Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2013 14:33 

Hardtraxx Newbie

AvixDJ schreef:
Soundphase schreef:
[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/24937645/file.html[/zippy]

intro test

Komt me erg bekend voor dit...

Hi, My dutch is not very good since I'm originally from Ireland. For this intro I think I got inspiration from Williams syndrome - limbo, and maybe that is why it sound familiar to you
something else I want to say:
!I DO NOT RIP KICKS!

peace
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2013 19:01 

Hardtraxx Newbie

Ricardo - paz : bedankt voor je reactie en tips! Zal daar inderdaad nog even naar moeten kijken !
Die duistere sfeer nog iets meer accentueren..

Ik kan nu niet luisteren naar je probleem, heb tijdelijk geen geluid.

Bij vocals is het in mijn geval vaak zo dat je hoog tegen laag moet zetten.. Als je weinig laag in een leadsound hebt maar wel in je vocal vervalt je leadsound zo is dit ook anders om .. Probeer te werken met EQ's
Hoop dat je hier iets aan hebt
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2013 22:46 

Hardtraxx Beheerder

Ook voor de mensen die niet in het andere topic posten maar wel hier:

!!Degene die onder dit bericht nog eens iets post zonder feedback te geven op degene boven hem/haar krijgt een waarschuwing. We zijn het een beetje zat om steeds maar weer hetzelfde te zeggen. Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2013 23:13 

Hardtraxx Addict

Moet ik nou feedback geven op jou verhaal? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2013 23:55 

Hardtraxxer

@Soundphase it sounds pretty neat although the kick seems to have the same volume as the underlying melody (blends in too much so it seems) try a sidechain on a kick (look it up if you dont know how) trust me it makes a lot of difference when applied

--------------------

Verder met m'n eigen soundje; afkomstig van een ouwe melody maar toch begonnen om het een beetje uit te werken. Zijn nog wel wat kale plekken e.d.

Wat ik graag hiervoor zoek is een vervanging voor de intro-chorus (dat verlepte mannenkoor wat er nu op zit).Helaas weinig bruikbaars gevonden in Nexus/Vanguard (Sylenth is een speld in een hooiberg met het aantal packs wat ik op mn PC heb staan :D). Iemand een VST voor chorus-related stuff?

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 00:40 

Hardtraxx Beheerder

Voor chorus gebruik ik altijd Magnus Choir. Icm strings klinkt dit best goed. Hoe lager de noten hoe donkerder/lager de stemmen worden. Ik het hhoogheb je dan ook vrouwen stemmen en in het laag voornamelijk mannen stemmen.

Hoop dat je het wat vindt. Je kunt een demo downloaden op hun site.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 01:38 

Hardtraxxer

@Flame

In de break van je nummer, zit veelte weinig energie, moet echt veel meer in komen.
en probeer wat aan je kick te werken.

hoop dat je hier wat aan hebt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 11:51 

Hardtraxxer

@Flame, Sounds klinken best goed op zich, de kick alleen niet... Hij komt er niet door in de mix en klinkt ook niet fijn. Daarnaast vind ik de overgang van de gewone melodie naar de zegmaar hoge melodie niet echt passen.

Hier een snippet van een project waar ik momenteel mee bezig ben. Ik weet zelf dat de mix beter kan, en dat een hardere kick er probably beter onder zou staan, maar die heb ik momenteel niet voorhanden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 15:39 

Hardtraxx Newbie

@ Awethority Erg gave track vooral die intro sounds klinken goed enige wat ik wat minder vind is de anti climax die wat "rustig" is vergeleken met de intro.

Ik ben deze week aan een nieuw project begonnen het is een begin idee dus het kan nog een beetje chaotisch zijn omdat ik het nog verder moet uitwerken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 16:25 

Hardtraxxer

ricardo-paz schreef:
@ Soundphase:
[zippy]http://www67.zippyshare.com/v/2326928/file.html[/zippy]

Remixje voor Ironite. Zit nog wel met het probleem dat de vocalen niet overal even duidelijk zijn, iemand tips daarvoor?

Wow, vind dit echt goed! Kan hier weinig op aanmerken! Klinkt heel professioneel vind ik.
Vocalen misschien wat anders EQ'en, zodat deze niet meer stoort met je andere geluiden?

Flame schreef:
Verder met m'n eigen soundje; afkomstig van een ouwe melody maar toch begonnen om het een beetje uit te werken. Zijn nog wel wat kale plekken e.d.

Vind de break wat 'druk' op een gegeven moment (0:52), misschien dat geluid wat er dan in komt wat zachter zetten? Dat geluid wat er op 1:04 in komt vind ik dan wel weer wat hebben! Ik zou eens proberen dat koor op wat hogere frequenties te eq'en of evt. pitchen. Denk dat mooier klinkt.
Vind de tail van de kick wel mooi, maar de kick mist in zn geheel kracht. Er komt ook geen goede punch door.

Awethority schreef:
Hier een snippet van een project waar ik momenteel mee bezig ben. Ik weet zelf dat de mix beter kan, en dat een hardere kick er probably beter onder zou staan, maar die heb ik momenteel niet voorhanden.

Vind de kick eigenlijk prima erbij passen eigenlijk! Verder klinkt het ook heel goed!

Hier ben ik mee bezig geweest! Hoe vinden jullie het? Enige andere aanmerking/tips? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 22:21 

Artiest

Gebruik wat meer effecten. alles klinkt nog heel droog. EQ, Reverb Delay, Distortion etc, ook op je vocals. En je screech klinkt uit de maat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 23:02 

Hardtraxxer

@ Awethority Eigenlijk vind ik je kick wel lekker klinken eronder, een keer wat anders als al die Theracords/Titan-achtige kicks, al zou zo'n kick er ook niet onder misstaan. In tegenstelling tot erik5991 vind ik die anti wel lekker ook. Dat het wat rustiger is als de midintro komt de drive van de track ten goed, anders wordt het misschien TE druk allemaal. Wat je echter ook zou kunnen doen is de midintro juist als anti gebruiken en andersom, zou ook prima passen denk ik, maar dat is maar net wat je ermee wilt.

@ erik5991 Op zich is het idee zeker niet verkeerd, al vind ik dat de tail van je kick wat meer naar voren mag komen en de synth wat meer op de voorgrond, de fx-samples mogen juist weer iets meer op de achtergrond, die zijn nu te overheersend qua volume.

@ Jubke Ik ben het wel eens met sjuul, al denk ik dat reverb en op de vocals distortion en eq het voornaamste zijn. Ik vind persoonlijk(voor mijzelf tenminste) dat je met delay wat voorzichtiger moet zijn. Ik vind dat je het gemakkelijk teveel erop gooit waarmee je dan vrij snel je sounds om zeep helpt, dat het de noten van de melo bijvoorbeeld in de weg gaat zitten.

Hier iets waar ik vandaag mee bezig ben geweest. Ik hoor graag tips hoe ik bijvoorbeeld mijn melo helderder kan krijgen. Ook vraag ik me af hoe jullie het volume uiteindelijk hoger krijgen zonder dat het geluid gaat vervormen( clippen of iets dergelijks). Zetten jullie alle sounds in de afmix laag en breng je dan het volume omhoog met een maximizer of multicompressor of iets dergelijks?

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 14:05 

Hardtraxxer

@Soundstreamer, melo klinkt nog niet heel goed imo. Probeer wat te schuiven in de noten. Door met een eq de onnodige frequenties weg te halen krijg je een veel helderder resultaat. Ook kan je dan de volume is hoger zetten zonder clippen.

Kick mag iets harder en heeft ook nog wat eq enz nodig.

Hier een techno testje van mij, gister aan begonnen uit verveling. Wat vinden jullie?

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 14:33 

Hardtraxxer

@ROD
Niet helemaal mijn ding maar klinkt niet verkeerd. Wel goede flow zit erin. Ik vind de snare nog wat zacht en zou die layeren met een clap ofzo.

Hier een mini preview (outro) van mijn nieuwe track
[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/96701005/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 15:45 

Hardtraxx Newbie

Hey allmeaal..

Ik ben weer even een avondje druk bezig geweest. Anders dan eerst, maak ik nu een klein gedeelte en laat de "community" hun mening geven zodat ik stukje voor stukje mijn track tot een mooi resultaat kan brengen.
Voorheen had ik een hele track laten beoordelen waardoor het lastiger is om die fijn te slijpen.

Het nieuwe projectje waar ik dus mee bezig ben is echt nog maar het kale begin, niets bijzonders. De grote rode lijn van de track.
Ik heb wat FX sounds gebruikt (fades in enzo).
Melody is met sylenth 1 met wat extra effecten erover heen gemaakt (delay, chor, ect.). Bass is een uit 4 lagen opgebouwde bass met o.a. punch, mid, outro, je kent t wel, en tevens een bass boost na de punch

Graag jullie mening over deze preview.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 16:51 

Hardtraxx Addict

Gooi de eerste ban er maar in Venator.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 17:47 

Hardtraxx Newbie

Mod edit: Je hebt een waarschuwing te pakken, feedback geven = feedback krijgen, vaak genoeg gezegd en het staat in de begin post
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 20:19 

Artiest

@Deniax: Steekt weer heel goed in elkaar. benieuwd naar de rest van de track. Hoe lang ben je nu ongeveer bezig met muziek produceren als ik vragen mag? Ben daar altijd wel benieuwd naar.

Ik ben met dit project bezig: benieuwd wat jullie vinden. Wel even downloaden aub

EDIT: (heb de mid-intro en lead sound wat aangepast)
[zippy]http://www60.zippyshare.com/v/88016899/file.html[/zippy]

Ben redelijk tevreden over de opzet alleen de lead klinkt nog wat childish vind ik zelf. Heeft iemand goede tips voor mij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 21:50 

Hardtraxx Newbie

sjuul schreef:
@Deniax: Steekt weer heel goed in elkaar. benieuwd naar de rest van de track. Hoe lang ben je nu ongeveer bezig met muziek produceren als ik vragen mag? Ben daar altijd wel benieuwd naar.

Ik ben met dit project bezig: benieuwd wat jullie vinden
[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/99601288/file.html[/zippy]

Ben redelijk tevreden over de opzet alleen de lead klinkt nog wat childish vind ik zelf. Heeft iemand goede tips voor mij?

Hey man vind je track erg vet. stijl spreekt me erg aan. Alleen als de break komt vind ik hem kwa kwaliteit gelijk achteruit gaan. Ik zeg nog lekker tijd in stoppen en word het zeker wat mooi's :thumbsup:

Vandaag begonnen met nieuwe hardcore track wat vinden jullie so far,

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 21:54 

Hardtraxx Addict

deniax schreef:
Hier een mini preview (outro) van mijn nieuwe track
[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/96701005/file.html[/zippy]

Zo! Fuckking hard man! :thumbsup:

sjuul schreef:
[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/99601288/file.html[/zippy]

Eerste 24 seconden vind ik wel erg vet klinken. Leuke melodie.

Die Reversed bass kick vind ik niet fijn klinken. Hij is veelste aanwezig.
De fx transformer achtige geluiden vind ik dan wel echt heel vet! hoe heb je die gemaakt??
Je andere kick vind ik persoonlijk ook niet zo lekker.. die heeft t zelfde aanwezigheids probleem voor mij. Alsof de bass te aanwezig is ofzo.

Vind het verder allemaal wel leuk klinken. Alleen de kicks mogen nog wel beter !

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Hier de basis opbouw van een track van mij waar ik nu mee bezig ben.
Ik moet het nog vollop gaan invullen met FX sounds en nog meer van dat soort kleinigheden.

any thoughts?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 00:17 

Artiest

Thanks voor de comments :) zal binnenkort eens wat extra aandacht aan de kicks besteden.
Heb inmiddels al weer aardig wat aangepast, dus als je wilt kun je nog eens luisteren :P

Die 'transformer' geluidjes zijn gewoon korte audio sampletjes van andere elementen in mijn track en dan met fabfilter vulcano wat gespeeld.

@The Audience: lead klinkt best goed, alleen je moet je volumes ff checken en je kick in de juiste toonhoogte zetten.

@Combution:
Het doet me een beetje denken aan d'stylerz van vroeger :P opzich een goed begin, maar klinkt nog niet echt spannend. Probeer wat te layeren met sounds, meer effecten toe te voegen en andere elementen als riser, downlifters en kleine sampletjes tussendoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 11:53 

Hardtraxx Addict

sjuul schreef:
Het doet me een beetje denken aan d'stylerz van vroeger :P opzich een goed begin, maar klinkt nog niet echt spannend. Probeer wat te layeren met sounds, meer effecten toe te voegen en andere elementen als riser, downlifters en kleine sampletjes tussendoor.

Thanks man ;)! Ik ga zeker nog wel verder aankloten!
Leuk dat je over de D'stylerZ begint. Vroeger vond ik vooral hun oude platen echt super vet. (Die blije ongereleasede tracks.) maatje van me heeft daar nog een pakketje van ! stel maar vragen of die die kan sturen! hehe :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 13:56 

Hardtraxx Beheerder

Combustion schreef:

Hier de basis opbouw van een track van mij waar ik nu mee bezig ben.
Ik moet het nog vollop gaan invullen met FX sounds en nog meer van dat soort kleinigheden.

any thoughts?

Klinkt wel lekker, je sounds zijn nog wat aan de droge/schelle kant en de opbouw is wat karig, maar er zit wel een leuke drive in de climax. kicks zou ik zelf nog wat finetunen omdat ze nu wel erg veel ruimte innemen in de mix zegmaar. Ga zo door :thumbsup:

Ik ben zelf bezig geweest met wat electro house. Ik verveelde me gister. dit is eruit gekomen:

[zippy]http://www37.zippyshare.com/v/93412672/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 15:33 

Hardtraxxer

@Deniax, thanks, ik heb er wat mee gedaan. Jouw outro klinkt zoals gewoonlijk weer erg lekker.

@Sjuul, lekkere oldschool sound in de intro. Melo synth is wat saai en de kick heeft nog wat werk nodig. Ga zo door!

@Combustion, beetje saai overall. Sounds zijn wat wollig, beter eq'en zodat alles zijn plekje krijgt in de mix. Blijven oefenen.

@The Venator, best leuk idee. Sounds mogen nog iets helderder maar verder erg nice!

Hier mijn verbeterde test

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 16:17 

Hardtraxx Addict

@combustion

lead klinkt lekker. Maar de reverse bass valt er niet zo lekker in vind ik. Sidechain/eq je hem wel goed? Lijkt alsof je lead wegvalt onder die reverse bass, die naar mijn mening nog wel wat schaafwerk nodig heeft.
Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner