Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2014 18:11 

Hardtraxxer

JesseDB schreef:
@cb92, Klinkt lekker subground-achtig inderdaad! Je kick klinkt vet, lekker oldskool. Heb je een echte analoge synth gebruikt? Hij klinkt namelijk erg real.

Je geeft al aan dat je opbouwen moeilijk vindt, dat is ook wel een beetje te horen in je track. Je zou in dit geval bijvoorbeeld nog een upriser kunnen gebruiken. Kan gewoon een doodnormale white noise zijn, geen enkel punt. Ook vind ik het pitchen van je synth niet zo goed passen bij de rest van je track. Ik zou op een andere manier een opbouw creeëren.
Om je opbouw nog meer op te vullen, zou je een drum/snare roll kunnen toevoegen net voordat je kick erin komt. Dit geeft ook nog wel een wat opbouwend effect.

Ik ben ook weer even bezig geweest. Ik ben van plan om dit project verder uit te bouwen tot een gehele track. Feedback is altijd welkom en zelfs geliefd!

@JesseDB Vocals mogen wat meer volume + kick mist wat subbass lijkt het, maar wel een fijne toon (en wat meer variatie in de synth)

Zelf nog een stukje dance/bigroom/house proberen te maken, vond de melody wel iets hebben en heb er een Garrix/Avicii dingetje van gemaakt. Kick is aardig verpulverd maar ik kreeg geen fijne diepe bass voor elkaar met de kick die ik per sé wilde gebruiken

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2014 18:41 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Track begint leuk, lekker spooky opbouw alleen verpest de kick dat gevoel een beetje. Je kick mist heel veel bas, k hoor em niet eens. Ook mag je nog wel een paar hele harde punche kicks layeren. Dan denk ik dat je een best leuke track hebt:)

Ten eerste bedankt voor je feedback!
Ik begrijp alleen niet helemaal met wat je bedoelt dat de kick heel veel bas mist. Ik heb 'm namelijk op twee verschillende stereoinstallaties geluisterd en ik voel de bas dan zelfs. Zou je dit misschien wat meer kunnen toelichten? Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2014 23:09 

Hardtraxx Elite

JesseDB schreef:
DJ_Tim schreef:
Track begint leuk, lekker spooky opbouw alleen verpest de kick dat gevoel een beetje. Je kick mist heel veel bas, k hoor em niet eens. Ook mag je nog wel een paar hele harde punche kicks layeren. Dan denk ik dat je een best leuke track hebt:)

Ik begrijp alleen niet helemaal met wat je bedoelt dat de kick heel veel bas mist. Ik heb 'm namelijk op twee verschillende stereoinstallaties geluisterd en ik voel de bas dan zelfs. Zou je dit misschien wat meer kunnen toelichten? Alvast bedankt!

Het zit wel goed tot ong 100 Hz ofzo (gok ik, miss iets daarboven) maar ik mis toch echt de 50Hz bas. Kan ook aan mij liggen maar vergeleken met andere kicks op mijn monitoren lijkt het alsof jou kick bas mist. Ik ben nu niet thuis dus kan niet goed luisteren maar kan straks nog wel een keer proberen…

Edit: K heb hem nog even geluisterd en je mist deze piek (heb ff snel een kickje van Headhunterz gepakt om het te laten zien). Het gaat om de piek op 60 Hz:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 23:31 

Hardtraxxer

Ideetje voor de remix contest van het Qapital anthem. Intro nog beetje eentonig enzo maar dit was meer even snel een globale test.

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 23:59 

Hardtraxx Elite

Citaat:
Regels:

1.
Voordat je feedback krijgt, zul je eerst feedback op een ander moeten geven.
Je kunt hem/haar bijvoorbeeld vertellen wat er goed is en wat er beter kan, hier help je dan degene mee. Zo kan hij dat bij jouw volgende test/snippet ook doen.

2.
Wanneer dit niet gebeurt zal er een waarschuwing naar je verstuurd worden.
Bij 3 waarschuwingen krijg je een ban.

Op het moment dat je dit forum opent is dit het eerste wat je ziet staan…
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 09:35 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
JesseDB schreef:
DJ_Tim schreef:

Het zit wel goed tot ong 100 Hz ofzo (gok ik, miss iets daarboven) maar ik mis toch echt de 50Hz bas. Kan ook aan mij liggen maar vergeleken met andere kicks op mijn monitoren lijkt het alsof jou kick bas mist. Ik ben nu niet thuis dus kan niet goed luisteren maar kan straks nog wel een keer proberen…

Edit: K heb hem nog even geluisterd en je mist deze piek (heb ff snel een kickje van Headhunterz gepakt om het te laten zien). Het gaat om de piek op 60 Hz:

Afbeelding

Helaas zie ik de afbeelding niet. Ook niet als ik de link erbij pak en 'm vervolgens in m'n browser open.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 12:29 

Hardtraxx Elite

Hmm raar… er zit iig een enorme piek rond de 50 Hz
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 14:42 

Hardtraxx Addict

Afbeelding is door Imageshack verwijderd denk ik....
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 14:45 

Hardtraxx Addict

Ik zie hem gewoon hoor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 17:05 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Ik zie hem gewoon hoor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 18:06 

Hardtraxxer

Ik zie 'm nu ook. Bedankt voor je feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 21:06 

Hardtraxxer

@Flame, ben niet zo van deze muziek stijl maar de opbouw van je track zit zeker lekker in elkaar. Heb wel het idee/gevoel dat er een verkeerde noot in zit bij de intro. Denk dat als je hier iets hardere kick onder zet en de frequenties van de lead en de bass iets meer uit elkaar haalt je een mooier resultaat krijgt. Nu klinkt het in de 'climax' wat dofjes. Dus bij de lead het lage eruit filteren en bij de kick het hoge.

@DJ_Tim, chille feedback zo voor JesseDB. Soms is het lastig uitleggen welke tonen goed of niet goed te horen zijn. Je speakers, geluidskaart of je gehoor kan je bedriegen. SPAN liegt niet ;)

Vandaag weer even bezig geweest met mijn remix van het Qapital anthem, altijd leuk om mee te doen aan een contest. Iemand nog tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 21:30 

Hardtraxx Addict

Je kick komt niet goed naar voren, hoe heb je 'm ge-EQ'ed? 't lijkt wel alsof je 'm veel te veel gefilterd hebt ofzo.

Verder klinkt ie wel aardig, alleen nog erg leeg. Meer sounds etc in de build-up, en climax zouden veel schelen!

Edit: Ben ik trouwens de enige die de vocals van dat anthem echt ontzettend kneuzerig vind?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 22:01 

Hardtraxx Beheerder

Heavy-E[NL] schreef:
Ideetje voor de remix contest van het Qapital anthem. Intro nog beetje eentonig enzo maar dit was meer even snel een globale test.

Waarschuwing te pakken. Regels zijn regels...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 23:29 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Je kick komt niet goed naar voren, hoe heb je 'm ge-EQ'ed? 't lijkt wel alsof je 'm veel te veel gefilterd hebt ofzo.

Verder klinkt ie wel aardig, alleen nog erg leeg. Meer sounds etc in de build-up, en climax zouden veel schelen!

Edit: Ben ik trouwens de enige die de vocals van dat anthem echt ontzettend kneuzerig vind?

Je hebt gelijk, hij lijkt nog wat dof en komt er nog niet goed door. Zit wel aardig aan m'n limiet van kennis om het beter te krijgen denk ik. Als ik de kick harder zet gaat ie kraken, ook met de maximizer van Ozone. Heb ook het idee dat de track in het geheel nog niet helder genoeg klinkt, maar dat hoor je na een dagje werken aan een track zelf niet meer.

De kick zelf bestaat uit vier lagen, punch, character, bass en tail allemaal losse EQ en overige effecten etc. Los klinkt de kick super goed en vol maar in een track zelf is het weer stukken lastiger. Leegheid ga ik nog ff naar kijken.

Ohja, wat de vocals betreft... Vind het ook maar niks, heb de indruk dat qdance steeds minder vocals in de tracks wil want het wordt elk jaar minder. Ik vind de originele track van frequencerz wel zeer vet overigens, die kick is ongekend!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 23:34 

Hardtraxxer

Overigens, er is een enorm verschil tussen je standaard geluidsdriver en de ASIO4ALL driver van FL studio. Het viel me op dat via de ASIO4ALL driver de geluidskwaliteit vele malen beter is en dat deze weer stukken minder is na exporteren via je standaard driver. Wat zou betekenen dat je tracks voor anderen stukken minder klinken, iemand hier wat tips over toevallig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 13:46 

Hardtraxxer

@Evasive, Sounddesign over het algemeen klinkt goed, alleen de kick bevalt me niet zo. De punch mag wat voller en op de een of andere manier haalt de tail er het tempo een beetje uit, weet niet zo goed hoe ik het anders moet zeggen...

Ik heb zelf ook wat gedaan met het Remix pack van Qapital:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 14:09 

Hardtraxx Addict

Lekker, is dat die kick die je in kick topic ook had staan? Btje saaie screech patterns zo, maar die kick klinkt er gewoon prima onder vind ik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 15:08 

Hardtraxxer

@Awethority:
Het klinkt wel leuk.
Mooi consept!
Aleen ik vind dat de kick een iritante freq in de high's heeft.

Ik heb zelf weer een andere melody gemaakt, en heb mijn leads iets verbeterd.
[zippy]http://www62.zippyshare.com/v/17746799/file.html[/zippy]
Feedback is welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 16:36 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
@Awethority:
Het klinkt wel leuk.
Mooi consept!
Aleen ik vind dat de kick een iritante freq in de high's heeft.

Ik heb zelf weer een andere melody gemaakt, en heb mijn leads iets verbeterd.
[zippy]http://www62.zippyshare.com/v/17746799/file.html[/zippy]
Feedback is welkom!

Heerlijk weer, die leads van je klinken altijd zo vol vind ik, ook klinken je leads en kicks bij elkaar altijd zo "soft" wat het heel prettig maakt om naar te luisteren. Als ik naar mezelf kijk zijn mijn nummers hard klinkend.. Moeilijk uit te leggen haha...

Verder doe ik ook een poging tot het Qapital Anthem, dit is mijn 1e test resultaat: (Klinkt nog steeds leeg wordt aangewerkt, zelfde geld voor de screech in de intro)

[zippy]http://www22.zippyshare.com/v/52415804/file.html[/zippy]

1e keer dat ik zippy probeer, maar jezus wat veranderd dat het geluid..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 17:30 

Hardtraxxer

MikezDJ
Ik denk dat het een kwestie van sound design ervaring is.
Knoppen draaien als een 4 jarige naar weten waar je aan zit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 17:32 

Hardtraxx Elite

Ik zou persoonlijk aan het eind dat koor eruit halen. Alleen een flinke "downriser" gevolgd door QAPITAAAAL! en er dan een snoeiharde anti op gooien. Maar das ook een kwestie van smaak:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 18:58 

Hardtraxxer

@Mr Vertigo, ja dat is dezelfde, alleen nog iets meer uitgewerkt. Thx voor de reacties/tips :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 20:48 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Ik zou persoonlijk aan het eind dat koor eruit halen. Alleen een flinke "downriser" gevolgd door QAPITAAAAL! en er dan een snoeiharde anti op gooien. Maar das ook een kwestie van smaak:)

Ahja snap het, jaa zou opzich vet zijn, alleen lijkt het dan weer zoveel op het origineel..

@digital, waar is dit mee gemaakt puur en alleen sylenth of wat? En uit hoeveel lagen bestaat jou lead?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 21:39 

Hardtraxxer

@DigitalEarthquake Lekker euforisch als ik dat zo mag zeggen, ben benieuwd naar het eindresultaat ;)
Vorige  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner