Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2014 14:53 

Hardtraxxer

The Pioneer schreef:
@Sjuul Voor een trigger type kick ben je al een heel eind. Maar ik mis een echte punch. Die bijvoorbeeld de trigger kick wel heeft. Sounds klinken fijn, maar ik mis reverb op bijvoorbeeld het percussie achtige geluidje.
Screech zelfde verhaal, ik mis reverb. Op die punten na klinkt het echt super dik, zeker mee door gaan! :thumbup:

@D-Ruz Scheller maken? Probeer de Dimension Expander eens?

Ik ben bezig met het maken van een oldschool achtige track. Doel was om een showtek achtige melodie te maken. Brand Los!

@D-Ruz, Scheller maken kan op meerder manieren, combinatie van goeie EQ en distortion biedt misschien uitkomst? De Dimension Expander is een goeie plugin, vergelijkbaar is de Sausage Fattener waarmee je het geluid voller maakt.

@The Pioneer, de melodie is wat simpel maar dat hoort bij de wat oudere platen dus maakt niet uit. Helaas loopt deze niet helemaal lekker voor m'n gevoel omdat hij niet op een constante maat loopt lijkt het. Zit ook een constante ruis door de lead heen? Benieuwd naar de vorderingen in de toekomst ben ik wel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2014 23:50 

Hardtraxxer

The Pioneer schreef:
Ik ben bezig met het maken van een oldschool achtige track. Doel was om een showtek achtige melodie te maken. Brand Los!

Het klinkt nog vrij eentonig.
Probeer eens wat te spelen met wat hogere en lagere noten in de 4 gedeeltes, om er een beetje variatie in te krijgen.

Vandaag heb ik deze melodie gemaakt.
Alleen weet ik nou niet of ik deze melodie nou ergens anders heb gehoord, of dat ik hem zelf bedacht heb.
Wat denken jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2014 01:15 

Hardtraxx Addict

Komt mij in ieder geval niet bekend voor.

@ D-Ruz, kan aan mij liggen maar ik hoor totaal geen enkele punch in die kicks. Niks gewoon.

@ The Pioneer, synth klinkt lekker oldskool maar zoals al geopperd is de melodie bijna te saai :P

@ sjuul, klinkt heerlijk maar de tail kraakt me net wat te veel in de midtonen.

@ evasive. Dit lijkt er meer op. Kwaliteitsproductie :) Kicks pitchen ook lekker! Volume van de vocals in de break is misschien net wat te hoog maar verder weinig op aan te merken.

Ik ben voor het eerst in een lange tijd ook maar weer eens bezig gegaan. Even een random melo uit m'n .midi folder getrokken en dat was Southstylers - Crystal.
Nieuwe kicks (Hydra + Drumazon) en synth (Sylenth1 + Nexus voor de pads / vulling)

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2014 19:22 

Hardtraxx Newbie

@Pioneer: Klinkt inderdaad redelijk oldschool, wat mij betreft zou er nog een basnootje op de 1e of 3e tel bij kunnen.

@Sicknes: Eerste 8 tellen komen mee erg bekend voor, ik moest meteen aan openings anthem van nightmare denken, maar dat heb ik niet kunnen vinden, zou ook helraiser ofzo geweest kunnen zijn, maar ben er bijna zeker van dat het een anthem of intro van een van de oude grotere feesten was.

Zelf heb ik weer een lekkere jamsessie gehad, niet perfect maar luistert lekker al zeg ik het zelf. Tot 7 minuten ging het vrij goed, toen had ik de synth van de break eerder in moeten zetten, en het einde was wat rommelig. De kick is wat heftiger, een beetje distorted maar nog niet perfect en het tempo was deze keer 170 Bpm iets sneller dan de laatste keer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 14:29 

Hardtraxxer

OuweKnar:
Klinkt leuk!
In somige delen begint het wel n beetje te vervelen.
------------------------------------------------------------
Ik ben zelf weer een nieuw project begonne.
[zippy]http://www47.zippyshare.com/v/59468604/file.html[/zippy]
Let niet op de slechte buildup, k heb hier nog niet veel aan gewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 15:31 

Hardtraxx Veteran

Klinkt wel leuk maar de melodie doet me heel sterk denken aan die van ran-d twilight zone.
Kick klinkt lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 15:50 

Hardtraxxer

Nu je het zegt...
Maar dat maakt mij niet veel uit, buiten het patroon, is de lijkt de rest er niet op (naar mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 16:50 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
Nu je het zegt...
Maar dat maakt mij niet veel uit, buiten het patroon, is de lijkt de rest er niet op (naar mijn mening.

bewust of niet ? maar 't is Beauty..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 17:21 

Hardtraxx Beheerder

sjuul schreef:
@Evasive: opzich niet verkeerd. het heeft alleen niet echt iets overtuigende, maar dat is in de meeste gevallen bij beginners :P ik zou voor je screech wat spelen met filers en distortion, hierdoor krijg je vaak veel dikkere sounds. En als je je kick pitched zorg dat je hem dan weer opnieuw eq'ed want nu verlies je heel veel bass.

Ik was zelf bezig met het maken van een soort phrantic/rebourne - trigger achtige kick en heb van daaruit een wat experimentele track gemaakt. het is nu alleen nog maar een stukje intro, maar denk wel dat ik het nog uitwerk.

[zippy]http://www72.zippyshare.com/v/80409688/file.html[/zippy]

Heel vet dit! past zo thuis op Qult. Erg lekkere drive zit erin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 22:56 

Hardtraxx Veteran

Vandaag ook maar weer bezig geweest.
[zippy]http://www72.zippyshare.com/v/1988325/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 00:51 

Hardtraxxer

@DigitalEarthquake Ik zie hier zeker iets leuks in. zou nog wel wat noten aan je melodie toevoegen. Helaas dat ik zo snel niet iets kan laten horen want heb er wel ideen voor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 15:26 

Artiest

@Digital Earthquake. Klinkt goed, ik wilde idd ook zeggen dat hij op de twilight zone lijkt, met name de eerste 2 akkoorden. Je lead sound klinkt ook al echt lekker. Ik heb zelf altijd nog wat moeite om een goede sound te creëren voor mijn leads.

@The Venator: Thanks, ik heb m inmiddels alweer iets bijgewerkt en de mix-down opnieuw gedaan :)

(even downloaden voor goede kwaliteit, want jezus wat verneukt zippy het lekker altijd :P)
[zippy]http://www49.zippyshare.com/v/63149211/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 18:14 

Hardtraxxer

@sjuul klinkt zeker interessant. Je kunt rechtsbovenin de waveform van zippyshare ook gewoon op 'SD' klikken, dan verandert ie in HD en klinkt ie volgensmij precies hetzelfde als dat je hem zou downloaden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 18:35 

Hardtraxx Veteran

@sjuul

Klinkt vet. Goede sounds. Benieuwd naar meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 21:09 

Hardtraxxer

@sjuul, Je track heeft een hele goeie Qult-vibe met een wat achtige Rebourne kick. Mooi gemaakt! Je kick is alleen nog net niet hard genoeg. Ik snap dat ie niet heel hard hoeft te zijn, omdat het als een soft kick bedoeld is, maar mensen moeten er op de dansvloer wel op losgaan als je begrijpt wat ik bedoel. Dus probeer je kick nog wat power te geven.

Hier vanuit mijn kant even een testje voor een (misschien) komende track van me, maar dat sluit ik nog even uit om te kijken hoe dit projectje verder uitwerkt. Feedback is altijd welkom!

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 23:34 

Hardtraxx Veteran

ThaBomba. schreef:

Niemand? Naast feedback is kritiek is ook toegestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 23:39 

Hardtraxx Veteran

@JesseDB

Je kick in het begin klinkt goed. Alleen wanneer deze later terugkomt samen met de screech lijkt er weinig kracht achter te zitten. Misschien het een en ander aan de screech en/of kick EQen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 00:12 

Hardtraxxer

Ik vind persoonlijk dat je kicks net wat te hoog gaan, probeer eens het tegenovergestelde bijvoorbeeld (de laatste 8 kicks die het hoogst gaan).
De totale afmix is wat dof en leeg en aangezien de synths al aan de dunne kant zijn versterkt dit het effect alleen maar.
Wat ook meteen op valt is dat je tok wat aan de harde kant is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 08:13 

Hardtraxx Newbie

ThaBomba. schreef:

Je sound klinkt leuk man kick kan misschien wat voller naar mijn mening wat meer bass erin dus misschien een sublayer erbij. Over je melodie, je melodie klinkt ook leuk maar ook daar misschien een extra layer(andere synth erbij die hem wat dikker laat klinken). Maar al met al klinkt t naar mijn mening vet man ga zo door. Oefening baart kunst!
Ik heb zelf ook weer eens wat gemaakt benieuwd wat jullie mening is en feedback is altijd welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 02:37 

Hardtraxxer

richlooij:
Ik begin even bij je kick,
er lijkt wel geen punch in te zitten, misschien kan je hem even harder zetten, of gewoon sterker maken
zodat hij te horen is.
Je leads kunnen wat sterker en wat ''cleaner''.
De crash op het begin kan je beter laten in faden, en iets minder hard zetten.

Ik heb zelf iets rauws gemaakt.
[zippy]http://www75.zippyshare.com/v/87085300/file.html[/zippy]
Voor beter kwaliteit, downloaden!
Feedback kan heel wat helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 11:25 

Hardtraxx Addict

richlooij, het klinkt of gebruik je vrij sterk een limiter. Niet verstandig :)
Voor de rest, er zit veel galm op je tail. klinkt hol. Maar, de sound van de tail zelf is lekker.

Synth, beetje simpel maar doeltreffend.

DigitalEarthquake, je niveau is lekker hoog met produceren en ik vind je werk ook goed, maaaaaar, begin het toch jammer te vinden dat je bijna niks afmaakt :thumbsup: . Heb verder weinig kritiek op je stukje behalve het feit dat het, via zippy ten minste, lijkt of staat de bass layer in je punch wat te hard. Overheerst de sound van de punch wat.

Ik had in m'n 500 trance/dance/techno midipacks weer een leuke melodie gevonden.
Wat zeggen jullie van dit als hardstyle bootlegje?

Om een of andere reden laat Soundcloud de synth ietwat schel klinken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 11:36 

Hardtraxx Addict

Thund3R schreef:
richlooij, het klinkt of gebruik je vrij sterk een limiter. Niet verstandig :)
Voor de rest, er zit veel galm op je tail. klinkt hol. Maar, de sound van de tail zelf is lekker.

Synth, beetje simpel maar doeltreffend.

DigitalEarthquake, je niveau is lekker hoog met produceren en ik vind je werk ook goed, maaaaaar, begin het toch jammer te vinden dat je bijna niks afmaakt :thumbsup: . Heb verder weinig kritiek op je stukje behalve het feit dat het, via zippy ten minste, lijkt of staat de bass layer in je punch wat te hard. Overheerst de sound van de punch wat.

Ik had in m'n 500 trance/dance/techno midipacks weer een leuke melodie gevonden.
Wat zeggen jullie van dit als hardstyle bootlegje?

Om een of andere reden laat Soundcloud de synth ietwat schel klinken...

Lekkere melodie, erg pakkend en na 1 keer luisteren blijft hij nu al in mijn hoofd hangen. Hier klinkt hij niet echt heel schel. Maar kan er prima mee door als een bootleg :thumbup:

Ben vooral aan het kloten. Vind het leuk om er mee bezig te zijn, en dan beetje subground achtig. Kleine opbouw van break naar de climax, en vooral break en opbouw naar climax heb ik moeite mee. Dus misschien wat tips zou handig zijn :)

[zippy]http://www9.zippyshare.com/v/11363723/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 15:19 

Hardtraxx Addict

Hmm, die synth doet me een beetje denken aan de intro sound van Bass Modulators - The Cube. En dat is positief bedoeld.

Verder, ik zit op m'n laptop dus kan de kicks / drums niet horen. Geen bass hé :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2014 17:06 

Hardtraxxer

@cb92, Klinkt lekker subground-achtig inderdaad! Je kick klinkt vet, lekker oldskool. Heb je een echte analoge synth gebruikt? Hij klinkt namelijk erg real.

Je geeft al aan dat je opbouwen moeilijk vindt, dat is ook wel een beetje te horen in je track. Je zou in dit geval bijvoorbeeld nog een upriser kunnen gebruiken. Kan gewoon een doodnormale white noise zijn, geen enkel punt. Ook vind ik het pitchen van je synth niet zo goed passen bij de rest van je track. Ik zou op een andere manier een opbouw creeëren.
Om je opbouw nog meer op te vullen, zou je een drum/snare roll kunnen toevoegen net voordat je kick erin komt. Dit geeft ook nog wel een wat opbouwend effect.

Ik ben ook weer even bezig geweest. Ik ben van plan om dit project verder uit te bouwen tot een gehele track. Feedback is altijd welkom en zelfs geliefd!

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2014 18:06 

Hardtraxx Elite

Track begint leuk, lekker spooky opbouw alleen verpest de kick dat gevoel een beetje. Je kick mist heel veel bas, k hoor em niet eens. Ook mag je nog wel een paar hele harde punche kicks layeren. Dan denk ik dat je een best leuke track hebt:)
Vorige  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner