectrusive:

vind de melo persoonlijk een beetje eentonig en simpel..
ook heb ik het idee dat je er een beetje naast zit met de pitch van de kick..

fort-noxious :
je track zit goed in elkaar heb hem al een paar keer beluisterd nu!
vind alleen de square sound bij de obouw naar de melo wat minder..
voor de rest goed gedaan me kickrolls en breakjes!

Hier wat van mij ben er net mee begonnen en het is dus allemaal nog wat kaal enzo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 18:46 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
evasive
Klinkt lekker man!
Misschien alleen in de buildup naar de intro en de intro zelf iets meer elementen doen.
En in de screetch iets minder LFO.
Verders klinkt het allemaal prima!

Ik heb zelf weer een veel te blij melodietje in elkaar geprutst:
[zippy]http://www56.zippyshare.com/v/42168263/file.html[/zippy]
Tell me whattya think! ^^

Bedankt voor je feedback, wat jouw preview betref. Geniale melodie en de lead past er heel goed bij! Hier mag je zeker een full track van maken en opsturen naar een label ;) Ben behoorlijk jaloers hoe je waveforms eruit zien, heel dun en toch een vol geluid (oftewel je heb de afmix heel goed voor elkaar!).

Zelf ben ik bezig geweest met een remix van Hardwell & Joey Dale - Arcadia (jep, psyko punkz hebben die ook...) heb de feedback van mijn vorige tracks meegenomen hierin.

Hoop dat jullie het wat vinden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 20:14 

Hardtraxxer

evasive schreef:
Zelf ben ik bezig geweest met een remix van Hardwell & Joey Dale - Arcadia (jep, psyko punkz hebben die ook...) heb de feedback van mijn vorige tracks meegenomen hierin.

Hoop dat jullie het wat vinden :)

Denk dat je vooral extra aandacht moet besteden aan je afmix. Probeer meer ruimte te creeëren voor je kick zodat ie wat beter tot zijn recht komt. Melodie is in orde! Je kick is vrij goed, denk wel dat hij nu nog een beetje dof klinkt. een beetje opfrissen met EQ zou dit wss verhelpen.

@DigitalEarthquake
Leuke melodie en mooie sounds! Keep on going! :thumbup:

hier een previewtje van ons nummer Gold. Break moet nog opgevuld worden maar het gaat voor nu ff om de climax. Ohja en het is nog 145 bpm, wordt in volgende versie gwn 150 ^^ . Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://soundcloud.com/whysoseriousnl/ad ... ew/s-vxUHo
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 20:20 

Hardtraxxer

@evasive
Klinkt weer lekker!
Misschien de leads iets softer maken, ze zijn ietsjes te hard imo.
Het mist nog een sfeertje, je zou wat pluckjes kunnen toevoegen en pads.
Verders prima!

@sensa
Klinkt lekker!
Lekkere kick, mooie leads.
De leads staan alleen ieeeeetjes te hard ^^
Prima werk!

Ik ben zelf verder gegaan met wat ik vandaag eerder postte:

Afmaken of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 20:32 

Hardtraxx Veteran

Gewoon doen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 20:38 

Hardtraxxer

Ff iets anders ik ben bezig met mijn eerste poging to drum & bass hier is i dus

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 20:50 

Hardtraxx Veteran

En je leert het nog niet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 20:57 

Hardtraxx Addict

Afmaken of niet?

Wow dit klinkt goed man! Kicks klinken ook erg goed alhoewel ik een licht scherp kraakje nog hoor in de tail, als je die probeert weg te werken heb je imo mooie kicks.
Kwalitatief zit het dus goed in mekaar maar ik vind het nummer zelf niet heel origineel. Probeer je wat meer te onderscheiden van de meeste platen van tegenwoordig, want dit is een heel standaard plaatje.
Als je in een tijd als deze nog een beetje wil doorbreken heb ik het idee dat je echt met een hele unieke stijl en sound moet komen. En een goed gebruik van catchy vocalen doet het ook altijd erg goed en dat maakt het heel herkenbaar :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 21:56 

Hardtraxxer

Huppa, track is af!
Bij 200 Followers op mijn Soundcloud dump ik m online ^^
https://soundcloud.com/digitalearthquake
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 21:59 

Hardtraxx Veteran

Huppa, track is af!

Even naar 200 helpen dan. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 22:17 

Hardtraxxer

Mitzinator
200 followers zou echt heel vet zijn ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 22:25 

Hardtraxx Veteran

Mitzinator
200 followers zou echt heel vet zijn ^^

Heb die tba gerepost. :)
Helpt meestal wel op mn huidige acc. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 22:39 

Hardtraxxer

Mitzinator
Thx! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2014 12:58 

Hardtraxxer

Afmaken of niet?

:love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2014 13:16 

Hardtraxx Veteran

Mitzinator schreef:
Huppa, track is af!

Even naar 200 helpen dan. :$

Ik heb je ook maar 1 stapje verder naar de 200 geholpen. Lekker bezig man, klinkt kwalitatief echt goed. Doet me een beetje aan een Outlander track denken qua feeling. Weinig op aan te merken eigenlijk.

Heb net zelf die midi die je laatst plaatste gebruikt in een kleine snipet.
Vind het wel een krachtige melodie.
[zippy]http://www77.zippyshare.com/v/99376849/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2014 13:59 

Hardtraxxer

DEQ drop die track maar dan want ik ben nummer 200 :)

@ThaBomba ik vind je synth niet echt lekker klinken omdat deze iets te onnatuurlijk klinkt, een beetje een metallic sound heeft (geen idee hoe ik dat zeg in het nederlands) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2014 14:11 

Hardtraxxer

Done :)
Kijk maar op mn Soundcloud!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2014 14:24 

Hardtraxxer

Heb een remake gemaakt van Ran-D ft. E-Life - The Hunt. Heb altijd moeite met leads gehad dus hebben jullie tips om daar in te verbeteren? (Klinken nooit echt dik en vaak veel white noise-achtige geluiden)
Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner