Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2014 14:41 

Hardtraxx Elite

Lekkere lead! zeker voor het begin van de build up, k zou zelf later wat meer distorted layers toevoegen om het richting de climax iets steviger/rauwer te krijgen. De kick heeft nog wel wat werk nodig, hij is nu erg op de achtergrond. Probeer hem er lekker uit te laten komen. Voor de rest leuke track :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2014 15:01 

Hardtraxxer

@Dj_Tim: thanks voor de feedback. Ik zou graag alleen willen weten hoe ik mijn kick nog meer naar de voorgrond kan krijgen? Iemand suggesties?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2014 15:52 

Hardtraxx Elite

Hij mag denk ik nog wel ieeettss harder en het helpt als je wat extra punches layered met je kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2014 16:11 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake: Goeie sounds etc maar zou toch beetje minder reverb gaan gebruiken. Je hele track verzuipt er echt in. Dan zullen je sounds ook stuk lekkerder overkomen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2014 18:58 

Hardtraxx Newbie

Imation schreef:
@Dj_Tim: thanks voor de feedback. Ik zou graag alleen willen weten hoe ik mijn kick nog meer naar de voorgrond kan krijgen? Iemand suggesties?

Beste Imation,

Ten eerste : Ik vind die melodie echt lekker! :thumbsup:
Maar er is iets wat ik ook en ik kan het niet laten om het even te vermelden...
Het kan aan mij liggen maar als je naar de climax werkt gaat het perfect (niks op aan te merken) maar als de kick erin knalt lijkt het net of er net een stukje tussen uit is geknipt (komt naar mijn gevoel net iets te snel in)
Maar dat kan aan mij liggen, ben ook niet altijd zuiver van gehoor. ;)

Even over de kick die je naar voren wil krijgen :

Ik master het altijd op mijn eigen manier. xd
Alle vocals, kick's enz. op een apart spoor zetten - 1 voor 1 als wav. bestand exporteren.

Let op!!! Alles goed benamen zodat je weet wat je allemaal heb.
Zet ze 1 voor 1 op een spoor en geef ze allemaal een eigen kanaal zodat je bijvoorbeeld bij de kick iets meer bas kan geven met een parametrische equalizer ofzo. Hetzelfde doe je met de synth alleen laat je de lage tonen een beetje weg want die heb je eigenlijk niet nodig en die zal dan het geluid wegdrukken van je kick. (als je de lage tonen niet weg filter)

Speel hier een beetje mee en je zal horen dat je track helderder gaat klinken!

Ik hoop dat jij/jullie er wat aan hebben!

Met vriendelijke groet,

Tim van Opijnen
Bionic Rage
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2014 19:20 

Hardtraxx Addict

@Digital Earthuake
Klinkt echt heel vet! Ik hou wel van zulk soort sounds. Misschien dat het iets te lang duurt, na anderhalve minuut had ik het wel gehoord. Verder niks op aan te merken :thumbsup:

@Imitation
Lekkere melodie met een goede synth! :) Zoals gezegd moet de kick nog iets meer eruit komen, en in het laatste stuk zou ik je snares zachter zetten, die zijn nu harder dan de kicks.

Ik ben zelf voor het eerst bezig geweest met een dubsteptrack, feedback is welkom :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2014 22:16 

Hardtraxxer

toffee schreef:

Ik ben zelf voor het eerst bezig geweest met een dubsteptrack, feedback is welkom :D

de tandjes, vet man!!! alleen een kick met iets meer punch zou je drop meer tot zijn recht laten komen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2014 02:15 

Hardtraxxer

@Joegoslaaf Bedankt voor de feedback! Ik zal de screeches verbeteren en ik zal aan me kick werken :) Thanks!

@Imation
Thanks voor je feedback, alle punten die je geeft zal ik verbeteren! Heel erg bedankt daarvoor.

Binnenkort zal ik een update posten, met jullie feedback erin. Ik waardeer elke feedback enorm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2014 18:38 

Hardtraxx Newbie

Bionic Rage schreef:
Subfuze schreef:
Verdomme zeg, eindelijk weer een productief dagje! :thumbsup:
De laatste tijd zo weinig creativiteit gehad dat mn neefje van 4 haast nog meer produceerde..
Bijdeze een previewtje van m'n nieuwe ''beukplaat'' :bomb:

Graag jullie mening en tips zodat ik hem kan verbeteren!

met vriendelijke smile :D ,
Subfuze

Beste Subfuze,

Ik zit dit nu even te luisteren via mijn laptop en ik hoor waar je heen wil maar het is er net niet! De opbouw vind ik goed, vocals zijn lekker duister maar die ''screech'' vind ik wat minder. Ik gebruik zelf de virus ti en de sylenth1 voor screeches. Ik kan niet helemaal uitleggen ik het af en toe voor elkaar krijg maar ga een spelen met een automation clip en een hele hoop distortion! Op youtube zijn trouwens ook een heleboel tutorials te vinden. Door gaan zal ik zeggen! :thumbsup:

Nu maar eens wat klereherrie van mij hier neerzetten :P Heb het een maandje of 3 geleden gemaakt en is nu bijna af. Laat maar horen wat jullie er van vinden en wat er volgens jullie aan moet veranderen :thumbup:

Mr. Puta - Green Stuff (Bionic Rage Remix)

Enjoy!

Top thanks, ja t gaat pas sinds een paar maanden echt serieus en zit zelf puur ook met de mixdown ja, krijg ik gewoon niet onder de knie.. zit erover te denken via thera maar een lesje te nemen zodat ik er meer verstand van krijg... bij mij is t probleem vooral dat ik niet langer dan 2 dagen aan een track kan werken dan moet ie voor mezelf af zijn en dan mis je gewoon de finesse en kwaliteit..

PS uw remix maakt mijn vrijdagavond tot een Mijndagavond
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2014 18:48 

Hardtraxxer

2 dagen.... wtf. Zal maar niet zeggen hoe lang ik al bezig ben met 1 track in wording Maar ja, ben dan ook een beginner en heb alles nog lang niet onder de knie.
@joegoslaaf : klinkt wel leuk eigenlijk, maar misschien typisch een gevalletje "ik weet niet hoe ik verder moet" :p
duurt ook te lang hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2014 19:56 

Hardtraxx Elite

@ Bionic Rage: Die climax is heel vet :D Zeer leuke sounds en kicks. Heb je nog een langere preview?

Sindskort ook afentoe met een vriend bezig met producen:

http://www28.zippyshare.com/v/23840311/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2014 22:46 

Hardtraxx Elite

Idee is wel leuk, werk nog aan je sounddesign. Je sreech is heel dun. Layer hem met meerdere screeches, gooi er veel meer reverb en delay op en je bent al een heel eind op weg. Kijk vooral nog even naar de bass in je track, deze is heel rommelig, misschien heb je onnodige bass uit je screech erdoorheen? Dan kun je deze het beste weg EQen met een highpass filter. succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2014 23:01 

Hardtraxxer

is allemaal wat dun en weinig om het echt spannend te vinden ik sluit me aan bij DJ_TIM

Ik heb ook weer eens iets gemaakt :D climax is nog niet wat het is maar de leads hou ik wel zo
[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/1969515/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2014 00:11 

Hardtraxxer

Het idee is er, nu nog uitwerken. Ik denk dat je hier wel iets van kunt maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2014 00:19 

Hardtraxx Addict

Rumpfy schreef:
is allemaal wat dun en weinig om het echt spannend te vinden ik sluit me aan bij DJ_TIM

Ik heb ook weer eens iets gemaakt :D climax is nog niet wat het is maar de leads hou ik wel zo

Melo doet me nogal denken aan een Davide Sonar track..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2014 18:31 

Hardtraxxer

Vincent_ schreef:
@ Bionic Rage: Die climax is heel vet :D Zeer leuke sounds en kicks. Heb je nog een langere preview?

Sindskort ook afentoe met een vriend bezig met producen:

http://www28.zippyshare.com/v/23840311/file.html

Ik zou even je laag checken want zoals eerder gezegd heb ik ook het idee dat het wat rommelt.
Daarnaast vind ik het een beetje 'leeg' klinken allemaal, je ziet ook in je waveform nog een hoop stiltes en lege plekken; deze zou ik echt opvullen!
De vocals en de sfeer in de track vind ik wel prima! Is leuk gedaan! Opbouw is ook wel in orde!

Een stukje van mijn kant:

Sinds ik de vorige versie hier heb laten horen heb ik naar aanleiding van de feedback de volgende dingen proberen te verbeteren:
- Afmix
- Mono comptabiliteit
- Volumes van verschillende geluiden/onderdelen
- Een heldere en vollere lead
- Phase problemen
- Daarnaast heb ik nog aan mijn kick gewerkt!

Feedback is welkom! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2014 19:40 

Hardtraxx Veteran

Kick mag wel wat zachter. x)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2014 23:18 

Hardtraxx Newbie

Jubke schreef:
Een stukje van mijn kant:

Sinds ik de vorige versie hier heb laten horen heb ik naar aanleiding van de feedback de volgende dingen proberen te verbeteren:
- Afmix
- Mono comptabiliteit
- Volumes van verschillende geluiden/onderdelen
- Een heldere en vollere lead
- Phase problemen
- Daarnaast heb ik nog aan mijn kick gewerkt!

Feedback is welkom! :)

kick klinkt nog wat rommelig en niet helemaal harmonieus met je lead. doorgaans klinkt het het beste om de toonhoogte van je kick gelijk te houden aan die van de onderste noten van je melodie. verder leuke plaat, zit potentie in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2014 23:21 

Hardtraxx Newbie

heeft niks met hard te maken dit, hoop niet dat dat erg is.
ik wou een soort van cover/remix doen van minnie ripperton - loving you.
gaandeweg heb ik wel wat inspiratie meegenomen van porter robinsons nieuwe album.
alle kritiek is welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2014 12:21 

Hardtraxx Elite

Geeft niet hoor ;)
Supervet gedaan!! Het idee is echt heel vet, uitwerking ook prima! Enige puntje is dat ik de kick net iets te hard vind maar dat is echt minimaal. K ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2014 14:31 

Hardtraxx Elite

@Sleepless, klinkt best vet man, lekkere chill plaat.

Ben zelf begonnen met een subground plaatje, benieuwd naar jullie mening :)

[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/70148086/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2014 23:25 

Hardtraxx Beheerder

Thund3R schreef:
Rumpfy schreef:

Melo doet me nogal denken aan een Davide Sonar track..

Idd, Davide Sonar - Believe :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2014 10:17 

Hardtraxx Newbie

@Jubke Klinkt goed! Kick hoeft van mij niet echt zachter, dat het geheel een beetje rommelig klinkt ben ik het mee eens... Melodie is in mijn ogen wel een beetje aan de simpele kant, maar dat is mijn smaak.

@Rumpfy Climax kan inderdaad nog wel iets beter, maar buiten dat zit het echt gruwelijk goed in elkaar!

Oud liedje die ik een tijdje stil heb laten liggen, maar kon het niet laten om er weer een beetje aan te sleutelen...

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2014 11:08 

Hardtraxx Elite

CyrilHS schreef:
@Sleepless, klinkt best vet man, lekkere chill plaat.

Ben zelf begonnen met een subground plaatje, benieuwd naar jullie mening :)

[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/70148086/file.html[/zippy]

klinkt leuk! Maar misschien mag je kick nog wat naar voren? Hij heeft nu niet echt dat dreunende subground gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2014 15:26 

Hardtraxx Newbie

Hallo allen,

Ik weet niet of je hier ook andere stijlen mag plaatsen qua producties. Want ik ben bezig met een house track alleen ik loop een beetje vast. Zou iemand mij misschien tips kunnen geven om het allemaal wat interessanter te maken.

@ CyrilHS

Zoals hierboven al word aangegeven ligt de kick wel redelijk op dat achtergrond.
Qua sounds en opzet vind ik het een vette track.
Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner