Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2013 16:13 

Hardtraxxer

Sicknez schreef:
jaco0 schreef:
Het spijt me maar ik ben ook van mening dat de kick geripped is. Als je namelijk zo'n goede kick kan maken hoor je ook wel te weten dat bij het pitchen de punch los geknipt moet worden en niet mee gepitched, wat wel gebeurt bij jullie track. Ik heb zelfs het vermoeden dat de vowel (dubsteb achtige sound) van frontliner geripped is. Als dit niet zo is, netjes gedaan, als dit wel zo is, schaam je !

Op 1:30.
https://www.youtube.com/watch?v=kdkqn5FKMPs

Om kort samen te vatten: er is hier niks geproduceerd, enkel maar geassembleerd. Wel leuk dat iedereen komt met de geripte samples!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2013 16:31 

Hardtraxx Newbie

@BMG: screech en sounds klinken nog iets te simpel, leuke melodie, opbouw naar de climax mag wel wat meer gebeuren, 1e en 2e climax mag wel wat meer van elkaar verschillen, bijvoorvbeeld een 2e melodielijn eronder?

Ben zelf aan het werk gegaan met het maken van eren remix van de track "visible" van Danny Darko ft. Dionne Lightwood (Orgineel een dubstep track), wat vinden jullie van het resultaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2013 18:04 

Hardtraxxer

PERCEPTOR schreef:
@BMG: screech en sounds klinken nog iets te simpel, leuke melodie, opbouw naar de climax mag wel wat meer gebeuren, 1e en 2e climax mag wel wat meer van elkaar verschillen, bijvoorvbeeld een 2e melodielijn eronder?

Ben zelf aan het werk gegaan met het maken van eren remix van de track "visible" van Danny Darko ft. Dionne Lightwood (Orgineel een dubstep track), wat vinden jullie van het resultaat?

lead bij 2:00 misschien wat meer ambient/reverb, vind hem zelf iets te scherp (kantje clipping?). als die is aangepast heb je gelijk een andere track

ben zelf bezig geweest met een melodietje en simpele track-opzet, bevat nog geen kick, daar moet ik nog steeds een weekendje werk aan besteden :p (maar vond de melody wel catchy)

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2013 20:58 

Hardtraxxer

@perceptor geniale sfeer, idee vind ik erg goed klinken, alleen je synth zou ik anders doen. Wat scherper (schreech kant op). Goed gebruik gemaakt van ambient sound. Je kick vind k alleen wat minder en zou naar mijn idee beter naar voren mogen komen.

@flame, in t begin deed het me denken aan 2 best enemys, je melo daarna vond k minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 16:16 

Hardtraxx Newbie

.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 19:13 

Hardtraxx Newbie

@ PERCEPTOR het idee is heel vet. kick klink ook nice alleen je melo is echt heeel hard en dat is zonde, ik denk als je de melo wat zachter zet en iets de high naar benede eq't dat het echt tof gaat klinken!

keep it up! :thumbup:

Flame schreef:
PERCEPTOR schreef:

lead bij 2:00 misschien wat meer ambient/reverb, vind hem zelf iets te scherp (kantje clipping?). als die is aangepast heb je gelijk een andere track

ben zelf bezig geweest met een melodietje en simpele track-opzet, bevat nog geen kick, daar moet ik nog steeds een weekendje werk aan besteden :p (maar vond de melody wel catchy)

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2013 09:27 

Hardtraxxer

Flame schreef:
PERCEPTOR schreef:

intro klonk goed, vind de melodie tegenvallen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2013 18:42 

Hardtraxx Newbie

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb er 2 even geluisterd.

@Flame: Melodie klinkt vrolijk, de voices die erbij komen bij 0.26 vind ik jammer, het voegt weinig toe aan het geheel en klinkt alsof het er plat boven op ligt. Op 0.42 wanneer de voices eruit gaan en de lagere synth erbij komt vult het geheel wel aan. Klinkt wat meer harmonieus. Ik ben erg benieuwd wat je hier mee verder gaat doen en wat voor kick je erbij brengt. Zal denk ik wel moeilijk worden om een kick erbij te vinden wat het aanvult naar 1 geheel dan iets wat er los bij hangt.

@PERCEPTOR: Klinkt lekker bij de start. Ik ken het origineel niet. Op 0:52 mis ik een explosieve kick die de boel even goed wakker schud na zo een transformatie. Ik had wel meer opbouw verwacht voor de qlimax dan weer verdere gezang. Tempo komt hier door traag over. Op 1.31 heb je het wel goed gevonden met de losse synth wat even pengelt. Wanneer de qlimax komt, voelt deze wel koud aan. De tempo ontbreekt nog, denk dat dit wel op te lossen is door een extra geluidje erbij te doen.

Hoop dat jullie er iets aan hebben :)

Ik ben zelf bezig met een remix te maken van de Akatsuki theme van de Naruto Shippuden series.

Hoop dat het een beetje goed klinkt. Wanneer je te lang in je eigen keuken staat kan het soms zijn dat je het niet meer goed proeft :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2013 19:09 

Hardtraxxer

@Secabre

Je kick mist naar mijn mening veel kracht, een sterkere punch zou t al beter maken lijkt me... Probeer daarnaast in de opbouw naar het begin van de climax/mid-intro de sfeer echt op te voeren met bijvoorbeeld white noise of een toon met een stijgende pitch etc... Daarnaast vind ik de intro- en outtro nogal eentonig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 19:07 

Hardtraxx Addict

Er komen nog vocals voor waarschijnlijk, in ieder geval iets en uiteraard nog lang niet af, maar wat denken jullie er van? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 19:51 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:

Er komen nog vocals voor waarschijnlijk, in ieder geval iets en uiteraard nog lang niet af, maar wat denken jullie er van? :D

iets meer drum 'n bass bij de intro? Klinkt heel langzaam nu (en misschien de kick wat meer laten reageren op de screech bij 1:07

Kheb zelf ook mn laatste werkje geupdated, vind de intro en melodie zelf wel vet alleen de kick blijft een kutgeval :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 17:58 

Hardtraxx Newbie

@Flame

Ik maak zelf ook pas een tijdje muziek dus heel veel tips kan ik je niet geven. Maar ik denk dat je aan je opbouw moet werken richting de climax. Het klinkt allemaal wat chaotisch. Probeer eerst een goeie kick te maken dan is je track al een stuk beter.

Ik heb de afgelopen week ook even gesleuteld aan een nieuwe track. Ben begonnen met de hoofdbreak en dan climax met vervolgens weer een break en climax. Ik ben zelf tevreden over de melodie en de kick mag nog wel cleaner eruit komen dus daar ga ik dit weekend mee aan de slag. Heb de kick ook gepitched. Zie link om te luisteren en ben benieuwd wat voor tips ik krijg om het nog beter te maken.

https://soundcloud.com/paul-posthuma-1/living-it-preview
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 19:41 

Hardtraxxer

@Equalizer

Ik vind het een sterke melodie, de synth komt er alleen niet helemaal mooi uit, die mag wel iets scherper naar mijn mening. Daarnaast vind ik dat je kick wel iets beter naar voren mag komen, hij mist n beetje kracht zo.

Hier iets waar ik de laatste tijd mee bezig ben, wat vinden jullie ervan? Kick heeft nog wat afwerking nodig en ik twijfel nog over de melodie...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 11:37 

Hardtraxxer

Awethority schreef:
@Equalizer

Ik vind het een sterke melodie, de synth komt er alleen niet helemaal mooi uit, die mag wel iets scherper naar mijn mening. Daarnaast vind ik dat je kick wel iets beter naar voren mag komen, hij mist n beetje kracht zo.

Hier iets waar ik de laatste tijd mee bezig ben, wat vinden jullie ervan? Kick heeft nog wat afwerking nodig en ik twijfel nog over de melodie...

ik vind de melodie iets te simpel klinken
je screech vind ik ook een beetje saai
de sfeer vind ik wel heel goed, lekker duister
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 13:40 

Hardtraxxer

Equalizer schreef:
@Flame

Ik maak zelf ook pas een tijdje muziek dus heel veel tips kan ik je niet geven. Maar ik denk dat je aan je opbouw moet werken richting de climax. Het klinkt allemaal wat chaotisch. Probeer eerst een goeie kick te maken dan is je track al een stuk beter.

Ik heb de afgelopen week ook even gesleuteld aan een nieuwe track. Ben begonnen met de hoofdbreak en dan climax met vervolgens weer een break en climax. Ik ben zelf tevreden over de melodie en de kick mag nog wel cleaner eruit komen dus daar ga ik dit weekend mee aan de slag. Heb de kick ook gepitched. Zie link om te luisteren en ben benieuwd wat voor tips ik krijg om het nog beter te maken.

https://soundcloud.com/paul-posthuma-1/living-it-preview

Vind de melody wel vet klinken, bij 0:26-0:28 lijkt het of ie supervet gaat worden (subtonen / 2e stem iets wat daar op lijkt) alleen die verdwijnen vervolgens weer snel

btw welk prog. gebruik je en waar komt die kick vandaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 14:21 

Hardtraxx Newbie

De melody bestaat uit 7 lagen. Heb de leads gemaakt met sylenth one. En de kick met drumazone en dan 3 x gelayerd.basis kick gemaakt met de instellingen fabq , trash2, fabq, trash2, fabq, trash2, FabLimiter, Galm, Daarna met wavelab op G gepitched. Maar de kick moet nog veller en cleaner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 15:01 

Hardtraxx Beheerder

Equalizer schreef:
De melodie bestaat uit 7 lagen. Heb de leads gemaakt met sylenth1. En de kick met drumazon en dan 3 x gelayerd.basis kick gemaakt met de instellingen fabq , trash2, fabq, trash2, fabq, trash2, FabLimiter, Galm, Daarna met wavelab op G gepitched. Maar de kick moet nog veller en cleaner.

[/mierenneukmode] xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 15:51 

Hardtraxx Newbie

En dat betekent ? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 16:01 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Equalizer schreef:
De melodie bestaat uit 7 lagen. Heb de leads gemaakt met sylenth1. En de kick met drumazon en dan 3 x gelayerd.basis kick gemaakt met de instellingen fabq , trash2, fabq, trash2, fabq, trash2, FabLimiter, Galm, Daarna met wavelab op G gepitched. Maar de kick moet nog veller en cleaner.

[/mierenneukmode] xd

Doe niet dan jonguh xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 16:20 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Equalizer schreef:
De synth bestaat uit 7 lagen. Heb de leads gemaakt met sylenth1. En de kick met drumazon en dan 3 x gelayerd.basis kick gemaakt met de instellingen fabq , trash2, fabq, trash2, fabq, trash2, FabLimiter, Galm, Daarna met wavelab op G gepitched. Maar de kick moet nog veller en cleaner.

[/mierenneukmode] xd

Als je gaat verbeteren moet je t ook goed doen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 16:32 

Hardtraxx Newbie

Joeyvg schreef:
The Venator schreef:
Equalizer schreef:

[/mierenneukmode] xd

Doe niet dan jonguh xd

:kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 17:39 

Hardtraxxer

stukje van iets waar ik mee bezig ben, nog verre van af
ik wil zou toch graag wat tips willen krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 19:49 

Hardtraxx Beheerder

Joeyvg schreef:
The Venator schreef:
Equalizer schreef:

[/mierenneukmode] xd

Doe niet dan jonguh xd

:corn: :corn:

1 voor jou en 1 voor mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 23:50 

Artiest

Syztrax schreef:

stukje van iets waar ik mee bezig ben, nog verre van af
ik wil zou toch graag wat tips willen krijgen

Je track klinkt over het algemeen een beetje dof, ik zou wat frequenties in het hoog toevoegen.

Ik ben zelf vandaag met iets nieuws begonnen. ben benieuwd wat jullie vinden..
https://www.facebook.com/photo.php?v=13 ... 2&theater#

hoop dat de link werkt, anders meldt maar even

Edit:
HIer een zippy
[zippy]http://www51.zippyshare.com/v/85664575/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 21:53 

Hardtraxx Elite

@ Sjuul:
Leuke sounds! Vocal vind ik wel een beetje droog nog en drop wat abrupt.
Maar verder is het iets wat ik misschien wel zou draaien op feestjes als het af is :)

@ Syztrax:
Afgezien van de kicks zitten er leuke dingen in, beetje je kicks bijschaven moet al veel verschil maken!
Ze hebben nu oa een beetje weinig bass imo

Vorige week een vriend die nog niet zo lang terug begonnen is op sleeptouw genomen, is dit uit komen rollen :D
Moet nog wel wat aan gebeuren, ik denk aan wat meer variatie in de midintro en sowieso moet ik de cutoff van de FX Kicks nog instellen, maar verdere feedback is altijd welkom! :)
Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner