Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 02:53 

Hardtraxxer

@Koenusz en @Fuzzylogic

Heel erg bedankt voor jullie feedback! Hier heb ik wat aan, en ga ik zeker mee aan de slag!

Ik wil wel 1 puntje mededelen, de kick is mijn eerste echte kick, waar ik best lang aan heb gewerkt :) Er komt een nieuwe kick waar ik mee bezig ben, dus hoop dat de nieuwe binnenkort beter zal zijn :)

Nogmaals bedankt, waardeer elke feedback die ik maar kan krijgen.

Andere tracks, zal ik binnenkort eens feedback opgeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 07:47 

Hardtraxx Elite

SoundEnergizer schreef:
-

Serieus? De hele vorige pagina is volgespamt omdat mensen geen feedback geven....
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 12:25 

Hardtraxx Veteran

-.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2014 19:33 

Hardtraxxer

Stukkie terug moeten bladeren voor de tracks, dus hier en daar e.a. geluisterd. Hieronder de feedback (niet als quotes want dan werd de post te lang).

@RobinNL, vind de vocals heel erg vet kun je heel veel moois mee lijkt me. Je hebt een goede melodie gemaakt die er mooi op aansluit alleen je kick mist wat karakter en de punch komt nog niet heel goed door.

@Sensa, je hebt mooie heldere sounds dus de afmix is netjes gedaan. Kick is wat zacht naar mijn mening (of de leadsynths staan wat te hard) die komt kwa volume nog niet goed door dus. De kick zelf lijkt me ook wel goed klinken, maar is waarschijnlijk beter te beoordelen als ik em los of harder hoor.

@Joegoslaaf, je kunt je lead wat voller maken door met meer layers te spelen (als je een mooie leadsynth hebt kun je die dupliceren en een beetje aanpassen) vooral met verschillende octaven door elkaar en met stereo klooien voor een volle/brede sound.

@Sicknez, melodie is goed gelukt, tweede synth erin ook leuk. Nu nog een wat minder 'bouncy' kick erin en een vollere lead bouwen (en op zoek naar vette passende vocals ofzo).

@Cruelty, kick heeft goeie bass en de screeches zijn kwa sound ook goed, ze komen alleen nog niet helemaal lekker door. Heb het idee dat de boel elkaar wat in de weg zit, goed EQ'en dus. Geheel klinkt ook nog wat dof

@AvixDJ, hele chille beats haha! Wel beetje eentonig maar ben verder niet zo thuis in de reggae. Het stukkie hardstyle dat je eerder plaatste is ook erg goed gelukt. De kick mist wel wat punch maar het is goed om te zien dat je lekker experimenteerd met de bouw van je tracks.

Zelf een poosje niet meer bezig geweest met muziek maken, maar deze week weer opgepakt. Dit is het resultaat na een frisse start:

Hoop dat jullie tips hebben voor verbeteringen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2014 19:54 

Hardtraxxer

De intro intro begint goed, maar als de kick erin komt mist de screech wat warmte en een reverb. Vooral een reverb doet hier veel goed.

Aan het eind van de intro komen de vocals voor mijn gevoel plotselings binnenvallen. Misschien een kleine reversed reverb van de vocals in samenwerking met een fadein/filler. Zodat je opbouwt naar de break.
Break is prima maar mist nog wat achtergrond opvulling.
Toen je main lead kwam was ik toch een beetje teleurgesteld, had een goed afgewerkte lead verwacht.(Pak dit positief op)
Je main lead it vooral in het midden gebied van het spectrum en dat is jammer. als je deze aanpakt zodat hij wat meer body en vooral meer hoog/air heeft klinkt het al een stuk beter!
Ook hier mis ook de achtergrond reverb die de gaatjes opvult.

Conclusie: Prima track van te maken maar let wel op je afwerking en op de afmix. De track is nog wat leeg maar zoals ik al zei is er zeker iets leuks van te maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2014 12:46 

Artiest

@Evasive: Goed op weg, je sounds en kick klinken al netjes. Wat al is gezegd idd wat meer reverb op de screech. hij klinkt nog wat droog en schel.

Probeer ook je bass in je kicks wat constanter te houden. De ene toonhoogte heeft meer basss dan de andere. Alle kicks op een eigen kanaal zetten en wat bij eq'en helpt wel.

Ik ben zelf benieuwd naar wat jullie van mijn kick vinden en hoe ik m nog kan verbeteren. de rest is niet zo bijzonder en puur even een testje, maar alle feedback is welkom :)

[zippy]http://www19.zippyshare.com/v/82328681/file.html[/zippy]

EDIT:

Vergeet de bovenste, heb vanmiddag wat nieuws in elkaar geknutseld :D

[zippy]http://www38.zippyshare.com/v/48820039/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2014 23:53 

Hardtraxxer

@evasive Klinkt al goed! De screech kan wel wat reverb gebruiken, verder vind ik de high frequenties (vanaf c.a 750hertz) wat aan de te hoge kant waardoor je lead een beetje wordt weggedrukt. Je screech kan inderdaad zoals al is gezegd wat reverb gebruiken, ik zou er ook wat delay op gooien, maar niet veel :p Voorderest is de FX kick in je build up wat aan de harde kant :) al met al een leuke track! zeker afmaken :)

@sjuul Die vocals :lol: ze mogen btw wel wat harder staan en iets minder reverb hebben :) en mischien nog een leuke screech of transformer achtige sound bij de intro wanneer de main screech om het zo maar even te noemen ff weg is om het toch wat op te vullen, goed kick ook ! Leuk om live te horen :thumbup:

Heb mezelf bezig gehouden met een electro house track :) is voor een contest waarbij je een release kan winnen op het label "Enhanced Records" :yay:

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 10:54 

Hardtraxxer

Thanks voor de feedback mannen, daar heb ik wat aan. Wat betreft de screech blijft het toch even lastig om goeie balans te zoeken met de juiste hoeveelheid reverb.

@Sjuul, ik heb de track even gedownload en moet zeggen dat ik em erg vet vind, vocals zijn erg vet! Kick is lekker zwaar en de FX/screeches zitten er goed bij. Hier kun je zeker een dikke beuker van maken.

@AvixDJ, track zit goed in elkaar wat opbouw betreft en je sounds klinken ook goed. Vind de melodie bij de drop wel een beetje eentonig en de overgang naar de break op 2:45 is een beetje vaag. Verder erg netjes allemaal, succes met de contest! *welke high freq bedoel je rond 750Hz (kick neem ik aan?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 11:24 

Hardtraxx Newbie

sjuul schreef:
@Evasive: Goed op weg, je sounds en kick klinken al netjes. Wat al is gezegd idd wat meer reverb op de screech. hij klinkt nog wat droog en schel.

Probeer ook je bass in je kicks wat constanter te houden. De ene toonhoogte heeft meer basss dan de andere. Alle kicks op een eigen kanaal zetten en wat bij eq'en helpt wel.

Ik ben zelf benieuwd naar wat jullie van mijn kick vinden en hoe ik m nog kan verbeteren. de rest is niet zo bijzonder en puur even een testje, maar alle feedback is welkom :)

[zippy]http://www19.zippyshare.com/v/82328681/file.html[/zippy]

EDIT:

Vergeet de bovenste, heb vanmiddag wat nieuws in elkaar geknutseld :D

[zippy]http://www38.zippyshare.com/v/48820039/file.html[/zippy]

Beste Sjuul,

Voor een middagje knutselen vind ik het echt super! Leuke vocal's ! En een screech die ik zelf nog niet vaak gehoord heb! Ik zal zeggen afmaken, masteren en opsturen! :thumbup:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu heb ik zelf ook weer wat in elkaar gedraaid met een oude track van mijzelf die ik weer gevonden had op mijn oude laptop en door mijn nieuwe studio weer nieuw leven heb in kunnen laten blazen.
Ik zal graag weten wat jullie er van vinden want ik heb op meerdere forums verschillende reacties gelezen... De ene is er helemaal weg van en de andere walgt ervan... Ik kan er eerlijk gezegd geen pijl meer op trekken...

Dus bij deze mijn nieuwe track:

Met vriendelijke groet,

Tim van Opijnen
Bionic Rage
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 11:52 

Artiest

Dankjullie!
@Evasive, voor de juiste hoeveelheid reverb; zorg dat je een EQ na je reverb hebt die al het laag (300hz) weg filtered en in het hoog ook wat zodat het niet zo trashie klinkt. Als je dit goed doet kun je al wat meer reverb erop gooien (evt met een limiter erna om het te boosten)

Een extra manier is een sidechain op je reverb gebruiken, waardoor je een groots effect kan krijgen zonder dat je sounds verzinken in de reverb.

@Bionig rage: je screech in het 2e stukje klinkt nog wat dunnetjes, probeer m wat scheeuwender te maken door resonerende tonen te distorten met een bandpass filter. Als je deze filter open en dicht automate lijkt het net of je screech echt schreeuwt :)

Is t je eigen kick trouwens?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 13:58 

Hardtraxxer

evasive schreef:
Thanks voor de feedback mannen, daar heb ik wat aan. Wat betreft de screech blijft het toch even lastig om goeie balans te zoeken met de juiste hoeveelheid reverb.

@Sjuul, ik heb de track even gedownload en moet zeggen dat ik em erg vet vind, vocals zijn erg vet! Kick is lekker zwaar en de FX/screeches zitten er goed bij. Hier kun je zeker een dikke beuker van maken.

@AvixDJ, track zit goed in elkaar wat opbouw betreft en je sounds klinken ook goed. Vind de melodie bij de drop wel een beetje eentonig en de overgang naar de break op 2:45 is een beetje vaag. Verder erg netjes allemaal, succes met de contest! *welke high freq bedoel je rond 750Hz (kick neem ik aan?)

bedoelde "harde kant" en ja vanaf c.a 750hz, :p dit drukt je lead een beetje naar de achtergrond :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 19:41 

Hardtraxxer

Bionic Rage
Klinkt heeeeeeerlijk!!
I <3 Raw
Somige stukjes had ik zelf iets anders in gedachten maar das gewoon een smaak ding.
Het staat goed in elkaar en heb verders niet echt veel te zeggen buiten het compliment om!
Ga zo door!

Ik heb zelf weer iets gemaakt...

Ik weet niet of ik hiermee verder ga, maarja... why not upload on Hardtraxx?? xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 20:35 

Hardtraxx Newbie

DigitalEarthquake schreef:
Bionic Rage
Klinkt heeeeeeerlijk!!
I <3 Raw
Somige stukjes had ik zelf iets anders in gedachten maar das gewoon een smaak ding.
Het staat goed in elkaar en heb verders niet echt veel te zeggen buiten het compliment om!
Ga zo door!

Ik weet niet of ik hiermee verder ga, maarja... why not upload on Hardtraxx?? xD

Ik zou vlak voor de 1e climax een break zetten (Met misschien een snare'tje?) als ik jouw was. En dat lage 'geruis' klinkt bij mij niet echt fijn, misschien dat je dat zou kunnen herplaatsen met een ander geluid? Voor de rest klinkt het vloeiend! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 22:21 

Artiest

DigitalEarthquake schreef:
Bionic Rage
Klinkt heeeeeeerlijk!!
I <3 Raw
Ga zo door!

Klinkt best goed, maar een snare ofzo voor de climax had best gemogen ja!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 22:21 

Artiest

https://soundcloud.com/soundenergizer/s ... previewraw

Nieuwe kick gemaakt, comment?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 22:50 

Hardtraxxer

SoundEnergizer
Hahaha xD er zit toch echt een snare voor de climax :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 00:34 

Hardtraxxer

@Bionic Rage Ik vind dat je track wat teveel hoge frequenties heeft waardoor het dof begint te klinken :p zo komen je sounds er ook niet helemaal lekker uit terwijl dit wel een hele gave track is! :/

@DigitalEarthquake Klinkt lekker voor iets wat je zo ff in elkaar heb gefixt :p Alleen een beetje een gebrek aan sounds in de climax :P

Ik heb mijn remix afgemaakt ! er kan nu dus ook gestemd worden en ik hoop dat jullie me daar wat bij willen helpen :D

Stemmen kan hier:
https://wavo.me/enhancedmusic/paralyzed-remix-competition/bt_feat_christian_burns_paralyzed_davin_remix__11646042519110000?fb_action_ids=850043908341072&fb_action_types=og.shares&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

Dit is het eindresultaat van de track, gemastered en wel:

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 12:21 

Hardtraxxer

@DigitalEarthquake, ik hoor inderdaad ook gewoon een snare (volgens mij luisteren sommige mensen gewoon niet). Anyways weer een heerlijke track zoals gewoonlijk! Vind de melodie lekker euforisch maar hij loopt niet overal helemaal lekker (persoonlijk) 2:38 dat stukkie zou ik herzien. Verder alles top!

@AvixDJ, klinkt heeel erg professioneel! Lekkere plaat ook. Vind nog steeds de drop/climax net geen lekkere melodie hebben. Heb je de mastering zelf gedaan of laten doen? Als je het hebt laten doen ben ik benieuwd waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 14:19 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@AvixDJ, klinkt heeel erg professioneel! Lekkere plaat ook. Vind nog steeds de drop/climax net geen lekkere melodie hebben. Heb je de mastering zelf gedaan of laten doen? Als je het hebt laten doen ben ik benieuwd waar.

Thanks ! Ik heb de mixdown / mastering allemaal zelf gedaan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 16:56 

Hardtraxx Addict

@Digital Earthcuake
Klinkt heel vet! Ik vind het vooral vet dat je in de intro ook die bass erdoorheen hoort. Je hoort hem alleen niet heel goed, misschien wat hoger eq'en? Voor de rest heel lekker allemaal :thumbsup:

@AvixDJ
Niet echt mijn stijl, maar klinkt in ieder geval erg goed qua mixdown enzo. Verder ook mooi afgewerkte sounds :)

Ik ben zelf bezig met een bootleg van Dj Thera - Boombashing, tot zo ver het intro:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 17:09 

Hardtraxxer

Ik heb net even een melodie gemaakt, het is allemaal nog niet goed gemastered enzo, maar zeg even wat je van de melodie vind please.

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 17:12 

Hardtraxx Veteran

Gaan we weer.. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 17:13 

Hardtraxxer

toffee schreef:
@Digital Earthcuake
Klinkt heel vet! Ik vind het vooral vet dat je in de intro ook die bass erdoorheen hoort. Je hoort hem alleen niet heel goed, misschien wat hoger eq'en? Voor de rest heel lekker allemaal :thumbsup:

@AvixDJ
Niet echt mijn stijl, maar klinkt in ieder geval erg goed qua mixdown enzo. Verder ook mooi afgewerkte sounds :)

Ik ben zelf bezig met een bootleg van Dj Thera - Boombashing, tot zo ver het intro:

Klinkt wel vet. Ik ben sowiezo al een fan van die track, dus ja :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 17:19 

Hardtraxxer

Mijn nieuwe track Zoara, dit is een van mijn beste tracks tot nu toe naar mijn mening, ik heb hem live gemaakt in het 2e seizoen van mijn tutorial series. Exclusieve preview hiero want hij staat nog niet op youtube XD. Zeg even wat je ervan vind alstublieft. Alvast bedankt!

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 14:01 

Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
evasive schreef:

Thanks ! Ik heb de mixdown / mastering allemaal zelf gedaan :P

Super knap man, erg professioneel. Wanneer hoor je de uitslag? Zal ook nog even netjes stemmen voor je trouwens.

@antegry, serieus snap je niet hoe het werkt hier? Eerst normaal feedback geven voor je feedback ontvangt, het is hier geen trackdump. Zeggen dat je een track vet vindt is overigens geen feedback geven imo. Ik geef je toch maar even feedback en hoop dat je de volgende keer zelf ook die moeite neemt voor anderen...

Je melodie is catchy, goed dus. Ik vind de lead wat dunnetjes en droog (als je meerdere layers hebt komen de achterliggende niet goed door) de volume dus iets omhoog en wat meer reverb erover. Je kick heeft wel en goed karakter en sub, ik zou em alleen wat voller maken door deze te layeren en de verschillende layers iets uit elkaar te schuiven (horizontaal van elkaar enkele milisecondes - krijg je vaak mooi vol effect van, soms ook niet). Ohja en die belletjes aan het einde kunnen echt niet meer :P

Je vocals zijn oké, alleen is de uitspraak niet best (niet echt engels en dat hoor je). Misschien dat je het zelf hebt ingesproken? Je hebt mensen die je eigen gemaakte tekst zingen/lezen voor 5 dollar (fiverr.com) zeker een aanrader als je serieus door wil. Vet trouwens dat je tutorials maakt!
Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner