Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 21:21 

Hardtraxx Newbie

@ The Venator

Leuke opbouw, leuke afwisseling met de "tunes" die je in het melodie knalt.
De bass vindt ik niet zo lekker.. SF2 bass?

Voor de outro moet je misschien een andere bass gebruiken denk ik. Deze klinkt heel dof.

Ga wel zo door, ik denk dat je met een betere bass over je hele track een goed nummer in elkaar hebt zitten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2013 19:39 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Combustion schreef:

Hier de basis opbouw van een track van mij waar ik nu mee bezig ben.
Ik moet het nog vollop gaan invullen met FX sounds en nog meer van dat soort kleinigheden.

any thoughts?

Klinkt wel lekker, je sounds zijn nog wat aan de droge/schelle kant en de opbouw is wat karig, maar er zit wel een leuke drive in de climax. kicks zou ik zelf nog wat finetunen omdat ze nu wel erg veel ruimte innemen in de mix zegmaar. Ga zo door :thumbsup:

Ik ben zelf bezig geweest met wat electro house. Ik verveelde me gister. dit is eruit gekomen:

[zippy]http://www37.zippyshare.com/v/93412672/file.html[/zippy]

Klinkt lekkerig dromerig! Alleen hoor ik iets teveel phase zo te horen

Zelf ook weer iets gemaakt, moet de sounddesign nog iets beter doen maar ik ben vooral benieuwd wat jullie van de basis vinden? Het is wat alternatief maar klinkt het ook nog hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2013 19:55 

Hardtraxx Beheerder

Ik heb geen phase gebruikt :p

over jou stukje:

De vocals staan te hard tov de rest. als je wat bass in je kicks doen kan het nog wel wat cools worden. vind de sound van de kicks wel lekker, beetje geck-o achtig.

Ook mag er wel wat reverb op de vocals, ze zijn nu wat droog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2013 23:23 

Hardtraxxer

@Basscow Je track klinkt opzich wel lekker, ik vind de vocals wel het goede volume hebben maar niet het goede geluid, ze mogen iets meer equalizer hebben (alle freqs wat omhoog gooien) en daarbij wat meer laag.

Kick idd ook wat meer bass, dan kom je al een heel eind (soundcloud verkracht de sound wel af en toe naar mijn mening)

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2013 23:41 

Hardtraxxer

Beide bedankt voor de feedback!

Venator; ik dacht dat ik iets van phase of flanger hoorde, my bad :$ Niet helemaal mijn muziekstijl maar zoals ik al zei klinkt zeker goed.

Flame: Toffe melodie en de leadsynth klink ook goed, alleen in het begin klinkt het wat 8-bit achtig, en je synth drukt ook behoorlijk je kick weg, maar ik neem aan dat het meer ging om de melo/synth :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2013 23:43 

Hardtraxx Veteran

Mijn test project gaat verder. Ben benieuwd wat jullie d'r van vinden. :P

[zippy]http://www73.zippyshare.com/v/90900623/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 00:27 

Hardtraxxer

@ Edwin: De drums op de achtergrond klinken lekker, de synth (wat me beetje doet denken aan de wind) mag nog wel iets verder en mysterieuzer getweaked worden.

Verder zou ik nog iets van een koor op de achtergrond aanraden om het wat bij te vullen! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 17:36 

Hardtraxxer

@Flame, sounds zijn een beetje wollig. Beter eq'en zodat het clean krijg en alles zijn plekje heeft. Kick hoor je bijna niet dus die ff een stuk harder zetten.

@Edwinnnnnnnnnn, best een leuk stukje. Ik hou daar wel van. Ik zou alleen even met wat eq en compressie aan de gang zodat alles er net ff wat mooier uit komt.

Omdat ik geen feedback heb gekregen nogmaals mijn stukkie :D. Wat vinden jullie?

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 23:29 

Hardtraxx Newbie

Verplaatst naar juiste plek...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 00:38 

Hardtraxxer

ROD schreef:
@Flame, sounds zijn een beetje wollig. Beter eq'en zodat het clean krijg en alles zijn plekje heeft. Kick hoor je bijna niet dus die ff een stuk harder zetten.

@Edwinnnnnnnnnn, best een leuk stukje. Ik hou daar wel van. Ik zou alleen even met wat eq en compressie aan de gang zodat alles er net ff wat mooier uit komt.

Omdat ik geen feedback heb gekregen nogmaals mijn stukkie :D. Wat vinden jullie?

Wat valt er onder wollig? Ik had toevallig vanmiddag de track op een andere PC geluisterd met andere boxjes en daar klonk het juist erg scherp (te scherp). Via mijn koptelefoon klinkt het eigenlijk heel normaal, en via mn logitech setje valt inderdaad de kick weer wat in het niet. Heel k*t om die kick goed te sidechainen, ik probeer het nu met een simpele waveform (3xOSC) ipv direct met de kick, maar ik krijg nog niet het gewenste effect.

Kick dan maar uit elkaar plukken en kick/tail/decay afzonderlijk sidechainen/eq'en?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 18:56 

Hardtraxxer

ROD schreef:

Met de melodie van Children scoor je eigenlijk vrijwel altijd bij mij. Build up klinkt gewoon prima, al vind ik die standaard 3xosc saws enzo nooit zo prettig in het gehoor liggen. De kick vind ik trouwens te leegjes, er zit in mijn koptelefoon amper bass op, misschien moet je een 2e layer kick maken die voornamelijk lage tonen bevat, zodat deze wat voller klinkt. Ik vind het trouwens een beetje als ouderwetse gamemuziek klinken in de verte.

Mijn stukje, feedback is altijd welkom:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 23:54 

Hardtraxx Addict

Klinkt lekker GTA Ripper! [Die naam xd] Ik zou de tok wat meer naar de voorgrond laten komen, die valt nu nog wat naar de achtergrond, dan komt de kick veel beter uit denk ik!

Na een half jaar niet geproduceerd te hebben vandaag maar weer eens FL Studio opgestart en weer eens aan de slag gegaan. Kick zit een uurtje werk in dus daar moet nog veel verbetering in komen! De rest ook natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 15:40 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Klinkt wel lekker, je sounds zijn nog wat aan de droge/schelle kant en de opbouw is wat karig, maar er zit wel een leuke drive in de climax. kicks zou ik zelf nog wat finetunen omdat ze nu wel erg veel ruimte innemen in de mix zegmaar. Ga zo door :thumbsup:

Ik ben zelf bezig geweest met wat electro house. Ik verveelde me gister. dit is eruit gekomen:

[zippy]http://www37.zippyshare.com/v/93412672/file.html[/zippy]

Thanks !
Dat is ook een probleem waar ik mee zit. Ik vind mijn leads altijd zo aanwezig klinken en droog klinken.
Zelfs met delay en reverb blijft t droog of klinkt t nergens meer naar.
Een mooi voorbeeld van wat voor soort 'zachte' lead ik zoek is zoals no time to waste van wildstylez (was de eerste die in me op kwam :P ). Maarja ik ga er al vanuit dat er wel meer komt kijken dan een simpele delay en reverb.

Je house snippet klinkt overigens erg vet! Ik ben niet echt van de house verder maar dit is zeker niet verkeerd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 13:47 

Hardtraxx Newbie

AvixDJ schreef:
Soundphase schreef:
[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/24937645/file.html[/zippy]

intro test

Komt me erg bekend voor dit...

Klinkt wel leuk maar miss iets meer synth erdoorheen gooien klinkt naar mijn mening een beetje kaal ofzo ;) (ben zelf geen pro ofzo hoor haha;)) ik ben zelf bezig met een melodietje kick zit er nog niet doorheen die ben ik nog aan het maken maar hoor graag wat jullie er qua verbetering aan zien/horen :) http://m.soundcloud.com/richlooij/hardstyle-1-1
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 16:30 

Hardtraxxer

Gta Ripper schreef:
ROD schreef:

Ik heb het idee dat je melodie vooral bij hoge frequenties ge EQ'd is, in dat geval zou ik het mid gedeelte wat meer door laten komen dan klinkt het misschien wat voller. Die plotselinge stiltes moeten denk ik ook opgevuld worden of niet?

Bas schreef:
Klinkt lekker GTA Ripper! [Die naam ] Ik zou de tok wat meer naar de voorgrond laten komen, die valt nu nog wat naar de achtergrond, dan komt de kick veel beter uit denk ik!

https://soundcloud.com/equepto/hardcoreaktig

Na een half jaar niet geproduceerd te hebben vandaag maar weer eens FL Studio opgestart en weer eens aan de slag gegaan. Kick zit een uurtje werk in dus daar moet nog veel verbetering in komen! De rest ook natuurlijk

Hoewel de kick het belangrijkste is bij hardstyle denk ik dat die van jou echter té aanwezig is :oh: Misschien dat je hem als je hem af hebt nog wat zachter zet of anders EQ'd? En ik zou misschien wat meer effecten op je vocals doen!
Verder vind ik de overige synths en de opbouw echt vet!

Hier mijn stukje, wat vinden jullie er van?

EDIT! Ge-update aan de hand van de ontvangen feedback!
Ik merk aan het einde van de mid intro dat de kick een beetje weggedrukt wordt. Normaliter zou ik dit met EQ en volume oplossen maar dat komt de weergave van de geluiden zoals ik ze wil niet ten goed. Heb het ook met cutoff en filter geprobeerd maar gaf zoals te horen nog niet het gewenste resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 20:02 

Hardtraxx Newbie

Jubke schreef:
Gta Ripper schreef:
ROD schreef:

Ik heb het idee dat je melodie vooral bij hoge frequenties ge EQ'd is, in dat geval zou ik het mid gedeelte wat meer door laten komen dan klinkt het misschien wat voller. Die plotselinge stiltes moeten denk ik ook opgevuld worden of niet?

Bas schreef:
Klinkt lekker GTA Ripper! [Die naam ] Ik zou de tok wat meer naar de voorgrond laten komen, die valt nu nog wat naar de achtergrond, dan komt de kick veel beter uit denk ik!

https://soundcloud.com/equepto/hardcoreaktig

Na een half jaar niet geproduceerd te hebben vandaag maar weer eens FL Studio opgestart en weer eens aan de slag gegaan. Kick zit een uurtje werk in dus daar moet nog veel verbetering in komen! De rest ook natuurlijk

Hoewel de kick het belangrijkste is bij hardstyle denk ik dat die van jou echter té aanwezig is :oh: Misschien dat je hem als je hem af hebt nog wat zachter zet of anders EQ'd? En ik zou misschien wat meer effecten op je vocals doen!
Verder vind ik de overige synths en de opbouw echt vet!

Hier mijn stukje, wat vinden jullie er van?

Klinkt lekker alleen is je kick te bol ofzo om het zo te noemen het lijkt alsof ie wat strakker zou moeten (ik weet niet hoe ik dat echt uit moet leggen:P Maar opbouw is nice net als je melodie;) Keep up the goodwork! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 20:03 

Hardtraxx Newbie

Ik ben zelf ook even bezig geweest, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ben denk ik een halfjaar echt serieus aan de slag so let me hear some feedback :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 21:06 

Hardtraxxer

richlooij schreef:
Ben denk ik een halfjaar echt serieus aan de slag so let me hear some feedback

Je kick komt niet goed door, misschien eerst het volume van je kick (en bassline) afstellen zodat deze niet clippen en/of goed klinken, vervolgens hierop je lead/screeches aanpassen. Ik heb het idee dat het nu andersom is gedaan. Screeches vind ik verder in orde klinken!
Verder is er volumeverschil in aparte gedeeltes van je snippet.
En ik zou kijken of je de screeches wat 'dikker' kan maken. Ik gebruik voor zoiets zelf oa Dada Life Sausage Fattener, maar ook EQ'ing, Chorus en evt. Soundgoodizer (FL Studio) kunnen je hierbij helpen! Verder zou sowieso proberen een stereo enhancer als effect er op zetten!

richlooij schreef:
Klinkt lekker alleen is je kick te bol ofzo om het zo te noemen het lijkt alsof ie wat strakker zou moeten (ik weet niet hoe ik dat echt uit moet leggen:P

Iemand die dit in wat technischere termen kan verduidelijken? :P Iets met compressie of EQ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 21:15 

Hardtraxx Beheerder

Er zit heel weinig kracht in omdat er bijna geen bass in je kicks zit.
maak een high pass rond de 20hz en boost bij 60hz. waarschijnlijk helpt dit al een heel stuk.

Hier een afbeelding van wat ik bedoel:

Afbeelding

Waarschijnlijk krijgt je kick hierdoor al meer kracht. Waar produce je mee als ik vragen mag? Heb je monitoren of een headphone?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 21:28 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Er zit heel weinig kracht in omdat er bijna geen bass in je kicks zit.
maak een high pass rond de 20hz en boost bij 60hz. waarschijnlijk helpt dit al een heel stuk.

Hier een afbeelding van wat ik bedoel:

Afbeelding

Waarschijnlijk krijgt je kick hierdoor al meer kracht. Waar produce je mee als ik vragen mag? Heb je monitoren of een headphone?

Ik ga het eens proberen, kijken hoe het resultaat klinkt.

Headphones, momenteel zelfs nog dezelfde als waar ik mee draai.. en ook zonder externe geluidskaart.. maar een geluidskaart en studio headphones komen er deze maand nog aan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 08:11 

Hardtraxx Newbie

Cruelty schreef:
@richlooij,
Je kick is vrij dun en heeft niet zo veel kracht, hij mist ook laag.
Je sounds hebben nog wat meer afwerking nodig, EQ, Reverb etc, het klinkt nog rommelig.

Hier sinds tijden weer iets van mij (wel even flink aan je volume knop draaien):

Klinkt lekker ben je al lang bezig?? Als ik nou eens een kick in die richting kan maken lijkt het misschien ook nog ergens op haha

Soundcloud klinkt verrot joh xd.

En wat voor laag mist hij nog als ik vragen mag volgens jou?
Ik heb met name echt feedback voor mijn kick nodig, moeilijk om te maken zo'n kick maar als je hem eenmaal hebt..;)
Bedoel je reverb en EQ voor het hele plaatje of alleen mijn kick??
Thanks zoiezo alvast!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 08:14 

Hardtraxx Newbie

Jubke schreef:
richlooij schreef:
Ben denk ik een halfjaar echt serieus aan de slag so let me hear some feedback

Je kick komt niet goed door, misschien eerst het volume van je kick (en bassline) afstellen zodat deze niet clippen en/of goed klinken, vervolgens hierop je lead/screeches aanpassen. Ik heb het idee dat het nu andersom is gedaan. Screeches vind ik verder in orde klinken!
Verder is er volumeverschil in aparte gedeeltes van je snippet.
En ik zou kijken of je de screeches wat 'dikker' kan maken. Ik gebruik voor zoiets zelf oa Dada Life Sausage Fattener, maar ook EQ'ing, Chorus en evt. Soundgoodizer (FL Studio) kunnen je hierbij helpen! Verder zou sowieso proberen een stereo enhancer als effect er op zetten!

richlooij schreef:
Klinkt lekker alleen is je kick te bol ofzo om het zo te noemen het lijkt alsof ie wat strakker zou moeten (ik weet niet hoe ik dat echt uit moet leggen:P

Iemand die dit in wat technischere termen kan verduidelijken? :P Iets met compressie of EQ?

Haha thnx Jubke ! Ik heb er nog geen bassline inzitten, zit een beetje te klooien hoe je die het beste kan maken.. Enige suggesties misschien, ik ben nog niet zo lang bezig dus kan alle feedback en hulp goed gebruiken.
Sorry dat ik je het niet mooi in termen kon uitleggen over jou kick, but i'm still a newbie :whistle: Uit hoeveel lagen maak jij je kick meestal??
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 12:34 

Hardtraxx Newbie

Hallo,

Jullie zijn allemaal lekker bezig!
Ik ben al een paar jaartjes aan het produceren vroeg me af wat jullie van mijn liedje vinden :thumbsup:

https://www.youtube.com/watch?v=_DVJ8rS-KeQ

:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 16:16 

Hardtraxxer

richlooij schreef:
Haha thnx Jubke ! Ik heb er nog geen bassline inzitten, zit een beetje te klooien hoe je die het beste kan maken.. Enige suggesties misschien, ik ben nog niet zo lang bezig dus kan alle feedback en hulp goed gebruiken.
Sorry dat ik je het niet mooi in termen kon uitleggen over jou kick, but i'm still a newbie :whistle: Uit hoeveel lagen maak jij je kick meestal??

Mijn kick bestaat uit 4 lagen (waarvan 1 snare). Over basslines ik gebruik vaker Nexus presets hiervoor. Tip probeer eens een arpeggiator op je bassline te zetten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 19:17 

Hardtraxx Beheerder

Cruelty schreef:
@richlooij,
Je kick is vrij dun en heeft niet zo veel kracht, hij mist ook laag.
Je sounds hebben nog wat meer afwerking nodig, EQ, Reverb etc, het klinkt nog rommelig.

Hier sinds tijden weer iets van mij (wel even flink aan je volume knop draaien):

Soundcloud klinkt verrot joh xd.

Zit een lekkere sound in je kick vind ik! ook als hij laag pitcht. Je sounds zijn wat droog/schel vooral de lage screech. De hoge screech vind ik erg vet gedaan! klinkt best fijn en geeft drive mee.

De pitch op het einde zou ik eruit halen xd

Ik ben zelf ook weer lekker bezig geweest, eerste snippet met nieuwe monitoren en audio interface, hopelijk is de geluidskwaliteit al een stuk beter.

Vorige  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner