Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2014 13:19 

Hardtraxxer

Fort Noxious:
Ah joh, maakt niet uit ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2014 10:58 

Hardtraxxer

@fort noxious

Ik vind je intro echt super sterk! Alleen om de een of andere manier mist er voor mijn gevoel wat power in de climax! De drive die in de intro zat mis ik daar een beetje.

@stoefoe

hier zit een lekkere drive in!

Ik ben pas net begonnen, doe het vooral voor mezelf maar vraag me dus af wat beter kan en dan vooral de kick. alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2014 15:45 

Hardtraxx Beheerder

DigitalEarthquake schreef:
evasive:
Klinkt goed,
Ik zou idd ook de highs ietsjes omlaag halen.
Je zou misschien hier en daar wat fxjes kunnen plaatsen, en wat extra geluidjes.

Ik ben bezig geweest met n nieuw kickje, en n nieuwe screetch.
[zippy]http://www73.zippyshare.com/v/8551160/file.html[/zippy]
Feedback is welkom!

Noooit je kick stereo doen. Nooit.
Ik zei laatst ook al bij stunned dat je kicks teveel ruimte innamen. Dit neemt helemaal teveel ruimte in. Gewoon mono houden, je hebt ook niks aan stereo op grote systemen oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2014 17:07 

Hardtraxxer

Ik laat ze meestal ook mono behalve als ik nog wat ruimte moet upvullen dan maak ik de hogere frequenties van de tail stereo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2014 17:24 

Hardtraxxer

The Venator:
Nooit kicks stereo doen is best gebullshit :)
Stereo kan wel, als het maar niet te veel is.
Kijk naar: Sub Zero Project - TBA2
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2014 01:39 

Hardtraxxer

The Venator:

ergens waar.. Alles onder de 250 hertz moet mono zijn omdat je anders phasing issues kan krijgen in je bass, wat weer resulteert in een zwakker signaal. + nog meer factoren. Dus het beste is om alles van 0 t/m ±250 Hertz mono te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2014 14:06 

Hardtraxx Newbie

Authentic schreef:
NDAWN schreef:

Wat bedoel je met meer power, het wordt vaker gezegd maar niemand kan het uit legen.

Een vollere bass en een hardere punch in jou geval! Je kunt niet echt uitleggen wat power is dat hoor je gewoon! :P

Inderdaad is het moeilijk te verwoorden. Maar, je kick moet een hogere toon hebben. Even wat scerper als het ware.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 16:12 

Artiest

Cardioid schreef:
The Venator:

ergens waar.. Alles onder de 250 hertz moet mono zijn omdat je anders phasing issues kan krijgen in je bass, wat weer resulteert in een zwakker signaal. + nog meer factoren. Dus het beste is om alles van 0 t/m ±250 Hertz mono te houden.

Wat ik meestal doe is een izotope ozone op m'n master zetten. En dan alleen stereo imaging gebruiken. Band 2 op (in jullie geval 250 hz) zetten. en dan band 1 gewoon helemaal naar onder slepen zodat alles onder de 250 hz mono is.

En wat digital earthquake zegt zit wel wat in, maar toch is het niet verstandig om je kicks gedeeltelijk stereo te zetten aangezien ze al bijna het hele frequentie spectrum in beslag nemen. je kunt je stereo ruimte het best gewoon bewaren voor je synths etc. Anders maak je het jezelf alleen maar moeilijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 16:22 

Hardtraxxer

sjuul:
Ik heb een hekel aan al die regeltjes xD
Het gaat mij meer om dat ik er plezier van heb en even lekker creatief bezig ben,
dan dat ik me moet aanpassen aan regels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 17:57 

Hardtraxxer

@Fort Noxious. Vind je sounds in vooral het eerste deel van de midintro wat random, tweede midintro vind ik sterk gedaan :) . Kick mag van mij nog iets beter doorkomen.

Hier een snippet waar ik mee bezig ben geweest, nog niet erg veel aandacht aan de mix besteed, dus het kan hier en daar nog ietwat chaotisch klinken...:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 19:43 

Hardtraxx Addict

Zet ie effe een Delete promo online :oh:

Nee serieus, vet! Ga zo door :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 20:52 

Hardtraxx Veteran

Awethority schreef:

Klinkt erg vet! De vocalen liggen alleen niet helemaal gelijk met dat stukje trap, als ik het zo mag noemen? Je kick vind ik persoonlijk wat dof klinken maar die is zeker op de juiste weg! Verder klinken je screeches en andere elementen erg smooth en in je 2e climax probeer je dat extra beetje drive te creëren waar ik persoonlijk erg fan van ben!

Nu een kleine snipper vanuit mijn kant, er is nog weinig aandacht besteed aan de mix en er moeten nog wat elementen toegevoegd worden met name in de stukken buiten de kickrolls.

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 21:30 

Hardtraxxer

@ destination Wat meer sounds zouden je snippet wel goed doen inderdaad, zelf ben ik niet zon fan van dat "thera" stijltje dus echt goede feedback vind ik moeilijk om te geven. Ik vind het wat leeg klinken en er mag misschien iets meer reverb op je screech sounds, of is dit dus het "thera" stijltje?

zelf aan een mid introtje gewerkt, ben benieuwd wat jullie er van vinden, aub downloaden voor goede kwaliteit :thumbsup:

[zippy]http://www44.zippyshare.com/v/89684218/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 11:36 

Artiest

sjuul:
Ik heb een hekel aan al die regeltjes xD
Het gaat mij meer om dat ik er plezier van heb en even lekker creatief bezig ben,
dan dat ik me moet aanpassen aan regels.

Er zijn geen regels, maar wel tips die je helpen om je mix te verbeteren :P Van mij part zet je je kicks volledig stereo en al je synths mono als dat vet klinkt haha. Maar het is een feit dat een mix chaotisch klinkt als veel geluiden elkaar in de weg zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 15:46 

Hardtraxx Elite

Klein stukje lopen kloten :P
Let niet op de kick btw

[zippy]http://www59.zippyshare.com/v/57122057/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 15:47 

Hardtraxx Elite

Tering wat een lelijke waveform.
Volgens mij doe ik een heel aantal dingen nog niet goed xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 15:59 

Hardtraxxer

@ramon038 Eerst feedback op anderen voordat je zelf iets post svp :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 16:25 

Hardtraxx Addict

@Awethority je kick klinkt erg dof, ietsje meer high mag van mij wel en iets meer afwerking maar het is een goeid begin! sounds zijn ook erg leuk.

@Destination Harde kick, klinkt zeker niet verkeerd alleen met de screeches klinkt het allemaal een beetje houterig, een tikje meer reverb en misschien nog een achtergrond screechje geef een hoop meer sfeer.

@venice13 Klinkt zeker netjes! die stop voor de climax is alleen iets te lang imo en je kick is best zacht vergeleken met die kick in je mid.

ook nog een klein stukje van mijn kant :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 14:18 

Hardtraxx Addict

@Ventrue,
So dat is een dikke kick :drool: Ook lekkkere screech :)
Misschien is het wel leuk om wat meer ´random´ sounds achter de vocals te zetten, dan wordt het wat interessanter. Ook zou ik de op laatste of een-na-laatste tel nog een bepaalde sound of snare doen, zodat je hoort dat de climax erin komt :)
Maar klinkt echt heel dik :thumbsup:

Ik ben zelf bezig met een remix van Krewella - Enjoy The Ride. Thanks voor degene die de acapella heeft geupload in de Producers Dropbox (JoeyVG?) :thumbsup:
Feedback is welkom :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:47 

Hardtraxx Elite

toffee schreef:
@Ventrue,
So dat is een dikke kick :drool: Ook lekkkere screech :)
Misschien is het wel leuk om wat meer ´random´ sounds achter de vocals te zetten, dan wordt het wat interessanter. Ook zou ik de op laatste of een-na-laatste tel nog een bepaalde sound of snare doen, zodat je hoort dat de climax erin komt :)
Maar klinkt echt heel dik :thumbsup:

Ik ben zelf bezig met een remix van Krewella - Enjoy The Ride. Thanks voor degene die de acapella heeft geupload in de Producers Dropbox (JoeyVG?) :thumbsup:
Feedback is welkom :)

Klinkt lekker!!!

Kick mag nog wat aan gewerkt worden. Iets meer punch en iets helderder om hem lekker krachtig door te laten komen. Als je dat voor elkaar krijgt heb je een super remix!:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 18:49 

Hardtraxxer

Venice13 schreef:
@ destination Wat meer sounds zouden je snippet wel goed doen inderdaad, zelf ben ik niet zon fan van dat "thera" stijltje dus echt goede feedback vind ik moeilijk om te geven. Ik vind het wat leeg klinken en er mag misschien iets meer reverb op je screech sounds, of is dit dus het "thera" stijltje?

zelf aan een mid introtje gewerkt, ben benieuwd wat jullie er van vinden, aub downloaden voor goede kwaliteit :thumbsup:

[zippy]http://www44.zippyshare.com/v/89684218/file.html[/zippy]

maak deze a.u.b. af! te ziek man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 19:10 

Hardtraxxer

@ toffee
Erg zomers :thumbsup:
vind de acapella wel goed passen bij de melodie!
maak af maak af

@Venice
die trap kick klein beetje distortion klinkt beetje droog :$
maar wat ernaa komt .. :bomb: :bomb: :bomb:

heb vandaag weer keer beetje muziek proberen te maken,, wilde wat zomers maken maar het is wel heel zoetig blij heb ik het idee :D

Hier nog beetje aan gekloot,, inspiratie is op
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 19:55 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
heb vandaag weer keer beetje muziek proberen te maken,, wilde wat zomers maken maar het is wel heel zoetig blij heb ik het idee :D

[/soundcloud]

Ik vroeg me ff af waar je kick bleef, maar hoorde hem dan heel zachtjes op de achtergrond.
Zet die al eens een stuk harder. :D

Verder vind ik dat melowtje wel best goed eigelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 09:58 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
@ toffee
Erg zomers :thumbsup:
vind de acapella wel goed passen bij de melodie!
maak af maak af

@Venice
die trap kick klein beetje distortion klinkt beetje droog :$
maar wat ernaa komt .. :bomb: :bomb: :bomb:

Hier nog beetje aan gekloot,, inspiratie is op

1e vind ik niet veel aan.. Ook de pitch kicks vind ik niet echt mooi..

2e nummer is dan wel weer heerlijk niks mis mee :thumbsup:

Verder vannacht weer eens verder gegaan met die qapital remix. Samen met n maat n kick gemaakt en ik vind m top! Hier de Anti Qlimax part:

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 21:31 

Hardtraxxer

hmm ik vind ze van Rumpfy allebei wel heel vet, de 1e heeft die mooie brede sound en een kickje wat me aan een of ander oud hardstylenummer doet denken

Bij de 2e alleen vanaf 1:44 niet meer zo vet, maar de kick klinkt zeer dik (evt. wat hoger volume maar op mn koptelefoon klinkt het OK)

@MikezDJ: het is maar hoe je een remix beschouwt als je praktisch alles voor deze snippet kan plakken :p. De screech en kick mogen naar mijn mening wat meer kapot (al bak ik er zelf nog minder van met goede kicks&screeches)

Mijn nieuwigheidje dan, gebasseerd op een vocal van de film Black Hawk Down:
Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner