DigitalEarthquake schreef:
ricardo-paz:
Hmmm, de track is wat dunnetjes.
K zou dingen layeren.
En de leads n low-cut geven in de climax zodat de bas in de leads niet gaan ''vechten'' met de bas in de kick.
Buiten dat, is t wel oké.
Misschien leuk om hier even te melden, ook voor anderen natuurlijk:
Frontliner liet tijdens de dancefair een trukje zien hoe hij hier mee omgaat. Natuulijk kun je een simpele low-cut op je leads zetten zodat ze de bas missen maar wanneer er dan even geen kick mist je track wat bas. Als je kick tegelijk met je lead speelt heeft je lead geen bas nodig want die kick vult dat wel maar wanneer je in de build up naar een track mis je vaak wel de bas in de lead als je er een cut op zet (dit is denk ik ook waarom digital earthquake het heeft over een low-cut
in de climax). Frontliner deed het echter op een andere manier. Hij opende een multiband compressor en zette de laatste band op ongeveer 0-300 Hz denk ik. Deze (alleen deze band dus) liet hij sidechainen met de kick. Nu zette hij er een hele hevige low shef op zodat wanneer er een kick klonk de bas uit de lead volledig werd weg gedrukt en als de kick weg was de bas direct weer terug kwam.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik vond het zelf wel een interessante manier namelijk:)