Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 278  Volgende
Bericht Geplaatst op 28 dec 2013 01:57 

Hardtraxxer

Dragenser schreef:
Ik ben nu een tijdje bezig. Is vooral experimenteel nog.

[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/97034128/file.html[/zippy]

Korte sample van waarmee ik bezig ben. nog tips etc?

Eerst zelf feedback geven voor je feedback krijgt! En hou het maar op een experiment, ik vind het niks maar dat is persoonlijk misschien dat anderen hier wel iets leuks in zien.
Bericht Geplaatst op 28 dec 2013 02:46 

Hardtraxxer

AvixDJ schreef:

Heb me nieuwe track wat verder uitgewerkt ;), de intro heb ik alleens gepost het gaat vooral om de break/qlimax :)

Klink niet verkeerd, mid intro is wel nice met die reverse achtig. alleen wat veel reverb/delay op de synth i.m.o.
de lead kick, mist wat power heeft opzich wel een mooie staart, zelf gemaakt? De break vind ik wel nice maar neit echt veel bijzonders. Wat gebeurd er bij je climax? de synth overheerst zoveel dat je kick om de halve maat wegvalt?
Bericht Geplaatst op 28 dec 2013 03:06 

Hardtraxxer

kan comment niet verwijder (verkeerde persoon)
Bericht Geplaatst op 28 dec 2013 10:28 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
ik heb erbij nog een 2e climax achter gedaan, wat vinden jullie? :D
de breakdown ben ik nog niet heel tevreden over, dus die pas ik nog wat aan dan nog wat kleine dingetjes en dan wordt het tijd om weer iets nieuws te beginnen en dit weer te overtreffen :D

[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/43386164/file.html[/zippy]

Catchy melodie, inderdaad wat blij, maar ik vind 'em lekker klinken. Ik vind de vocals alleen wat irritant, zeker naar de climax van 3:13 toe. Dat vind ik op het eind een stuk beter gedaan. Lekkere reversed(?) kicks in het begin ook :) De kicks bij de climax missen nog wat power denk ik.

evasive schreef:
Hier nog twee tracks waar ik mee bezig ben geweest:

Laatste heeft nog veel werk nodig wat betreft de afmix.

Ben benieuwd wat jullie van de tracks vinden.

Eerste nummer begint erg lekker. De kicks en screeches(?) klinken erg goed! Vette vocal voor de climax van 2:37. De climax zelf mag van mij wat meer raggen. Nu klinkt het iets te vrolijk naar mijn smaak. Ik denk dat het door de eerste synth komt. Het laatste stuk spreekt me qua synth meer aan dan de climax zelf.

De vocals van het tweede nummer doet me denken aan een anthem van Masters Of Hardcore :) Erg lekkere melodie al had je het wat mij betreft beter wat spannender kunnen maken naar de climax toe. Hij blijft wel lekker in m'n hoofd hangen. Ik vind 'em lekker al mist ie het 'losgaangehalte'.

Thund3R schreef:
Ik heb zelf even met Sylenth1 lopen spelen om een Frontliner style synth te maken. Best lekker gelukt moet ik zeggen!

Klinkt inderdaad qua mix heel goed. Ik vind het wel een dertien-in-een-dozijn-nummer qua melodie, helaas.

Thew schreef:
Om alvast het gezeik te voorkomen, de kicks zijn niet van mij :whistle:

Onderbouwende kritiek asjeblieft. :)

Kicks hoef ik dus niks over te zeggen. Opbouw van het nummer is erg logisch en klinkt goed. Ik vind de lead erg chaotisch. Dat was vast de bedoeling, maar ik vind het té. Doet me een beetje denken aan een horrorfilm :) Het heeft niet mijn voorkeur qua geluid.

erik5991 schreef:
Ben zelf ook druk bezig geweest het is me eerste track die ik bijna van begin tot einde af heb dus ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Je gebruikt erg veel effecten door elkaar waardoor ik het chaotisch vind klinken. Het kan ook aan je afmix liggen waardoor het chaotisch klinkt, dat weet ik zo niet. Of aan de effecten zelf. Afgezien daarvan vind ik vooral het laatste stuk vanaf 3:57 wel lekker klinken. En inderdaad het mid-intro is erg goed.

Dragenser schreef:

Euhm, het begin klinkt een beetje als polka ;) Naar mijn mening mis je drive door de slappe kick en de te korte en zachte synths.
Bericht Geplaatst op 28 dec 2013 12:31 

Hardtraxxer

Gidi schreef:
AvixDJ schreef:

Heb me nieuwe track wat verder uitgewerkt ;), de intro heb ik alleens gepost het gaat vooral om de break/qlimax :)

Klink niet verkeerd, mid intro is wel nice met die reverse achtig. alleen wat veel reverb/delay op de synth i.m.o.
de lead kick, mist wat power heeft opzich wel een mooie staart, zelf gemaakt? De break vind ik wel nice maar neit echt veel bijzonders. Wat gebeurd er bij je climax? de synth overheerst zoveel dat je kick om de halve maat wegvalt?

Er stond random een volume automation op de kick in de climax, geen idee waarom maar is nu weer normaal :) en ja kick heb ik zelf gemaakt met behulp van de DaDaze Kick Tutorial :) voor de break moet ik idd nog wat leukers verzinnen, is beetje eentonig :lol:
Bericht Geplaatst op 28 dec 2013 22:20 

Hardtraxx Veteran

Dragenser schreef:
Ik ben nu een tijdje bezig. Is vooral experimenteel nog.

[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/97034128/file.html[/zippy]

Sorry ik vind het niks. Totale chaos van sounds door elkaar heen waar ik persoonlijk een beetje hoofdpijn van krijg. Heeft erg veel equalizing nodig. Misschien dat dat de track fijner om aan te horen maakt.

Normaal produce ik hardstyle, maar hier iets experimenteel(voor mij) house-achtigs.
Graag op- en aanmerkingen :$
Het is niet de hele track maar een deel er van. Break en tweede climax.

[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/35859808/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 29 dec 2013 10:58 

Hardtraxxer

Ik vind het lekker klinken tot de beat erbij komt. De melodie lijkt meer geschikt te zijn voor trance. Als je dat voor elkaar krijgt ;)
Bericht Geplaatst op 29 dec 2013 15:16 

Hardtraxxer

@Dragenser, er is duidelijk nog heel veel ruimte voor verbetering :D. Er zit geen drive in en de sounds zijn vals en droog. Blijf werken aan je sounddesign en je zal verbetering zien. Ik raad je aan om producing tutorials te kijken op youtube.

@ThaBomba, ik vind die melo wel nice. Sounds zijn nog wat droog. Kick klinkt meer als alleen een punch, er zit geen body in. Opbouw kan iets creatiever imo. Vond het ook een beetje te hoog qua noten.

Ik ben bezig met een Techno track. Gister gemaakt uit verveling. Wat vinden jullie? Afmaken of niet?

Bericht Geplaatst op 29 dec 2013 17:50 

Hardtraxxer

@ROD Nog beetje aan de lege kant, maar kan wel wat worden vind ik :)

@ThaBomba Break klinkt helemaal leuk! Alleen wanneer de kick erbij komt vind ik het niks :p

Me track nog verder uitgewerkt en nu zo goed als af :)

Bericht Geplaatst op 29 dec 2013 20:14 

Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
@ROD Nog beetje aan de lege kant, maar kan wel wat worden vind ik :)

@ThaBomba Break klinkt helemaal leuk! Alleen wanneer de kick erbij komt vind ik het niks :p

Me track nog verder uitgewerkt en nu zo goed als af :)

De lead (?) in de mid-intro staat iets te hard tov de kicks/reverse imo -.-
Bericht Geplaatst op 29 dec 2013 20:35 

Hardtraxxer

Ik sluit me bij Thew aan. De reverse vind ik sterk, de 'gewone' kick vind ik echter niet zo fijn, hij klinkt een beetje hol/leeg in vergelijking met alle andere sounds (die verder wel goed te pruimen zijn).
Bericht Geplaatst op 29 dec 2013 20:36 

Hardtraxxer

@AvixDJ, bedankt voor je reactie. Het is een minimal track dus nogal leeg :D. Er komen nog wel wat sounds bij als ik dat nodig vind.

Je lead is best leuk maar moet nog een beetje voller. Sfeertje zit er in, dus dat is goed. Kick moet nog wat beter, klinkt heel hol en ligt ook ver achter in de mix.

Ben even bezig geweest met mijn track:

Bericht Geplaatst op 30 dec 2013 16:36 

Artiest

@ROD

Klinkt niet verkeerd, maar mist nog wel heel wat. als je het wilt uitwerken zou ik wat aan je beat doen want het klinkt nog niet echt alsof ik er op zou dansen.
bij mij kwam er laatst ook iets techno-achtigs uitrollen zonder bedoeling. Ga er verder ook niks mee doen, maar vond het op zich wel grappig klinken.

[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/21472093/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 30 dec 2013 19:25 

Hardtraxxer

verkeerde topic :$
Bericht Geplaatst op 31 dec 2013 19:26 

Hardtraxx Veteran

sjuul schreef:
@ROD

Klinkt niet verkeerd, maar mist nog wel heel wat. als je het wilt uitwerken zou ik wat aan je beat doen want het klinkt nog niet echt alsof ik er op zou dansen.
bij mij kwam er laatst ook iets techno-achtigs uitrollen zonder bedoeling. Ga er verder ook niks mee doen, maar vond het op zich wel grappig klinken.

[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/21472093/file.html[/zippy]

klinkt opzicht wel lekker eigenlijk. Laag is wel wat te hoog en een te hoge frequentie te zoemig... lastig uit te leggen haha xD

Nu we toch experimenteel bezig zijn...
Zojuist heb ik een verse Gated kick gemaakt en dacht... laat ik het maar even uittesten samen met iets experimenteels.

Laat het me maar weten :)
Bericht Geplaatst op 01 jan 2014 03:28 

Hardtraxxer

klinkt lekker, ik ben zelf nog aan het uitvogelen hoe ik een gated kick kan maken
Bericht Geplaatst op 02 jan 2014 21:23 

Hardtraxx Elite

@nuracore Klink heel lekker! zit lekker oldschool soundje aan vind ik:) echt nice!

Ik ben bezig met mijn eerste hardstyle track en mijn eerste kick.. Dit is tot nu toe het resultaat. Laat me horen wat je ervan vind!!!

[zippy]http://www42.zippyshare.com/v/86443817/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 03 jan 2014 00:54 

Artiest

@DJ_Tim

Melodie klinkt goed, doet me beetje denken aan avio - triangle of life.
Sounds hebben nog wel wat meer werk nodig. En ik zou vooral aan de tail van je kick werken. Probeer wat te boosten rond de 600-700 hz en daarna een distortion erover heen gooien en probeer je lage frequenties in je kick clean te houden.
Bericht Geplaatst op 03 jan 2014 15:01 

Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
@nuracore Klink heel lekker! zit lekker oldschool soundje aan vind ik:) echt nice!

Ik ben bezig met mijn eerste hardstyle track en mijn eerste kick.. Dit is tot nu toe het resultaat. Laat me horen wat je ervan vind!!!

voor een eerste hardstyle track is er zeker niks mis mee, leuk zon oldskool melodie dat vind ik altijd lekker klinken^^ en de kick is nog wat half half maar aangezien dit je eerste is komt dat wel goed verwacht ik zo!

Hier een preview van wat ik laatst poste met wat aanpassingen aan de leads enzovoorts nu klinkt het wat harder en ik ben tevreden met dit resultaat
Bericht Geplaatst op 03 jan 2014 16:39 

Hardtraxxer

Emphesize schreef:
DJ_Tim schreef:

voor een eerste hardstyle track is er zeker niks mis mee, leuk zon oldskool melodie dat vind ik altijd lekker klinken^^ en de kick is nog wat half half maar aangezien dit je eerste is komt dat wel goed verwacht ik zo!

Hier een preview van wat ik laatst poste met wat aanpassingen aan de leads enzovoorts nu klinkt het wat harder en ik ben tevreden met dit resultaat

Klinkt goed! Kick klinkt mooi en ligt lekker in de mix, alleen de lead vind ik persoonlijk iets te veel house-invloeden hebben. Probeer anders er ff een saw met een pulse van te maken. Ben benieuwd hoe dat klinkt, want de melodie is prima.

Edit: Nu ik er nog een keer naar luister valt 't best wel mee hoeveel house-invloeden je lead heeft, probeer 't alleen nog wat te layeren met saw leads. Probeer ook gebruik te maken van breaks met verschillende kleine FX-jes erin.
Bericht Geplaatst op 03 jan 2014 17:49 

Hardtraxx Elite

Emphesize schreef:
DJ_Tim schreef:

Klinkt goed Emphesize. Nijgt wat naar een house melodie vind ik zelf, maar klinkt lekker vol en goede kicks ook.

Ik ben zelf naar een hele lange tijd weer eens wat aan het prutsen geweest.

Iemand tips hoe ik de synth voller kan maken en ieder geval wat meer op het origineel kan laten lijken?
Bericht Geplaatst op 03 jan 2014 18:21 

Hardtraxxer

D-Ruz schreef:
Emphesize schreef:
DJ_Tim schreef:

Klinkt goed Emphesize. Nijgt wat naar een house melodie vind ik zelf, maar klinkt lekker vol en goede kicks ook.

Ik ben zelf naar een hele lange tijd weer eens wat aan het prutsen geweest.

Iemand tips hoe ik de synth voller kan maken en ieder geval wat meer op het origineel kan laten lijken?

Layeren, layeren en nog is layeren. Dit kun je doen door deze synth te duplicaten en de duplicate dan iets aan te passen, maar je kan het bijvoorbeeld ook doen d.m.v. Nexus 2. (En bakken met reverb & delay natuurlijk).
Bericht Geplaatst op 03 jan 2014 19:05 

Hardtraxx Elite

@Emphesize
Dankjewel! Ja ik probeerde echt zn oldschool melodie te maken want dat zijn imo nog steeds de beste dus nice dat je dat erin hoort!:) Dat zie ik dan maar weer als een compliment:)

@D-Ruz
Over deze lead: meer layers en veel meer reverb/delay

In het algemeen help mij het ook om naast de layers en reverb/delay veel gebruik te maken van imaging om de ene synth heel erg naar de buitenkanten te krijgen en een andere juist iets meer in het midden. Ook panning helpt om een synth voller en interessanter te maken en ik maak zelf ook veel gebruik van een klein beetje "sampler delay". Dit is een plugin van Logic pro waar je het geluid een hele kleine vertraging op kunt zetten, bijv 9 miliseconden aan alleen de linkerkant. Als je dit dan met een andere synth aan de rechterkant doet en je gebruikt panning krijg je al snel interessantere geluiden. Ook wil een chorus of iets dergelijks wel eens helpen.

Maar ik vind dat je het geluid van break down low al heel netjes te pakken hebt!!
Bericht Geplaatst op 03 jan 2014 20:11 

Hardtraxxer

@Emphesize vind het goed klinken, vocals en wat extra effecten erbij zou niet verkeerd zijn, bijvoorbeeld fx kicks of wat choirs ;)

@JesseDB, synth lijkt er idd aardig op. Kicks kunnen beter, heb het idee dat ze ook wel iets te zacht staan ivt de synth.

Hier een snippet van mij, de kick is nog in progress.
Bericht Geplaatst op 03 jan 2014 21:49 

Hardtraxxer

JesseDB schreef:
Emphesize schreef:

Klinkt goed! Kick klinkt mooi en ligt lekker in de mix, alleen de lead vind ik persoonlijk iets te veel house-invloeden hebben. Probeer anders er ff een saw met een pulse van te maken. Ben benieuwd hoe dat klinkt, want de melodie is prima.

Edit: Nu ik er nog een keer naar luister valt 't best wel mee hoeveel house-invloeden je lead heeft, probeer 't alleen nog wat te layeren met saw leads. Probeer ook gebruik te maken van breaks met verschillende kleine FX-jes erin.

Ik vind het erg lekker klinken. Ik ben het ook helemaal eens met JesseDB: catchy melodie. Ik vind alleen dat je richting de climax meer spanning mag opbouwen.

Ik heb zelf een remake gemaakt van The Junk Project - Control. De kicks zijn niet van mezelf (helaas).

Vorige  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner