Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 23:49 

Hardtraxx Elite

Hmm oke, heb je de lage frequenties veel distorion op gegooid? Audiofreq legde dat uit in zijn tutorial, omdat lage frequenties langzame golfen klinken ze niet goed met veel distortion. Dit zou ook een probleem kunnen zijn? Ik verminder ze zelf altijd met een low shelf rond de 200-300 Hz en voeg ze laat in de chain weer toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 00:07 

Hardtraxxer

ik heb nou in de eq wat je zegt low shelf 300+ 36% klinkt nu al stuk minder zuigend :P
(had kick nog niet gesampled dus hij liep mooi op de hogere ferquentie kick mee, vandaar ook)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 13:43 

Artiest

Sowieso je kick eerst bouncen en dan in aparte layers je punch en tail maken en zorgen dat die lekker met elkaar samen smelten dmv fades, reverb en evt andere kleine elementen van je audio sample(s) gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 23:44 

Artiest

Ik ben vanmiddag begonnen aan een nieuwe mid-intro. Het is nog niet perfect, maar het schiet al aardig op :)
Heb een oude kick gebruikt van mezelf, maar binnenkort ga ik maar eens een betere maken.
Ben benieuwd wat jullie vinden en feedback is welkom.

[zippy]http://www27.zippyshare.com/v/68260238/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 15:26 

Hardtraxx Addict

@ Deniax, Klinkt heel dik gek die screech, lekker kicks ook, lijkt een beetje op Thyron.
@ The_Trial, Lekker melodietje, ik vind je kicks best lekker klinken, lekkere punch maar het mag ietsje meer.
@ Sjuul, Klinkt geinig appart styltje alleen ik vind de kicks beetje appart niet echt mijn stijl.

En ja ik wilde toch andere mensen wat feedback geven voordat ik zelf wat post, dus hier wat rauwe shit wat ik onlangs gemaakt heb:

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 21:16 

Hardtraxx Elite

sjuul schreef:
Ik ben vanmiddag begonnen aan een nieuwe mid-intro. Het is nog niet perfect, maar het schiet al aardig op :)
Heb een oude kick gebruikt van mezelf, maar binnenkort ga ik maar eens een betere maken.
Ben benieuwd wat jullie vinden en feedback is welkom.

Klink super lekker!!!

Misschien kun je na 1:10 de kicks wat meer kracht geven? richting een climax gevoel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 21:19 

Hardtraxx Elite

Ventrue schreef:
En ja ik wilde toch andere mensen wat feedback geven voordat ik zelf wat post, dus hier wat rauwe shit wat ik onlangs gemaakt heb:

Kicks komen totaal niet door. Ze klinken dof en rommelig in plaats van hard en helder. De sreech mag ook veeeel breder. Probeer hem te layeren, image hem naar de zijkanten, voeg absurde hoeveelheden reverb en delay to en misschien wat chorus. Waarschijnlijk klinkt ie dan al veel beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 01:20 

Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Ventrue schreef:

Kicks komen totaal niet door. Ze klinken dof en rommelig in plaats van hard en helder. De sreech mag ook veeeel breder. Probeer hem te layeren, image hem naar de zijkanten, voeg absurde hoeveelheden reverb en delay to en misschien wat chorus. Waarschijnlijk klinkt ie dan al veel beter.

Thx voor je feedback! ja ik ben het best wel eens met de kicks maar de screeches hebben pas 5 layers en teveel Reverb of delay is ook niet goed denk ik wat dat gaat veelste overheersend worden, maar ik zal er zeker naar kijken! dankjewel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 09:58 

Artiest

Hoeveel reverb je erop gooit hangt er natuurlijk van af wat je met je sound wilt. Deze screech moet op de voorgrond blijven dus moet je daar idd mee opletten. Maar in de big-room hebben ze daar een trucje voor die je eigenlijk op heel veel sounds kunt toepassen; gebruik reverb icm een limiter. Zo blijven je soumds clean en krijgen ze toch dat hele brede/dikke gevoel
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 10:44 

Hardtraxx Elite

@Venture Het geluid dat je hebt klinkt als een screech die overheersend moet zijn maar het niet is. Probeer de screech eens veel breder te maken dan je denk dat ie zou moeten en ook meer reverb. Dat hielp mij altijd om net iets teveel te doen. Als je het dan in het geheel hoort klinkt het wss beter.

@sjuul Heb je hier een voorbeeld van? ben wel benieuw ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 13:35 

Artiest

Hier wordt het uitgelegd op een loopje, maar probeer die trick maar op verschillende sounds :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 14:42 

Hardtraxx Elite

Dankje! ik ga hem zo kijken:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 17:27 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
Hier wordt het uitgelegd op een loopje, maar probeer die trick maar op verschillende sounds :)

Dan kan je beter gewoon een aparte FX Channel gebruiken voor je reverbs, wat ik trouwens sowieso veel verstandiger vindt aangezien je dan gewoon je dry signal volledig blijft houden. En als je dan nog een dikkere reverb wilt zou je dat altijd nog kunnen doen. Plus je kan je reverb ook nog EQ'en zonder dat je je signaal EQ'd..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 17:39 

Hardtraxxer

@Ventrue, klinkt lekker rauw en duister allemaal maar ook alsof het in het gebouw hiernaast afgespeeld wordt zo hol. Kijk nog even of je de afmix iets kunt verbeteren zodat het allemaal wat minder dof klinkt.

@sjuul, vette sounddesign vrij uniek ook. Kick is nog wel wat aan de softe kant. De tail van de kick is dan wel weer goed. Ik zou zelf iets minder delay gebruiken op de sounds (of het wat meer mengen met reverb) nu hebben aantal sounds (vooral aan het eind) een aparte echo.

@The_Trial, erg vette opbouw en zeer goeie melodie, blijft lekker hangen! Er zit door de leadsynth nog wel een ruis die er zo uit te halen is lijkt me. Kick is ook lekker maar mist misschien wat volume?

@deniax, Heerlijke screech en kick. Zit super veel drive in die preview.

@Rumpfy, Vind de track net iets te rommelig. Kick heeft potentie en de sounds vind ik ook vet! Hou altijd wel van dat soort 'insecten-geluiden'. Schreeuw blijft vet ookal zit deze al in te veel tracks...

Hier nog wat werk van mijn kant:

Zit nog een raar kraakje in de kick die ik er uit moet halen en heb ook het idee dat de kick de rest een beetje wegdrukt dus nog even EQ'en en stoeien met de compressor. Iemand nog op of aanmerkingen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 19:03 

Hardtraxx Addict

@Sjuul Thanks voor de tip! ik ga dit zeker uitproberen klinkt goed!

@Evasive De intro is iets te lang en eentonig, de kick is mij iets te soft en iets te hoog hij mag van mij wat lager, ik vind je melodie wel aardig maar er moet wat meer geluiden bij wat meet sfeer en zoals tegen mij ook al gezegd is wat meer reeverb etc.

@DJ_Tim ik heb op mijn soundcloud kanaal nog een andere track staan, alsje zin/tijd heb neem is een kijkje en laat me weten wat je van die screeches en kicks vind :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 19:57 

Hardtraxx Elite

Ventrue schreef:

@DJ_Tim ik heb op mijn soundcloud kanaal nog een andere track staan, alsje zin/tijd heb neem is een kijkje en laat me weten wat je van die screeches en kicks vind :)

Die klinkt veel beter. Screech mag meer gevarieerd (hij blijft constant op dezelfde toonhoogte, speel hier wat mee) vind ik en miss iets minder vaak. Laat die kick zo nu en dan doorkomen en wat stuiteren :) De kick klinkt wel redelijk maar mag meer punch hebben zodat ie meer door knalt. De reden dat die screech daar zo overheersend klinkt ligt denk ik aan de mix. Als je een betere punch in je kick hebt kun je hem daarna beter mixen en masteren en komt de screech goed door. In die track komt de kick namelijk amper door en in degene die je hier postte kwam je screech niet door. Probeer een beetje een middenweg te vinden. (maar doe dit niet door de reverb te minderen en de screech minder breed te maken want dat moet je wel zo hebben)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 21:30 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@Ventrue, klinkt lekker rauw en duister allemaal maar ook alsof het in het gebouw hiernaast afgespeeld wordt zo hol. Kijk nog even of je de afmix iets kunt verbeteren zodat het allemaal wat minder dof klinkt.

Zit nog een raar kraakje in de kick die ik er uit moet halen en heb ook het idee dat de kick de rest een beetje wegdrukt dus nog even EQ'en en stoeien met de compressor. Iemand nog op of aanmerkingen?

Ik vind je kick een beetje te hoog ;) en die ene valse noot ertusse irriteert me behoorlijk (haha)
De sfeer van de track vind ik wel erg tof man!

Hieronder onze remix op ''Get Loose'' van Showtek & Noisecontroller

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 21:55 

Hardtraxx Elite

Zit geen valse noot in, denk dat je de noot op 1:33 hoort die buiten de toonladder ligt
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 23:14 

Hardtraxxer

@Amazis: Vette sounds, 1e climax is erg verassend, leuke melodie ook. Kick vind ik iets te kort maar dat is puur smaak. Opbouw naar de 2e climax is ook weer vet gedaan. 2e Climax is lekker alleen pitch die kick niet goed, zou m gewoon 't zelfde laten daar.

@Evasive: Intro is erg saai, zou ook met een kortere kick beginnen. Er lijkt of er heel wat volumeverschil tussen t laag van je kick en de rest zit. Sfeertje dat je neerzet is vet, vocals staan iets te hard en zijn een beetje droog (Reverb, Delay en Chorus) Je lead zou nog net iets meer mogen hebben, nog wat layeren ofzo. Waarmee pitch je je kicks? Je kicks vervormen namelijk heel veel als ze pitchen. Waar heb je die gruwelijk vette vocals vandaan als ik vragen mag? :$

@Ventrue: Lekker wazig allemaal, niet echt mijn ding maar klinkt wel oké! Sound die bij 1:52 erin komt staat na een tijdje te hard en de resonantie doet ook een beetje pijn aan m'n oren. Screech daarna is supervet. Zou die eerste kick gewoon vervangen door die 2e, past er beter bij.

En dan tot slot nog 2 testjes van mijn kant,Wat vinden jullie ervan?

[zippy]http://www18.zippyshare.com/v/63142668/file.html[/zippy]

[zippy]http://www25.zippyshare.com/v/24528226/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 09:23 

Hardtraxx Addict

Zit alweer 'n tijdje mee te lezen hier, en dacht laat ik maar eens wat voedterug geven. Ik hoor leuke dingen voorbij komen, goed om te zien hoe veel producers hier zich (vrij snel) ontwikkelen!

@Ricardo-paz:
Leuke tracks, imo is de afmix nog niet behandeld, je kick komt niet ver genoeg naar voren in in de mix. Ook ligt je kickroll'tje imo overal niet helemaal goed, op 0.21 en 0.27/0.28. (bij de eerste track)
Doe ook nog iets met je synths, ik vind ze een beetje plat, delay, reeverb, en misschien wat meer lagen. Het is niet echt spannend om 't zo te zeggen.

Synth van je 2e track is al stukken beter. Je kick ligt weer iets te ver op de achtergrond. En heb je veel laag weggesneden in je mix met de kick? Bij je tweede climax, zou ik de 1e 4 noten van je melo doen en dan de screech, over 't algemeen is 't nog wat eentonig namelijk. Speel wat rond met de geluiden die je hebt door ze anders te arrangeren o.i.d.

Over 't algemeen 2e track beter dan de 1e.

@Amazis:

Leuke remix! Vind wel dat in de build-up naar de 1e climax iets te weinig hoog zit. 't klinkt als iets te veel lage zaag om 't maar zo te zeggen. 1e climax is leuk en onverwacht. Kick is wat aan de korte kant maar dat siert 't geheel ook wel weer.

Vind de build-down na de eerste climax wat plotseling, de lead stopt te simpel.

2e build op, probeer die hoge toon iets meer naar voren te halen in de mix, denk dat dat 't geheel wat spannender maakt. Misschien zelfs nog wel in de climax mee laten komen. Zoals eerder gezegd, de pitch van de kick is niet helemaal lekker, zou 'm er wel in houden maar wat beter afwerken.

@Evasive:

Je kick is niet helemaal lekker zoals je zelf zoals al aangegeven, te veel hoge. Leuke vocal. Mid-intro iets te saai. Ook je lead vind ik nogal dunnetjes, heeft te weinig reeverb en delay. Hij is heel plat en denk dat de sound in z'n algemeen niet echt bij de melo past. Ook wordt de melo 'n beetje saai na 'n tijdje. Vocal ligt ook iets te veel op de plaat, is niet lekker ingemixt. Kijk nog is heel goed naar je afmix.

Geen track van mij, aangezien ik in 't buitenland zit en m'n studio niet mee heb kunnen nemen. (hoop vanaf Februari weer aan de slag te kunnen, m'n vingers jeuken en m'n hoofd zit vol met ideeën!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 12:49 

Hardtraxxer

@Ventrue, thanks voor de feedback. Intro ben ik zelf ook niet echt tevreden over, de rest ga ik nog aan werken. Die andere track van je op SC is super dik trouwens ;)

@Amazis, bedankt! Valse noot hoor ik niet terug maar misschien mis ik het, waar hoor je de noot dan kan ik het aanpassen zodat het lekkerder loopt. Kick ga ik lager doen, melodie dan ook meteen. Hij begint nu met een A# (G# of G is meestal mooier)

@ricardo-paz, intro heeft inderdaad nog werk nodig. Vocals heb je gelijk in, ze staan hier en daar te hard en ze zijn nog te droog. De kick is standaard een G-noot, die aan het begin is gepitcht naar A# en er zit ook een C# in die inderdaad vervormt klinkt. Op dit moment timestretch ik de kicks in Edison (alleen de tail dan) ik weet niet beter. Vocals weet ik niet meer, maar ik haal veel van youtube. Zoek eens op 'theonelilium' is een raar wijf dat in de camera praat, maar ze heeft een goeie stem waar je misschien iets mee kan.

Wat betreft je eerste track, goeie melodie alleen het geheel mag wel wat harder. De tweede heeft een goeie drive en vette sounds, erg lekker. Het type melodie ben ik niet zo'n fan van maar deze klinkt netjes. Nu nog een dikke kick onder beide tracks
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 12:51 

Hardtraxxer

Amazis schreef:
evasive schreef:

Ik vind je kick een beetje te hoog ;) en die ene valse noot ertusse irriteert me behoorlijk (haha)
De sfeer van de track vind ik wel erg tof man!

Hieronder onze remix op ''Get Loose'' van Showtek & Noisecontroller

Zeer vette remix man, geluidskwaliteit is super en het is echt een unieke track om te horen. De pitchkick is wel een beetje raar en volgens mij op de verkeerde toonhoogte in de tweede climax. Leadsynth kan volgens mij nog wel een extra layertje gebruiken die een octaaf hoger is denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 16:20 

Hardtraxx Elite

@ricardo

De eerste vind ik niet zo maar de 2e is wel lekker!:) Alleen bij beide tracks komt de kick absoluut niet door. Misschien wat een de punch doen?

Hey, ik ben bezig met een track en ik heb de opbouw bijna af alleen kom ik niet verder met de intro. (k ben heel slecht met intro's). Tot nu toe heb ik dit. Kan iemand me tips geven hoe ik dit kan opvullen? De eerste 16 maten vind ik wel lekker klinken maar als de volledige kick erin komt weet ik niet hoe ik de intro vol kan maken dus zou iemand me kunnen helpen? (btw, hele slechte kwaliteit van zippy, download als je in HQ wil luisteren)

[zippy]http://www50.zippyshare.com/v/96464633/file.html[/zippy]

Dit is rechtstreeks uit mijn huidige project en dus niet gemixt/masterd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 08:51 

Hardtraxx Addict

Screech maken? Denk dat die er wel in past!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 13:44 

Hardtraxx Elite

W0uT3R schreef:
Screech maken? Denk dat die er wel in past!

Heb al wat dingetjes geprobeerd maar paste niet echt, maar ga nog wel aan de slag:) thx!
Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner