Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2012 10:06 

Hardtraxxer

Yo boys,

Mijn grote excuses dat ik nooit op andere heb gereageerd. Daarom ga ik vanaf nu er verandering in brengen, ook ik heb een nieuwe restart gemaakt en heb ik vele dingen opzij gelegd om dit nog te kunnen doen. Ik hoop dat jullie me track willen luisteren en er een reactie op willen geven, ik geef feedback terug vanaf nu.

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2012 23:15 

Hardtraxx Addict

ReverioMusic schreef:
Yo boys,

Mijn grote excuses dat ik nooit op andere heb gereageerd. Daarom ga ik vanaf nu er verandering in brengen, ook ik heb een nieuwe restart gemaakt en heb ik vele dingen opzij gelegd om dit nog te kunnen doen. Ik hoop dat jullie me track willen luisteren en er een reactie op willen geven, ik geef feedback terug vanaf nu.

Hahahaha, dat posten, en dan alsnog geen feedback op anderen geven :lol:
Doei knuppel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2012 23:21 

Hardtraxx Addict

Thund3R schreef:
@ Fort Noxius. Leuke vocals. De hele build van dat intro is ook lekker, screeches zijn apart. Kick klinkt alleen veel te hol. Punch is niet eens zo slecht maar de tail is erg hol van klank. Net of zijn de mid tonen veel te veel geboost.

@ robdeV. Heb weinig nuttigs te zeggen hierover. Je moet nog erg veel leren en dat lukt je alleen door te blijven proberen en ik heb echt geen nuttige feedback voor je op dit punt.

@ ROD. Vocals zijn nog niet erg lekker EQ'ed. Screech klinkt lekker trouwens. Kick is goed te doen, al heb ik steeds het gevoel dat er een vreemde kraak in je punch zit.

@FuzzyLogic, kick klinkt als een standaard dirt kickje uit Hydra / Junglist met wat distortion. Probeer hem wat meer eigen te maken. Screech is wel erg fijn. Zo maak ik ze meestal ook maar dan met FM8. Vind een screech zo het lekkerst :P. In je tweede verbetering is de kick al meer eigenj, maar staat de screech veel te luid vergeleken met je kick.

@ Chronicle, Raw is totaal niet mijn stijl hardstyle maar dit klinkt wel erg fijn. Kick klapt er idd lekker op. Screech is erg eigen en superdik.

@ IlikeitRAW. Buildup klinkt wel uit de maat. Die melodieen kloppen totaal niet met elkaar. Vind je melodie verderop ook erg random klinken en te veel delay ofzo. Kick heeft te veel distortion op de tail / te veel hoog in de distortion. Meer EQen en misschien iets minder dist.

Tracklist:
8Ball - Klunker - Ongelovelijk gayass basshunter kloon maar het melodietje is catchy.
Grissom & Strokes - I Get A Rush - Erg lekkere half kruising tussen hard dance en hardstyle. Superfijne track ook.
Ka.Ida - Ticket 2 Heaven (Backslash & Mikkas Remix) - Een van de beste melodieen ooit in een hard dance track imo. Sowieso een geniale track.

In de tweede track zit een soort glitch in de bassline van m'n build sounds waardoor hij ''vals'' en uit de toon klinkt terwijl hij dit niet is... Snap er niks van. Heb het al 30x geprobeerd te fixen maar lukt niet :P

Builds, synths en sounds zijn voor alle 3 momenteel nog even hetzelfde. Simpele cutoff en volume automations..

Heb in de derde track even een lekkere dikke hoge pitch geflikkerd om m'n kick te testen en ik moet zeggen, bij mij klinkt het lekker maar je kan niet oordelen over je eigen sounds. Dat hoor je na een tijdje niet meer.

Vette tracks uitgekozen om te remixen, ken ze geen van allen, maar de melo's zijn dik in orde, vooral die laatste! :thumbsup:
Over je sounds, je clap zou ik nog wat meer EQ-en en ongeveer 50% stereo-en, mag ook nog wat zachter.
Je lead klinkt opzich best goed, maar klinkt voor mij een beetje als wat bij elkaar geraapte nexus leads, probeer er nog wat aan toe te voegen, misschien wat met massive ofzo, wat het een speciaal effect geeft, deze is nogal standaard ;)
De punch van je kick klinkt goed, klapt er lekker in! Tail vind ik wat minder, pitcht ook nog niet fijn, zou daar even wat extra werk in steken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2012 23:29 

Hardtraxx Addict

Hier een van de vele nieuwe projectjes waar we aan bezig zijn (voor degenen die het nog niet wisten trouwens, ik heette hier eerst CosmicDestination :D)
Zit pas 2 dagen werk in dus wordt allemaal nog veel beter uitgewerkt. Die effecten op de vocal in de midintro met rev bass zijn ook nog random, moet ik nog aanpassen, maar is even tijdelijk.
De 3e midintro is nu ook nog kaal, komen nog wat vette sounds in, maar die moet ik er nog voor gaan maken :P

[zippy]http://www6.zippyshare.com/v/17057671/file.html[/zippy]

Edit: Bij 100 likes op onze facebook pagina geven we de Re-Edit van Redemption gratis weg, zitten nu op 88 dus nog maar 12 te gaan! :D
www.facebook.com/Stereorockerz
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 00:11 

Hardtraxx Newbie

Hoi,ik ben net nieuw op het forum en heb vandaag mijn eerste kick afgemaakt. Ik zit al wat langer op Hardtraxx maar had nog geen tijd om een account aan te maken,maar bij deze :D

http://soundcloud.com/vistexhardstyle/kicktest
Dit is dus mijn eerste kick (: ben er zelf heel tevreden over.
Feedback is altijd welkom. Ik weet dat je normaal ook eerst feedback moet geven voor je feedback terug krijgt maar aangezien ik het forum nog niet helemaal doorheb/ken heb ik het nu maar gelaten. Ofc zal ik volgende keer feedback geven!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 18:14 

Hardtraxxer

Stereorockerz schreef:
Hier een van de vele nieuwe projectjes waar we aan bezig zijn (voor degenen die het nog niet wisten trouwens, ik heette hier eerst CosmicDestination :D)
Zit pas 2 dagen werk in dus wordt allemaal nog veel beter uitgewerkt. Die effecten op de vocal in de midintro met rev bass zijn ook nog random, moet ik nog aanpassen, maar is even tijdelijk.
De 3e midintro is nu ook nog kaal, komen nog wat vette sounds in, maar die moet ik er nog voor gaan maken :P

[zippy]http://www6.zippyshare.com/v/17057671/file.html[/zippy]

Edit: Bij 100 likes op onze facebook pagina geven we de Re-Edit van Redemption gratis weg, zitten nu op 88 dus nog maar 12 te gaan! :D
http://www.facebook.com/Stereorockerz

ik word een beetje gek van diezelfde lead door het hele nummer heen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 22:31 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
@Bas, ik heb je al verteld wat ik van je track vind
@Thund3R, vind de melodiën dik, vooral die 2e. Kan wat worden!

Ik ben zelf met een melodie begonnen, zit alleen te twijfelen tussen de hoogtes (dus ook het verschil in pitch met de kick)
[zippy]http://www9.zippyshare.com/v/17055899/file.html[/zippy]
deze
[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/46942723/file.html[/zippy]
of deze?

Je bovenste doet het niet bij mij, maar vind de onderste niks, kicks gaan veelste hoog.
Dus als dit bij de bovenste niet het geval is, gaat mijn voorkeur daarnaar uit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 22:47 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
bovenste gaat hoger :$ upload m morgen wel ff opnieuw, nu geen zin :P
Edit; je kan de bovenste wel ff downloaden toch? xd

Momenteel niet, ben een groot bestand aan het downloaden en mijn pc doet altijd maar 1 download tegelijk :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 15:12 

Hardtraxx Veteran

Vannacht begonnen aan een nieuwe track, voor iemand die nog geen week met producen bezig is ben ik hier zeer tevreden over :D
Heef iemand misschien tips hoe ik het alemaal wat voller kan laten klinken? Andere kritiek natuurlijk ook erg welkom ;)

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 15:42 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:

Ik ben zelf met een melodie begonnen, zit alleen te twijfelen tussen de hoogtes (dus ook het verschil in pitch met de kick)
deze
of deze?

In beide gevallen gaan de pitchkicks veel te hoog, haalt de drive weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 15:49 

Hardtraxx Veteran

Yo Fuss, een van de eerste dingen die mij opvalt is dat je synth de kick wegdrukt. Werk je in FL? Zo ja: haal in je master channel van je mixer de FL Limiter eraf, daar heb je echt HELEMAAL niets aan. Beter zou je er een FL Maximus voor in de plaats kunnen zetten, zorgt voor veel zuiverder geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 15:56 

Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:
Yo Fuss, een van de eerste dingen die mij opvalt is dat je synth de kick wegdrukt. Werk je in FL? Zo ja: haal in je master channel van je mixer de FL Limiter eraf, daar heb je echt HELEMAAL niets aan. Beter zou je er een FL Maximus voor in de plaats kunnen zetten, zorgt voor veel zuiverder geluid.

Om daar nog even op verder te gaan, laat je Master gewoon helemaal leeg. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 16:08 

Hardtraxx Veteran

Waarom zou je dat doen? Ik heb altijd 3 dingen in mijn master staan... als eerste een EQ (om bij een afmix nog heel grove veranderingen aan te brengen) een visualizer (kan je mooi zien of je geluiden mono-stereo zijn of dat ze naar één kant hangen of juist niet) en dan die maximus. Met die maximus klinkt het overall result echt VEEL helderder en beter, vind ik...

Ohja, dit zijn trouwens tips die ik van een professionele producer heb geleerd... eentje die zeer gerespecteerd wordt op dit forum :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 16:20 

Hardtraxx Veteran

Bedankt voor de tips, ik heb idd Fruity Limiter op de master staan, wist niet eens wat het was eigenlijk, maar ga het even veranderen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 16:21 

Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:
Waarom zou je dat doen? Ik heb altijd 3 dingen in mijn master staan... als eerste een EQ (om bij een afmix nog heel grove veranderingen aan te brengen) een visualizer (kan je mooi zien of je geluiden mono-stereo zijn of dat ze naar één kant hangen of juist niet) en dan die maximus. Met die maximus klinkt het overall result echt VEEL helderder en beter, vind ik...

Ohja, dit zijn trouwens tips die ik van een professionele producer heb geleerd... eentje die zeer gerespecteerd wordt op dit forum :thumbup:

Thera dus :P
Maar goed een visualizer heeft geen effect op je geluid, die heb ik er zelf ook altijd op staan.
Verder zou ik er gewoon voor zorgen dat je die grove aanpassing niet hoeft me maken op je master maar gewoon op je andere channels al gebeurd.
Maximus vervormt je geluid ook weer imo, maar dat is maar net wat je zelf het lekkerste vind werken en/of geleerd hebt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 16:43 

Hardtraxx Veteran

Nou inderdaad, die maximus hoeft er niet per se op, geef ik zelf wel de voorkeur aan, maar ik kan me voorstellen dat je dat zelf misschien niet doet. Wel sowieso de Limiter eraf!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 17:13 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
@Thund3R, vind de melodiën dik, vooral die 2e. Kan wat worden!

deze
of deze?

Pitch je je kick vanuit een vst?
Zo ja, dan zou je je kick kunnen gaan samplen, en dan in Kontakt 4 pitchen.
Ik denk dat er dan een beter resultaat uit komt.

Ik ben zelf nog met een melodie bezig geweest.

Ik werk nog aan de kick en de melodie, maar dit is even een klein voorbeeld :)
Feedback is welkom :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 17:50 

Hardtraxx Veteran

Melodie klinkt netjes alleen een klein beetje eentonig Sicknez, misschien wat variatie in proberen te brengen? Synth is niet helemaal mijn ding.

Heb zelf een nieuwe versie gemaakt van mijn intro, heb o.a. ook nog mijn kick aangepast. Bij deze:

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 19:57 

Hardtraxxer

Sicknez schreef:
Socializerz schreef:
Ik ben zelf nog met een melodie bezig geweest.

Ik werk nog aan de kick en de melodie, maar dit is even een klein voorbeeld :)
Feedback is welkom :)

Klinkt goed! Alleen mogen de sounds wel wat voller, dus werk aan je afmix en laat hem masteren misschien komt er nog wat moois uit! Ben niet thuis van het hardstyle maar probeer mijn mening te geven!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 19:59 

Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
Vannacht begonnen aan een nieuwe track, voor iemand die nog geen week met producen bezig is ben ik hier zeer tevreden over :D
Heef iemand misschien tips hoe ik het alemaal wat voller kan laten klinken? Andere kritiek natuurlijk ook erg welkom ;)

Sounds voller maken moet je goed EQén en veel layeren, niet teveel gaan layeren en als je gaat layeren probeer de juiste range te zoeken. Bijv hoog, mid en laag. Als je dat in de perfectie afmixt dan kom je een heel eind!

Ben net gevraagd voor een remix te doen op een bekende artiest, die ga ik aanpakken natuurlijk!

Ook mijn nieuwe track moktar komt binnenkort uit, iemand reacties? Ik probeer ook reacties terug te doen! Met opbouwende kritiek.

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 21:56 

Hardtraxxer

Een producer-gierige probeert happy hardcore te maken. Dat kan toch ook gewoon hier? ^^

Onderbouwende kritiek graag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 22:25 

Hardtraxxer

Thew schreef:

Een producer-gierige probeert happy hardcore te maken. Dat kan toch ook gewoon hier? ^^

Om te beginnen, die reversed bass klinkt niet echt lekker, piano gedeelte daarna zit teveel reverb op en die synth mag ook nog wel wat werk hebben, klinkt allemaal heel cheap, kick mag hoger gepitcht worden als je happy hc maakt en vocals mogen echt niet ontbreken.

Hier weer iets van mijn kant

Screeches moeten nog iets 'rauwer' dubstep gedeelte wordt nog iets gevarieerder en de overloop van intro-break moet nog strakker maar wil even weten wat jullie er tot nu toe van vinden :)

Ciao!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 23:50 

Hardtraxxer

ricardo-paz schreef:
Thew schreef:

Om te beginnen, die reversed bass klinkt niet echt lekker, piano gedeelte daarna zit teveel reverb op en die synth mag ook nog wel wat werk hebben, klinkt allemaal heel cheap, kick mag hoger gepitcht worden als je happy hc maakt en vocals mogen echt niet ontbreken.

Screeches moeten nog iets 'rauwer' dubstep gedeelte wordt nog iets gevarieerder en de overloop van intro-break moet nog strakker maar wil even weten wat jullie er tot nu toe van vinden :)

Ciao!

Klinkt zeker niet verkeerd. Alleen in de climax word je kick wegedrukt door je synth, misschien volumeniveau's aanpassen oid.

Hier een House stukje van mijn kant, enoy

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2012 00:31 

Hardtraxxer

Supernatural schreef:
ricardo-paz schreef:
Thew schreef:

Ciao!

Klinkt zeker niet verkeerd. Alleen in de climax word je kick wegedrukt door je synth, misschien volumeniveau's aanpassen oid.

Hier een House stukje van mijn kant, enoy

Kijk eens goed naar jou afmix, ik vind dat jou waveform echt heel opgezwollen erop zit.. heb je er een soundgoodsizer erop zitten? Anyway.. je vocal licht niet in key. Sparks is een G Minor dus probeer je akkoorden daarop te basseren. Ook word je kick compleet weg gedrukt door je synths dus probeer goed te sidechainen dat kan met verschillende dingen zoals, Grossbeat, limiter of ghostkick. Als je dat onder de knie hebt shapoo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2012 00:40 

Hardtraxx Veteran

Intro/break van Doom Has Come, ook veel gehad aan Socializerz, thanks :thumbsup:

Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner