Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2013 00:15 

Hardtraxxer

@sjuul
Beperk je layers van je synth. Zorg dat de basis goed is dan heb je niet veel layers nodig.

Laat de zomer maar komen! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2013 07:49 

Hardtraxx Elite

lekker!:D

(Hoe maakte je die slide naar beneden op 0.16?? :woot: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2013 13:50 

Hardtraxx Elite

Ik gebruik logic dus heb geen gros beat meer:( maar ik ga wel op zoek ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2013 23:52 

Hardtraxx Newbie

@Deniax Heerlijk zomers ! Die slide op 0:16 idd vet doe je dat met een midi-keyboard ?
Buiten dat, maak die track af en master 'm goed dan weet ik toch wel zeker dat veel mensen ervan houden.

Hieronder een previewtje van mij, normaal maak ik meer Euforische & Melodieuze tracks. de track is bij lange
na niet goed gemasterd en in elkaar gezet. Ook wilde ik mijn nieuwe kick testen of ie lekker klonk.

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 08:15 

Hardtraxxer

He iedereen!

Hier is een preview van de intro van onze nieuwe track, benieuwd wat jullie er van vinden ^^ Enjoy!

https://www.facebook.com/ZeroSanctuary
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 08:27 

Hardtraxx Elite

Raefix schreef:
He iedereen!

Hier is een preview van de intro van onze nieuwe track, benieuwd wat jullie er van vinden ^^ Enjoy!

Zeker lekker!! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 11:30 

Hardtraxx Veteran

DJ_Tim schreef:
Ik gebruik logic dus heb geen gros beat meer:( maar ik ga wel op zoek ^^

Dan kan je een soort gelijk effect krijgen als je op die noot een fade out zet en dan links i.p.v. 'fade out' 'slow down' selecteren. Aangezien ik het niet beter uit kan leggen hier een filmpje waar je het ziet gebeuren. Hopelijk kan je hier wat mee. :thumbup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 12:13 

Hardtraxx Elite

Heb ik al geprobeerd ja maar is niet helemaal het effect dat ik wel.. Ik ga nog wel ff proberen, miss lukt nu beter
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 12:53 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Raefix schreef:
He iedereen!

Zeker lekker!! :woot:

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2013 23:50 

Hardtraxx Elite

klinkt lekker hoor alleen vind ik em op de 1 of andere manier niet echt knallen.. Hij komt gewoon niet zo sterk over... kan aan de kick en het volume van de kick liggen maar weet niet precies

Ook zou ik je lead wat breder proberen te maken (wat meer delay, sampler delay, reverb etc.) van die klinkt ook nog een beetje droog. (Ik merk zelf vaak dat wanneer ik een lead maak en er effecten overheen gooi hij lekker breed klinkt maar in de hele track eigenlijk best droog door alle andere geluiden er omheen. Daarom doe ik altijd net wat meer reverb en delay dan ik eigenlijk wil als ik alleen naar de lead luister en in de complete track klinkt het dat vaak al veel beter)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2013 10:16 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:

Hier een preview van een track waar ik mee bezig ben, gisteren live gedraaid door de Basslinerz (FabienNieto)

HQ:

Over 't algemeen een vette track, vette sfeer, vette vocals, vette melodie etc. Mid-Intro mist net weer wat kracht, kick mag 'rauwer' en de screech is een beetje kaal. Leads in de climax zijn niks mis mee, kicks lijken in de climax ook beter uit te komen dan in de mid-intro. Als de kick nog net iets rauwer is en de screeches wat dikker dan heb je echt een supervette track! Keep it up!

Hier weer iets van mij, gister zo goed als afgemaakt.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2013 20:07 

Hardtraxxer

@Ricardo

Ik ben geen hc fan maar kvind het zeker niet slecht en zou er afentoe ook gwn naar willen luisteren :p Ga zo door!

kheb me intro wat verder gewerkt, kickje gemaakt, sounds verbetert etc. :) moet alleen nog wat in de breaks verzinnen :p

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 00:07 

Hardtraxx Addict

Tail van je dist kick is te lang. Korter maken en wat minder hoog in de tail. Reverse is super en de screech bevalt me ook wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 09:34 

Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Heb ik al geprobeerd ja maar is niet helemaal het effect dat ik wel.. Ik ga nog wel ff proberen, miss lukt nu beter

Je kunt toch ook gewoon notes sliden zoals ze dat ook wel noemen? Kan in de piano roll van FL studio, moet ook wel in Logic en Cubase kunnen ga ik vanuit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 09:47 

Hardtraxx Elite

AvixDJ schreef:

Screech is erg lekker! reversed bass ook wel maar kick moet idd beetje aan gewerkt worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 09:49 

Hardtraxx Elite

@ricardo
erg lekker alleen het eind vind ik een beetje rommelig, kwalitatief kan ik er weinig over zeggen, heb niet zoveel verstand van HC:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 10:31 

Hardtraxx Addict

Nieuwe alias :D

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Lord Of Sp33d was het er wel mee eens en heeft al wat lekkere tips gegeven.

Moet sowieso nog intro en outro, wat details enzo, en op sommige gedeeltes de kick duidelijker maken.

Oh, eh, het is Terror/Extratone :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 14:01 

Hardtraxxer

Citaat:
"Socializerz"]@Raefix, Je kick klinkt erg goed. Zit een goede variatie van sounds in, maar de main screech zou een tikje harder mogen denk ik. Kick mag iets in de hoge tonen geEQed worden vind ik.

Bedankt ! Ja de screech/sound valt nu soms een beetje samen met de kick eens kijken of we dat kunnen verbeteren.
En... in de hoge tonen EQ'en van de kick, en gwn de hoge tonen van de kick wat meer naar voren brengen of bedoel je t anders?

thanks voor de feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 14:31 

Hardtraxx Elite

ExoBassTix schreef:

Nieuwe alias :D

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Lord Of Sp33d was het er wel mee eens en heeft al wat lekkere tips gegeven.

Moet sowieso nog intro en outro, wat details enzo, en op sommige gedeeltes de kick duidelijker maken.

Oh, eh, het is Terror/Extratone :P

Herrie :P net iets te voor mij XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 22:14 

Hardtraxx Elite

Cruelty schreef:
ExoBassTix schreef:
Terror/Extratone :P

Ik wil niet lullig doen hoor, maar wie kan er eigenlijk geen Extratone maken?
Het is simpelweg een 909, simpel dist erop, achter elkaar plakken, BPM naar 300, paar afwisselingen maken en je bent klaar :P.

Maar waarom zou je? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 09:30 

Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Cruelty schreef:
ExoBassTix schreef:

Het is simpelweg een 909, simpel dist erop, achter elkaar plakken, BPM naar 300, paar afwisselingen maken en je bent klaar :P.

Maar waarom zou je? :P

Snel nummertjes uitkakken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 14:21 

Hardtraxx Elite

hey kan iemand me helpen? Ik heb altijd erg veel moeite met het afmaken van een track. Bijvoorbeeld ik heb nu deze melo maar nu loop ik vast.. Heeft iemand misschien tips??

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 15:15 

Hardtraxx Addict

@Tim, melodie klinkt opzich wel goed.
Lead klinkt veels te simpel en saai.

Probeer er een opbouw mee te maken dus eerst wat pads met bijv. een piano erbij dan een snare die steeds sneller gaat en vervolgens je melodie (met een dikkere lead :P ) erin knallen met een crash + "explosive" of hit (hoe het ook mag heten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 15:22 

Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
@Tim, melodie klinkt opzich wel goed.
Lead klinkt veels te simpel en saai.

Probeer er een opbouw mee te maken dus eerst wat pads met bijv. een piano erbij dan een snare die steeds sneller gaat en vervolgens je melodie (met een dikkere lead :P ) erin knallen met een crash + "explosive" of hit (hoe het ook mag heten)

oke bedank:) had al wat dingetjes geprobeerd maar is omdat het 2 akkoorden zijn kun je er niet zo veel leuks mee en het klinkt nooit bij de melo als ik wat doe..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 15:30 

Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
ExoBassTix schreef:

*ahem* dat is gewoon Speedcore :P Extratone is +1000BPM (kan je wel een lekker voorbeeldje geven van een 4000BPM nummer xd ).
Maarreh, er komt toch meer bij kijken dan alleen dat hoorrrr. Zorg er maar eens voor dat ie echt punch heeft, niet clipt, goed samengaat met andere geluiden zonder klerezooi, en een beetje goed klinkt. Dat kan niet iedereen ;)
Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner