W0uT3R schreef:
Hard Society schreef:
@Wout3r: Snap je idee van de track, lekkere melodie, lekkere flow erin met de welbekende Defqon stemmen. Mijn advies is om het eerst te laten supporten door andere mensen voor het te plaatsen.
Mis in de track de volheid en vooral de bassdrum.. Hoor een lichte bassline op de achtergrond, maar die is niet voelbaar ook. Mocht je je 'snippet' hebben laten beoordelen door iemand, had je hier direct aan kunnen werken.

'T is niks voor niks een test/snippet. Ik ga 'm nog uitbreiden. 't is work in progress. Maar altijd nice om HT als klankbord te gebruiken of je op de goeie weg zit. Daarvoor plaats ik 'm hier!

En je hebt in de gaten dat hier gaat om een remix van 't Defqon 2013 Anthem toch?
Ik zit 'n beetje in de knel met de bass, aangezien hij best hoog gaat komt er dissonantie in de hoogste regionen, probeer 'n bass te ontwikkelen die 't niet heeft maar lukt niet echt, en de lage tonen uit de melodie halen lukt ook niet aangezien dan de kracht van de melodie miniem wordt. Ik ben op zoek naar een gulden middenweg!
Snap je idee ook wel (en dat het de remix is van weekend warriors), maar vindt het raar dat je zegt: 'T is niks voor niks een test/snippet.' Tuurlijk is dat waar, maar ook bij die style muziek is een bassdrum/kick belangrijk voor je drive, en die drive is er niet. Lijkt me als je er aan bezig bent je niet denkt van: 'Aghh die kick verander ik nog wel, dat komt later wel.' Maar meestal heb je bij een bepaalde soort kick een gevoel die moet passen bij de melodie en daar bouw je de rest van de track omheen. Je moet het ook wel opvatten als positieve kritiek. En wil nou niet zeggen dat ik 'alles weet ofzo', maar heb wel 6 jaar ervaring en maak ook verschillende muziekstijlen.
De lead kan ook duidelijk beter en er is een manier om toch de kracht te bewaren op het moment dat de kick er in komt. Je kan bv. je eq sidechanen met de kick. Dan drukt die het laag weg op het moment dat de kick er is, maar als de kick er niet is, je het laag en de kracht gewoon hebt.
En over de: 'Ik zit 'n beetje in de knel met de bass, aangezien hij best hoog gaat komt er dissonantie in de hoogste regionen.' Vindt dit niet echt een passende omschrijving, hoor geen gektes in de hoogte eigenlijk, ja het kan strakker, maar dat komt door de technische aspecten en dat komt in een verdere fase van toepassing.
Succes!

Eigen 'snel' voorbeeldje: [zippy]http://www29.zippyshare.com/v/14900817/file.html[/zippy]