Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 15:41 

Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Joeyvg schreef:
@Tim, melodie klinkt opzich wel goed.
Lead klinkt veels te simpel en saai.

Probeer er een opbouw mee te maken dus eerst wat pads met bijv. een piano erbij dan een snare die steeds sneller gaat en vervolgens je melodie (met een dikkere lead :P ) erin knallen met een crash + "explosive" of hit (hoe het ook mag heten)

oke bedank:) had al wat dingetjes geprobeerd maar is omdat het 2 akkoorden zijn kun je er niet zo veel leuks mee en het klinkt nooit bij de melo als ik wat doe..

Ik pak altijd de bestaande noten uit de melodie en daar maak ik dan een piano stukje van door ze tegelijk af te spelen enz..

voorbeeldje: (is van jou melodie..)

En de midi als je hem wil :P :

http://www66.zippyshare.com/v/19684687/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 15:51 

Hardtraxx Elite

wow!!! echt super bedankt!! voor de techniek en de midi:) ga zelf ook zeker wat proberen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 16:47 

Hardtraxx Newbie

Geweldig samenwerking hier! zo hoort het! ben benieuwd naar de uitkomst :)

Ik heb afgelopen week een beetje aan een mid-intro gewerkt, qua sound-design maar ook qua mastering, wat vinden jullie ervan?

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 20:56 

Hardtraxxer

Je hebt me interesse gewekt ;) alleen komen je "screeches" niet lekker naar voren zoals ik het nu beluister via me telefoon.
Ben benieuwd wat je er van gaat maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 21:32 

Hardtraxxer

@PERCEPTOR: Ook harderstate lid zie ik, haha, ik post ook net mijn ding...

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 21:53 

Hardtraxx Elite

Lekker!:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 22:31 

Hardtraxx Veteran

Zijn dat je eigen kicks Hard Society? Klinken geript namelijk. Als dat niet zo is, beschouw het dan maar als een compliment :P
Vind je stukje goed klinken, toffe vocals ook die meteen een leuk sfeertje geven.

Ik heb een jingle/intro voor mijn Breaking Barriers Podcast gemaakt, klinkt dit een beetje oké?

[zippy]http://www34.zippyshare.com/v/97278946/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 00:05 

Hardtraxx Addict

Fuzzylogic schreef:
Zijn dat je eigen kicks Hard Society? Klinken geript namelijk. Als dat niet zo is, beschouw het dan maar als een compliment :P
Vind je stukje goed klinken, toffe vocals ook die meteen een leuk sfeertje geven.

Ik heb een jingle/intro voor mijn Breaking Barriers Podcast gemaakt, klinkt dit een beetje oké?

[zippy]http://www34.zippyshare.com/v/97278946/file.html[/zippy]

Denk dat je iets te veel reeverb en/of delay op de robot-stem hebt zitten, niet echt lekker verstaanbaar. Ook zou ik de ''breaking barriers'' wat schreeuwender maken, meer dist. Over het algemeen wel grappig.

PS: De explosion op 't begin en eind hebben meer kracht nodig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 01:06 

Hardtraxx Veteran

Hard Society schreef:
@PERCEPTOR: Ook harderstate lid zie ik, haha, ik post ook net mijn ding...

Klinkt lekker Rob! Alleen die vengeance drop fx kan echt niet zo, klinkt veel te goedkoop! :P

Fuzzylogic schreef:

Het zijn gewoon z'n eigen kicks hoor! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 07:17 

Hardtraxxer

@Fuzzylogic: Is inderdaad mijn eigen kick! Ook lang over gedaan om hem naar mijn zin te krijgen! maar tnx ;)
@RAW-Vizion: Wat bedoel je met de vengeance fx drop? Als je dat opkomend geluid bedoelt; dat is geen sample in ieder geval, haha. Nja het kan ook nog aangevuld worden, maar niet naar gekeken verders.. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 09:00 

Hardtraxx Newbie

Na een lange tijd op dit forum stilletjes te hebben rond gehangen heb ik besloten jullie mening maar eens te vragen.

Wat vinden jullie van de mid intro die ik heb gemaakt? En waar kan ik het één en ander nog verbeteren?

Ik krijg die godvergeten kick maar niet in orde in Ableton (icm met Kontakt5)... Nu is hij verschrikkelijk out of tune dus ik duik weer even de studie boeken in en ga een dag lekker aan mn kick werken :D

P.s. Is er ergens een plek waar je mede producers uit de omgeving waar je woont kunt vinden? In je eentje muziek maken is leuk, maar met meerdere is het vaker nog leuker. :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 09:47 

Hardtraxx Elite

collab topics eens vragen?

trouwens verwacht niet veel reacties op je track te vragen als je andere mensen geen tips geeft
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 09:58 

Hardtraxx Newbie

@DJ_Tim
Ik acht mezelf niet goed genoeg om tips te geven aangezien ik zelf ook nog maar net begonnen ben met produceren. Mijn tips zijn dus niks waard, het enige dat ik kan bieden is mijn mening (gebonden aan mijn muziek smaak dus technisch weining informatief). En ik was onder de indruk dat dit een thread was over de wat meer technische kant van het verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 11:30 

Hardtraxx Newbie

Goedemorgen-middag-avond-nacht allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum, heb gave dingen voorbij zien komen, waar ik hieronder mn feedback nog op zal geven. (en andere posts)
Ik ben zelf bezig met het produceren van Hardstyle. Ben er nu zo'n 3 jaar mee bezig (niet fulltime) en ik vind het nu wel tijd worden om eens wat te laten horen en kijken of er mensen tips voor me hebben.

Dit is een track waar ik aan bezig ben. Ik zou graag weten wat jullie ervan vinden.

@perceptor Ik vind je sounds dik, welke vsti gebruik je voor de sounddesign? Wil zelf namelijk me ook eens gaan focussen op de intro's. Wat ik wel merk, voor de climax klinken de sounds vetter dan erna (dus met kick). Ik denk dat je de kick er uit wilt laten komen, maar naar mijn mening mag die sound nog wat meer hoorbaar zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 12:56 

Hardtraxx Addict

JeMoeder schreef:
@DJ_Tim
Ik acht mezelf niet goed genoeg om tips te geven aangezien ik zelf ook nog maar net begonnen ben met produceren. Mijn tips zijn dus niks waard, het enige dat ik kan bieden is mijn mening (gebonden aan mijn muziek smaak dus technisch weining informatief). En ik was onder de indruk dat dit een thread was over de wat meer technische kant van het verhaal.

Ik vind dit een beetje een drogreden die blootlegt dat je geen zin hebt om andere tracks te luisteren en feedback te geven. Je hoeft geen headhunterz te zijn om te kunnen zeggen of je een kick mooi vindt, of niet mooi. Of om uit te leggen wat je mist in een track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 13:08 

Hardtraxx Newbie

W0uT3R schreef:
JeMoeder schreef:
@DJ_Tim

Ik vind dit een beetje een drogreden die blootlegt dat je geen zin hebt om andere tracks te luisteren en feedback te geven. Je hoeft geen headhunterz te zijn om te kunnen zeggen of je een kick mooi vindt, of niet mooi. Of om uit te leggen wat je mist in een track.

Dat was niet wat ik wilde zeggen maar ik kan begrijpen dat je dat er uit haalt.
Je punt is in ieder geval gemaakt en mijn kans is geschoten. Ik zal vanaf nu gewoon mijn mening geven op snippets die hier komen te staan van andere producers, en later als ik genoeg aan mijn nummer heb gewerkt het gewoon nog een keer proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:03 

Hardtraxxer

de screech (of zijn het cutted vocals?) in het begin vind ik persoonlijk niks, vind ook je track een beetje saai.
de kick mag ook wat minder distortion , maar toch goed geprobeerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 20:55 

Hardtraxx Veteran

Hard Society schreef:
Wat bedoel je met de vengeance fx drop? Als je dat opkomend geluid bedoelt; dat is geen sample in ieder geval, haha. Nja het kan ook nog aangevuld worden, maar niet naar gekeken verders.. :thumbsup:

dat geluid aan het begin, en op 9 sec! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 12:53 

Hardtraxx Newbie

Hier een test van mij, laat ff weten wat je er van vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 14:50 

Hardtraxx Addict

VALS
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 15:20 

Hardtraxx Addict

Grappig dat sommigen dit echt niet horen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 15:26 

Hardtraxx Addict

Kick is ook geript.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 17:52 

Hardtraxx Newbie

X-Move schreef:

Hier een test van mij, laat ff weten wat je er van vind.

De melodie is erg vals, de reverb/delay op je main synth zit er net naast waardoor hij zichzelf af en toe voorbij lijkt te rennen en de kick past niet bij het geheel.

Als ik jou was zou ik je even verdiepen in muziek harmonie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 18:25 

Hardtraxx Elite

melo is niet vals, alleen veel noten buiten de toonladder die het erg vreemd doen laten klinken. De noten zou je best kunnen gebruiken maar hoe het hier gebeurt klinkt het vreemd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 19:07 

Hardtraxx Beheerder

DJ_Tim schreef:
melo is niet vals, alleen veel noten buiten de toonladder die het erg vreemd doen laten klinken. De noten zou je best kunnen gebruiken maar hoe het hier gebeurt klinkt het vreemd

Het klinkt iig alsof een kat over de piano gelopen is en daarmee een track gemaakt is.. vals en kut. Mensen die nog niet zo lang bezig zijn horen dit niet echt, wat ik overigens niet begrijp.. maargoed oefening baart kunst zou ik zeggen.
Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner