Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 19:31 

Hardtraxx Addict

Vandaag even begonnen aan een nieuw mainstream plaatje.
Is nog maar een ruwe schets.
Zit overigens ook een nieuwe kick in, ben er zelf best tevreden over, vond hem wel een beetje als een Adrenalize kick klinken :D

[zippy]http://www41.zippyshare.com/v/29161050/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 19:51 

Hardtraxxer

Axora schreef:
ROD schreef:
@WCombinationz Toen ik je waveform zag dacht ik echt van: "You gotta be kidding me". Maar het klinkt vrij goed. Je synth en kick hebben nog een beetje werk nodig om helemaal zuiver te klinken. Je melodie staat mij wel aan.

@Frazyr, Ik vind je kick veeeeeeeel te kort. Dat is een beetje zonde, want de rest klinkt wel aardig, vooral de screech. De melodie ben ik echter niet zo te spreken over.

Ik heb zojuist een nieuwe synth gemaakt (kick past er helaas niet super bij :P):

[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/45625655/file.html[/zippy]

je synth is een een pluck synth, geen lead synth, zou deze dus ook nooit alleen en solo gebruiken voor je leadsound. veelste dun. gebruik die voor rustige breaks enzo ;)

hier mijn nieuwe nummer, even mee bezig geweest, druk aan het bedenken hoe en wat ik ermee ga doen.

bumpp
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 20:31 

Hardtraxxer

Werk aan de synth en kick kan ook wel wat beter, de melody vind ik persoonlijk niks. als je de melody omhoog laat gaan klinkt het erg vals imo

weer een previewtje van mij :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 20:36 

Hardtraxx Veteran

@Venice13: Klinkt wel leuk, doet me ergens denken aan Africa van Tatanka :D Kick mag van mij nog wel iets verder doordreunen.

Net m'n allereerste screech gemaakt met Sylenth1, tutorial gevolgd en die uiteindelijk nog heel veel aangepast op gevoel :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 23:23 

Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
@Venice13: Klinkt wel leuk, doet me ergens denken aan Africa van Tatanka :D Kick mag van mij nog wel iets verder doordreunen.

Net m'n allereerste screech gemaakt met Sylenth1, tutorial gevolgd en die uiteindelijk nog heel veel aangepast op gevoel :D

klinkt wel goed vind ik alleen zou ik het nog graag met een kick horen :), ik heb mn remix ondertussen al eens gepost maar ik doe telkens wat wijzigingen en zou graag weten wat jullie er nu van vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 23:34 

Hardtraxx Veteran

Heb geen Drumazon, dat wordt nog even hard sparen, of zijn er ook gratis dingen waarmee ik een kick kan maken?

Je synth mag wat voller trouwens, klinkt beter denk ik, en je kick is teveel gepitcht en stuitert nog teveel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2012 00:50 

Hardtraxxer

GlobalSoundsmedia schreef:

lol, beginneling ofzo? sinds wanneer kan je al weten of iets goed klinkt door naar de waveform te kijken ?

Juist...butthurt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2012 15:44 

Hardtraxxer

@gondrez.. waar is die vocal van?:) die is wel nice, verder moet je lead wat dikker en de melo mag iets meer power krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2012 17:53 

Hardtraxx Veteran

Melodietje gemaakt, alleen nog een synth nodig :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2012 18:45 

Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
Melodietje gemaakt, alleen nog een synth nodig :D

de lead maakt in mijn opzicht de melodie, probeer een passend iets te maken. kunnen dan denk ik beter oordelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2012 19:55 

Hardtraxxer

Ik heb wel een ideetje, zou ik je midi ff mogen lenen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2012 20:03 

Hardtraxx Veteran

Is dat op mij gereageerd ROD?
Heb er nu een synth bij gemaakt!

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2012 21:11 

Hardtraxxer

Luxion schreef:
@gondrez.. waar is die vocal van?:) die is wel nice, verder moet je lead wat dikker en de melo mag iets meer power krijgen

Die vocal komt van de remix contest van dj Renegade :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 09:57 

Hardtraxx Newbie

@Fuzzylogic
Op zich niks mis met de screech, maar hij mag wat mij betreft wel wat agressiever klinken. Probeer eens met sugarbytes effectrix VST wat variatie aan te brengen ;)
@Gondrez
Ik vind die synth die als een klinker (vocalwobble) klinkt wel vet! Verder vind ik de overgangen wat abrubt. Vocal en melodie passen wel goed bij elkaar! Helaas vind ik je kick niet goed... De hoofmelodie klinkt ook wat dunnetjes.
@Fuzzylogic
Melodie op zich prima, synth klinkt vlak en een beetje saai...

Ik heb deze snippet al een keer gepost maar heb aan de kick gewerkt. Krijgdaar ook graag feedback op

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 10:16 

Hardtraxxer

@fortNoxious

Klinkt wel leuk, goed gedaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 13:24 

Hardtraxx Newbie

@Socializerz + Iedereen

Ben nu met een andere track bezig

http://soundcloud.com/robbie89-1/echoes-9/s-S1jzo

Voordat ik weer word afgebrand, vergeet aub niet dat ik nog newbie ben =) elk advies is welkom!
Let aub niet op het afmixen, nog niks aan gedaan.Kan iemand mij trouwens vertellen welke
vst ze gebruiken voor melodies? heb nu alleen nexus en sylenth.

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 14:47 

Hardtraxxer

robdeV schreef:
@Socializerz + Iedereen

Ben nu met een andere track bezig

http://soundcloud.com/robbie89-1/echoes-9/s-S1jzo

Voordat ik weer word afgebrand, vergeet aub niet dat ik nog newbie ben =) elk advies is welkom!
Let aub niet op het afmixen, nog niks aan gedaan.Kan iemand mij trouwens vertellen welke
vst ze gebruiken voor melodies? heb nu alleen nexus en sylenth.

Alvast bedankt!

Opzich helemaal niet slecht voor een beginner maar het is zo eentonig, je herhaalt zeg maar steeds een pattern in fl studio denk ik dus probeer wat meer variatie in je nummer te brengen ;)

En ik denk dat Nexus en Sylenth 1 goeie vst's zijn voor lead melodie. Wat je eventueel nog kan proberen is Massive. Massive heeft een hele uitgebreide preset bank dus heel veel keus. Ik gebruik het zelf bijna in elk nummer/remix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 15:37 

Hardtraxxer

Probeer aub eerst een goede synth te maken, die zijn het makkelijkst. Gebruik gewoon een midi van een nummer dat je mooi vindt en ga aan de slag. Deze valse melodieën daar heb jij niets aan en het is irritant voor ons om naar te luisteren.

Wat ik als eerste zou doen:

Midi-packs downloaden met hardstyle nummers. 1 uitkiezen. Synth maken (via tutorial oid.)...Goed luisteren naar de verschillen qua geluid met elke aanpassing. En dan pas weer bij ons komen voor evt commentaar :D. Zo leer je denk ik veel sneller hoe en wat je moet doen.

Ik ben weer aan de slag gegaan met mijn projectje. Dit is het resultaat. Opbouwende kritiek is welkom :P.

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 16:41 

Hardtraxx Newbie

Bedankt voor de reactie, ja ik weet zelf dondersgoed dat de melody eentonig is en niet geheel klopt,
vandaar dat ik ook vroeg om andere plugins, heb er niet zoveel verstand van nog. ^^

@ROD

sorry dat het zo'n straf is goos en dat ik je tijd verspeel... :/ zoals ik al zei ik ben een newbie op dit gebied en in
mijn oren klinkt het misschien beter dan in de jouwe ;)

Ik zal eens kijken naar melody tutorial, is ook de enige ongeveer die ik nog niet heb bekeken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 17:56 

Hardtraxxer

Fort Noxious schreef:
@Fuzzylogic
Op zich niks mis met de screech, maar hij mag wat mij betreft wel wat agressiever klinken. Probeer eens met sugarbytes effectrix VST wat variatie aan te brengen ;)
@Gondrez
Ik vind die synth die als een klinker (vocalwobble) klinkt wel vet! Verder vind ik de overgangen wat abrubt. Vocal en melodie passen wel goed bij elkaar! Helaas vind ik je kick niet goed... De hoofmelodie klinkt ook wat dunnetjes.
@Fuzzylogic
Melodie op zich prima, synth klinkt vlak en een beetje saai...

Ik heb deze snippet al een keer gepost maar heb aan de kick gewerkt. Krijgdaar ook graag feedback op

kzal eraan werken, bedankt voor je advies :D, je track klinkt leuk, maar je moet hem nog zeker nog wat masteren, doe zo voort :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 18:55 

Hardtraxx Veteran

Bedankt voor je feedback Fort Noxious, ga het verwerken!
Je track klinkt echt heerlijk trouwens, lekkere kick, vocal past er perfect bij en alles klinkt mooi vol!

Heb zojuist een intro gemaakt, m'n allereerste, voor een rauwe track! Helaas is de kwaliteit behoorlijk vercrackt door Soundcloud...

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 23:00 

Hardtraxxer

Na thrillogy genoodzaakt een rauw projectje te beginnen..

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2012 00:06 

Hardtraxx Veteran

Klinkt al lekker Chronicle, je kickt klapt er ook heerlijk op! Ben benieuwd naar de rest!

Fuzzylogic schreef:
Bedankt voor je feedback Fort Noxious, ga het verwerken!
Je track klinkt echt heerlijk trouwens, lekkere kick, vocal past er perfect bij en alles klinkt mooi vol!

Heb zojuist een intro gemaakt, m'n allereerste, voor een rauwe track! Helaas is de kwaliteit behoorlijk vercrackt door Soundcloud...

Heb hiervan dus even een nieuwe versie gemaakt, dit keer zonder hardcore kicks maar met hardstyle kicks xd

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2012 01:42 

Hardtraxx Newbie

Alweer geprobeerd iets te maken, hij zit niet goed in elkaar denk ik. Hij is ook niet goed gemasterd denk ik.. maar help wat ik eraan kan veranderen.

[zippy]http://www28.zippyshare.com/v/46112402/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2012 04:24 

Hardtraxx Addict

@ Fort Noxius. Leuke vocals. De hele build van dat intro is ook lekker, screeches zijn apart. Kick klinkt alleen veel te hol. Punch is niet eens zo slecht maar de tail is erg hol van klank. Net of zijn de mid tonen veel te veel geboost.

@ robdeV. Heb weinig nuttigs te zeggen hierover. Je moet nog erg veel leren en dat lukt je alleen door te blijven proberen en ik heb echt geen nuttige feedback voor je op dit punt.

@ ROD. Vocals zijn nog niet erg lekker EQ'ed. Screech klinkt lekker trouwens. Kick is goed te doen, al heb ik steeds het gevoel dat er een vreemde kraak in je punch zit.

@FuzzyLogic, kick klinkt als een standaard dirt kickje uit Hydra / Junglist met wat distortion. Probeer hem wat meer eigen te maken. Screech is wel erg fijn. Zo maak ik ze meestal ook maar dan met FM8. Vind een screech zo het lekkerst :P. In je tweede verbetering is de kick al meer eigenj, maar staat de screech veel te luid vergeleken met je kick.

@ Chronicle, Raw is totaal niet mijn stijl hardstyle maar dit klinkt wel erg fijn. Kick klapt er idd lekker op. Screech is erg eigen en superdik.

@ IlikeitRAW. Buildup klinkt wel uit de maat. Die melodieen kloppen totaal niet met elkaar. Vind je melodie verderop ook erg random klinken en te veel delay ofzo. Kick heeft te veel distortion op de tail / te veel hoog in de distortion. Meer EQen en misschien iets minder dist.

Tracklist:
8Ball - Klunker - Ongelovelijk gayass basshunter kloon maar het melodietje is catchy.
Grissom & Strokes - I Get A Rush - Erg lekkere half kruising tussen hard dance en hardstyle. Superfijne track ook.
Ka.Ida - Ticket 2 Heaven (Backslash & Mikkas Remix) - Een van de beste melodieen ooit in een hard dance track imo. Sowieso een geniale track.

In de tweede track zit een soort glitch in de bassline van m'n build sounds waardoor hij ''vals'' en uit de toon klinkt terwijl hij dit niet is... Snap er niks van. Heb het al 30x geprobeerd te fixen maar lukt niet :P

Builds, synths en sounds zijn voor alle 3 momenteel nog even hetzelfde. Simpele cutoff en volume automations..

Heb in de derde track even een lekkere dikke hoge pitch geflikkerd om m'n kick te testen en ik moet zeggen, bij mij klinkt het lekker maar je kan niet oordelen over je eigen sounds. Dat hoor je na een tijdje niet meer.
Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner