Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2014 18:37 

Hardtraxx Elite

@floriandj: melodie is beetje simpel en ik houd niet zo van dat geluid op de offbeat in je climax. Kick beukt wel lekker :)

@evasive: melodie is wel vetjes, kick en lead zijn wel nog vrij dun. Probeer bij je lead wat meer lagen in je mid erin te stoppen (of met EQ) ;)

@ DigitalEarthquake: Sound design is puik zoals altijd, ben het wel met de rest eens dat het redelijk op safe is :innocent:

@ The Venator: lead vind ik nog een beetje dun, kicks vind ik wel heel chill :)

Vandaag met een vriend een track afgemaakt, en met deze nieuwe begonnen:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2014 21:10 

Hardtraxx Beheerder

Screech is net een opgefokte haan. Lead en melodie vind ik wel leuk, kick doet t ook wel goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2014 22:15 

Hardtraxx Elite

The Venator schreef:
Screech is net een opgefokte haan. Lead en melodie vind ik wel leuk, kick doet t ook wel goed :)

Cannot be unheard, thanks xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2014 23:43 

Hardtraxxer

Vind de screech niet zo inderdaad, kick kan ook nog wel wat werk gebruiken maar leuk conceptje :)

Nieuw previewtje van mijn kant, ben zelf aardig tevreden :) Wat vinden jullie ervan?

:cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 00:00 

Hardtraxx Addict

DigitalEarthquake schreef:
Hier zijn ze dan:
Subraver - If I Had You (D.E.Q Remix)

Digitalearthquake - Blood Moon

Digitalearthquake - Stunned

Als je dit op je 14 voor elkaar krijgt, ga je het nog ver schoppen!
Dik sounddesign, energieke tracks! :worship:
Zal als ik jou was flink wat demo's opsturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 09:04 

Hardtraxx Newbie

@Zygoma
Kick en de screech zijn erg prima! De lead die er later bij komt is ook mooi en vol! Ik ga er van uit dat er nog veel aan opbouw, overgangen en variatie gedaan moet worden. Basis is in ieder geval wel prima.

@Venice
De melodie geeft wel een mooi melancholisch gevoel. Kick is redelijk, lead is wel mooi. Ik vind het alleen allemaal nog een beetje eenvoudig. Wel de moeite om aan verder te werken!

@DigitalEarthquake
Klinkt al aardig pro!! 1e track (de remix) vind ik serieus goed. Goeie kick, goed gemixt, goed sounddesign! Niks op aan te merken 10/10.
2e Track staat de kick iets te zacht tegenover de rest naar mijn idee. De screech is wel lekker. Ik vind de 2e mid-intro iets te rommelig. De lead in de break is wat dunnetjes. De melodie is dan wel weer vet! Anti-climax gaat wel. De melodie met de screech vind ik dan wel weer vet 7/10!
3e Track Weer een goeie melodie. Ik vind je over het algemeen erg goed met breaks en melodieën! 8/10
Over het algemeen hou je de structuur van je track allemaal hetzelfde, daar mag naar mijn idee wel wat variatie in komen. Maar verder heb ik weinig te zeiken. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van je producties. Ik zou zeggen stuur eens een paar demo's rond en vermeld je leeftijd erbij!

Ik ben bezig met een remix van Gunz 4 hire - Put it on. Ik vind het origineel alleen zo'n bazenplaat dat ik niet weet of ik hem eer aan doe met mijn remix. Ben benieuwd naar jullie mening. (Vroege preview dus).

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 09:11 

Hardtraxxer

HS29 schreef:
Waar ik acapella's laatst vandaan heb gehaald is hier: http://www.acapellas4u.co.uk/
Was in het begin een beetje zoeken met hoe je de acapella's kan krijgen, maar je hoeft uiteindelijk alleen aan te melden (nieuwsbrief inschrijven hoeft niet), inloggen en dan naar Acapellas Menu gaan, daar kan je al hun acapella's bekijken en ook zoeken. Heb er nu iets van 5 gedownload, waarvan er 4 echt buitengewoon van Topkwaliteit waren! Aanrader!

Dat is inderdaad een goeie site voor acapella's, de meeste die ik verder gebruik zijn gekocht op beatport alleen die van All of Me is gewoon nergens te krijgen als echte studio acapella (die van het youtubefilmpje die floriandj stuurde is origineel namelijk ook van slechte kwaliteit omdat het een DIY acapella is).

Hier zijn ook nog goeie acapella's te vinden: https://www.digitalmusicpool.com/new_releases/acapellas kwestie van registreren en downloaden (PM me maar voor login bij interesse :x )
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 09:22 

Hardtraxx Elite

@ Fort Noxious: klinkt vet man! :) ben benieuwd wat je er verder van gaat maken!

@ Venice13: Dikke lead en melodie, zoals gezegd geeft het een beetje een nostalgisch gevoel. Kicks zijn oke, ik vind alleen de climax een beetje leeg. Misschien als je er een lead met akkoorden erachter zet en dan een sidechain erop doet, dat dat het wat voller en energieker maakt? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 13:35 

Hardtraxx Veteran

@Venice,

Lekkere lead man :) lekker vol van energie. Geeft een heerlijk vol gevoel.

Ik heb een maand mezelf opgesloten en heb het een en ander uitgewerkt. Als test wilde ik een Early track gevoel geven. :) dus alste . Ben benieuwd. Het heeft iets experimenteels :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 13:38 

Hardtraxx Veteran

@ Fort Noxious: Leuke sounds er in. Kick zou nog wel iets harder mogen imo, maar die klinkt verder wel oke. Heb niks met het origineel dus ga je gang en maak hem af :P

Heb zelf ook weer eens na lange tijd een beginnetje gemaakt. Geen idee of ik er mee verder moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 13:09 

Hardtraxx Newbie

ThaBomba. schreef:
@ Fort Noxious: Leuke sounds er in. Kick zou nog wel iets harder mogen imo, maar die klinkt verder wel oke. Heb niks met het origineel dus ga je gang en maak hem af :P

Heb zelf ook weer eens na lange tijd een beginnetje gemaakt. Geen idee of ik er mee verder moet.

je zet een fijn gevoel neer, zeker mee doorgaan.

je kick mag alleen iets harder
en je climax mist wat kracht dus ik zou er een gesidechainede zaag ondergooien ofzo.

https://soundcloud.com/sleeplessnl/feed ... it/s-4i1sM

heb zelf iets experimenteels in de kook.
geen idee welke kant dit op moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 19:41 

Hardtraxxer

Nuracore schreef:
@Venice,

Lekkere lead man :) lekker vol van energie. Geeft een heerlijk vol gevoel.

Ik heb een maand mezelf opgesloten en heb het een en ander uitgewerkt. Als test wilde ik een Early track gevoel geven. :) dus alste . Ben benieuwd. Het heeft iets experimenteels :D

Oke, dit vind ik dus wel iets vets! :) Zeker omdat het weer eens wat anders is! Persoonlijk vind ik alleen die hoge brom wat je veel hoort (buiten de breaks en de risers) wat minder. Hetgeen je in de break vanaf 2.50 doet vind ik ook wel wat hebben!

Denk dat het geheel (technisch) best goed in elkaar steekt, word wel een gevalletje 'moet je van houden' denk ik. Ik vind het in ieder geval een onderscheidende track :thumbup:

Heb je trouwens een bepaalde track (of meerdere) als inspiratie gehad? Die stabs/Fxjes wat je vanaf +-40 sec hoort laten me aan een track denken maar kan er niet echt mijn vinger op liggen welke het nu is!

Zelf ben ik met een nieuwe kick bezig geweest die ik wilde testen in een snippet. Gisteren aan begonnen maar werd er wat enthousiaster over en ben er direct mee doorgegaan. Ondertussen is er al een hele nieuwe track uit gekomen, wat vinden jullie er van?

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2014 22:12 

Hardtraxx Newbie

@ Venice13: Mooie lead man! Ben het er wel mee eens dat het allemaal nog wat voller mag..

@ Jubke: Misschien iets minder distortion op het hoog?

Zelf zijn wij net nieuw in dit forum maar ook wij zijn erg benieuwd naar de feedback van mede fans.
check daarom aub ff onderstaande links en geef aan wat je ervan denkt! :thumbup:

Thx guys!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 22:37 

Hardtraxxer

@Homeboyz, vind de tracks redelijk. De tweede spreekt me het meest aan, die heeft ook lekker unieke sound en zouden nog wat meer vocals kunnen gebruiken om het wat identiteit te geven. De kick heeft een lekkere sub laag maar kan wat meer karakter gebruiken en een betere punch. Verder zijn de leads en fx goed en is de afmix ook aardig gelukt zoals het klinkt.

Ik ben zelf bezig met een beetje duistere track, nog geen climax want ik moet eerst een nieuwe kick maken. Hoop dat jullie tips hebben, heb nog veel moeite met de vocal netjes krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 22:55 

Hardtraxxer

Je lead heeft teveel hoog, dat viel me als eerste op. Je vocal zou ik wat aanpakken door wat laag eruit te halen en iets harder te zetten. (Of wat mid/hi te boosten)
Maar er is zeker wel iets leuks van te maken! aan wat voor soort kick zit je te denken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2014 01:11 

Hardtraxx Newbie

@ evasive thx man

dat kan nog wat worden die track!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2014 11:47 

Hardtraxxer

@Skatzow, thanks voor de feedback. Als ik de leadsynth meer laag geef met EQ gaat ie toch op wat dof klinken ben er nog wat mee aan het klooien maar moet denk ik wat geluk hebben. Misschien gewoon een extra synth layer apart EQ'en ofzo...

Wat de kick betreft moet het toch wel een rauwe kick worden denk ik, weet nog niet of ik een anti-climax erin doe na een wat langere build-up of de melodie laat terug komen met een pitchkick (nadeel is dat de melodie sub op C zit, wat meestal niet mooi is als kick tail).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 13:02 

Hardtraxxer

evasive:
Klinkt goed,
Ik zou idd ook de highs ietsjes omlaag halen.
Je zou misschien hier en daar wat fxjes kunnen plaatsen, en wat extra geluidjes.

Ik ben bezig geweest met n nieuw kickje, en n nieuwe screetch.
[zippy]http://www73.zippyshare.com/v/8551160/file.html[/zippy]
Feedback is welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 15:50 

Hardtraxx Newbie

@Digital Earthquake

Klinkt lekker het geheel! Maar de kick lijkt net alsof het stereo is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 16:26 

Hardtraxxer

HS29
Klopt, maar op zippyshare klinkt het erg slecht...
Kick is half stereo, aleen 1/3e deel van de tail is stereo en de punch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 19:12 

Hardtraxx Elite

DigitalEarthquake schreef:
Kick is half stereo, aleen 1/3e deel van de tail is stereo en de punch.

Waarom? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 19:29 

Hardtraxxer

DJ_Tim:
Omdat je daar lekker op kan beuken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 20:23 

Hardtraxxer

@ThaBomba : Vet idee, zit een goede atmosfeer in! doet me wat denken aan Timeless van Wildstylez. Je main lead kan wat scherper en wat voller. Probeer eens het e.e.a. te layeren!
Probeer je akkoorden na de drop ook wat naar voren te laten komen om het geheel wat op te vullen.
Ik hou er wel van, zeker afmaken!

@Evasive: Ik vind deze melodie zeker geschikt voor een pitch kick. Er is al zoveel raw met een anti climax.

Ik zelf heb me de afgelopen maand veel verdiept in het maken van kicks en leads.
Hieronder een stukje van mij:

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 23:58 

Hardtraxxer

Het lijkt alsof je lead verzuipt omdat hij nog een duidelijke layer mist die meteen ook wat minder stereo is.
Gewoon een simpele 1/2 osc lead met minimale aanpassingen erbij plaatsen.
Je kick mist ook de tok/punch en het mag allemaal wat meer helder.

Snippet van een "expirement", is geen hardstyle maar dubstyle? =)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2014 09:41 

Hardtraxx Newbie

@DigitalEarthquake
Hmmz.. Ik had hoge verwachtingen na de hoge kwaliteit previews van de vorige keer en dat maakt dat ik nu een beetje teleurgesteld ben. Misschien ben ik wat overkritisch maar ik vind de screech een beetje zeurderig. Je kick is wel goed hard alleen zou nog een wat duidelijkere tok mogen hebben. Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds van hoge kwaliteit maar door je vorige previews ben ik iets kritischer geworden.

@Stoefoe
Lekker begin! Ik vind je lead en kick prima, alleen lijkt het alsof je kick net een te korte tail heeft. Over het algemeen goed!

@Skatzow
Ik vind dubstyle altijd wel leuk. Ik vind je hoofdlead alleen een beetje een irritante toon erin hebben. Het mag ook wel wat variatie gebruiken, maar ik vind het zeker leuk om naar te luisteren!

Vooruitgang met de remix waar ik mee bezig ben. Ik twijfel alleen over de break en 2e gedeelte van de climax.
Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner