Jubke schreef:
Rumpfy schreef:
@Emphesize
leuk sfeertje erin! wat DJ_Tim zegt sluit ik me bij aan! ga zo door!!
ff snel in elkaar geflanst remixje
De meeste sounds en de melodie klinken goed! Ik zou hem zeker uitwerken. Opbouw vind ik ook goed gedaan! Ik vind alleen je lead wat dun zeg maar. Ook moet je zeker aan je kick werken, deze mist veel aan kracht!
Melodie is idd erg lekker, in de intro klinkt die synth ook erg fijn (0:13-0:25, heb je deze zelf gemaakt of is dit een preset?) maar verderop mag je er best nog wat layers overheen gooien. Maak verschillende synths en speel met het volume en eq gebieden en kijk of je hem zo nog vetter kan maken..
Maarja.. vanaf 0:52 hoor ik een irritant geluid door de melodie.. Als dit een kick moet voorstellen dan heb je nog erg veel werk te doen… Ik was zelf ook dramatisch in kicks, ben nog steeds niet goed, maar het gaat al wat beter. Ik kon ook lekkere leads en melodieën maken maar zonder kick heb je geen track. Ik raad daarom aan om dit project even opzij te zetten en gewoon in een nieuw project een kick maken. Kijk de tutorial van Frontliner, Audiofreq, Yhimself en Da Daze, doe tegelijk mee en probeer je eigen dingen. Combineer verschillende technieken en kijk wat jij het fijnst vind werken en hoe je het beste geluid krijgt. Dit gaat wel ff tijd kosten maar het zou zonde zijn om onder deze track zo'n dramatische "kick" te houden.
Jubke schreef:
Ikzelf heb nog wat aan mijn track gewerkt... Ik zit nu op het punt dat ik het gevoel heb dat het nog maar net niet goed is zeg maar. Elke verandering die ik er nu in breng vind ik eigenlijk nog maar minder klinken
Ik ben ook aan het twijfelen of ik kicks nog meer zal pitchen. Ik weet niet of het mooier zou klinken t.o.v. nu. Hebben jullie overigens tips om te weten wanneer je goed pitcht? Wanneer weet je dat je op de goede toonhoogte (in lijn met de melodie) zit?
Nouja feedback is dus meer dan welkom!
Je leads komen niet echt door als je kick erin komt. Probeer je leads wat breder te maken. Speel met reverb en delay om gaten op te vullen en gebruik imagers en eq om je lead beter met je kick te mixen

Wat het pitchen betreft: Ik doe meestal gewoon de grondtoon van het akkoord dat ik in de melo gebruik.