Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2014 12:25 

Hardtraxx Elite

Kijk zo geef je feedback!!

over je track:
tussen 0:24 en 0:26 gebeurt iets heel raars. Kun je ook zien in de waveform. Dit klinkt niet echt lekker, ik zou hier eens naar kijken. Je lead is nog een beetje slap, probeer die breder te krijgen door meer layers toe te voegen en reverb/delay. Je kick heeft ook nog wat werk nodig, de punch klinkt wel lekker maar de tail is nog wat slap. Ook komt de sub nog niet heel goed door. Het idee is wel leuk maar de uitvoering kan nog iets beter ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2014 19:35 

Hardtraxxer

RobinNL schreef:

Heb zelf iets geproduceerd met een vocal van Assassin's Creed. Laat me weten wat je ervan vind! :)

De vocal mag er wat meer uitspringen en de lead mag wat meer aangekleed worden. Gooi er wat reverb en delay overheen. De kick heeft nog wat werk nodig, met name de punch.

Fuzzylogic schreef:

Zelf weer eens verder gegaan aan een remix, hieronder de intro en climax. (Niet vergeten op HD te zetten!)

[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/34919309/file.html[/zippy]

De intro is wat saai, probeer wat meer afwisseling te creëren. Verder klinkt het allemaal niet zo vol, meer layers, delay en reverb zou een hoop goed maken. Misschien ook een maximizer gebruiken ;)

hier een preview van onze laatste track. Vind zelf dat het nog wat rommelig klinkt maar dat zal in de volledige versie wel goedkomen (hoop ik^^).

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2014 00:28 

Hardtraxxer

sensa schreef:

hier een preview van onze laatste track. Vind zelf dat het nog wat rommelig klinkt maar dat zal in de volledige versie wel goedkomen (hoop ik^^).

De melodie en de rest klinkt wel lekker.
Alleen vind ik de melodie iets te luid staan, waardoor de kick een beetje weg valt.

Ik heb net even een simpele melodie gemaakt, en ik vind het opzich wel wat hebben.
Is het iets om op verder te werken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2014 20:21 

Hardtraxxer

Sicknez schreef:
sensa schreef:

De melodie en de rest klinkt wel lekker.
Alleen vind ik de melodie iets te luid staan, waardoor de kick een beetje weg valt.

Ik heb net even een simpele melodie gemaakt, en ik vind het opzich wel wat hebben.
Is het iets om op verder te werken?

Hey Sicknez,

Melodie heeft potentie maar is het nog net niet helemaal. Probeer iets meer te variëren in je melodie. en je kick mag wel wat meer bass gebruiken. Het lijkt nu alsof hij op noot C staat :D

Verder werken? Ja sowieso maar probeer het geheel eerst helemaal goed te krijgen. Melodie mag (naar mijn smaak) iets meer varietie in :)

Ik vind je kick het lekkerst als ie op zn laagst is gepitcht.

Ik heb zelf een beetje gewerkt aan deze track MAAR kan iemand mij wat tips geven over hoe ik het begin voller en interessanter maak? Nu is het nog erg leeg..

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2014 22:22 

Hardtraxx Elite

Joegoslaaf schreef:
Ik heb zelf een beetje gewerkt aan deze track MAAR kan iemand mij wat tips geven over hoe ik het begin voller en interessanter maak? Nu is het nog erg leeg..

Vocals, envelope cutoff op de lead die je langzaam omhoog laat komen, pads/strings/choirs, FX, meer variatie in percussie, arpeggiators.

Dit zijn zomaar wat dingen die me te binnen schoten waar je mee kan spelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2014 22:37 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Joegoslaaf schreef:

Vocals, envelope cutoff op de lead die je langzaam omhoog laat komen, pads/strings/choirs, FX, meer variatie in percussie, arpeggiators.

Dit zijn zomaar wat dingen die me te binnen schoten waar je mee kan spelen.

Thanks!
Wat vind je van de lead en de kick? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2014 23:06 

Hardtraxx Elite

Kick klinkt al wel redelijk, lead vind ik wat minder. Heel dun. Probeer die te layeren, spreaden en gooi dr meer reverb/delay op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 09:38 

Hardtraxx Addict

@Joegoslaaf
Je hebt nu een lead voor je melodie, als je een aparte synth maakt voor een bassline eronder, en een aparte synth voor akkoorden op de achtergrond (of je gebruikt een choir).
Kick klinkt al goed, maar een beetje korte tail. Heb je em zelf gemaakt? Want ik heb het idee dat ik deze kick wel eens eerder gehoord heb. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 10:22 

Hardtraxxer

@Toffee

Haha bedankt, Zal je technieken even proberen!

En ja ik heb de kick helemaal zelf gemaakt haha. Ik vat het maar op als een compliment dan he :thumbsup:
De tail is kort ja maar dat leek mij wel vet. Vond hem wel een soort 2010-2011 vibe hebben ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 10:24 

Hardtraxx Addict

Haha okee dan ben je in ieder geval goed bezig met je kick :thumbup: De korte tail is inderdaad persoonlijke voorkeur, dus dat moet je dan gewoon zo houden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 20:14 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:

Thx voor je feedback :)
Ik heb verder weinig toe te voegen aan wat de rest allemaal al gezegd heeft.
Alleen sommige noten klinken een beetje misplaatst, zoals op 0:29.
Je leadsynth mag ook nog wel wat spannender :)

Ik heb je feedback een beetje verwerkt in een nieuwe versie.
Ik heb de kick aangepast en de melodie een beetje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 20:20 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:
@Toffee

Haha bedankt, Zal je technieken even proberen!

En ja ik heb de kick helemaal zelf gemaakt haha. Ik vat het maar op als een compliment dan he :thumbsup:
De tail is kort ja maar dat leek mij wel vet. Vond hem wel een soort 2010-2011 vibe hebben ^^

Misschien kun je de bass frequentie nog een beetje door laten lopen na de tail.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 10:03 

Hardtraxxer

@Joegoslaaf Gooi er wat meer reverb op :) En gebruik cymbals/uplifters om het wat mooier te laten verlopen voor de opbouw :)

@Sicknez Hetzelfde geld bij jou :) gebruik wat meer reverb, dit laat het wat mooier aan elkaar klinken, en je kick staat net wat te hard tegenover je lead :p Melodie daar in tegen vind ik wel leuk! kan je wat duisters van maken.

Hier een opzettje waar ik gister mee ben begonnen :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 13:51 

Hardtraxx Elite

klinkt lekker!! Kick is goed, screech mag miss iets meer hoog. Alleen de chords vanaf 0:13 vind ik er totaal niet bij passen. Verder leuk gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 19:44 

Hardtraxx Addict

@Joegoeslaaf, die melo klinkt wel heel erg als 2 Sidez - Listen.

@ AvixDJ, Heeeerlijke kick. Beetje Audiofreq stijl maar bevalt me erg goed :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 22:00 

Hardtraxxer

@DJ_Tim heb de chords weg gedaan idd :p

Wat verder uitgewerkte versie:

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 22:59 

Hardtraxx Elite

Klinkt beter! Nu nog wat variatie/sounds FX dingen, ik denk dat zn QULT achtige screech het hier goed zou doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 14:48 

Hardtraxxer

@Sicknez Opzetje is goed ik vind alleen je break nog heel erg leeg. Probeer je lead ook wat te layeren.

@AvixDJ Lekkere track. Inderdaad iets van een screech of andere vage geluidjes erbij om het wat meer variatie te geven. Een korte rust voor je drop zou misschien ook wel vet zijn.

Met dit project probeer ik vooral de kwaliteit ten opzichte van me vorige projecten te verbeteren. Maar ik kom ergens niet uit.. Ik krijg het project niet luider dan dit. Mijn export is circa -3db maar als ik het via een limiter (Pro-L) opschroef gaat hij al gauw het rood in en word het niet luider dan wanneer ik de track exporteer op 0db.

Iemand tips?

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:05 

Hardtraxxer

Hier een dingetje van mij :$

Technisch op een procentje of tien. T gaat meer om t idee xd Geen zin meer om die kick/overgang goed te maken.
Zal wel weer iets zijn wat alleen ikzelf leuk vind. Maar ik wilk toch ook s iets laten horen. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:41 

Hardtraxx Elite

Citaat:
Regels:

1.
Voordat je feedback krijgt, zul je eerst feedback op een ander moeten geven.
Je kunt hem/haar bijvoorbeeld vertellen wat er goed is en wat er beter kan, hier help je dan degene mee. Zo kan hij dat bij jouw volgende test/snippet ook doen.

2.
Wanneer dit niet gebeurt zal er een waarschuwing naar je verstuurd worden.
Bij 3 waarschuwingen krijg je een ban.

Geld voor iedere post!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 17:01 

Hardtraxxer

Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb al fn veel feedback gegeven. Ik zeg niet dat iemand er veel aan heeft of zo, maar dat terzijde.
Ik wist trouwens ook niet dat jij mod was. Venator heeft dit laatst al gemeld. Lijkt me voldoende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 17:02 

Hardtraxxer

@Stoefoe

ik vind het zeker niet slecht!! alleen de kick heb je vals gepitcht op sommige hoogtes :P
melodie vind ik ook wat minder, ik vind wel dat het voor de verderest goed in elkaar steekt

en over luider maken ,,gooi er overal een limiter op waarmee je de piek van het geluid wat zachter maakt.
Maximus op de master dan bepalen waar je je laag mid en hoog wilt plaatsen daar nog een beetje in klooien
zo doe ik het meestal kijk wat tutorials, maar masteren is niet iets wat je zo kan leren en eventjes doet,

klein introtje
[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/43613742/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 18:18 

Hardtraxxer

Harry Hardcore schreef:
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb al fn veel feedback gegeven. Ik zeg niet dat iemand er veel aan heeft of zo, maar dat terzijde.
Ik wist trouwens ook niet dat jij mod was. Venator heeft dit laatst al gemeld. Lijkt me voldoende.

Gast het idee is gewoon dat je in hetzelfde bericht waarin je om feedback vraagt ook feedback geeft. Kleine moeite... Het is niet zo dat je een 'krediet' opbouwt door veel te commenten ofzo, en dat je dan ineens mag posten zonder feedback te geven...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 18:20 

Hardtraxxer

Stoefoe schreef:
@Sicknez Opzetje is goed ik vind alleen je break nog heel erg leeg. Probeer je lead ook wat te layeren.

@AvixDJ Lekkere track. Inderdaad iets van een screech of andere vage geluidjes erbij om het wat meer variatie te geven. Een korte rust voor je drop zou misschien ook wel vet zijn.

Met dit project probeer ik vooral de kwaliteit ten opzichte van me vorige projecten te verbeteren. Maar ik kom ergens niet uit.. Ik krijg het project niet luider dan dit. Mijn export is circa -3db maar als ik het via een limiter (Pro-L) opschroef gaat hij al gauw het rood in en word het niet luider dan wanneer ik de track exporteer op 0db.

Iemand tips?

Klinkt best vet. :)
Ik zou de structuur van de melodie ietsjes anders doen.
Vooral de laagste tonen.
Ik heb een klein voorbeeldje voor je gemaakt.
Let niet op die synth :P
http://www17.zippyshare.com/v/95542475/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 18:31 

Hardtraxxer

Awethority schreef:
Harry Hardcore schreef:

Gast het idee is gewoon dat je in hetzelfde bericht waarin je om feedback vraagt ook feedback geeft. Kleine moeite... Het is niet zo dat je een 'krediet' opbouwt door veel te commenten ofzo, en dat je dan ineens mag posten zonder feedback te geven...

Oke gast, maar dat ik vind een beetje kinderachtig... gast. Als je hier regelmatig komt weet je ook wel of iemand wel of geen feedback geeft. Ik vind het wat anders als hier iemand net is geregistreerd, een track dropt en voor de vorm even wat feedback geeft. Wat je dus ook met een systeem als dit bewerkstelligt.
Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner