Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 17:22 

Hardtraxxer

Mindplayerz schreef:
Hier zijn onze nieuwe tracks, ik hoop dat jullie het wat vinden.

In je eerste track vind ik de vocals niet echt goed doorkomen en sommige geluiden ook wat schel klinken. Ook staat die schreeuw geloof ik behoorlijk hard. Vind ook dat je in de eerste break een beetje 'plotseling' met de cutoff van de lead speelt.
Verder is het idee en de opbouw van de track goed vind ik :thumbup:

2e track heb ik tot zover alleen even erop aan te merken dat de punch van de kick niet goed door lijkt te komen; of in ieder geval dat die nog iets beter door zou kunnen komen!

Zelf heb ik nog aan een bootleg gewerkt. Benieuwd wat jullie er van vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 17:40 

Hardtraxx Elite

@Jubke
Zal maar eerlijk zijn, je hebt nog veel werk aan de winkel wil je hier iets leuks van maken ^^

De melodie in het begin is in een compleet andere toonsoort dan de vocal en past er absoluut niet bij. De orchestrale sounds op 0:33 klinken wel vet, misschien iets uitbouwen? meer violen/cellos, verschillende noten van het akkoord :) Verder klopt het ritmisch niet op 1:00 (de melodie en de vocal liggen verkeerd over elkaar heen). Luister nog een paar keer naar het origineel en kijk hoe ze het daar doen. Op 1:17 heb je het ritmisch weer verkeerd met de vocal. Die moet net 2 tellen eerder beginnen. En je kick… Kijk nog flink wat turorials en blijf daar aan werken, het is ook een heel moeilijk geluid om goed te krijgen. Op het moment is ie vals waardoor hij totaal niet in de mix past. Als je hem op de goede toonhoogte kan krijgen klinkt het al veel beter. Iets hardere punch erop en dan zou het ergens op moeten beginnen te kijken:). en op 2:08 begin je de vocal weer 2 seconden telaat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 17:55 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
@Jubke
Zal maar eerlijk zijn, je hebt nog veel werk aan de winkel wil je hier iets leuks van maken ^^

Doe dat vooral, dan heb ik tenminste wat aan de feedback! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 13:44 

Hardtraxx Newbie

decane schreef:
Allright! Hier een soundcloud link. Had al feedback gegeven.

Coone & Jim Ferren - 150 BPM (Decane Remix)

Hey,

Track klinkt wel nice, vind de intro dik maar de melodie doet mij niet zo veel, het is een beetje saai vind ik.
Ik zou er wat meer achtergrond geluidjes in doen, misschien wat meer spelen met de kick. Maar intro niks op aan te merken! Ga zo door :D

Mochten jullie willen feedbacken, ik heb ook een raw plaatje proberen te maken.
https://soundcloud.com/stoveboy/the-pur ... unmastered

Greetz Ting
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 21:38 

Hardtraxxer

Citaat:
Mochten jullie willen feedbacken, ik heb ook een raw plaatje proberen te maken.
https://soundcloud.com/stoveboy/the-pur ... unmastered

Greetz Ting

De kick komt goed naar voren in je track, misschien wel een beetje teveel van het goede. Alle andere sounds mogen dus wel wat harder. Probeer het wat voller te laten klinken, ook in je climax mag het een stuk voller, je melody is opzich prima, het klinkt alleen een beetje kaal. Verder werk nog aan je screeches, misschien nog extra dist + eq-en om het allemaal wat sterker te laten klinken. :thumbup:

hier is onze laatste track inclusief nieuwe kick, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 22:58 

Hardtraxxer

sensa:
Julie track is wel oke, leuke melody, leuke sounds.
De kick is ook wel goed, aleen heeft hij een iritant hoog geluid wat je misschien kan weg eq'en.
Ik zou wat meer variatie in de track doen, want uiteindelijk begind alles saai te worden, en ben
je toe aan iets anders.
Zomige dingen klinken nog wat droog, en de leads mogen wel wat dikker.
Buiten dat, is het allemaal wel goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 22:19 

Hardtraxx Newbie

@ DigitalEarthquake: vette kick en screeches goed gedaan,de lead vind ik iets minder maar das persoonlijke smaak,prima track!

@Sensa: lekkere melo ,kick en lead vind ik minder ,wel een vette sample trouwens.

Heb zelf ook iets gemaakt wat op een productie moet lijken tis de eerste moet nog een hoop leren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 22:23 

Hardtraxx Elite

Klinkt lekker hoor!:) Je kick mag wel een stukje langer, klinkt heel haperig zo. Als je hem iets langer maakt klinkt de track al veel vloeiender.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2014 23:53 

Hardtraxxer

@pacten als dit jou 1e track is vriend, dan ga jij nog heel goed worden. Je mix is redelijke goed, je geluiden clippen niet ofzo (er zit wel wat nare distortion soms die doorkomt op de tail van je kick). Verder leuke leads en melodietjes. Kick mag wel wat opgepompt worden en paar miliseconden langer !

Dit is mijn laatste track. Ik heb 2 maanden wegens inspiratie gebrek geen hardstyle meer gemaakt, maar nu wilde ik deze remix doen en dat is gelukt! :$

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 01:25 

Hardtraxx Newbie

noxit15 schreef:
@pacten als dit jou 1e track is vriend, dan ga jij nog heel goed worden. Je mix is redelijke goed, je geluiden clippen niet ofzo (er zit wel wat nare distortion soms die doorkomt op de tail van je kick). Verder leuke leads en melodietjes. Kick mag wel wat opgepompt worden en paar miliseconden langer !

Dit is mijn laatste track. Ik heb 2 maanden wegens inspiratie gebrek geen hardstyle meer gemaakt, maar nu wilde ik deze remix doen en dat is gelukt! :$

Heerlijk nummertje man, lekkere drive en een leuk sfeertje :thumbsup:

Hier een track van mij, was zelf wel aardig tevreden over het resultaat :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 10:32 

Hardtraxxer

even een cc van deze pagina: Klik maar hier!

''Na contact met de man van ht, is mij aangegeven dat er geen tijd meer is voor hem om aandacht te schenken aan de podcast.
Ik wil toch wel kijken wat we in werking kunnen zetten ;)

Voor de mensen hier;

Ik zal de producerscorner afgaan opzoek naar eigen tracks en een selectie maken.
Voor iedereen die niet iets gepost heeft kan het opgestuurd worden via:

>> [email protected] <<

Dan zullen wij kijken wat we voormekaar kunnen krijgen om aan het einde van de maand weer een knallend Hardtraxx concept neer te zetten :thumbsup: :beer:''
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 12:45 

Hardtraxx Newbie

kick blijft idd een struikel blok maar binnen kort weer produceer lessen hopen dat het daarna beter gaat.
bedankt voor de feedback! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 15:07 

Hardtraxx Newbie

@Decane: Vind je intro echt super vet gemaakt screeches klinken goed! Break & Climax mag nog wel wat werk hebben vind ik klinkt wat leeg probeer wat meer geluiden en je lead wat spannender te maken.

@Pacten: Klinkt goed alleen je tail van je kick mag wel wat langer.

@E-clipz0314: Gave track zeker de kick klinkt erg goed niks op aan te merken!

Hier mijn eerste track die ik af heb gemaakt ben benieuwd wat jullie er vinden!

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 19:19 

Hardtraxxer

erik5991:
Je eerste track?!?!
Het klinkt heel goed!
Aleen de zomige screetches zijn n beetje te hard ge eq't aan de highs
Goeie track! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 17:55 

Hardtraxxer

Will M ft. Infader - Dark Rebirth

Free Download By 110 Facebook Like's

www.facebook.com/infaderNL
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 20:05 

Hardtraxxer

Kvind het begin beetje saai. ook denk ik dat je snares te hard staan waardoor je vocal er niet goed door komt.
die synth(pad achtig iets) dat je in het begin hoort, komt de vaak terug in de track. ik persoonlijk vind dit niet mooi. bij je lead (weer jmmr van die pad maar oke) hadt ik nog wat gewerkt aan de synth. kvindt het best basic klinken en niet echt mooi.

Vind je screetches, kick, opbouw en vocals leuk. alleen erger ik me echt aan die pad/synth ding :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2014 20:30 

Hardtraxxer

roerig schreef:

Will M ft. Infader - Dark Rebirth

Free Download By 110 Facebook Like's

http://www.facebook.com/infaderNL

Ik vind dit dan weer heerlijk klinken, mag zo hier en daar nog wel wat EQ op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 17:46 

Hardtraxx Newbie

@ Roerig

Je punch klinkt nice, alleen je bass kan nog wat sterker. Screeches klinken ok maar misschien kun je het gehele arrangement nog iets spannender maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 17:47 

Hardtraxx Newbie

https://www.facebook.com/EstheticMedia

Graag wat feedback!:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 18:56 

Hardtraxxer

Mijn nieuwe track Help Me, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Enjoy!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 20:35 

Hardtraxx Beheerder

ricardo-paz schreef:

Mijn nieuwe track Help Me, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Enjoy!

Graag eerst even wat feedback geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 20:57 

Hardtraxxer

ricardo-paz:
Hmmm, de track is wat dunnetjes.
K zou dingen layeren.
En de leads n low-cut geven in de climax zodat de bas in de leads niet gaan ''vechten'' met de bas in de kick.
Buiten dat, is t wel oké.

Hier mijn eigen track, hij is eigenlijk nog niet echt af, maar ik heb het gevoel dat ik er niet meer al zal werken.
Ik heb vanalles geprobeert in de outro, maar niks werkte, dus dat is gewoon maar een kick met n pluckje dr doorheen.

Feedback is uiteraard altijd welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 22:15 

Hardtraxx Elite

DigitalEarthquake schreef:
ricardo-paz:
Hmmm, de track is wat dunnetjes.
K zou dingen layeren.
En de leads n low-cut geven in de climax zodat de bas in de leads niet gaan ''vechten'' met de bas in de kick.
Buiten dat, is t wel oké.

Misschien leuk om hier even te melden, ook voor anderen natuurlijk:

Frontliner liet tijdens de dancefair een trukje zien hoe hij hier mee omgaat. Natuulijk kun je een simpele low-cut op je leads zetten zodat ze de bas missen maar wanneer er dan even geen kick mist je track wat bas. Als je kick tegelijk met je lead speelt heeft je lead geen bas nodig want die kick vult dat wel maar wanneer je in de build up naar een track mis je vaak wel de bas in de lead als je er een cut op zet (dit is denk ik ook waarom digital earthquake het heeft over een low-cut in de climax). Frontliner deed het echter op een andere manier. Hij opende een multiband compressor en zette de laatste band op ongeveer 0-300 Hz denk ik. Deze (alleen deze band dus) liet hij sidechainen met de kick. Nu zette hij er een hele hevige low shef op zodat wanneer er een kick klonk de bas uit de lead volledig werd weg gedrukt en als de kick weg was de bas direct weer terug kwam.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik vond het zelf wel een interessante manier namelijk:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 22:17 

Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
DigitalEarthquake schreef:
ricardo-paz:

Misschien leuk om hier even te melden, ook voor anderen natuurlijk:

Frontliner liet tijdens de dancefair een trukje zien hoe hij hier mee omgaat. Natuulijk kun je een simpele low-cut op je leads zetten zodat ze de bas missen maar wanneer er dan even geen kick mist je track wat bas. Als je kick tegelijk met je lead speelt heeft je lead geen bas nodig want die kick vult dat wel maar wanneer je in de build up naar een track mis je vaak wel de bas in de lead als je er een cut op zet (dit is denk ik ook waarom digital earthquake het heeft over een low-cut in de climax). Frontliner deed het echter op een andere manier. Hij opende een multiband compressor en zette de laatste band op ongeveer 0-300 Hz denk ik. Deze (alleen deze band dus) liet hij sidechainen met de kick. Nu zette hij er een hele hevige low shef op zodat wanneer er een kick klonk de bas uit de lead volledig werd weg gedrukt en als de kick weg was de bas direct weer terug kwam.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik vond het zelf wel een interessante manier namelijk:)

Klinkt zeker nice. Ga ik uitproberen! Bedankt voor het delen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 22:52 

Hardtraxxer

DJ_Tim
Dat is best slim ja, heb ik zelf niet eerder aan gedacht.
Maar tijdens n buildup kan je gewoon ook n lowcut in je leads doen, zolang je maar een andere lead hebt die ongeveer net zo klinkt als de andere, maar wel bas heeft, en die lead zit dan niet in de climax.
Zo doe ik het namelijk :)
Maar ik ga zeker even kijken naar de sidechain proces.
Erg bedankt voor het delen van deze tip!
Vorige  1 ... 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner