Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 278  Volgende
Bericht Geplaatst op 15 sep 2012 19:42 

Hardtraxx Beheerder

Sicknez schreef:
The_Trial schreef:

@Sicknez
klinkt opzich wel ok maar je kick is veels te kort.

Te kort? Hoe bedoel je?

de tail had iets langer gemogen, maar het is niet overdreven kort hoor. kan ermee door.
Bericht Geplaatst op 15 sep 2012 19:58 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Sicknez schreef:
The_Trial schreef:

@Sicknez
klinkt opzich wel ok maar je kick is veels te kort.

Te kort? Hoe bedoel je?

de tail had iets langer gemogen, maar het is niet overdreven kort hoor. kan ermee door.

Ok, dan maak ik hem ietsjes langer. :)
Bericht Geplaatst op 15 sep 2012 21:12 

Hardtraxx Newbie

Sicknez schreef:
fen0m schreef:
@Sicknez: Sounds klinken goed. Melodietje is wel erg 'springerig'. Ga zo door zou ik zeggen.

@Artic Raw: Lekkere kick. Idd zoals Sicknez zegt je sounds beter verwerken. Meer 1 geheel maken.
- Bedankt voor je feedback! ben er nu mee bezig!

Hieronder een projectje waar ik mee bezig ben. Melodie uit midi pack van iemand van hardtraxx btw.

Lekker nummertje, waar heb je die synth mee gemaakt?
Ik zou in je qlimax de TIME wat hoger zetten of iets meer Reverb! dat geeft wat meer power!
Bericht Geplaatst op 15 sep 2012 22:07 

Hardtraxx Elite

The_Trial schreef:
hier een nieuw project van mij
ik heb het meest aan de melodie besteed.
ik heb de 1e en de 2e qlimax even achter elkaar gezet
opbouw,kick is nog weinig van terecht gekomen

Klinkt goed man, alleen de melodie vindt ik soms wat lastig te volgen. Kick klinkt ook erg goed, de punch mag iets beter. :)
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 00:40 

Hardtraxx Elite

[zippy]http://www23.zippyshare.com/v/80323357/file.html[/zippy]

Wil deze erg goed afwerken etc, dus tips/comments zijn zeeeeeer welkom! :)
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 12:19 

Hardtraxxer

CyrilHS schreef:
[zippy]http://www23.zippyshare.com/v/80323357/file.html[/zippy]

Wil deze erg goed afwerken etc, dus tips/comments zijn zeeeeeer welkom! :)

Dan zal ik maar eens een poging wagen hea ;)

ik zal eens heel opbouwend het nummer langsgaan (gebeurt ook vaak in de dj's corner en daar heb ik ook altijd profijt van) dus zal per stuk van het nummer comment geven :)

Intro: +
eerste geluidje vond ik vet, 2e geluidje mocht wel wat minder pluck in ;) leuke opbouw wel naar die screech toe!! fijne screech ook zeg, maar die kick mag van mij wel wat harder/wat meer distorted (dat is kwestie van smaak hoor)
Opbouw naar breakdownmelo: ++
leuk gedaan dat die piano er al vrij vroeg doorheenzit, krijgt het een wat natuurlijker gevoel van. de breakdownmelo vind ik leuk, geeft me een lekker gevoel, hoewel het wel een standaard HSmelo is, maar dat geeft helemaal niks ik vind hem lekker :D

climax met melo: +
jammer dat alles er in 1x in klapt, misschien nog een kick -hit om te laten merken dat kicks erinkomen (heb je de 2e keer dat de kick erinklapt wel ;) ) Of een vette vocal. Ik vind je pitchkicks goed gelukt man! maar ik hoor nog wel veel ruis op de achtergrond (zit denk ik in de melodie als ik het zo hoor)

2e climax melodie:+
leuke variatie op je eerste melodielijn, niks op aan te merken
Outtro: ++
supervet gedaan! kan niet anders zeggen, lekkere natuurlijke overgang van de melodie terug naar de intro-screech :D (persoonlijk vind ik vaak de intro/outtro van "nieuwe" hardstyle tracks vaak het vetst :P )

VERDICT: lekkere track, het enige wat ik nog mis: Vocals in de breakdownmelo/mid-intro om nog meer sfeer te geven, er zit nog ietst teveel ruis in het "climax" gedeelte en misschien nog wat hit-spelinkjes extra om het geheel nog wat spannender te maken..
maar kan niet anders zeggen dan dat ik het wel een leuk nummer vind :thumbup: nog een beetje afwerken en je hebt er een hele vette bij :D laat ff weten wanneer die af is EN beschikbaar om te downloaden, kheb nog wel een setje waar deze zeker wel tussenpast

ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 12:24 

Hardtraxx Elite

Thanks voor je tips man! Dat van die ruis in de climax klopt wel, moet nog anders ge-eq't worden. Vocals zijn we nog hard op zoek naar. In ieder geval erg bedankt voor je tips en pluspunten, hier ga ik zeker iets mee doen! :)
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 12:29 

Hardtraxxer

CyrilHS schreef:
Thanks voor je tips man! Dat van die ruis in de climax klopt wel, moet nog anders ge-eq't worden. Vocals zijn we nog hard op zoek naar. In ieder geval erg bedankt voor je tips en pluspunten, hier ga ik zeker iets mee doen! :)

No problem daar is dit forum voor toch, ik dacht laat ik eens wat opbouwende kritiek gaan geven, vond zelf dat het forum iets teveel was afgezakt naar het niveau van "klinkt leuk, luister mij nu eens" en dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, onderbouwde kritiek is veel bruikbaarder toch :P

als je vocals wilt hebben kan ik ze wel voor je opnemen, zolang jij weet wat de tekst is en waar in de track het moet komen kan ik het wel voor je opnemen hoor ;) maar dan moet je maar ff een PM sturen

Voor de rest ben ik zelf ook nog eventjes bezig geweest met die track die ik hier gisteren liet horen :D
ik heb het climaxgedeelte (met pitchkick) laten zitten omdat ik zelf een gruwelijke hekel heb aan pitchkicks en de melodie het helemaal niet nodig had om een "kick-gedeelte" te hebben :P
Aarzel ook vooral niet om na 2.44 te blijven luisteren, ik heb daar wat meer met kick-hits/breaks zitten kutten waar ik best wel onzeker over ben nog, dus al het commentaar (zoals ik hierboven deed bijv. :P ) is van harte welkom want Ik wil van deze track ook een dikke reversebass beukplaat maken :lol:

Ik hoor graag van U xd
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 12:36 

Hardtraxx Elite

Boelie-beatz schreef:
CyrilHS schreef:
Voor de rest ben ik zelf ook nog eventjes bezig geweest met die track die ik hier gisteren liet horen :D
ik heb het climaxgedeelte (met pitchkick) laten zitten omdat ik zelf een gruwelijke hekel heb aan pitchkicks en de melodie het helemaal niet nodig had om een "kick-gedeelte" te hebben :P
Aarzel ook vooral niet om na 2.44 te blijven luisteren, ik heb daar wat meer met kick-hits/breaks zitten kutten waar ik best wel onzeker over ben nog, dus al het commentaar (zoals ik hierboven deed bijv. :P ) is van harte welkom want Ik wil van deze track ook een dikke reversebass beukplaat maken :lol:

Ik hoor graag van U xd

Ideeën klinken goed, kick mag iets beter maar is niet slecht. Screech lijkt beetje oldskool en dat is vet, mag wel wat meer ge-eq't worden en meer reverb en delay op. :) Ook staat de screech te hard tegenover de kick.
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 12:41 

Hardtraxxer

CyrilHS schreef:
Boelie-beatz schreef:
CyrilHS schreef:

Ik hoor graag van U xd

Ideeën klinken goed, kick mag iets beter maar is niet slecht. Screech lijkt beetje oldskool en dat is vet, mag wel wat meer ge-eq't worden en meer reverb en delay op. :) Ook staat de screech te hard tegenover de kick.

Mijn dank is groot :D thnx voor de tips, wat aan de kick mag beter als ik vragen mag? (dan weet ik hoe het op andere sets naar voren komt ;) ) het is ook wel de bedoeling geweest om (iig de intro) een beetje early tintje te geven zonder in te leveren op het tempo (ligt hoger dan normaal: 154 BPM) maar ik heb vandaag lekker de tijd om verder te gaan hieraan (heerlijk de hele dag gaan masteren/eq-en enzo >.< )
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 13:02 

Hardtraxx Elite

Boelie-beatz schreef:
Mijn dank is groot :D thnx voor de tips, wat aan de kick mag beter als ik vragen mag? (dan weet ik hoe het op andere sets naar voren komt ;) ) het is ook wel de bedoeling geweest om (iig de intro) een beetje early tintje te geven zonder in te leveren op het tempo (ligt hoger dan normaal: 154 BPM) maar ik heb vandaag lekker de tijd om verder te gaan hieraan (heerlijk de hele dag gaan masteren/eq-en enzo >.< )

Sorry man, qua kicks heb ik vrij weinig verstand van. Moet je anders eens je kick in het kick topic posten.
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 13:08 

Hardtraxxer

@CyrilHS: eigenlijk kan ik me helemaal vinden in het commentaar van Boelie. Klinkt echt vergevorderd. Screech is ook echt lekker!

@Boelie: je reversebass idee is goed. Alleen je kick mist m.i. kracht. Hij klinkt te soft nu en dat zou je misschien wat kunnen veranderen. Meer het idee dat ie er in gaat knallen dan!

@artic raw: ik heb gewoon een synth uit nexus gepakt en daar wat mee zitten klooien. Effectjes overheen etc...
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 13:19 

Hardtraxxer

@CyrilHS: zou idd zoals Boelie al zei wat claps der in gooien voordat ie los gaat. Bouwt het ook goed op.

@Boelie: Idee is goed, mist alleen een heel hoop kracht. Klinkt alsof er haast geen decay op zit. Dat maakt de kick wat langer, deze klinken best wel (te) kort.

Ik was van de week met een klein stukje bezig, kicks wil ik nog beter maken.
Maar misschien kan ik nog meer feedback krijgen!

Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 13:44 

Hardtraxxer

@Imation: ben ook niet zo weg van je kicks. Kan verbetering gebruiken!
Je melodie is leuk. Soms iets te springerig en verder kan je werken aan een opbouw: claps, snares en fade in sounds... Suc6

Hieronder iets nieuws weer. Any comments?

Vooral moeite met afstellen Synth/Kick verhouding. Iemand tips?

Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 18:45 

Hardtraxxer

fen0m schreef:
@Imation: ben ook niet zo weg van je kicks. Kan verbetering gebruiken!
Je melodie is leuk. Soms iets te springerig en verder kan je werken aan een opbouw: claps, snares en fade in sounds... Suc6

Hieronder iets nieuws weer. Any comments?

Vooral moeite met afstellen Synth/Kick verhouding. Iemand tips?

die intro heeft een gaaf melodietje zeg, heerlijk opbouwend! maar ik vind de verhouding qua hardheid eigenlijk wel goed joh ;) kzou er nog wel een tail aan vastplakken maar dat spreekt natuurlijk voor zich hea xd
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 19:51 

Hardtraxxer

@Fen0m heerlijk opbouwend :) alleen aan je kick moet nog gewerkt worden ;)
Hoe heb jij die achtergrond synth/choir gemaakt? :p klinkt echt netjes!
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 23:31 

Hardtraxx Newbie

Hey Hardtraxx members ,

Ik heb de melody gebruikt van Gunz For Hire - Bolivia.
Bericht Geplaatst op 16 sep 2012 23:50 

Hardtraxx Elite

TheChaosRulerz schreef:
Hey Hardtraxx members ,

Ik heb de melody gebruikt van Gunz For Hire - Bolivia.

Geef eerst eens feedback op andere!
Bericht Geplaatst op 17 sep 2012 17:00 

Hardtraxxer

DForcer schreef:
@Fen0m heerlijk opbouwend :) alleen aan je kick moet nog gewerkt worden ;)
Hoe heb jij die achtergrond synth/choir gemaakt? :p klinkt echt netjes!

Thx! Gewoon zitten klooien met nexus. Presetje pakken en daar wat effectjes overheen gooien. Dus niet zo moeilijk eerlijk gezegd.
Bericht Geplaatst op 17 sep 2012 17:35 

Hardtraxx Newbie

@ CyrilHS
Slimme overgangen! Screech is goed lomp (dat vind ik een positief iets). Kick en lead zijn ook prima. M.a.w. prima stukje muziek :)
@ Boelie beatz
Je hebt het over een vette reversed bass plaat, dan moet je rev bass ook wel echt dik zijn. Dat vind ik nu eerlijk gezegd niet. Track zit verder wel prima in elkaar. Het is alleen niet echt mijn smaak eerlijk gezegd.
@Fenom
Wel een gezellig melodietje :) Heb je al geprobeerd met Izotope4 het volume aan te passen? Je kick is net te kort en dat vind ik niet echt lekker klinken.

Twijfel nog over de melodie dat ie te simpel/saai is.. Ik probeerde voor een gunz4hire sfeer te gaan.
Bericht Geplaatst op 17 sep 2012 18:00 

Hardtraxxer

@Fort Noxious: thx voor je comments. Zal er eens naar kijken.
Jouw track klinkt lekker. Goeie vocal, kick en screech. 1 opmerking eigenlijk: vanaf 28 seconden (1e intro). hoor je de screeches en de vocal. Dit klinkt mijn inziens iets te chaotisch door elkaar. Mis kun je daar wat mee. 2e intro klinkt daarentegen stukken beter.
Bericht Geplaatst op 17 sep 2012 18:35 

Hardtraxxer

Fort Noxious schreef:
@ CyrilHS
@ Boelie beatz
Je hebt het over een vette reversed bass plaat, dan moet je rev bass ook wel echt dik zijn. Dat vind ik nu eerlijk gezegd niet. Track zit verder wel prima in elkaar. Het is alleen niet echt mijn smaak eerlijk gezegd.
@

Twijfel nog over de melodie dat ie te simpel/saai is.. Ik probeerde voor een gunz4hire sfeer te gaan.

Thanks iig voor het luisteren ;) ik ben m nog aan het "volumizen" met andere woorden ben alles nog ff op het goeie volume/afstellingen aan het zetten en ga er voor de rest ook niet teveel meer aan doen (ben ook alweer bezig met iets nieuws, you know how it goes xd)

maar nu ff over jouw track:

Ik ben het niet met fenom eens over dat stukje op 28 sec. ik heb er een paar keer naar geluisterd en ik vind het niet te chaotisch, misschien dat die screech nog iets van een klein beetje bitcrush ofzo kan gebruiken, maar je zet idd wel een beetje hetzelfde sfeertje neer als G4H neer, lekker gedaan hoor, dat melodietje in het midden vind ik echt wel lekker, lekker detuned met een goeie rauwe bas, enige minpuntje vond ik die pitchkick op het laatst die vond ik niet super, maar jah als dat het enige is hea :P
Bericht Geplaatst op 17 sep 2012 23:04 

Hardtraxxer

@Fort Noxious
Vind het wel al lekker klinken, alleen had je kick wat meer kracht mogen hebben :p
En over dat gedeelte vanaf 28 sec. ik vind het wel goed passen, alleen had de vocal/screech wat harder gemogen, alleen de vocal dan wel net ff stukie harder nog dan de screech :)

Projectje waar ik mee bezig ben :)
Bericht Geplaatst op 18 sep 2012 17:11 

Hardtraxx Elite

fen0m schreef:
@CyrilHS: eigenlijk kan ik me helemaal vinden in het commentaar van Boelie. Klinkt echt vergevorderd. Screech is ook echt lekker!

Imation schreef:
@CyrilHS: zou idd zoals Boelie al zei wat claps der in gooien voordat ie los gaat. Bouwt het ook goed op.

Fort Noxious schreef:
@ CyrilHS
Slimme overgangen! Screech is goed lomp (dat vind ik een positief iets). Kick en lead zijn ook prima. M.a.w. prima stukje muziek :)

Thanks voor jullie comments! :thumbsup:
Bericht Geplaatst op 18 sep 2012 19:12 

Hardtraxxer

Dit is het eerste progressive wat ik maak.
Vorige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner