E
Hardtraxx Newbie
31 posts member since 2013
last seen Nov 2016
Syztrax , bedankt voor je input . Als je me wilt helpen met betere screeches graag!
S
Hardtraxxer
666 posts member since 2013
last seen Nov 2014
Equalizer wrote:Syztrax , bedankt voor je input . Als je me wilt helpen met betere screeches graag!
heb je skype dan kan ik je via daar helpen Syztrax is ook me skypenaam, ik ben geen hele goede producer maar de screeches lukken me wel best goed
Hardtraxxer
126 posts member since 2010
last seen May 2016
@Equalizer
Zoals al is gezegd werk aan je snare. Je screech is niet echt een screech en vind ik niet lekker klinken. De lead vanaf 26 is een Nexus preset? (ik zou dit veranderen of layeren met wat anders zodat je niet gelijk hoort dat het een Nexus preset is). Kick klinkt goed! Vanaf 1.06 is je screech een soort van 1/3 dit klinkt niet echt lekker. Ik hoop dat je hier iets mee kan! Succes :)

Mijn Mac is laatst kapot gegaan ( :cry: :cry: :cry: ). Dus ik ben wat gaan experimenteren op mijn andere PC. Het is een soort van Big Room House met Hardstyle invloeden.

View on SoundCloud
Last edited by Renounze on 15 Aug 2013 19:40, edited 1 time in total.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 8 days ago
jaco0 wrote:@The Venator,
Ik had je al feedback gegeven. Niet zo netjes om dan je post weer te herhalen zonder iets over anderen te zeggen en dan te gaan wijzen naar syztrax.
Niet zo netjes? Ik quote mijn snippet gewoon omdat hij op de vorige pagina stond. Ik had al feedback gegeven, en ik wijs hem er gewoon even op. Je hoeft niet gelijk zo ernstig te doen..

@Vritzy

Ik vind het eerste stuk best wel trancy, beetje zoals vroeger.

Je drop daaraantegen is best dik! leuke screeches erin. best origineel.
Hardtraxxer
97 posts member since 2013
last seen May 2022
Ik heb me deze dag gestort op het nieuwe opkomende BIG ROOM HOUSE ipv hardstyle, bij deze mijn eerste poging, veel bas uiteraard :thumbup:

View on SoundCloud[/quote]

Ik vind dat nummer wel erg lekker. Al denk ik wel dat je lead een stuk harder mag, of in ieder geval wat uitgesprokener. Nu komt het wat mat over. Die bas klinkt lekker!
Hardtraxxer
97 posts member since 2013
last seen May 2022
The Venator wrote:Aangezien ik al feedback gegeven had en er nog geen nieuwe snippets zijn, hier iets van mijn kant:

View on SoundCloud

Tips welkom :D
Volgens mij klinkt het wel prima. Ik vind het alleen jammer dat het een 13 in een dozijn nummer is. De kick en de melodie zijn niet onderscheidend.
B
Hardtraxx Newbie
38 posts member since 2012
last seen Feb 2014
Syztrax wrote:
Equalizer wrote:Hoi allemaal,

Ik ben hier ook nieuw en ik las dat je eerst moest reageren op de vorige poster . Syntrax die kick kan veel beter. Probeer minder distort te gebruiken . Gebruik drumazone en zet de attack niet te hoog . Gebruik voxengo om te kijken op welk grondtoon de kick ligt. Ik gebruik het volgende met fx over de kick. Eq , dist, Eq , dist , Eq , dist, galm, limiter. En dan pitchen op G . En dan gaan layeren 3 stuks. Punch , tail, low frequency, daarna de punch lekker naar boven laten komen in high freq. Verder heb ik Zelf ook nog niet heel veel verstand er van want ik produceer ook pas 4 maandjes maar misschien heb je hier wat aan ;)

Zie hier onder wat jullie van mijn kick vinden . Kick is grondtoon G en de lead is mineur G met f majeur.

[soundcloud]http://snd.sc/19g4BFB[/soundcloud]
mijn layers staan in F en met me punch ben ik heel tevreden, er zit haast geen attack op, ik heb niet veel limiters gebruikt, voor 4 maanden heb je er toch best veel verstand van.
nogmaals, het is niet bedoeld als een standaard pitchkick en ik ben er ook nog mee bezig, ik heb liever tips over breaks en mastering enzo.
over jou track, klinkt best goed, alleen ik vind die screech maar niks
ik kan daar misschien wel een beetje mee helpen als je wil, ik ben daar best goed in
Kick is erg moeilijk te maken. Om een echte goeie kick te maken ben je lang bezig! Blijf EQ en Distortion de hele tijd herhalen. wat je hier voor nodig hebt is veel geduld!

Ik ben laatst nog bezig met een project geweest met me nieuwe kick!
View on SoundCloud
F
Hardtraxxer
51 posts member since 2013
last seen Oct 2025
MRHZ wrote:
The Venator wrote:Aangezien ik al feedback gegeven had en er nog geen nieuwe snippets zijn, hier iets van mijn kant:

View on SoundCloud

Tips welkom :D
Volgens mij klinkt het wel prima. Ik vind het alleen jammer dat het een 13 in een dozijn nummer is. De kick en de melodie zijn niet onderscheidend.
hmm het heeft op sommige punten wel wat weg van Cascada (tot op het moment van de kick dan :p)

Verder kan ik weinig opbouwende/afbrekende kritiek geven, het zou zomaar een track kunnen zijn die al een keer onderwater is uitgebracht in 2011
F
Hardtraxxer
last seen Oct 2025
BaZeBastardZ wrote:
Syztrax wrote:
Equalizer wrote:Hoi allemaal,

Ik ben hier ook nieuw en ik las dat je eerst moest reageren op de vorige poster . Syntrax die kick kan veel beter. Probeer minder distort te gebruiken . Gebruik drumazone en zet de attack niet te hoog . Gebruik voxengo om te kijken op welk grondtoon de kick ligt. Ik gebruik het volgende met fx over de kick. Eq , dist, Eq , dist , Eq , dist, galm, limiter. En dan pitchen op G . En dan gaan layeren 3 stuks. Punch , tail, low frequency, daarna de punch lekker naar boven laten komen in high freq. Verder heb ik Zelf ook nog niet heel veel verstand er van want ik produceer ook pas 4 maandjes maar misschien heb je hier wat aan ;)

Zie hier onder wat jullie van mijn kick vinden . Kick is grondtoon G en de lead is mineur G met f majeur.

[soundcloud]http://snd.sc/19g4BFB[/soundcloud]
mijn layers staan in F en met me punch ben ik heel tevreden, er zit haast geen attack op, ik heb niet veel limiters gebruikt, voor 4 maanden heb je er toch best veel verstand van.
nogmaals, het is niet bedoeld als een standaard pitchkick en ik ben er ook nog mee bezig, ik heb liever tips over breaks en mastering enzo.
over jou track, klinkt best goed, alleen ik vind die screech maar niks
ik kan daar misschien wel een beetje mee helpen als je wil, ik ben daar best goed in
Kick is erg moeilijk te maken. Om een echte goeie kick te maken ben je lang bezig! Blijf EQ en Distortion de hele tijd herhalen. wat je hier voor nodig hebt is veel geduld!

View on SoundCloud
melody bij 1:32 klinkt nèt niet, niet vals maar ok niet niet-vals :)

De kick is wat mij betreft 100%, kan zo uit een productietrack komen (maar helaas wel 'de' standaard kick, waar ik ondertussen wel een beetje mwua van ben)
B
Hardtraxx Newbie
38 posts member since 2012
last seen Feb 2014
Damn je hebt nog geleik ook. En ik hoor het dus nu pas he xd
Ahg ik fix het morgen wel even. iig Thnx!
E
Hardtraxx Newbie
31 posts member since 2013
last seen Nov 2016
@bazebastards: Lekkere kick man en sound design ook vet ! Het pitchen van de kick mag in mijn gehoor wel beter. Maar als je de melody iets lekkerder laat klinken dan kan je plaat wel afmixxen en uitbrengen :)
Artiest
947 posts member since 2010
last seen Jul 2025
@Noxit

Echt netjes gedaan, helemaal voor een eerste poging. komt al redelijk in de buurt van de hedendaagse big room tracks.
Misschien dat ik het binnenkort ook maar eens een kans geef. Heb je nog advies voor het maken van dergelijke tracks?
Hardtraxxer
254 posts member since 2011
last seen Feb 2015
sjuul wrote:@Noxit

Echt netjes gedaan, helemaal voor een eerste poging. komt al redelijk in de buurt van de hedendaagse big room tracks.
Misschien dat ik het binnenkort ook maar eens een kans geef. Heb je nog advies voor het maken van dergelijke tracks?
Lange drum rolls en opbouw naar de drop. Verder erg veel galm op je droplead voor de typische big room effect (30-45% mix, met pre delay van rond de 150ms).

En verder omdat ik uit de hardstyle kom, wil ik altijd veeel, heel veel bass in mijn kicks :D

Verder lekker creatief bezig zijn en klooien met catchy melodietjes voor in de breaks :thumbup:
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2013
last seen Aug 2014
View on SoundCloud
Lekker wel opzich, beetje droog nog alleen?

Hieronder onze 'progress' op een remix van een Hardtraxxer:

Vyrus - Blue Moon ( V2 Madness RMX )

View on SoundCloud
F
Hardtraxxer
last seen Oct 2025
V2Madness wrote:
View on SoundCloud
Lekker wel opzich, beetje droog nog alleen?

Hieronder onze 'progress' op een remix van een Hardtraxxer:

View on SoundCloud
kick is heel vals gepitcht, moet je wel ff fixe (maak eerst een bass-lijn en vergelijk daarmee je kick-pitch, dan is het stukken makkelijker pitchen)
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Mag jij me vertellen waar hij verkeerd gepitched is?
Hardtraxx Beheerder
last seen 8 days ago
Hij lijkt vals omdat de pads veel te hard staan. als je de pads zachter zou zetten klonk het niet vals.
S
Hardtraxxer
666 posts member since 2013
last seen Nov 2014
BaZeBastardZ wrote: Ik ben laatst nog bezig met een project geweest met me nieuwe kick!
View on SoundCloud
ik vind da dubstep achtige geluid veel te vaak gebruikt, heel irritant
Hardtraxxer
397 posts member since 2010
last seen Apr 2016
V2Madness wrote:Hieronder onze 'progress' op een remix van een Hardtraxxer:

View on SoundCloud
View on SoundCloud
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een super grote verbetering.
Het mag wat voller.
Daarnaast, ook al is het origineel qua geluid niet heel super, de sfeer er van spreekt me wel meer aan.
En ik vind die "we get crunk" lyrics totaal niet bij de melodie passen.
Hardtraxxer
53 posts member since 2012
last seen Dec 2018
@Sicknez
Nice melody maar je moet nog wel echt aan je kick werken.

Zelf ben ik bezig met een wat commerciëlere track.
Wat vinden jullie?

View on SoundCloud
Hardtraxxer
last seen Apr 2016
deniax wrote:@Sicknez
Nice melody maar je moet nog wel echt aan je kick werken.

Zelf ben ik bezig met een wat commerciëlere track.
Wat vinden jullie?

View on SoundCloud
Die track is niet van mij.
Ik poste alleen het origineel van die remix.

Verder over je snippet,
Ik vind de melodie iets te simpel.
Verder klinkt je kick en je lead wel goed.

Wil je misschien eens een melodie van mij gebruiken?
Ik ben benieuwd wat er dan uit zou komen.
Hardtraxxer
last seen Apr 2016
Ik heb laatst deze melodie inelkaar gevlanst.
Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen, daarom heb ik er ff een drum beat onder gegooid :P

View on SoundCloud
Hardtraxx Beheerder
last seen 8 days ago
Hij komt me heel bekend voor. en je sounds zijn nogal dunnetjes. vind de melodie zelf ook niet echt speciaal.
Hardtraxxer
last seen Apr 2016
The Venator wrote:Hij komt me heel bekend voor. en je sounds zijn nogal dunnetjes. vind de melodie zelf ook niet echt speciaal.
Kan kloppen, kheb hem al eens eerder laten horen.
Maar dit is een aangepaste versie daarvan.

Deze zal je denk ik gehoord hebben.
View on SoundCloud
F
Hardtraxxer
last seen Oct 2025
Een nieuw trackje dat ik gemaakt heb, ik kon het helaas niet opbrengen om de hoge kicks fatsoenlijk te maken, die klinken nu wel poep marja

View on SoundCloud