Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 16:33 

Hardtraxx Beheerder

sjuul schreef:
[zippy]http://www41.zippyshare.com/v/77466516/file.html[/zippy]

Klinkt dik! lekkere melodie en reversed bass! je kick mag wel wat meer kracht gebruiken, die komt niet echt door nu tov je reversed. Ook zijn je leads nog wat dof en klinken ze wat op de achtergrond.

Ik ben zelf met een introotje bezig en heb even en opzetje gemaakt, ik vroeg me af of dit wel vet was, want ik twijfel nog.

[zippy]http://www73.zippyshare.com/v/93235709/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 19:02 

Hardtraxxer

sjuul schreef:

DOWNLOADEN AUB, want zippy verneukt heel veel haha :P

Klinkt goed!, de reverse komt netjes naar boven, helaas lukt bij mij dat iets minder. Iemand tips?

[zippy]http://www67.zippyshare.com/v/8642266/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 19:23 

Hardtraxx Beheerder

Vet om te zien dat iedereen reversed basses gebruikt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2013 12:05 

Hardtraxx Newbie

@Gidi
Die reverse klinkt best lekker hoor! Echter klinkt het stuk na 0:30 erg leeg, een dikke screech kan daar bij helpen.
Break komt er ook wel erg absoluut in. Een downlifter op 0:43 en een wat langere ruimte tussen de reverse sound zou denk ik beter passen. Synthje klinkt lekker. Ik hoop dat je er op 1:52 een dikke anti climax opgooit, maar dat is natuurlijk jouw keus ;)

Goed, dan mijn snippets. Ik was vanochtend wat aan het experimenten met gitaren met als doel om een vette mid intro te maken. Ik kon alleen niet kiezen tussen de sidechain en tapestop. :/ Kiezen jullie maar. :)

Sidechain:
[zippy]http://www50.zippyshare.com/v/97936159/file.html[/zippy]

Tapestop:
[zippy]http://www42.zippyshare.com/v/14408332/file.html[/zippy]

Beide zijn uiteraard nog niet tip top uitgewerkt, maar je krijgt het idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2013 15:38 

Hardtraxxer

@ The Pioneer.

Allereerst een reactie op je beoordeling op mijn snippet.
Bedanky voor je tips! Het is een cut preview, dus het stukje tussen de reverse en de melodie is gewoon weg lomp geknipt en geplakt! inderdaad moet er nog een screech na 00:30, daar ben ik aan bezig. En of het nu anti of drop climax word, dik word het toch!

In jou geval zou ik gaan voor de sidechain in je climax en voor de tapestop voor een eventuele break of kleine intermezzo. Ook zou ik het geheel wat voller maken door een bassline op de achtergrond toe te voegen of nog een aantal synths layeren. Synth zelf gemaakt vanuit init? klinkt goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 11:51 

Hardtraxx Addict

Gidi schreef:
sjuul schreef:

Klinkt goed!, de reverse komt netjes naar boven, helaas lukt bij mij dat iets minder. Iemand tips?

Klinkt vet man!
Goeie reverse ook :thumbsup: !
Met wat heb je die gemaakt?
Ik vraag me altijd af hoe je goed dat 'woaam' effect krijgt.
Als ik een poging tot een reverse bass doe. Dan werk ik net als met de meeste kicks in layers.
Ik probeer dan alleen dat de midden en hoge lagen dat effect krijgen en dat de bass als t waren wel als een muur voorbij komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 13:02 

Hardtraxxer

Combustion schreef:
Gidi schreef:
sjuul schreef:

Klinkt vet man!
Als ik een poging tot een reverse bass doe. Dan werk ik net als met de meeste kicks in layers.
Ik probeer dan alleen dat de midden en hoge lagen dat effect krijgen en dat de bass als t waren wel als een muur voorbij komt.

soms is het ook wel handig om gewoon al je sporen een keer eruit te gooien, en een nieuw project te openen om vervolgens elk los spoort te importeren, om ze zo individueel te optimaliseren!

hier onder een projectje waar we mee bezig zijn, helaas buiten de remix contest, maar alsnog leuk om aan te werken ! Is nog niet af, maar de basis is er!

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 13:11 

Hardtraxx Addict

@ Tapestop of Sidechain vragert:

Als 't een Mid-intro is zou ik voor de tapestop gaan, wel zoals Gidi zegt nog wat meer layeren, en idd voor de volledigheid 'n bassline toevoegen. Je kan dan bijv. de sound die je dan krijgt gebruiken om de lead van de break in te leiden door een mooi geheel te krijgen. Vind je side-chain niet zo mooi klinken als ik eerlijk ben, beetje te scherp en drukt de kick te veel weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 19:58 

Hardtraxxer

Combustion schreef:
Gidi schreef:

Klinkt vet man!

Ik heb mijn lead Kick gebruikt, die had ik met heel veel laagjes gemaakt, daar alleen het mid en hoog van gepakt, ge-equed, process -> reverse, en beetje fade in/fade out. Voor dit geluid, een lompe punch gemaakt en daarna mijn originele layer van een sub kick eronder gemixt. Voila de reverse kick!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 22:35 

Artiest

Ik heb de tail van mijn normale kickdrum gepakt en die wat gefade. nog eens gedupliceerd, een low-pass filter en lage subfrequenties iets geboost voor net wat meer sub. en wat verschillende kicks gelayered en ge'qed voor de punch. Trance kicks werken daar wel goed voor.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 00:48 

Hardtraxxer

Weer een poosje geleden dat ik actief was hier, vet om te zien dat er weer veel goeie posts zijn met dikke tracks.

The Venator schreef:
Vet om te zien dat iedereen reversed basses gebruikt :D

Klopt, je ziet het steeds meer terug komen. Ik kon het eerder niet waarderen maar begin het steeds vetter te vinden. Hoewel de echte kick met een goeie punch toch niet kan ontbreken...

@GIDI, zeer vette opzet, de vocal is super (hoe kom je eraan?) en de reversed kick is ook zeer strak. De melodie loopt alleen nog niet helemaal lekker voor m'n gevoel en de lead mag wat hoger en scheller wat mij betreft. Ben benieuwd naar de rest.

@SJUUL, leuke track met goeie opbouw. Vocals spreken me iets minder aan, maar dat is persoonlijk. Vind dat ze wel bij de track passen. De leadsynth en de melodie zijn erg goed. De kick schiet nog een beetje alle kanten op lijkt het en heeft nog veel werk nodig. Opbouw naar de climax toe is wel heel goed.

Hier nog twee tracks waar ik mee bezig ben geweest:

Laatste heeft nog veel werk nodig wat betreft de afmix.

Ben benieuwd wat jullie van de tracks vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 01:58 

Artiest

de vocalen ben ik ook niet heel tevreden over. die had ik aan het begin van het project gekozen toen er nog niet zoveel stond om te beginnen en naderhand heb ik mijn track een beetje op die vocals aangepast zoals in het trap stukje dus dat laat ik maar voor wat het is. volgende keer gebruik ik iets vetters :thumbup:

Over jouw snippits:
Die 2e vind ik niet zo. Die eerste steekt beter in elkaar. alleen je sounds hebben nog wat werk nodig. Gebruik eens een wat heftiger distortion icm filters en moduleer die evt. Komen vaak vette resultaten uit :)
Ook heb ik het gevoel dat je te veel reverb op je sounds hebt waardoor ze ver weg klinken, maar kan ook zijn dat het komt omdat mijn volume nu niet zo hard staat ivm huisgenoten :P

ik heb erbij nog een 2e climax achter gedaan, wat vinden jullie? :D
de breakdown ben ik nog niet heel tevreden over, dus die pas ik nog wat aan dan nog wat kleine dingetjes en dan wordt het tijd om weer iets nieuws te beginnen en dit weer te overtreffen :D

[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/43386164/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 12:07 

Hardtraxxer

evasive schreef:

Hier nog twee tracks waar ik mee bezig ben geweest:

Laatste heeft nog veel werk nodig wat betreft de afmix.

Ben benieuwd wat jullie van de tracks vinden.

Thanks voor je feedback! De vocalen heb ik laten maken door een madamme uit Amerika.
even over jou snippets:

-De eerste vind ik vrij clean klinken, qua opbouw. ook de sounds vind ik zeker mooi (screeches). Nu moet je gaan layeren en de sounds dikker maken. De tail van je kick mist een hoop energie en het klink allemaal zo leeg.
-De tweede ben ik minder over te spreken, vooral je lead synth vind ik minder mooi, deze zou je wat beter kunnen equen en zowizo 'fatter' maken.

sjuul schreef:
ik heb erbij nog een 2e climax achter gedaan, wat vinden jullie? :D
de breakdown ben ik nog niet heel tevreden over, dus die pas ik nog wat aan dan nog wat kleine dingetjes en dan wordt het tijd om weer iets nieuws te beginnen en dit weer te overtreffen :D

[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/43386164/file.html[/zippy]

Ik vind je opbouw goed, en de reverse (zoals ik al zei) ook netjes gemaakt! Synth's klinken oké, alleen vind ik jou melodie wat te blij (dat is smaak)! De lead kick begin ik niet over, omdat ik zelf ook nog geen fatsoendelijke lead kick heb! Kick mist hier en daar wat power (punch vind ik wel nice, staart mag wat langer en wat voller in mijn oren)

Hieronder nog een snippet van mijn werk. Heb de track uitgewerkt, heb nu intro-midintro-break-climax. Begin aub niet over mijn kick haha, vind hem zelf ook om te lachen :woot:

[zippy]http://www46.zippyshare.com/v/3687928/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 15:25 

Hardtraxxer

@Gidi, thanks voor de feedback. De leadsynths van de tweede track zijn inderdaad nog ruk en hebben vrij weinig aandacht gehad. Was meer de melodie en kick die het meeste werk nodig hebben. Kick van de eerste track ga ik nog even naar kijken, vind het zelf soms mooier om niet zo'n lange tail te hebben zodat de kracht aan de voorkant zit.
Wat betreft jouw update, de melodie klinkt wat simpel maar met een betere leadsynth klinkt ie waarschijnlijk wel vet. De opbouw naar de climax is goed. Hou verder m'n mond maar over de kick inderdaad..

@Sjuul, vind dat vrolijke juist wel vet in deze track. Lead past ook goed bij de melodie. Na de eerste climax mag er wat meer energie in ook, daar valt de sound van de melodie helemaal weg... Tweede climax is ook lekker alleen nog even de kick voor elkaar krijgen nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 13:45 

Hardtraxxer

Een nieuw probeersel van mij. Remix van de klassieker van Bertocucci Feranzano: XTC Love

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 14:13 

Hardtraxx Beheerder

MRHZ schreef:
Een nieuw probeersel van mij. Remix van de klassieker van Bertocucci Feranzano: XTC Love

Zou je eerst feedback op anderen kunnen geven voordat je zelf iets post ;)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 15:24 

Hardtraxxer

Goed punt. Daar ga ik mijnvakantie eens voor gebruiken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 15:24 

Hardtraxx Addict

MRHZ schreef:

Klinkt heerlijk, maar ik vraag me serieus af hoe veel van die kicks van jezelf zijn.

Gidi, je reverse is fijn, maar de main kicks klinken niet zo best. Erg hol en er zit in tegenstelling tot je reverse totaal geen punch in.

Ik heb zelf even met Sylenth1 lopen spelen om een Frontliner style synth te maken. Best lekker gelukt moet ik zeggen!

Kicks zijn m'n eigen, gemaakt in Junglist. (Dist = grootste gedeelte MDA Bandisto en Ohmnicide)
Tok heeft nog wat te veel ~600Hz en de punch wat te weinig bass zo rond de ~60Hz dus hij kan wat scherp overkomen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 18:08 

Hardtraxxer

Citaat:
Kicks zijn m'n eigen, gemaakt in Junglist. (Dist = grootste gedeelte MDA Bandisto en Ohmnicide)
Tok heeft nog wat te veel ~600Hz en de punch wat te weinig bass zo rond de ~60Hz dus hij kan wat scherp overkomen.

Als je kick omlaag pitcht, en zeker rond :05, klinkt ie redelijk slap. Voor de rest een prima kick en lead, waar sommige AAA producers nog wel een puntje aan kunnen zuigen -.-

Om alvast het gezeik te voorkomen, de kicks zijn niet van mij :whistle:

Onderbouwende kritiek asjeblieft. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 18:12 

Hardtraxx Beheerder

Thew schreef:

Hé wat jammer nou, nogsteeds gezeik.
Heb je de regels gezien op de eerste pagina?

Eerst feedback geven voordat je feedback krijgt

Dus
Citaat:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 18:18 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Thew schreef:

Hé wat jammer nou, nogsteeds gezeik.
Heb je de regels gezien op de eerste pagina?

Eerst feedback geven voordat je feedback krijgt

Dus
Citaat:
Uhoh, zie edit. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 18:20 

Hardtraxx Beheerder

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2013 22:34 

Hardtraxx Newbie

@Gidi, Vind de reverse goed gelukt, vocals zijn ook goed vind alleen sommige intro sounds wat simpel klinken. Break vind ik prima uitgewerkt. misschien als de melodie komt een soort van bass eronder stoppen zodat het misschien wat voller klinkt? ook de lead mag wat meer karakter hebben nog van mij overal vind ik het een leuk plaatje maar mag nog wel wat tijd in de sounds/lead gestopt worden.

@Sjuul, Goede reverse en vette geluiden klinkt zeker goed! Melodie klinkt ook prima alleen heeft de kick wel heel weinig kracht in de climax.

Ben zelf ook druk bezig geweest het is me eerste track die ik bijna van begin tot einde af heb dus ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 02:41 

Hardtraxxer

@Erik5991 Vind je kicks nog niet echt af, je sounds zijn wel goed in de mid-intro :), voorderest vind ik de qlimax een beetje chaotisch :x

@sjuul
Klink goed man! Alleen je kicks vind ik nog niet scherp genoeg :p verder erg leuke sounds :p doet me denken aan audiofreq :thumbup:

Heb me nieuwe track wat verder uitgewerkt ;), de intro heb ik alleens gepost het gaat vooral om de break/qlimax :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 01:44 

Hardtraxxer

erik5991 schreef:
Ben zelf ook druk bezig geweest het is me eerste track die ik bijna van begin tot einde af heb dus ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Die kick klinkt lekker maar in de kick in de climax vind ik minder.
Kan verder weinig feedback geven omdat ik zelf nog niet zo ver ben.

Ik ben nu een tijdje bezig. Is vooral experimenteel nog.

[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/97034128/file.html[/zippy]

Korte sample van waarmee ik bezig ben. nog tips etc?
Vorige  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner