Leuke melodie, alleen het einde slapt erg af en mist de catchyness voor mij iig :o
Dit is mijn laatste projectjee. Nieuwe kick en nieuwe screech
View on SoundCloud
Leuke melodie, alleen het einde slapt erg af en mist de catchyness voor mij iig :o
Heel erg vet, zit nog wel een raar kraakje in de kick maar verder is ie super lekker. Die screech is ook fijn, hopen dat je hier snel een complete raw track van maakt!noxit15 wrote:
View on SoundCloud
je kick klinkt alsof er een of ander raar effect overheen is gegooid (alsof t op een 10 jaar oude radio is afgespeeld ofzo) waardoor hij nogal slap overkomt, de rest klinkt wel heel goednoxit15 wrote:Leuke melodie, alleen het einde slapt erg af en mist de catchyness voor mij iig :o
View on SoundCloud
ik vind de melody erg kort (kan ook aan mij liggen), de kick heeft nog een hoop werk nodig en de vocals staan te zacht en ik vind dat zachte kickje onder de vocals erg storendrobdeV wrote:@syztrax
je lead klinkt wel kicke, alleen misschien heeft ie nog een extra laagje nodig verder klinkt ie wel catchy.. en misschien ligt het aan mij maar het stukje voor de mainlead gebruik je een bass
na je melody maar het lijkt alsof ie net uit de maat is? nummer heeft zkr potentie
View on SoundCloud
little something I made, iets anders dan meeste mensen hier maken hijs minder rauw.. begint "klassiek" en rustig daarna ff beuken
opbouwende kritiek is van harte welkom!
welke plugins gebruik je en voor welk stuk wil je bass?robdeV wrote:@Vincent
View on SoundCloud
de melodie is nu 2 x zo lang =) maar wat voor plugins gebruik jij voor een bass, vind dit erg tricky, met de standaard plugins klinkt ie al gauw zo "droog"
ps: jouw trackje is eigenlijk te kort om echt te beoordelen
zo'n zacht housekickje of iets in die richting, ik zou die laten ophouden bij de vocals of totaal weglaten, want hij voegt ook niet echt iets toe.robdeV wrote:@syztrax
nou de melodie is gwn 8 bar (2 x 8) lijkt mij prima, die vocals vervagen door de achtergrond geluid ja
en zelf vind ik de kick en tok prima klinken, ieder zn eigen ding maar krijg er geen goede bass in,
ik gebruik camelphat,apeQ en nog veel meer EQ plugins zoals karmafx ofzo
nou vlak voor jouw mainlead begint hoor je toch echt een lage bass erdoor of dit is een vocal dan maar goed het klinkt uit de maat vind ik.
btw welke kickje stoort je snap niet wat je bedoeld..? aan het begin? dat is een snare geen kick.
over de vocals: als je fl gebruikt kan je er gewoon ff een extra insert aan koppelen, kan je m nog wat harder zettenrobdeV wrote:@syztrax
bedankt voor je feedback, zal je advise opvolgen en het
weghalen, ja die vocals moet ik ff goed naar kijken want
staat al max denk dat een plugin het volume verzwakt, zal
ff kijken en ja je hebt wel gelijk over die tok in verhouding
met de kick zelf zal ook wel kijken,
hopelijk kan iemand mij helpen met die bass ook!
haha geen probleem man daar zijn we voor!
De vocals staan harder, snare is weg en heb veel meer bass bij de kick gestopt enSyztrax wrote:zo'n zacht housekickje of iets in die richting, ik zou die laten ophouden bij de vocals of totaal weglaten, want hij voegt ook niet echt iets toe.robdeV wrote:@syztrax
nou de melodie is gwn 8 bar (2 x 8) lijkt mij prima, die vocals vervagen door de achtergrond geluid ja
en zelf vind ik de kick en tok prima klinken, ieder zn eigen ding maar krijg er geen goede bass in,
nou vlak voor jouw mainlead begint hoor je toch echt een lage bass erdoor of dit is een vocal dan maar goed het klinkt uit de maat vind ik.
btw welke kickje stoort je snap niet wat je bedoeld..? aan het begin? dat is een snare geen kick.
over je kick, ik vind hem nogal kort klinken en de tok klinkt erg hard vergeleken met de rest, izotope trash is ook wel handig voor kicks, ik ben verder ook geen kick expert dus voor meer tips kan je t beter aan iemand anders vragen
de melody zal dan wel aan mij liggen, dat ligt ook vooral aan smaak
en nogmaals, de vocals mogen wel iets harder
heb t trouwens ff getest met een clap er onder en je had idd gelijk, hij lag ietsjes ongelijk, goed gehoord![]()
heb dat inmiddels alweer aangepast
Vind de melodie iets te simpel. Verder klinkt het wel leuk. Het stukje melodie aan de climax toe zegmaar, de opbouw. Klinkt wel dik.deniax wrote:@MRHZ
Klinkt erg jaren 90Kick is me iets te hard in de mix.
Mijn snip: uitwerken of weggooien?View on SoundCloud
klinkt al een stuk beter alleen vind je kicks nog erg kortrobdeV wrote:De vocals staan harder, snare is weg en heb veel meer bass bij de kick gestopt enSyztrax wrote:zo'n zacht housekickje of iets in die richting, ik zou die laten ophouden bij de vocals of totaal weglaten, want hij voegt ook niet echt iets toe.robdeV wrote:@syztrax
over je kick, ik vind hem nogal kort klinken en de tok klinkt erg hard vergeleken met de rest, izotope trash is ook wel handig voor kicks, ik ben verder ook geen kick expert dus voor meer tips kan je t beter aan iemand anders vragen
de melody zal dan wel aan mij liggen, dat ligt ook vooral aan smaak
en nogmaals, de vocals mogen wel iets harder
heb t trouwens ff getest met een clap er onder en je had idd gelijk, hij lag ietsjes ongelijk, goed gehoord![]()
heb dat inmiddels alweer aangepast
hem beetje aangepast hopelijk is ie nu wat beter. Heb alleen het idee dat
de "beuk" kick gedeelte een beetje unstable wordt door die bass maar misschien ligt dat aan mij.
View on SoundCloud
Heel opvallend motiefje van Summer In The City :pAvixDJ wrote:@The-Venator
1ste deel van de melodie vindk erg goed, komt me alleen beetje bekend voor maar weet niet wat2de deel van melodie vindk beetje tegenvallen zo na het 1ste gedeelte
![]()
Weer stukje van mijWeet nog niet wat ik er mee wil verder
![]()
View on SoundCloud
Klinkt lekker, maar volgens mij kan je wel beterdeniax wrote:@MRHZ
Klinkt erg jaren 90Kick is me iets te hard in de mix.
Mijn snip: uitwerken of weggooien?View on SoundCloud
Nog ff op verder werken.Fuzzylogic wrote:Iemand comments op mijn nieuwe kick/synth?
http://www12.zippyshare.com/v/97266180/file.html