Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2013 12:58 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@Syztrax, weet niet waar je naartoe wil maar ik vind het maar niks ;)

ben de laatste tijd een beetje aan t expirimenteren met andere genres enzo, gewoon om te oefenen om dat meer een allround producer te worden dat ik ook meer ga kunnen als alleen de standaard hardstyle dingen
(de vocals zijn er alleen ff snel tussen gepropt, daar hoef je niet op te letten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2013 19:32 

Hardtraxxer

Syztrax, Goed dat je gevarieerd probeert te producen, maar gooi dan wel ff wat reverb op je sounds (met name die robotische sound), nu breekt ie heel abrubt af vind ik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2013 23:03 

Hardtraxxer

Hard Society: Alles klopt er zowat aan. Lijkt een beetje op een Tonsehifterz plaat. Je kan proberen je punch te knippen en er nog eens onder te zetten op een wat lager volume, nu is ie bijna niet aanwezig.

Syztrax: Het geheel klinkt veel te droog. Gooi hier en daar is wat reverb en delay op. Verder vind ik de snares en crashes etc. ook niet mooi klinken.

Equalizer: Idee is leuk, sounds zijn niet echt zo mijn ding maar niet slecht. Kick moet inderdaad nog gepitcht worden maar de kick zelf klinkt prima. Vocal kan je misschien wat reverse reverb voor zetten, nu komt ie er zo uit het niets in.

Awethority: Sodeju die screech! Vocalen zijn vet. Kick is alleen niet krachtig genoeg tegenover de rest. Verder klinkt het zeker prima!

Deniax: Lekker sfeertje zet je neer. Leads en kick zijn ook prima in orde!

Rod: Opbouw is heel saai en de lead is ook niet spannend. Kick klinkt wel oke. Welke plugin gebruik je voor je choirs?

Tot slot nog een stukje van mij

[zippy]http://www42.zippyshare.com/v/83889166/file.html[/zippy]

Het is nog allemaal een erg ruwe opzet. Zit nog te twijfelen over pitchkicks
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2013 23:12 

Hardtraxx Addict

Lekkere kick ricardo, al heb je hem wel te laag gepitched naar mijn mening, komt niet echt lekker uit zo. Ik zou de melo en de kick eens een paar tandjes omhoog pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2013 23:33 

Hardtraxxer

Bas schreef:
Lekkere kick ricardo, al heb je hem wel te laag gepitched naar mijn mening, komt niet echt lekker uit zo. Ik zou de melo en de kick eens een paar tandjes omhoog pitchen.

Vind de melodie al hoog genoeg, kicks gaan in de 2e climax nog wel omhoog denk ik. Morgen ff checken hoe dat klinkt
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2013 23:44 

Hardtraxx Addict

Probeer de kick eens 4-5 noten omhoog te gooien, melodie octaaf naar beneden en dan ook 4-5 noten omhoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 13:49 

Hardtraxx Addict

Ik stem voor geen pitchkicks. Voor de rest ben ik het er wel mee eens dat de kick wel iets hoger mag.

Dankzij vrij veel vrijstelling op school maar wel verplicht moeten komen in de les ben ik op m'n laptop ook maar eens met FL begonnen.

Hij trekt het nauwelijks en zelfs met latency op max en een Creative Tactic3D Alpha USB soundcard en headset skipped hij alsnog bij het gebruiken van te veel channels / effecten.

Had even met Sylenth1 een synth gemaakt en een kickje met Junglist.

Melo even geleend van Plasmaravers.

EDIT: Ook nog even een rendertje gemaakt met een WP melodie zodat ik ook wat meer pitching in de kicks heb en een hogere melo.

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 14:05 

Hardtraxxer

Haha nou als ik dit alles hoor.. durf ik de mijne bijna niet te plaatsen :P . Ik ben 'net' begonnen. Ik wilde eerst FL verkennen voor ik aan hardstyle begon, dus heb eerst house/progressive gemaakt (wat ik ook vet vind).
Vanaf gisteren durfde ik het aan en begon aan hardstyle. Dit is het resultaat geworden.

Ik heb altijd moeite met de kick, hoe ik het ook probeer, mijn kick zit mijn synth in de weg en andersom, hoe veel ik ook met de EQ speel. Hebben jullie nog tips voor me?
Er mist voor mijn gevoel wat laag, en er kunnen nog claps en snares toegevoegd worden, maar het gaat met name ff om de kick. Bij voorbaat dank!

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 18:53 

Hardtraxx Beheerder

Thund3R schreef:
Ik stem voor geen pitchkicks. Voor de rest ben ik het er wel mee eens dat de kick wel iets hoger mag.

Dankzij vrij veel vrijstelling op school maar wel verplicht moeten komen in de les ben ik op m'n laptop ook maar eens met FL begonnen.

Hij trekt het nauwelijks en zelfs met latency op max en een Creative Tactic3D Alpha USB soundcard en headset skipped hij alsnog bij het gebruiken van te veel channels / effecten.

Had even met Sylenth1 een synth gemaakt en een kickje met Junglist.

Melo even geleend van Plasmaravers.

EDIT: Ook nog even een rendertje gemaakt met een WP melodie zodat ik ook wat meer pitching in de kicks heb en een hogere melo.

Er zit niet veel kracht in je kicks. je punch klinkt ook wat 'stom' vind ik. Lead is wel aardig, maar niet heel speciaal. Dat je dit op school gemaakt hebt, kan ik wel een beetje horen :)

Laatst eens een nieuwe snippet van mij gepost van de break en climax.
Nu ben ik begonnen met een intro, ik ben er nog niet zeker van of dit het gaat worden omdat veel mensen screeches gebruiken de laatste tijd. Ze zijn ook wat simpel (10 minuten werk)

[zippy]http://www45.zippyshare.com/v/54886360/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 19:36 

Hardtraxxer

@Pyrrhic: Ik vind de atmosfeer bij het begin van de snippet best goed voor iemand die net is begonnen. Kick, tsja dat heeft nog een boel werk nodig (zoek op youtube: Kick tutorial da daze) wat het spelen met EQ, compressors en limiters betreft daar heeft Yhimself nog een goeie tutorial voor als ik het me goed herinner. Gewoon door gaan met wat je nu doet, veel leren en feedback blijven vragen. Ohja en dat feyenoord logo vind ik maar niks!

@Thund3r: Kick klinkt inderdaad wat 'stomp' omdat het wat punch mist en qua frequenties de lead wat in de weg zit geloof ik. Misschien je lead wat meer hoog EQ'en en de kick nog wat harder? Ken het gezeur met een trage laptop, blijft klote om op een trage bak stront muziek te maken ;)

@The Venator: Sound van de screeches klinkt erg lekker, alleen mogen ze nog wel wat voller. In het tweede deel van de snippet heeft de track een behoorlijke lekkere drive, en dus potentie. Kick kan wat mij betreft wat meer bass hebben en misschien een vollere tail met wat meer distortion zodat je iets rauwere kick krijgt. Voor 10min werk :worship: zeer netjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 20:26 

Hardtraxxer

Hier nog een oudere track van mij die ik binnenkort ga uitwerken. Nog tips of feedback iemand? Thanks

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 20:38 

Hardtraxxer

evasive schreef:
Hier nog een oudere track van mij die ik binnenkort ga uitwerken. Nog tips of feedback iemand? Thanks

werk aan de kick
de screech klinkt veel te dun
de mid-intro eindigt heel ineens en de climax begint te onverwacht
werk ook aan de break, die klinkt erg leeg en ik vind die bassnoten er onder erg irritant klinken in die break
ik vind je melodie wel best goed, je lead is nog wel erg dunnetjes
het stuk er tussenuit valt het te stil en wordt het te leeg en komt te onverwacht
veel werk dus nog aan te doen, maar er zit wel potentie in :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 21:32 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@Pyrrhic: Ik vind de atmosfeer bij het begin van de snippet best goed voor iemand die net is begonnen. Kick, tsja dat heeft nog een boel werk nodig (zoek op youtube: Kick tutorial da daze) wat het spelen met EQ, compressors en limiters betreft daar heeft Yhimself nog een goeie tutorial voor als ik het me goed herinner. Gewoon door gaan met wat je nu doet, veel leren en feedback blijven vragen. Ohja en dat feyenoord logo vind ik maar niks!

Bedankt voor je feedback! Ik ga gelijk even kijken naar de tutorials ;)

Dit is de full versie geworden met hier en daar wat aanpassingen. Ik wilde bij de 2e climax een vette screech maken, maar ik weet nog niet hoe dit moet.. :x
Alle tips zijn welkom!

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 21:33 

Hardtraxxer

Syztrax schreef:
evasive schreef:

werk aan de kick
de screech klinkt veel te dun
de mid-intro eindigt heel ineens en de climax begint te onverwacht
werk ook aan de break, die klinkt erg leeg en ik vind die bassnoten er onder erg irritant klinken in die break
ik vind je melodie wel best goed, je lead is nog wel erg dunnetjes
het stuk er tussenuit valt het te stil en wordt het te leeg en komt te onverwacht
veel werk dus nog aan te doen, maar er zit wel potentie in :thumbup:

Ja wat opbouw betreft ben ik nog niet echt slim bezig geweest, dat wist ik. Thanks voor de feedback, ga er mee aan de bak!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 00:54 

Hardtraxxer

Klinkt allemaal lkkr! hoor dat ik nog veel kan leren hier!

Ik heb laatst een intro gemaakt maar kom er nu niet verder mee??? ik heb van alles geprobeerd maar kom niet tot een main part!?,,
Tips? of misschien nog wat veranderen aan de intro?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 01:02 

Hardtraxxer

evasive schreef:

lekkere nummertje btw
Miss je kickje layeren en nog een korte brul eronder als opvulling
de Screechs zijn kwa sound goed maar idd iets meer naar voren laten komen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 06:54 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:

Ik heb laatst een intro gemaakt maar kom er nu niet verder mee??? ik heb van alles geprobeerd maar kom niet tot een main part!?,,

Klinkt erg goed vind ik! Vind de intro intro (+- eerste 30 seconden) wel al vrij 'druk'. Je kan de kick misschien vervangen door wat zachtere snares, maar dit is denk ik ook een kwestie van smaak ;)
Voor de rest zou ik de noten die je nu hebt uitbouwen tot een melodie, want daar zou je wel veel mee kunnen. Geef het laagjes en ga ermee door als lage toon, met daarboven een paar noten als melodie.. als je me snapt haha.
Succes man, je bent op de goede weg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 17:20 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:

Je hebt echt een hele goeie intro, kick vind ik ook best wel fijn en uniek klinken. Er zit alleen nog niet echt een lekkere climax in naar het eerste stuk waar de kick erin knalt. Misschien de sounds omhoog laten pitchen naar dat moment, stil laten vallen, iets van een vocal erin en knallen...

Verder mogen je sounds, die goed klinken, wat voller worden in het gedeelte bij de kicks. Misschien ook eens experimenteren met een octaafje hoger? Lekker zo doorgaan verder!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 20:16 

Hardtraxxer

@ Pyrrhic
Klinkt inderdaad druk! wel beetje met opzet gedaan.. maar is het ook te chaotisch? of?

en over de melodie uit die 4 noten die zich constant herhalen,,
daar heb ik al het een en het andere geprobeerd maar met nog geen goed resultaat uit weten te vinden
de main synth heb ik ook al af maar nu nog melodie heb er nog niet echt voor gezeten!
wil er liefst zo iets in verwerken! (oude melodie vanmij) vind het persoonlijk sfeervol!

Bedankt voor je feedback en compliment!

@evasive
Klopt de climax is wat saai maar ik heb op het moment geen goede vocal weten te vinden!
en screeches wil ik ook iets dikker maken maar miss moet ik inderdaad iets met de hoogstes doen!
ik ga het zo dadelijk even uitproberen
maar ik denk dat ik eerst een lekkere melodie moet brouwen en dan weer goed kijken naar de intro voor wat aanpassingen

bedankt voor de feedback en compliment!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 21:47 

Hardtraxx Newbie

Sinds kort weer een nieuw nummer af. is een remix van Krewella - Alive. Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Feedback is meer dan welkom en ook nodig ;)

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 22:02 

Hardtraxxer

@rumpfy: mooie melodie, daar is zekers iets mee te doen. Ik zeg ga ermee aan de slag en maak er een knaller van ;)

@mindplayerz: vind het best een vette track, melodie is ook lekker, Alleen de lead wordt op een gegeven moment een beetje irritant voor m'n gevoel. Verder goeie track! Kick kan ik niet beoordelen vanaf m'n laptop atm.

Hier nog een melodie en lead die ik net in elkaar heb gezet. Vocal is van een dame die in de camera praat op youtube en is uiteraard bewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2013 10:13 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@rumpfy: mooie melodie, daar is zekers iets mee te doen. Ik zeg ga ermee aan de slag en maak er een knaller van ;)

@mindplayerz: vind het best een vette track, melodie is ook lekker, Alleen de lead wordt op een gegeven moment een beetje irritant voor m'n gevoel. Verder goeie track! Kick kan ik niet beoordelen vanaf m'n laptop atm.

Hier nog een melodie en lead die ik net in elkaar heb gezet. Vocal is van een dame die in de camera praat op youtube en is uiteraard bewerkt.

klinkt wel vet, je kick mag alleen wel wat harder en de melodie lijkt wel heel erg veel op riostarter ook al vind ik dat totaal niet erg vind
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2013 16:33 

Hardtraxxer

@evasive, melodie klinkt goed hoor! Kick mag inderdaad wat harder in de climax, synth drukt hem helemaal weg. Vind de FX van de vocals niet zo lekker, ook jammer dat als de vocals "fluisterend" worden dat de melodie bijna compleet weg is. Haalt een beetje de drive eruit. Verder lekker hoor :)

@Mindplayerz, ben het met Syztrax eens dat de lead na lange tijd eentonig wordt. Kick klinkt een beetje dof imo, en misschien kun je de cutoff in de break wat hoger zetten, maakt het een stuk helderder. Klinkt over all als een prima plaatje ;)

Ik heb mijn melodie van een tijdje geleden aangepast, zoals ik toen al aangaf ben ik pas begonnen met produceren en nog alle ins and outs van FL aan het ontdekken. Heb de melodie naar mijn mening iets dikker gemaakt. Wel de glide gelaten, maar iets aangepast.

NB: Kick is niet van mij, ben zelf nog bezig met het geluid voor de ideale kick te vinden. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2013 17:24 

Hardtraxxer

@Syztrax: Ja je hebt gelijk, track even opgezocht en melodie heeft behoorlijk wat overeenkomsten. Akkoorden zijn volgens mij exact het zelfde, maar dat krijg je snel met zo'n simpele melodie :/ maakte laatst een remix op van een house nummer en toen kwam ik ook toevallig met een melodie die leek op een hardstyle track.

@mrbubble: thanks voor de feedback, ik ga d'r mee aan de slag. Wat zou je beter vinden voor de vocals wat FX betreft?

Nog even feedback op je track: intro is lekker, die vocal is toch van een standaard track in FL studio? Die glijdende synth is een stuk verbeterd tov vorige keer. Met de melodie heb ik het idee dat de vocal niet sync loopt met de melo (moet je even mee stoeien denk ik) Kick is goed maar de opbouw naar de climax ontbreekt een beetje. Verder kan de leadsynth zelf wel wat harder/rauwer/voller hij klinkt nu nog een beetje soft namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2013 21:14 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@mrbubble: thanks voor de feedback, ik ga d'r mee aan de slag. Wat zou je beter vinden voor de vocals wat FX betreft?

Nog even feedback op je track: intro is lekker, die vocal is toch van een standaard track in FL studio? Die glijdende synth is een stuk verbeterd tov vorige keer. Met de melodie heb ik het idee dat de vocal niet sync loopt met de melo (moet je even mee stoeien denk ik) Kick is goed maar de opbouw naar de climax ontbreekt een beetje. Verder kan de leadsynth zelf wel wat harder/rauwer/voller hij klinkt nu nog een beetje soft namelijk.

Er zit iets van distortion overheen of iets dergelijks waardoor het een beetje onduidelijk wordt. Een beetje krakerige stem zeg maar. Wellicht dat dit iets minder kan.

Bedankt voor je terugkoppeling, die vocal is inderdaad van een standaard track, ik heb zelf ook het idee dat hij niet helemaal gelijk loopt, zal daar wat tutorials over zoeken. Die opbouw ben ik het ook mee eens, ik had het eerst anders maar dat klonk helemaal niet naar mijn mening. Ik heb de melodie daar steeds laten herhalen + een lange toon waar ik met een filter wat mee speel maar het klinkt nog steeds niet als een opbouw. Ik zal in het hoe/wat produceren topic eens vragen hoe ik dit het beste kan oplossen.

Wat bedoel je precies met een hardere/rauwere synth? Ik kan natuurlijk wel 15 lagen over elkaar plaatsen, maar dat komt het volume niet ten goede. Wellicht dat ik hier ook wat tutorials over kan vinden.

Ik zal er aan gaan werken :thumbup:
Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner