Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 19:48 

Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:

Opbouw doet me denken aan een trance nummer best nice. hoe doe je die lfo aan het einde van je lange noten eigenlijk? ik hoor dat atmozfears etc ook wel doen maar geen idee hoe je dit doet.

Thanks! Eigenlijk zeg je t zelf al, met een lfo ;) niet veel meer dan dat.. Beetje spelen met de gain en de rate en dan kom je er wel! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 20:56 

Hardtraxxer

Audiomedics schreef:
Hard Society schreef:

Begonnen aan iets van een intro of zo, vrij basic gehouden tot nu toe:

[zippy]http://www68.zippyshare.com/v/29387039/file.html[/zippy]

Klinkt lekker hoor! Zit goede potentie in :thumbup:

Misschien hebben jullie feedback op onderstaande break? (Vocals komen er binnenkort nog in)

[zippy]http://www51.zippyshare.com/v/82539769/file.html[/zippy]

Zitten echt veel valse noten in de melodie, weet niet of je ze überhaupt zelf hoort of dat het met opzet zo is. Ik stoor me er iig aan, mja als ik de enige ben dan maakt dat niet uit natuurlijk. Leadsynth, kick en opbouw zijn erg sterk op die kleine irritatie na, dus ga zo door!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 21:21 

Hardtraxx Beheerder

Ik stoor me er ook behoorlijk aan ja, de hele sfeer gaat dan ineens weg xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2013 00:13 

Hardtraxxer

Dat van die valse noten vind ik inderdaad ook. De rest klinkt al goed! Je kick heeft wel een wat korte tail geloof ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2013 09:26 

Hardtraxx Newbie

Zelf zijn we er ook nog niet tevreden over.. We wilden even reacties hebben van anderen dus nu heeft een verbeterde/nieuwe melodie de hoogste prioriteit ;) bedankt voor jullie feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2013 12:12 

Hardtraxx Newbie

evasive schreef:
Audiomedics schreef:
Hard Society schreef:

Begonnen aan iets van een intro of zo, vrij basic gehouden tot nu toe:

[zippy]http://www68.zippyshare.com/v/29387039/file.html[/zippy]

lekker hoor! inderdaad vrij simpel maar zit toch goed in elkaar, als ik het zo hoor nog wel vrij veel bas in alles.
ga zo door!:D

Misschien hebben jullie feedback op onderstaande break? (Vocals komen er binnenkort nog in)

[zippy]http://www51.zippyshare.com/v/82539769/file.html[/zippy]

die valse noten zijn inderdaad erg storend maar voor de rest wel een lekkere sfeer in t algemeen!

hier iets waar ik nu aan werk, tis een tester ben benieuwd wat jullie hier van vinden! :oh:

let niet op de kwaliteit want die is minder :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2013 13:55 

Artiest

Jubke schreef:
sjuul schreef:
Je breaks klinken goed, maar de mid-intro/outro en climax vallen helemaal in het niks vergeleken met je breaks.
In hoeverre zijn de breaks van jezelf, want als die zo goed kunnen klinken waarom de rest dan niet?

ik wilde zelf mijn reversed kick en distorted kick testen en uiteindelijk is dat tot nu toe uitgelopen tot een best leuke mid-intro die ik denk ik ga uitwerken. Maar heb ik even jullie mening bij nodig en eventuele verbeterpunten/toevoegingen aub.

wel even downloaden aub ^^

[zippy]http://www47.zippyshare.com/v/62288291/file.html[/zippy]

De breaks zijn helemaal van mezelf?? Wat is dan precies slecht aan de rest? wil graag weten waar nog ruimte voor verbetering is! :) Zelf dacht ik dat de screech wat te hard staat en aan wat variatie in de mid-intro en de outro.

Ik vind bij jou de sounds wel goed bij elkaar passen! Komt op mij als energiek over, goeie drive vind ik.

Ik zou een andere synth sound pakken. en wat beter EQ'en. de sounds zitten elkaar nog veel in de weg en bij je intro sound lijkt het alsof je veel hoge frequenties hebt weg gefilterd. misschien is dat met opzet, maar probeer dan met een andere sound die hogere frequenties op te vullen. dan klinkt het ook wat minder statisch.

Thanks voor je feedback ^^
Als iemand anders nog verbeterpunten heeft hoor ik het ook graag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2013 15:46 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
Ik zou een andere synth sound pakken. en wat beter EQ'en. de sounds zitten elkaar nog veel in de weg en bij je intro sound lijkt het alsof je veel hoge frequenties hebt weg gefilterd. misschien is dat met opzet, maar probeer dan met een andere sound die hogere frequenties op te vullen. dan klinkt het ook wat minder statisch.

Thanks voor je feedback

Introsound klopt inderdaad, heb dat bijgewerkt. EQ ook al een beetje.
De synth op zich twijfel ik niet zo heel erg over, ik vraag me af of de melodie niet té simpel is. Maar ik denk dat dat juist ook weer iets is wat misschien goed is?

Heb trouwens even mn vorige bericht aangepast en een nieuwe soundcloud link geplaatst om terug te luisteren.

sjuul schreef:
Als iemand anders nog verbeterpunten heeft hoor ik het ook graag.

Misschien voor mij persoonlijk wel een ander puntje is dat ik de vocals wat minder bij de track vind passen.
Hoe maak je eigenlijk die geluiden in het 2e stuk, die wat je het duidelijkst op 1:01 & 1:08 hoort.
Vind het eigenlijk een beetje als van die transformer achtige geluiden klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2013 16:37 

Artiest

Klopt, de vocals was ik zelf ook nog niet 100% tevreden over. Moet alleen nog even brainstormen over welke ik straks ga gebruiken.

Die geluidjes komen eigenljk van het zelfde geluid als dat lagere geluid wat je constant hoort alleen op een hogere noot, geexporteerd naar een audio file, daar wat in knippen en verschuiven en dan effecten erover heen gooien en met automation spelen. (Vulcano 2 van fabfilter speelt de grootste rol om dit effect te krijgen)

Het is trouwens sowieso een goede tip om vanuit je 'main' bron geluid nieuwe geluiden te halen, want die passen vaak veel beter bij elkaar samen ipv elkaar weer nieuwe sounds from scratch maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2013 23:19 

Hardtraxx Newbie

@Sjuul vette sounddesign en dikke reversed bass zeg! vocals zijn inderdaad een beetje hol, andere vocals zouden er beter in passen, een wat donkere zwaardere stem misschien?.

ben zelf bezg met dit:

wat vinden jullie ervan?

en ohja ik had dit laatst ook gemaakt haha (niet al te serieus nemen hoor) :
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 01:11 

Artiest

Jouw stuk klinkt heel vet :D alles goed uitgewerkt, en zit veel detail in :thumbsup:
als je er mee verder gaat, laat die melodie weer terug komen want die klinkt heel vet. Ben benieuwd hoe je je synth sound hebt gemaakt?
Je kicks klinken ook zwaar professioneel. Ga zo door :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 19:17 

Hardtraxx Beheerder

PERCEPTOR schreef:
@Sjuul vette sounddesign en dikke reversed bass zeg! vocals zijn inderdaad een beetje hol, andere vocals zouden er beter in passen, een wat donkere zwaardere stem misschien?.

ben zelf bezg met dit:

wat vinden jullie ervan?

en ohja ik had dit laatst ook gemaakt haha (niet al te serieus nemen hoor) :

Over de eerste snippet: klinkt lekker. goeie sfeer in de melodie. Alleen klinkt het nogal scherp, ik hoor dat je wel iets van distortion gebruikt hebt. eq deze goed want het is best pijnlijk via koptelefoon xD

Kicks lijken wat weggedrukt. Ik weet niet hoe dat precies komt maar er lijkt meer bass dan mid/high aanwezig te zijn. Dit heb ik bij je vorige producties ook gehoord, dat vind ik namelijk niet zo.

Over je tweede snippet zal ik maar niks zeggen xd

Zelf met wat nieuws begonnen, een keer aan het prutsen geweest met synths in sylenth.1 en een melodie gemaakt.

[zippy]http://www33.zippyshare.com/v/50178930/file.html[/zippy]

Ik wil het een beetje in een euforische sfeer houden, voor een mainstream track. Het is 2 uurtjes werk dus verwacht nog niet teveel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 22:24 

Hardtraxx Addict

Hiy Kez, tetz sundin velly najs!

Ik zou die snare tussendoor een stuk naar beneden gooien kwa volume en de reverb een stuuuk minder. Die klinkt er echt tussengepropt door namelijk. Misschien kan je de snare nog onder een lichte side chain gooien.

De rest klinkt erg lekker! Misschien onder de main square nog iets van een rauwe saw lead onder gooien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2013 14:54 

Hardtraxx Beheerder

Bas schreef:
Hiy Kez, tetz sundin velly najs!

Ik zou die snare tussendoor een stuk naar beneden gooien kwa volume en de reverb een stuuuk minder. Die klinkt er echt tussengepropt door namelijk. Misschien kan je de snare nog onder een lichte side chain gooien.

De rest klinkt erg lekker! Misschien onder de main square nog iets van een rauwe saw lead onder gooien?

Snares zijn al gefixt en idd ik kan er nog een saw lead ondergooien. Mooi dat je het leuk vindt gr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 15:55 

Hardtraxx Beheerder

Nog wat verder gegaan met mijn project.

Tips zijn welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 17:52 

Hardtraxxer

Klinkt best lekker.

Alleen verlies je een beetje mijn aandacht in het begin, zit voor mijn smaak iets te weinig kracht in.
Ook die 2 snares die je hoort net voordat de mellow erin komt klinkt een beetje random in mijn ooren.

voor de rest vind ik het best lekker klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 18:32 

Hardtraxx Veteran

Een track waar ik al een tijdje mee bezig ben, vandaag aardig wat vooruitgang geboekt dus heb em maar ff op soundcloud gezet! :D
wel 210 bpm dus denk dat de meeste er niet veel aan zullen vinden maar als iemand wat technische verbeterpuntjes weet hoor ik het graag! :thumbup:

The Venator schreef:

Tips zijn welkom.

Klinkt best goed man :P
Alleen die eerste drop zou ik wat anders van maken, denk dat vocals al een hele hoop toevoegt!
Die snares voor die melo moet je laten staan
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 11:43 

Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:

Tips zijn welkom.

Klinkt erg goed hoor vooral wat je met die lead hebt gedaan klinkt erg lekker!

Iets waar ik aan bezig ben geweest afgelopen week

hij kan wat hard staan:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 14:43 

Hardtraxx Newbie

Ik heb een tijdje geleden een track gemaakt. Nog niet helemaal tevreden over maar ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben.

Alstu:

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 18:07 

Hardtraxxer

Stynz1234 schreef:
Ik heb een tijdje geleden een track gemaakt. Nog niet helemaal tevreden over maar ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben.

Alstu:

je kick komt totaal niet over, die staat ook veel te zacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 18:55 

Hardtraxx Newbie

Syztrax schreef:
Stynz1234 schreef:

Alstu:

je kick komt totaal niet over, die staat ook veel te zacht

klopt je kick is niet echt hoorbaar.
moet zeggen dat je screeches wel vet zijn man :)

ben laatst ook nog bezig geweest met een project samen met een mede producer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 22:41 

Hardtraxx Beheerder

Hoe hoog staan die kicks als ik vragen mag? C6? damn xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 23:45 

Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:

haha als jij op die manier een kick pitched XD
wens ik je succes :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 23:54 

Hardtraxxer

The Venator schreef:

idd, mijn kicks zijn nog niet eens zo hoog als ze dik omhoog gepitcht zijn :lol:
heb t gevoel dat de rest ook allemaal veel te hoog staat
verder vind ik t nogal saai, leeg, energieloos en heel erg blij en kinderachtig overkomen, dit zouden ze nog op een kindercamping kunnen draaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 21:30 

Hardtraxx Newbie

Emphesize schreef:
The Venator schreef:

Iets waar ik aan bezig ben geweest afgelopen week

hij kan wat hard staan:P

Klinkt lekker! Misschien wat meer variatie erin brengen? Klinkt nu nog wat eentonig.

Wij zijn ook weer eens bezig geweest.

http://www34.zippyshare.com/v/53222446/file.html

Ff downloaden voor goede kwaliteit en let niet op de afmix :whistle:
Vorige  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner