Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 22:06 

Hardtraxxer

@DJ_TIM: Je arrangement is vet random van al je geluiden/samples. Het is ook erg leeg en beetje saai om naar te luisteren richting het einde :p Maak het wat interessanter en samenhangend, dat is mijn tip voor jou :thumbsup:

Hier een eigen project van vandaag :$

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 22:17 

Hardtraxx Elite

Dankje, k ga het proberen!!

Je kick klinkt erg lekker! maar ik zou nog wat extra reverb/delay op je synth zetten om het allemaal wat breder te krijgen (:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 10:55 

Hardtraxxer

evasive schreef:
Amazis schreef:

Hieronder onze remix op ''Get Loose'' van Showtek & Noisecontroller

Zeer vette remix man, geluidskwaliteit is super en het is echt een unieke track om te horen. De pitchkick is wel een beetje raar en volgens mij op de verkeerde toonhoogte in de tweede climax. Leadsynth kan volgens mij nog wel een extra layertje gebruiken die een octaaf hoger is denk ik.

THanks man! Ja klopt kick nog mee bezig en ook met het 'opvullen' BPM gaat trouwens om te proberen nog een aantal beats omlaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 16:22 

Hardtraxxer

@noxit15
Erg leuke remix man!,,
sfeer is goei :thumbsup: alleen ik zou een dikke reverb willen horen in je main synth en miss nog een klein screech om breaks optevullen,, al met al ,Goed gedaan!

hier nog wat projectje wat ik had gevonden uit 2012 :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 16:46 

Hardtraxx Elite

Klinkt lekker! dikke kick alleen mag je lead breder vind ik. En je melo is erg saai, probeer voor wat meer afwisseling te zorgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 18:22 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
@noxit15
Erg leuke remix man!,,
sfeer is goei :thumbsup: alleen ik zou een dikke reverb willen horen in je main synth en miss nog een klein screech om breaks optevullen,, al met al ,Goed gedaan!

hier nog wat projectje wat ik had gevonden uit 2012 :evil:

Kick is inderdaad vet alleen wat aan de korte kant nog, hoewel ik dat ook wel weer mooi vind eigenlijk. Melodie kan inderdaad wat afwisseling gebruiken. Ik vind de duistere opbouw naar de climax toe super vet gedaan trouwens!

Ben zelf bezig met een kick waar ik al behoorlijk tevreden over ben, hier een korte demo:

Ben benieuwd naar de mogelijke verbeteringen. EDIT: Tijdens het exporteren zag ik dat ik aantal EQ instellingen niet aan had :/ als het goed is klinkt ie nu beter..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 20:42 

Hardtraxxer

Ik hoor em niet zo goed (ligt misschien aan mij?) waardoor ik hem ook niet heel goed kan beoordelen... Sowiezo meer bass erin lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 20:45 

Hardtraxx Elite

Awethority schreef:
Ik hoor em niet zo goed (ligt misschien aan mij?) waardoor ik hem ook niet heel goed kan beoordelen... Sowiezo meer bass erin lijkt me.

klopt ik hoor hem ook niet, hij staat veel te zacht en er zit idd niks geen bas in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 21:22 

Hardtraxxer

@Esasive, Vindt het allemaal nog een beetje een chaos, probeer wat minder Reverb op je Screech te zetten en wat meer power achter je kick te gooien.

Hierbij een nieuw stukje van mezelf, uurtje of 2 mee bezig geweest en benieuwd wat jullie hierover kwijt willen.

[zippy]http://www40.zippyshare.com/v/54138155/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 21:31 

Hardtraxx Elite

Klinkt lekker! maar je kick heeft geen bas bij mij, probeer daar nog wat aan te doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 14:10 

Hardtraxxer

@ MRTN: Kick mist inderdaad bas, maar heeft zeker een mooi karakter! Naar mijn smaak mag de melodie iets meer gelaagdheid hebben, vind het zelf een beetje te transparant zo. Gevaar is dat het dan weer té ondoorzichtig kan worden.

Zelf bezig met een remix/bootleg van Reload (origineel van Sebastian Ingrosso). Altijd al het gevoel gehad dat de vocal beter zou klinken op 150 BPM. Helaas heb ik dit nog gemaakt met gesamplede kicks. Wordt er bij mij daardoor ook niet doorzichtiger op. Momenteel druk aan het werk met een eigen kick, dus dit is de laatste track met gesamplede kicks. Ook de mixdown en het masteren kan stukken beter, heb ik (nog) niet enorm veel kaas van gegeten. Hoop dit in de toekomst ook zeker te verbeteren. Ben vooral benieuwd wat jullie van de break vinden en de opbouw naar de climax.

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 20:32 

Hardtraxx Newbie

Bushman schreef:
@ MRTN: Kick mist inderdaad bas, maar heeft zeker een mooi karakter! Naar mijn smaak mag de melodie iets meer gelaagdheid hebben, vind het zelf een beetje te transparant zo. Gevaar is dat het dan weer té ondoorzichtig kan worden.

Zelf bezig met een remix/bootleg van Reload (origineel van Sebastian Ingrosso). Altijd al het gevoel gehad dat de vocal beter zou klinken op 150 BPM. Helaas heb ik dit nog gemaakt met gesamplede kicks. Wordt er bij mij daardoor ook niet doorzichtiger op. Momenteel druk aan het werk met een eigen kick, dus dit is de laatste track met gesamplede kicks. Ook de mixdown en het masteren kan stukken beter, heb ik (nog) niet enorm veel kaas van gegeten. Hoop dit in de toekomst ook zeker te verbeteren. Ben vooral benieuwd wat jullie van de break vinden en de opbouw naar de climax.

de kick in de climax klinkt als niet gefiltert hierdoor hoor en voel je de kick nauwelijks daarbij komt de climax niet tot zijn recht omdat het rommelig klinkt.
Het idee is zeker leuk en de opbouw heb ik niets op aan te merken alleen een klein puntje in de mid intro dat deze chaotisch soms klinkt door de verschillende sounds.
blijf zeker doorgaan though!

ik heb het geluid wat meer gefiltert en de kick wat beter erin uit laten komen. En een meer Echte climax ervan gemaakt. Tip hints tricks komt u maar
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 00:42 

Hardtraxx Addict

Ik mis nog wat saw in de synth. Hij klinkt nogal plat zo.

Kicks zijn top :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 08:49 

Hardtraxx Elite

@bushman Ik zou nog iets doen aan de overgang tussen break en climax. Iets meer een build up tussen zetten. Bijv een cutoff en/of de melo even herhalen. Sweep effects, reverse crashes, dat soort dingen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 19:35 

Hardtraxxer

@Emphesize, goeie track! Lekkere melodie met goeie leadsynth en kick. Wat de opbouw betreft moet er zoals gezegd nog veel gebeuren. Nu klapt de climax er vanuit het niets in. Nog even vette vocals erbij vinden en erin zetten en dan heb je wss een mooi resultaat.

Hier nog een track waar ik mee bezig ben. Melodie vind ik één van de vetste ooit. Afmix is nog waardeloos en de lead moet nog wat dikker (heb toevallig sausage fattener ontdekt, mooie vst die hierbij kan helpen naast het layeren). Kick moet ook nog wat harder voor m'n gevoel.

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 19:39 

Hardtraxx Elite

Je lead klinkt al wel (aardig) breed maar heel kort. Probeer eens meer release, reverb en delay en kijk hoe het dan klinkt:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 00:08 

Hardtraxxer

@Emphesize

leuk sfeertje erin! wat DJ_Tim zegt sluit ik me bij aan! ga zo door!!

ff snel in elkaar geflanst remixje
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 01:23 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
@Emphesize

De meeste sounds en de melodie klinken goed! Ik zou hem zeker uitwerken. Opbouw vind ik ook goed gedaan! Ik vind alleen je lead wat dun zeg maar. Ook moet je zeker aan je kick werken, deze mist veel aan kracht!

Ikzelf heb nog wat aan mijn track gewerkt... Ik zit nu op het punt dat ik het gevoel heb dat het nog maar net niet goed is zeg maar. Elke verandering die ik er nu in breng vind ik eigenlijk nog maar minder klinken
Ik ben ook aan het twijfelen of ik kicks nog meer zal pitchen. Ik weet niet of het mooier zou klinken t.o.v. nu. Hebben jullie overigens tips om te weten wanneer je goed pitcht? Wanneer weet je dat je op de goede toonhoogte (in lijn met de melodie) zit?

Nouja feedback is dus meer dan welkom! :surrender:

*Edit nog wat aanpassingen gedaan wat betreft volumes en EQ'ing
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 08:26 

Hardtraxx Elite

Jubke schreef:
Rumpfy schreef:
@Emphesize

De meeste sounds en de melodie klinken goed! Ik zou hem zeker uitwerken. Opbouw vind ik ook goed gedaan! Ik vind alleen je lead wat dun zeg maar. Ook moet je zeker aan je kick werken, deze mist veel aan kracht!

Melodie is idd erg lekker, in de intro klinkt die synth ook erg fijn (0:13-0:25, heb je deze zelf gemaakt of is dit een preset?) maar verderop mag je er best nog wat layers overheen gooien. Maak verschillende synths en speel met het volume en eq gebieden en kijk of je hem zo nog vetter kan maken..

Maarja.. vanaf 0:52 hoor ik een irritant geluid door de melodie.. Als dit een kick moet voorstellen dan heb je nog erg veel werk te doen… Ik was zelf ook dramatisch in kicks, ben nog steeds niet goed, maar het gaat al wat beter. Ik kon ook lekkere leads en melodieën maken maar zonder kick heb je geen track. Ik raad daarom aan om dit project even opzij te zetten en gewoon in een nieuw project een kick maken. Kijk de tutorial van Frontliner, Audiofreq, Yhimself en Da Daze, doe tegelijk mee en probeer je eigen dingen. Combineer verschillende technieken en kijk wat jij het fijnst vind werken en hoe je het beste geluid krijgt. Dit gaat wel ff tijd kosten maar het zou zonde zijn om onder deze track zo'n dramatische "kick" te houden.

Jubke schreef:
Ikzelf heb nog wat aan mijn track gewerkt... Ik zit nu op het punt dat ik het gevoel heb dat het nog maar net niet goed is zeg maar. Elke verandering die ik er nu in breng vind ik eigenlijk nog maar minder klinken
Ik ben ook aan het twijfelen of ik kicks nog meer zal pitchen. Ik weet niet of het mooier zou klinken t.o.v. nu. Hebben jullie overigens tips om te weten wanneer je goed pitcht? Wanneer weet je dat je op de goede toonhoogte (in lijn met de melodie) zit?

Je leads komen niet echt door als je kick erin komt. Probeer je leads wat breder te maken. Speel met reverb en delay om gaten op te vullen en gebruik imagers en eq om je lead beter met je kick te mixen ;) Wat het pitchen betreft: Ik doe meestal gewoon de grondtoon van het akkoord dat ik in de melo gebruik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 15:16 

Hardtraxx Newbie

@Rumpfy
De verschillende synth leads combineren wel mooi samen. Wellicht zou je ze nog iets meer kunnen samen smelten door dezelfde reverb te laten gebruiken en een klein beetje bus compressie. Progressie doet me erg denken aan NC - Revolution is here, zal het wel een beetje door geïnspireerd zijn. De kicks moet je echter nog wel veel aan doen. Die hebben los van klank ook te weinig ruimte (presence) in het frequentie spectrum.

@Jubke
Je kick met echt even de EQ fabriek door. Vergelijk gewoon met kicks in tracks die je goed vind. Luister ze naast elkaar. Dat helpt misschien bij EQ keuzes maken. Los daarvan zou ik alleen pitchen als je de techniek een beetje in de vingers hebt.
De afzonderlijke sounds/lagen verdienen nog wat meer aandacht in de mix. Het moet nog echt even lekker samen klinken.

Hier een preview van de 2e break en climax van een track waar ik mee bezig ben. Ik wil er nog een voice over in hebben maar moet eerst een thema bedenken. Iets met 'on the verge' en 'release' overgave o.i.d. ;)

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 18:13 

Hardtraxx Elite

Je sounds klinken wel lekker maar ik vind je melodie saai. Misschien kun je dit eens proberen maar dan met langere noten en een hele heftige sidechain (grossbeat?). Geen idee of het goed klinkt maar zou je eens kunnen proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 20:59 

Hardtraxxer

Jubke schreef:
Rumpfy schreef:
@Emphesize

Vette track, melodie is goed en ook een vette vocal heb je erin zitten! De kick overheerst een beetje, maar ik vind je anti-climax wel echt dik.

Wat betreft de toonhoogte, ik gebruik G-Tune. Dat is een plugin die je op een mixer-channel kan zetten en die automatisch de toonhoogte detecteert. Zet je deze op je main en speel je de kick los af dan zie je welke toon de kick heeft. Je kunt de kick dan ook pitchen om de gewenste toonhoogte te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 11:20 

Hardtraxx Newbie

MRTN schreef:
@Esasive, Vindt het allemaal nog een beetje een chaos, probeer wat minder Reverb op je Screech te zetten en wat meer power achter je kick te gooien.

Hierbij een nieuw stukje van mezelf, uurtje of 2 mee bezig geweest en benieuwd wat jullie hierover kwijt willen.

[zippy]http://www40.zippyshare.com/v/54138155/file.html[/zippy]

Klinkt lekker maar inderdaad ik zou nog een sublayer aan je kick toevoegen zodat er wat meer bass in je kick komt. Maar verder lekkere synth enzo :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 11:22 

Hardtraxx Newbie

Ik ben even bezig geweest met een screech en een kick. Benieuwd wat jullie ervan vinden :) Feedback is welkom !! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 12:26 

Hardtraxxer

#FeedbackFirst

EDIT, sorry, had je feedback erboven niet gezien :$ . Vind het zelf altijd wat handiger om feedback in één bericht te zetten. Wat betreft je track, de kick mist sws punch. De screech vind ik best goed klinken al denk ik wel dat je de kick en screech wat beter op elkaar af kunt stemmen d.m.v. EQ.
Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner