Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 16:15 

Hardtraxx Newbie

Syztrax , bedankt voor je input . Als je me wilt helpen met betere screeches graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 17:16 

Hardtraxxer

Equalizer schreef:
Syztrax , bedankt voor je input . Als je me wilt helpen met betere screeches graag!

heb je skype dan kan ik je via daar helpen Syztrax is ook me skypenaam, ik ben geen hele goede producer maar de screeches lukken me wel best goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 17:34 

Hardtraxxer

@Equalizer
Zoals al is gezegd werk aan je snare. Je screech is niet echt een screech en vind ik niet lekker klinken. De lead vanaf 26 is een Nexus preset? (ik zou dit veranderen of layeren met wat anders zodat je niet gelijk hoort dat het een Nexus preset is). Kick klinkt goed! Vanaf 1.06 is je screech een soort van 1/3 dit klinkt niet echt lekker. Ik hoop dat je hier iets mee kan! Succes :)

Mijn Mac is laatst kapot gegaan ( :cry: :cry: :cry: ). Dus ik ben wat gaan experimenteren op mijn andere PC. Het is een soort van Big Room House met Hardstyle invloeden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 17:40 

Hardtraxx Beheerder

jaco0 schreef:
@The Venator,
Ik had je al feedback gegeven. Niet zo netjes om dan je post weer te herhalen zonder iets over anderen te zeggen en dan te gaan wijzen naar syztrax.

Niet zo netjes? Ik quote mijn snippet gewoon omdat hij op de vorige pagina stond. Ik had al feedback gegeven, en ik wijs hem er gewoon even op. Je hoeft niet gelijk zo ernstig te doen..

@Vritzy

Ik vind het eerste stuk best wel trancy, beetje zoals vroeger.

Je drop daaraantegen is best dik! leuke screeches erin. best origineel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 20:19 

Hardtraxxer

Ik heb me deze dag gestort op het nieuwe opkomende BIG ROOM HOUSE ipv hardstyle, bij deze mijn eerste poging, veel bas uiteraard :thumbup:

[/quote]

Ik vind dat nummer wel erg lekker. Al denk ik wel dat je lead een stuk harder mag, of in ieder geval wat uitgesprokener. Nu komt het wat mat over. Die bas klinkt lekker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 20:22 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Aangezien ik al feedback gegeven had en er nog geen nieuwe snippets zijn, hier iets van mijn kant:

Tips welkom :D

Volgens mij klinkt het wel prima. Ik vind het alleen jammer dat het een 13 in een dozijn nummer is. De kick en de melodie zijn niet onderscheidend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 21:36 

Hardtraxx Newbie

Syztrax schreef:
Equalizer schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben hier ook nieuw en ik las dat je eerst moest reageren op de vorige poster . Syntrax die kick kan veel beter. Probeer minder distort te gebruiken . Gebruik drumazone en zet de attack niet te hoog . Gebruik voxengo om te kijken op welk grondtoon de kick ligt. Ik gebruik het volgende met fx over de kick. Eq , dist, Eq , dist , Eq , dist, galm, limiter. En dan pitchen op G . En dan gaan layeren 3 stuks. Punch , tail, low frequency, daarna de punch lekker naar boven laten komen in high freq. Verder heb ik Zelf ook nog niet heel veel verstand er van want ik produceer ook pas 4 maandjes maar misschien heb je hier wat aan ;)

Zie hier onder wat jullie van mijn kick vinden . Kick is grondtoon G en de lead is mineur G met f majeur.

mijn layers staan in F en met me punch ben ik heel tevreden, er zit haast geen attack op, ik heb niet veel limiters gebruikt, voor 4 maanden heb je er toch best veel verstand van.
nogmaals, het is niet bedoeld als een standaard pitchkick en ik ben er ook nog mee bezig, ik heb liever tips over breaks en mastering enzo.
over jou track, klinkt best goed, alleen ik vind die screech maar niks
ik kan daar misschien wel een beetje mee helpen als je wil, ik ben daar best goed in

Kick is erg moeilijk te maken. Om een echte goeie kick te maken ben je lang bezig! Blijf EQ en Distortion de hele tijd herhalen. wat je hier voor nodig hebt is veel geduld!

Ik ben laatst nog bezig met een project geweest met me nieuwe kick!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 21:38 

Hardtraxxer

MRHZ schreef:
The Venator schreef:
Aangezien ik al feedback gegeven had en er nog geen nieuwe snippets zijn, hier iets van mijn kant:

Tips welkom :D

Volgens mij klinkt het wel prima. Ik vind het alleen jammer dat het een 13 in een dozijn nummer is. De kick en de melodie zijn niet onderscheidend.

hmm het heeft op sommige punten wel wat weg van Cascada (tot op het moment van de kick dan :p)

Verder kan ik weinig opbouwende/afbrekende kritiek geven, het zou zomaar een track kunnen zijn die al een keer onderwater is uitgebracht in 2011
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 21:45 

Hardtraxxer

BaZeBastardZ schreef:
Syztrax schreef:
Equalizer schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben hier ook nieuw en ik las dat je eerst moest reageren op de vorige poster . Syntrax die kick kan veel beter. Probeer minder distort te gebruiken . Gebruik drumazone en zet de attack niet te hoog . Gebruik voxengo om te kijken op welk grondtoon de kick ligt. Ik gebruik het volgende met fx over de kick. Eq , dist, Eq , dist , Eq , dist, galm, limiter. En dan pitchen op G . En dan gaan layeren 3 stuks. Punch , tail, low frequency, daarna de punch lekker naar boven laten komen in high freq. Verder heb ik Zelf ook nog niet heel veel verstand er van want ik produceer ook pas 4 maandjes maar misschien heb je hier wat aan ;)

Zie hier onder wat jullie van mijn kick vinden . Kick is grondtoon G en de lead is mineur G met f majeur.

mijn layers staan in F en met me punch ben ik heel tevreden, er zit haast geen attack op, ik heb niet veel limiters gebruikt, voor 4 maanden heb je er toch best veel verstand van.
nogmaals, het is niet bedoeld als een standaard pitchkick en ik ben er ook nog mee bezig, ik heb liever tips over breaks en mastering enzo.
over jou track, klinkt best goed, alleen ik vind die screech maar niks
ik kan daar misschien wel een beetje mee helpen als je wil, ik ben daar best goed in

Kick is erg moeilijk te maken. Om een echte goeie kick te maken ben je lang bezig! Blijf EQ en Distortion de hele tijd herhalen. wat je hier voor nodig hebt is veel geduld!

melody bij 1:32 klinkt nèt niet, niet vals maar ok niet niet-vals :)

De kick is wat mij betreft 100%, kan zo uit een productietrack komen (maar helaas wel 'de' standaard kick, waar ik ondertussen wel een beetje mwua van ben)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 21:52 

Hardtraxx Newbie

Damn je hebt nog geleik ook. En ik hoor het dus nu pas he xd
Ahg ik fix het morgen wel even. iig Thnx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 22:30 

Hardtraxx Newbie

@bazebastards: Lekkere kick man en sound design ook vet ! Het pitchen van de kick mag in mijn gehoor wel beter. Maar als je de melody iets lekkerder laat klinken dan kan je plaat wel afmixxen en uitbrengen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 17:02 

Artiest

@Noxit

Echt netjes gedaan, helemaal voor een eerste poging. komt al redelijk in de buurt van de hedendaagse big room tracks.
Misschien dat ik het binnenkort ook maar eens een kans geef. Heb je nog advies voor het maken van dergelijke tracks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 13:45 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
@Noxit

Echt netjes gedaan, helemaal voor een eerste poging. komt al redelijk in de buurt van de hedendaagse big room tracks.
Misschien dat ik het binnenkort ook maar eens een kans geef. Heb je nog advies voor het maken van dergelijke tracks?

Lange drum rolls en opbouw naar de drop. Verder erg veel galm op je droplead voor de typische big room effect (30-45% mix, met pre delay van rond de 150ms).

En verder omdat ik uit de hardstyle kom, wil ik altijd veeel, heel veel bass in mijn kicks :D

Verder lekker creatief bezig zijn en klooien met catchy melodietjes voor in de breaks :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 18:17 

Hardtraxxer

Citaat:

Lekker wel opzich, beetje droog nog alleen?

Hieronder onze 'progress' op een remix van een Hardtraxxer:

Vyrus - Blue Moon ( V2 Madness RMX )

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 20:05 

Hardtraxxer

V2Madness schreef:
Citaat:

Lekker wel opzich, beetje droog nog alleen?

kick is heel vals gepitcht, moet je wel ff fixe (maak eerst een bass-lijn en vergelijk daarmee je kick-pitch, dan is het stukken makkelijker pitchen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 00:43 

Hardtraxx Elite

Mag jij me vertellen waar hij verkeerd gepitched is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 12:40 

Hardtraxx Beheerder

Hij lijkt vals omdat de pads veel te hard staan. als je de pads zachter zou zetten klonk het niet vals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 13:04 

Hardtraxxer

BaZeBastardZ schreef:

ik vind da dubstep achtige geluid veel te vaak gebruikt, heel irritant
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 13:21 

Hardtraxxer

V2Madness schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een super grote verbetering.
Het mag wat voller.
Daarnaast, ook al is het origineel qua geluid niet heel super, de sfeer er van spreekt me wel meer aan.
En ik vind die "we get crunk" lyrics totaal niet bij de melodie passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 17:10 

Hardtraxxer

@Sicknez
Nice melody maar je moet nog wel echt aan je kick werken.

Zelf ben ik bezig met een wat commerciëlere track.
Wat vinden jullie?

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 18:34 

Hardtraxxer

deniax schreef:
@Sicknez
Nice melody maar je moet nog wel echt aan je kick werken.

Zelf ben ik bezig met een wat commerciëlere track.
Wat vinden jullie?

Die track is niet van mij.
Ik poste alleen het origineel van die remix.

Verder over je snippet,
Ik vind de melodie iets te simpel.
Verder klinkt je kick en je lead wel goed.

Wil je misschien eens een melodie van mij gebruiken?
Ik ben benieuwd wat er dan uit zou komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 18:57 

Hardtraxxer

Ik heb laatst deze melodie inelkaar gevlanst.
Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen, daarom heb ik er ff een drum beat onder gegooid :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 20:58 

Hardtraxx Beheerder

Hij komt me heel bekend voor. en je sounds zijn nogal dunnetjes. vind de melodie zelf ook niet echt speciaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 22:34 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Hij komt me heel bekend voor. en je sounds zijn nogal dunnetjes. vind de melodie zelf ook niet echt speciaal.

Kan kloppen, kheb hem al eens eerder laten horen.
Maar dit is een aangepaste versie daarvan.

Deze zal je denk ik gehoord hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 14:20 

Hardtraxxer

Een nieuw trackje dat ik gemaakt heb, ik kon het helaas niet opbrengen om de hoge kicks fatsoenlijk te maken, die klinken nu wel poep marja

Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner