Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 23:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Thund3R schreef:
Nou, heb hem nu flink veranderd. Stuk meer dist en een extra layer erbij. Vind ik al een stuk beter.
Plus heb de synth wat dromeriger gemaakt. Vind ik toch beter bij m'n visie op de track passen.



Synth en melodie klinken leuk, maar ik vind je kick op de climax niet mooi. De geluiden mogen naar mijn mening wel wat meer bewerkt worden. Het klinkt nu vrij droog.


als begin van remixje klinkt wel leuk.
Maar mijn tip is veeeel meer sound creëren klinkt nog veel te droog.

Ik ben zelf met wat hardcore bezig geweest moet nog veel veranderen maar wat zijn jullie tips ?

http://soundcloud.com/bass-fucker/pract ... dcore-with
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 16:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vind de combinatie met Coldplay echt niks. Begin bevat ook totaal geen pads/strings of enige vorm van melodie om de vocals te ondersteunen. Kick is wel aardig maar mag in verhouding wat meer laag in. Sounds zijn ook niet verkeerd. Maar laat Coldplay alsjeblieft Coldplay en hardcore hardcore.


@Thund3r: ik zou die reverse bassline een paar noten lager proberen en hij bevat in verhouding idd te veel mid. Melodie is wel aardig maar de kick in je climax is een beetje laf vind ik. En het is een beetje droog.

Zelf wat nieuwe trance geproduceert, previewtje van gemaakt. Zelf effe snel een crappy master gegeven, dat is wel te merken xd :
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 21:34 
 
Hardtraxxer

Heeeey Hardtraxx!

Ik was weer eens een beetje aan het rotzooien in Fruityloops met een punch. Nu zit ik alleen met 1 probleem, ik krijg bepaalde frequenties er niet uit, je hoort aan het einde een ruis. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb dit met Hydra en Camelphat gemaakt. Heb aan al die knoppen zitten draaien, maar ik blijf dat statische geluid horen. Nu ligt 't niet aan m'n monitoren want heb al een paar kicks gemaakt waar ik 't niet bij hoor.

Hoop dat iemand me kan helpen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 21:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

als je feedback wilt krijgen, geef het dan ook dwaas. Heb echt een schijthekel aan van die posterts die je nooit ziet, dan vrolijk ff feedback komen bietsen zonder ook maar enige interesse in anderen te tonen en vervolgens weer een tijdje weg zijn tot ze weer feedback willen. Dit topic draait niet om jou alleen dus je kan best ook eens feedback geven in plaats van alleen aan jezelf denken.

/rant
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 21:55 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

hidde schreef:
als je feedback wilt krijgen, geef het dan ook dwaas. Heb echt een schijthekel aan van die posterts die je nooit ziet, dan vrolijk ff feedback komen bietsen zonder ook maar enige interesse in anderen te tonen en vervolgens weer een tijdje weg zijn tot ze weer feedback willen. Dit topic draait niet om jou alleen dus je kan best ook eens feedback geven in plaats van alleen aan jezelf denken.

/rant


een beetje minder onaardig mag ook hoor...
gewoon even zeggen dat hij eerst feedback moet geven voordat hij iets post en niet direct zo gaar ragen op iemand. daar heb ik een schijthekel aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 21:56 
 
Hardtraxxer

Je hebt gelijk, ik zal wat actiever zijn op Hardtraxx.

Ben eigenlijk net begonnen, dus zoveel ervaring en geluidskennis heb ik nog niet met de programma's. Maar een wat normalere reactie had ook gemogen Hidde. Desalniettemin, heb je gelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 22:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja sorry, ben al facking chagrijnig, open je hoopvol een topic om zoiets te zien. Daar kan ik niet tegen.

Die ruis komt denk ik door je distortion. Niet veel aan te doen lijkt me(of er staat iets aan in je synth wat je nauwelijks hoort maar wat door de dist wordt versterkt, dus kijk even na of je niet toevallig nog een noise osc ofzo hebt aan staan(geen ervaring met hydra dus geen idee wat het in hydra zou kunnen zijn)), maar aangezien je het pas echt na de kick zelf hoort kun je hem het beste gewoon resamplen en de ruis eraf knippen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 22:04 
 
Hardtraxxer

Hé hartstikke bedankt :)
Ik begrijp je frustratie. Ben al wel actief op het forum alleen nog niet zo in de produceer topics zelf. Daar gaat verandering in komen. Vind 't allemaal wel interessant.

Zal deze punch eens wat weer wat verder uitdiepen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 11:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goeiemorgen mensen!
Gister en vanochtend met een nieuwe synth bezig geweest, melodie is zomaar snel in elkaar gezet, gaat om de synth.


Wat denken jullie? :thumbsup:

Edit: vond nog een oud remixje van Gold, ik dacht ik deel hem met jullie :woot:
http://www62.zippyshare.com/v/26776445/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 12:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

*zucht*
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hidde schreef:
*zucht*


Ik dacht die heeft vast al feedback gehad, maar aan deze reactie te lezen niet ^^
Over je track, beetje eentonig, voor de rest zou ik zeggen, verder uitwerken, en die kick iets zachter :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 18:14 
 
Hardtraxxer

Hidde,

Vind de intro melodie erg fijn! Klinkt wel leuk. De climax ben ik niet zo over te spreken. Is het wat om die melodie ook in de climax te gebruiken of lijkt je dat niets? Het langzamer gaan van de tonen op 28 sec zou ik ook weglaten en gewoon op dezelfde snelheid houden.

Het dromerige gevoel wat je bij trance moet hebben, heb je wel onder de knie. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 18:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

hidde schreef:
*zucht*


Hidde, ik ben 't wel deels eens met je punt, maar in dit systeem werkt de markt vanzelf imo... :P Ik bedoel, als iemand zomaar wat post en niks terug geeft, luister ik zelden ernaar. Dus dan is de feedback vanzelf miniem. Laat iemand lekker zijn dingen posten zonder zelf terug te koppelen, maar dan schiet diegene er niks mee op. Dan komen ze er vanzelf wel achter dat dus niemand er naar heeft geluisterd...
Anders moet je iedere keer een *zucht* gaan posten, schiet ook niet op lijkt me :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 18:58 
 
Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
Goeiemorgen mensen!
Gister en vanochtend met een nieuwe synth bezig geweest, melodie is zomaar snel in elkaar gezet, gaat om de synth.


Wat denken jullie? :thumbsup:

Edit: vond nog een oud remixje van Gold, ik dacht ik deel hem met jullie :woot:
http://www62.zippyshare.com/v/26776445/file.html


Klinkt al aardig goed! Zou er zeker nog even aan blijven werken :)
De cutoff vind ik nog niet zo mooi klinken. Misschien ook iets meer/beter EQ'en zodat ie wat helderder en strakker overkomt ;)
Al wel eens geprobeerd om je synth te klonen, dan 1tje helemaal naar rechts pannen en 1tje helemaal naar links?
Heb ik vandaag ontdekt, vind het zelf een stuk mooier en warmer overkomen! :)
Maar zal waarschijnlijk wel een professionelere manier voor zijn :P

Ik ga zo je Gold Remix eens luisteren!

EDIT:

Je kicks kloppen niet in je Gold Remix. Dan heb ik het niet over de pitch, maar over het ritme.
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien vaag, maar ik heb geen idee hoe ik het anders moet zeggen xd

Als je melodie bestaat uit hele, halve en kwart noten (bijvoorbeeld Gold), dan geldt dat automatisch ook voor het kickpatroon (weet niet hoe ik het precies moet noemen :P)
In een melodie als bijvoorbeeld Tartaros - Numb, is dit niet het geval. Zoals je zelf waarschijnlijk ook wel hoort, is die anders opgedeeld (geen idee hoe ik dit moet noemen, in elk geval niet in halve, kwart of achtste noten)
Wat jij hier deed is het combineren van de bassline van bijvoorbeeld Numb met de melody van Gold.
Dat klinkt dus niet mooi samen ;)
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want als ik dit terug lees begrijp ik het zelf ook niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cutoff weet ik ja, is alweer netjes gemaakt :) Ik ga nog even EQ'en, het klonen ken ik al ja, gebruik ik ook.
Is compleet gemaakt met Gladiator mocht je dit willen weten :D
Gold remix moet je niet al te veel van verwachten hoor, een van me eerste tracks :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 19:16 
 
Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
Cutoff weet ik ja, is alweer netjes gemaakt :) Ik ga nog even EQ'en, het klonen ken ik al ja, gebruik ik ook.
Is compleet gemaakt met Gladiator mocht je dit willen weten :D
Gold remix moet je niet al te veel van verwachten hoor, een van me eerste tracks :P


Nog nooit van Gladiator gehoord :P
Je hebt trouwens toch wel gelayerd he? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 19:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

CosmicDestination schreef:
sjobie schreef:
Cutoff weet ik ja, is alweer netjes gemaakt :) Ik ga nog even EQ'en, het klonen ken ik al ja, gebruik ik ook.
Is compleet gemaakt met Gladiator mocht je dit willen weten :D
Gold remix moet je niet al te veel van verwachten hoor, een van me eerste tracks :P


Nog nooit van Gladiator gehoord :P
Je hebt trouwens toch wel gelayerd he? :)


Beest van een synth, proberen waard :thumbup:
Ja dat heb ik, 2 om precies te zijn, hoezo? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 19:23 
 
Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
CosmicDestination schreef:
sjobie schreef:
Cutoff weet ik ja, is alweer netjes gemaakt :) Ik ga nog even EQ'en, het klonen ken ik al ja, gebruik ik ook.
Is compleet gemaakt met Gladiator mocht je dit willen weten :D
Gold remix moet je niet al te veel van verwachten hoor, een van me eerste tracks :P


Nog nooit van Gladiator gehoord :P
Je hebt trouwens toch wel gelayerd he? :)


Beest van een synth, proberen waard :thumbup:
Ja dat heb ik, 2 om precies te zijn, hoezo? ^^


Zal eens downloaden :P
Omdat je dan betere klanken krijgt ;)
Layer er zelf meestal rond de 4/5 (klonen niet meegeteld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 19:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

CosmicDestination schreef:
Zal eens downloaden :P
Omdat je dan betere klanken krijgt ;)
Layer er zelf meestal rond de 4/5 (klonen niet meegeteld)


Als 1 layer ook al goed klinkt vind ik dat ook kunnen hoor, dan doe ik er niet meer layers op, is maar net welke sfeer je neer wilt zetten :)
Maar meestal zit ik ook rond de 4/5 deze doe ik er nog eentje bij denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 20:10 
 
Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
CosmicDestination schreef:
Zal eens downloaden :P
Omdat je dan betere klanken krijgt ;)
Layer er zelf meestal rond de 4/5 (klonen niet meegeteld)


Als 1 layer ook al goed klinkt vind ik dat ook kunnen hoor, dan doe ik er niet meer layers op, is maar net welke sfeer je neer wilt zetten :)
Maar meestal zit ik ook rond de 4/5 deze doe ik er nog eentje bij denk ik.


Heb je zeker gelijk in! :)
In elk geval veel succes ermee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 20:39 
 
Hardtraxx Addict

Heb aan een remix van Dozer - Syren gewerkt.
Hier wat ik nu heb:



Feedback is welkom! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 20:55 
 
Hardtraxxer

CosmicDestination schreef:
Heb aan een remix van Dozer - Syren gewerkt.
Hier wat ik nu heb:



Feedback is welkom! :thumbsup:


Erg netjes!

Hij pitched trouwens wel heuuuul hoog! Ieder z'n smaak natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 21:00 
 
Hardtraxxer

CosmicDestination schreef:
Heb aan een remix van Dozer - Syren gewerkt.
Hier wat ik nu heb:



Feedback is welkom! :thumbsup:


Klinkt goed inderdaad! :D Hij pitched inderdaad hoog. Opzich wel oke, maar ik denk dat een langere tail van de kick nog mooier zou zijn, zoals Cruelty zegt :thumbup: . En de sint klinkt wat droog, misschien wat reverb op doen?

Ben gister ook weer bezig geweest met iets nieuws. Verwacht niet te veel, want heb er maar een uurtje of 2, 3 aan gewerkt ;) .

http://www63.zippyshare.com/v/15943008/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 21:11 
 
Hardtraxx Addict

Pitch is inderdaad erg hoog, maar dit is in het origineel ook.
Heb geprobeerd een octaafje lager te pakken, maar dat klinkt een stuk slechter ;)
Over de lengte van de kick, geen probleem, heb hem namelijk veel ingekort. Zal hem wat langer maken!
Leek eerst wel alsof die tail een halfuur duurde :P

Bedankt jongens! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 21:14 
 
Hardtraxxer

CosmicDestination schreef:
Pitch is inderdaad erg hoog, maar dit is in het origineel ook.
Heb geprobeerd een octaafje lager te pakken, maar dat klinkt een stuk slechter ;)
Over de lengte van de kick, geen probleem, heb hem namelijk veel ingekort. Zal hem wat langer maken!
Leek eerst wel alsof die tail een halfuur duurde :P

Bedankt jongens! :D


Je kan hem ook langer maken, en een LFO op de cutoff zetten, zodat je de tail minder duidelijk hoort, maar hij er wel is. :thumbup:
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner