Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 19:34 

Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
melo is niet vals, alleen veel noten buiten de toonladder die het erg vreemd doen laten klinken. De noten zou je best kunnen gebruiken maar hoe het hier gebeurt klinkt het vreemd

Je hebt gelijkt het is niet vals aangezien de noten inderdaad zuiver zijn. Mijn fout. Echter het is verschrikkelijk dissonant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 20:18 

Hardtraxx Newbie

Bedankt voor de reacties, kan jullie best begrijpen. Werk inmiddels aan een nieuwe :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 21:14 

Hardtraxx Elite

The Venator schreef:
DJ_Tim schreef:
melo is niet vals, alleen veel noten buiten de toonladder die het erg vreemd doen laten klinken. De noten zou je best kunnen gebruiken maar hoe het hier gebeurt klinkt het vreemd

Het klinkt iig alsof een kat over de piano gelopen is en daarmee een track gemaakt is.. vals en kut. Mensen die nog niet zo lang bezig zijn horen dit niet echt, wat ik overigens niet begrijp.. maargoed oefening baart kunst zou ik zeggen.

zo klinkt het inderdaad maar dat wil niet zeggen dat het vals is;) aangezien al die noten wel zuiver zijn;) er is een verschil tussen een valse noot en een noot buiten te toonladder (in hardstyle is eigenlijk elke noot vals omdat je ze meestal super veel detuned)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 21:24 

Hardtraxx Beheerder

DJ_Tim schreef:
The Venator schreef:
DJ_Tim schreef:

Het klinkt iig alsof een kat over de piano gelopen is en daarmee een track gemaakt is.. vals en kut. Mensen die nog niet zo lang bezig zijn horen dit niet echt, wat ik overigens niet begrijp.. maargoed oefening baart kunst zou ik zeggen.

zo klinkt het inderdaad maar dat wil niet zeggen dat het vals is;) aangezien al die noten wel zuiver zijn;) er is een verschil tussen een valse noot en een noot buiten te toonladder (in hardstyle is eigenlijk elke noot vals omdat je ze meestal super veel detuned)

Ik noem het vals. niks is vals want vals bestaat alleen met realistische muziek. dus geen electronische. maarja de noten passen niet bij elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2013 23:00 

Hardtraxx Elite

Cruelty schreef:
Het is lelijk, klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 04:53 

Hardtraxxer

Ik ben er maar is een een paar avonde voor gaan zitten....
Verbeteringen/betere vst plugins hoor ik graag. :thumbup:
[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/10114991/file.html[/zippy]
[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/39911129/file.html[/zippy]
[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/30515712/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 10:28 

Hardtraxx Addict

thedominator schreef:
Ik ben er maar is een een paar avonde voor gaan zitten....
Verbeteringen/betere vst plugins hoor ik graag. :thumbup:
[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/10114991/file.html[/zippy]
[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/39911129/file.html[/zippy]
[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/30515712/file.html[/zippy]

Nummer 1:
Vind 'm opzich wel leuk, alleen denk ik dat de screech iets te hoog is. Ook mag de punch van je kick wel iets harder en je tail wat beter!

Nummer 2:
Grappig dat 'ie hous-achtig begint, maar de synth is een beetje dun. Meer layeren! Ook is 't loopje aan 't einde van de eerste seq een beetje raar en klinkt net niet lekker.

Nummer 3:
Leuk spooky begin! Denk dat 't daarna iets te lang duurt voordat de kick begint. Ook heb je een lange noot aan 't einde van je melo seq, die mag je best in 2en knippen. en nog 1 noot lager laten gaan.

Ik baalde zelf gisteren nogal dat ik niet op defqon was, heb een remix'je gemaakt van 't anthem.

[zippy]http://www32.zippyshare.com/v/62094200/file.html[/zippy]

Graag gedachten erover!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 20:50 

Hardtraxxer

@Wout3r: Snap je idee van de track, lekkere melodie, lekkere flow erin met de welbekende Defqon stemmen. Mijn advies is om het eerst te laten supporten door andere mensen voor het te plaatsen. ;)

Mis in de track de volheid en vooral de bassdrum.. Hoor een lichte bassline op de achtergrond, maar die is niet voelbaar ook. Mocht je je 'snippet' hebben laten beoordelen door iemand, had je hier direct aan kunnen werken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 21:08 

Hardtraxx Elite

Hard Society schreef:
Mijn advies is om het eerst te laten supporten door andere mensen voor het te plaatsen.

omdat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 21:12 

Hardtraxx Addict

Hard Society schreef:
@Wout3r: Snap je idee van de track, lekkere melodie, lekkere flow erin met de welbekende Defqon stemmen. Mijn advies is om het eerst te laten supporten door andere mensen voor het te plaatsen. ;)

Mis in de track de volheid en vooral de bassdrum.. Hoor een lichte bassline op de achtergrond, maar die is niet voelbaar ook. Mocht je je 'snippet' hebben laten beoordelen door iemand, had je hier direct aan kunnen werken. :)

'T is niks voor niks een test/snippet. Ik ga 'm nog uitbreiden. 't is work in progress. Maar altijd nice om HT als klankbord te gebruiken of je op de goeie weg zit. Daarvoor plaats ik 'm hier! ;) En je hebt in de gaten dat hier gaat om een remix van 't Defqon 2013 Anthem toch?
Ik zit 'n beetje in de knel met de bass, aangezien hij best hoog gaat komt er dissonantie in de hoogste regionen, probeer 'n bass te ontwikkelen die 't niet heeft maar lukt niet echt, en de lage tonen uit de melodie halen lukt ook niet aangezien dan de kracht van de melodie miniem wordt. Ik ben op zoek naar een gulden middenweg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 21:47 

Hardtraxxer

Vorige week ook weer eens aan iets begonnen dit is er tot nu toe uitgekomen.

Heb ook de moeite eens genomen om een nieuwe kick te maken ben er tevens ook benieuwd naar wat jullie van de kick vinden. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 22:43 

Hardtraxxer

FabienNieto schreef:

Heb ook de moeite eens genomen om een nieuwe kick te maken ben er tevens ook benieuwd naar wat jullie van de kick vinden. :P

In principe niks mis mee, maar zou hem niet gebruiken om te pitchen... verder kan een beetje bass erop geen kwaad denk ik. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 22:44 

Hardtraxxer

Test met Massive 'Modern Talking'

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 23:03 

Hardtraxx Addict

HomicideNL schreef:

Klinkt heel leuk!

Een paar punten van verbetering:

1. De eerste hit met je synth na de 8 tellen weer doen, gevolgd door de modern talking, klinkt wat dynamischer denk ik.

2. Misschien iets te veel ''modern talking'' in de mid/intro, het moet wel subtiel blijven, niet te veel dat wordt irritant en moeilijk te volgen.

3. Vind je climax echt heel vet gedaan! In de buildup naar de climax mag de ''modern talk'' na de laatste hoge nog wel 1x laag herhaald worden.

4. 2e break duurt iets te lang denk ik, haalt de drive een beetje weg.

5. In de 2e climax en verder komt 't ''modern talking'' niet genoeg naar de voorgrond.

Hopelijk kan je er wat mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 23:15 

Hardtraxxer

HomicideNL schreef:
FabienNieto schreef:

In principe niks mis mee, maar zou hem niet gebruiken om te pitchen... verder kan een beetje bass erop geen kwaad denk ik. :)

Bedankt voor je feedback!:) Merkte dat de tail te kort was dus die moet nog bij gewerkt worden. Ik ga er eens wat meer bass opgooien. :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 23:43 

Artiest

HomicideNL schreef:

Het heeft wel wat grappigs, maar op een gegeven moment wordt het te irritant haha :P
wel leuk dat je wat experimenteert.

ik heb ook maar weer de stap gezet om een hardstyle nummer te gaan maken en heb op t moment de melodie en de sound redelijk zoals ik zou willen.
Wat vinden jullie? nog verbeterpunten?

[zippy]http://www25.zippyshare.com/v/42445187/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2013 23:45 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
HomicideNL schreef:

Klinkt heel leuk!

1. De eerste hit met je synth na de 8 tellen weer doen, gevolgd door de modern talking, klinkt wat dynamischer denk ik.

2. Misschien iets te veel ''modern talking'' in de mid/intro, het moet wel subtiel blijven, niet te veel dat wordt irritant en moeilijk te volgen.

3. Vind je climax echt heel vet gedaan! In de buildup naar de climax mag de ''modern talk'' na de laatste hoge nog wel 1x laag herhaald worden.

5. In de 2e climax en verder komt 't ''modern talking'' niet genoeg naar de voorgrond.

hier kan ik zeker wat mee! Hoe langer je achter elkaar met 1 project bezig bent des te minder je details begint te horen;) en hier was ik nog niet op gekomen!:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 00:39 

Hardtraxx Addict

HomicideNL schreef:
W0uT3R schreef:
HomicideNL schreef:

Klinkt heel leuk!

hier kan ik zeker wat mee! Hoe langer je achter elkaar met 1 project bezig bent des te minder je details begint te horen;) en hier was ik nog niet op gekomen!:)

Klopt, heb ik ook vaak last van. 't beste is dan om t project 1 of 2 dagen te laten liggen (hoe erg je vingers ook jeuken om 't af te maken) en dan weer verder te gaan. Ondertussen aan andere projecten werken wil ook nog wel eens helpen om inspiratie te krijgen. Soms vergeet je technieken die je in 1 project gebruikt heb die ook heel goed toepasbaar zijn in t andere project. Denk dat je zo ook een ''eigen sound'' ontwikkelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 00:43 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
HomicideNL schreef:

Het heeft wel wat grappigs, maar op een gegeven moment wordt het te irritant haha :P
wel leuk dat je wat experimenteert.

ik heb ook maar weer de stap gezet om een hardstyle nummer te gaan maken en heb op t moment de melodie en de sound redelijk zoals ik zou willen.
Wat vinden jullie? nog verbeterpunten?

[zippy]http://www25.zippyshare.com/v/42445187/file.html[/zippy]

Doet me denken aan een liedje van atmozfears... sfeertje past er goed bij:d ik neem aan dat alleen dit je lead nog is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 07:54 

Hardtraxx Veteran

Clarity HHZ Remix gwn... :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 11:58 

Hardtraxxer

Maximum schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 12:04 

Hardtraxxer

HomicideNL schreef:

Klinkt voor mij best goed. Misschien nog wat aan kick werken.

Ik ben ook maar weer is met iets nieuws begonnen.
Dit is even een test voor de melodie. Wat vinden jullie ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 12:06 

Artiest

HomicideNL schreef:
Doet me denken aan een liedje van atmozfears... sfeertje past er goed bij:d ik neem aan dat alleen dit je lead nog is?

Is idd alleen de lead nog.

Maximum schreef:

Daar was ik al bang voor :P Was ook 1 van de redenen dat ik hem hier postte. Om te kijken of anderen het opmerkte.
kan ook niet zeggen dat ik het hier mee oneens ben, maar het was totaal onbewust :P
maargoed, dan toch maar even aanpassen hehe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 20:37 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Hard Society schreef:

'T is niks voor niks een test/snippet. Ik ga 'm nog uitbreiden. 't is work in progress. Maar altijd nice om HT als klankbord te gebruiken of je op de goeie weg zit. Daarvoor plaats ik 'm hier! ;) En je hebt in de gaten dat hier gaat om een remix van 't Defqon 2013 Anthem toch?
Ik zit 'n beetje in de knel met de bass, aangezien hij best hoog gaat komt er dissonantie in de hoogste regionen, probeer 'n bass te ontwikkelen die 't niet heeft maar lukt niet echt, en de lage tonen uit de melodie halen lukt ook niet aangezien dan de kracht van de melodie miniem wordt. Ik ben op zoek naar een gulden middenweg!

Snap je idee ook wel (en dat het de remix is van weekend warriors), maar vindt het raar dat je zegt: 'T is niks voor niks een test/snippet.' Tuurlijk is dat waar, maar ook bij die style muziek is een bassdrum/kick belangrijk voor je drive, en die drive is er niet. Lijkt me als je er aan bezig bent je niet denkt van: 'Aghh die kick verander ik nog wel, dat komt later wel.' Maar meestal heb je bij een bepaalde soort kick een gevoel die moet passen bij de melodie en daar bouw je de rest van de track omheen. Je moet het ook wel opvatten als positieve kritiek. En wil nou niet zeggen dat ik 'alles weet ofzo', maar heb wel 6 jaar ervaring en maak ook verschillende muziekstijlen. :)

De lead kan ook duidelijk beter en er is een manier om toch de kracht te bewaren op het moment dat de kick er in komt. Je kan bv. je eq sidechanen met de kick. Dan drukt die het laag weg op het moment dat de kick er is, maar als de kick er niet is, je het laag en de kracht gewoon hebt.

En over de: 'Ik zit 'n beetje in de knel met de bass, aangezien hij best hoog gaat komt er dissonantie in de hoogste regionen.' Vindt dit niet echt een passende omschrijving, hoor geen gektes in de hoogte eigenlijk, ja het kan strakker, maar dat komt door de technische aspecten en dat komt in een verdere fase van toepassing.

Succes! :thumbup:

Eigen 'snel' voorbeeldje: [zippy]http://www29.zippyshare.com/v/14900817/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 22:00 

Hardtraxxer

Heavy-E[NL] schreef:
HomicideNL schreef:

Klinkt voor mij best goed. Misschien nog wat aan kick werken.

Ik ben ook maar weer is met iets nieuws begonnen.
Dit is even een test voor de melodie. Wat vinden jullie ervan?

lead is dun en vind hem niet pakkend of emotie hebben. de tonedrop? of hoe je het ook maar noemt geeft geen extra waarde in deze melo naar mijn mening.. en je kick moet je dikker maken man! en meer bas.

conceptje :D
Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner