D
Hardtraxxer
124 posts member since 2012
last seen Oct 2012
@Casey Als je begint met een 909 kick dan moet je wel zorgen dat hij lang genoeg is voordat je de distortion etc. erop zet :P
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Alles eigen werk, behalve de snare. :P
View on SoundCloud

Graag jullie feedback!
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 6 days ago
Erg leuke kicks :D sound is wat cheap maar kan er mee door :) ik zou het uitwerken.

Ik heb mn melodie aangepast omdat ik die andere stront vond. alleen deze lijkt op pillars of creation :lol: :lol:

http://www38.zippyshare.com/v/4319015/file.html

feedback welkom :P
X
Hardtraxxer
221 posts member since 2011
last seen Jan 2014
Klinkt lekker, alleen als je kicks omhoog en omlaag pitchen vind ik dat die echt niet klinken!! :D
Voor de rest lekker sound (maar het lijkt er idd op)
C
Hardtraxxer
84 posts member since 2012
last seen Mar 2013
View on SoundCloud
Last edited by Chronicle on 14 Jul 2012 21:30, edited 7 times in total.
Hardtraxx Beheerder
last seen 6 days ago
Wij horen niet zo gek veel totdat jij feedback op anderen geeft :)
C
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
Case Dj wrote:Wij horen niet zo gek veel totdat jij feedback op anderen geeft :)
Ik twijfelde nog om iets over die van jou te zeggen.. maar er valt niet veel op aan te merken.. enkel dat ik je vorige stuff veel vetter vond.. Maar dat vond ik niet echt de moeite waard.. had weinig tijd om de rest te checken

Heb wat ik poste inmiddels gewijzigd zat foutje in :P
Hardtraxxer
397 posts member since 2010
last seen Apr 2016
View on SoundCloud

Graag jullie mening over melodie.
Met de opbouw van de track en de kicks ben ik nog mee bezig :P
C
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
Sicknez wrote:View on SoundCloud

breakje voor het 2de stuk kicks komt krijg ik een beetje een wasted pinguinz feeling van.. Dats geen slecht teken..
C
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
View on SoundCloud

Stuk vocal + melo ook toegevoegd..
Last edited by Chronicle on 20 Jul 2012 23:08, edited 3 times in total.
C
Hardtraxxer
617 posts member since 2012
last seen Jan 2025
Chronicle wrote:View on SoundCloud

Kvind deze echt heerlijk :) Kan zo snel niks slecht er aan merken! :thumbsup:
Hardtraxxer
397 posts member since 2010
last seen Apr 2016
Chronicle wrote:
Sicknez wrote:View on SoundCloud

breakje voor het 2de stuk kicks komt krijg ik een beetje een wasted pinguinz feeling van.. Dats geen slecht teken..
Ok thanks. Verder nog tips? :)
Hardtraxx Beheerder
last seen 6 days ago
Alles klinkt nog wat droog en kaal. probeer je lead meer te layeren, zodat hij lekker dik en warm wordt.
Verder zou ik nog wat meer percussie in je track gooien om het wat op te vullen.

Ik heb de lead weer een beetje aangepast. ik weet het, er zit niet veel tempo achter maar dat komt omdat ik nog geen vakantie heb.

http://www34.zippyshare.com/v/84420996/file.html
C
Hardtraxxer
last seen Jan 2025
@Case DJ Klinkt lekker, lekker kick :)

Ben al erg blij met wat ik nu heb, :)

View on SoundCloud
S
Hardtraxx Newbie
11 posts member since 2012
last seen Dec 2012
Casey wrote:
Ben al erg blij met wat ik nu heb, :)

View on SoundCloud
Te veel compressie, te veel laag in de lead. Mag misschien ook nog wat meer hoog in de lead en wat meer mid en hoog in de kick :)

Edit: Oh en please hardkick10 er uit als die er in zit..
B
Hardtraxxer
166 posts member since 2012
last seen Feb 2017
@ casey, die lead klinkt iig wel zoals het origineel misschien iets teveel lage tonen , alleen die kick man xD daar moet je zeker nog wel wat aan gaan doen, het klinkt nu als een sample (ik kan er heel goed naast zitten hoor ;) )

@ case DJ : deze heeft dikke potentie man!! iets meer uitwerken en je hebt echt wel een dikke track, had eigenlijk ook niet veel anders van je verwacht ;)

ik heb op mn youtube account een paar nummertjes van mezelf terug gevonden van toen ik echt nét begonnen was, vind de melodietjes wel heel tof en dacht hé deze ga ik editen totdat alles wel lekker klinkt... betekent wel dat ik alles opnieuw moet gaan maken (synths, kicks en etc.) aangezien deze nummertjes nog is gemaakt op een oude pc van me (heb ik allang niet meer xd) maar ik heb de midi's nog wel, wat denken jullie ??
Remaken of laten zitten??

[youtube] View on YouTube [/youtube]

&
[youtube] View on YouTube [/youtube]

Edit: ik krijg maar geen youtube-preview voor deze site, ben ik dan echt zo'n debiel dat ik als enige hardtraxxer dit niet voor elkaar krijg? xd
C
Hardtraxxer
last seen Jan 2025
@Boele-beatz en @Stain Bedankt voor jullie hulp, en het is geen hardkick10 en geen sample. Ksnap alleen niet wat jullie met de Lead bedoelen wat daar mis mee is. :)
B
Hardtraxxer
166 posts member since 2012
last seen Feb 2017
@ casey mn sub gaat trillen zodra de melo erin gedraaid wordt, meestal een teken dat je teveel lage tonen hebt ;) vandaar....
Hardtraxx Beheerder
last seen 6 days ago
Casey wrote:@Boele-beatz en @Stain Bedankt voor jullie hulp, en het is geen hardkick10 en geen sample. Ksnap alleen niet wat jullie met de Lead bedoelen wat daar mis mee is. :)
Er zit veel te veel laag in je lead. je kick komt er amper bovenuit qua bass. je moet gewoon rond de 140hz naar beneden filter zodat je kick alle ruimte heeft. hier kan je natuurlijk wat mee spelen totdat het voor jou goed klinkt.
C
Hardtraxxer
last seen Jan 2025
Case Dj wrote:
Casey wrote:@Boele-beatz en @Stain Bedankt voor jullie hulp, en het is geen hardkick10 en geen sample. Ksnap alleen niet wat jullie met de Lead bedoelen wat daar mis mee is. :)
Er zit veel te veel laag in je lead. je kick komt er amper bovenuit qua bass. je moet gewoon rond de 140hz naar beneden filter zodat je kick alle ruimte heeft. hier kan je natuurlijk wat mee spelen totdat het voor jou goed klinkt.
Alweer bedankt, waar staat dat ding waar je dat kan veranderen in Fl 10?
Hardtraxx Beheerder
last seen 6 days ago
Dat ding heet een equalizer, ik weet niet welke je gebruikt maar ik den parametric eq 2. je moet hier rond de 140hz naar beneden filteren aan de rechterkant xd je moet het ook zelf maar even uitvinden dus ga ik je eerst niet verder helpen.
N
Hardtraxx Addict
1519 posts member since 2012
last seen 10 days ago
Chronicle wrote:View on SoundCloud

Wanneer kan ik deze release op Fusion kopen? :drool:

Klinkt naar de opbouw toe nogal wat leeg, net als met die hartslagen, daar zou ik nog wat opvulling bij doen als ik jou was, snare of claps of zoiets dergelijks.. Maar voor de rest, heerlijke anti hoor, vocal komt er misschien iets te abrupt op, die van You will die. Heerlijk, uitwerken en demo'tjes verzenden! :thumbsup:
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
@casey zoals de andere al hebben gezegd je kick valt helemaal weg onder je lead ;) blijven oefenen :)

hier een mid-intro/break achtig iets en een nieuwe melodie van mij :D

View on SoundCloud
D
Hardtraxxer
124 posts member since 2012
last seen Oct 2012
@Tijntjuh120 je afmix kan wat beter en vind je kick nog niet echt lekker klinken :P speel er nog een beetje mee zou ik zeggen dan komt er wel wat leuks uit! :)

Ben vandaag begonnen aan een nieuwe track "My Style", Is nog niet wat ik wil en afmix word nog aan gewerkt :)
View on SoundCloud
N
Hardtraxx Addict
1519 posts member since 2012
last seen 10 days ago
@Dforcer het kan aan mij liggen maar je stuk klinkt op bepaalde momenten vals. Ook lijkt je melodie nogal best veel op die remix die hhz en nc ooit gedaan hadden voor zo'n italiaanse band (kan niet meer op de naam komen), Club bizzare heette die trouwens. Die zeurige lead die over je melodie zit kan van mij part alleen in de 2de break, het klinkt niet heel erg lekker. Blijven werken :)