Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 15:46 

Hardtraxx Elite

Rednol schreef:
TheDesolator schreef:
Rednol schreef:
En niks over mijne zeggen he :/

Haha grapje :)

Waar staat die van jou? :P

Pagina 316 :P

Zou eerst eens beginnen met eigen sounds maken, kleine dingentjes FX/kicks/leads etc. Daarna beginnen met alles samen voegen. En vooral: structuur aanbrengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 16:07 

Hardtraxxer

Tnx voor de reacties op mijn track van een tijdje terug, er wordt nog aan gewerkt :)

heb nog een previewtje van iets waar ik mee bezig ben, ook deze is nog niet helemaal af,
de vocals moeten nog worden ingeproken en hij moet nog gemixt/gemasterd worden.

http://www24.zippyshare.com/v/47483927/file.html

N'joy en aarzel niet om ff je mening te geven :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 16:13 

Hardtraxxer

wildenberg schreef:
Tnx voor de reacties op mijn track van een tijdje terug, er wordt nog aan gewerkt :)

heb nog een previewtje van iets waar ik mee bezig ben, ook deze is nog niet helemaal af,

Inspiratie van J&W - Like Thiz opgedaan? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 16:17 

Hardtraxx Elite

wildenberg schreef:
aarzel niet om ff je mening te geven :thumbup:

Hoor wie het zegt >.<
OT: track lijkt zoals TheDesolator zegt wel heel erg op Like Thiz

@Rednol: zijn vooral losse samples zo te horen, er zit nog niet echt een structuur in, probeer aan eigen sounds te werken :thumbup:

@Mannonymous: die piep aan het begin is wel een beetje irritant hoor :P Kick is lekker :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 16:26 

Hardtraxxer

@ Zygoma

Je kick en je lead klinken goed!
Zit zeker potentie in ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 17:17 

Hardtraxxer

@ desolator, hmm ik kan niet zeggen dat ik hem van like thiz heb, deze melodie heb ik al 2 jaar liggen maar nooit veel mee gedaan, dus ik weet ook niet precies meer hoe hij tot stand is gekomen :p

@ zygoma, normaal gesproken geef ik altijd feedback voordat ik zelf iets post, had deze keer niet zoveel tijd dus vandaar.

heeft er iemand nog wat meer inhoudelijke feedback behalve dat de melodie op die van like thiz lijkt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 17:57 

Hardtraxx Veteran

wildenberg schreef:
@ desolator, hmm ik kan niet zeggen dat ik hem van like thiz heb, deze melodie heb ik al 2 jaar liggen maar nooit veel mee gedaan, dus ik weet ook niet precies meer hoe hij tot stand is gekomen :p

@ zygoma, normaal gesproken geef ik altijd feedback voordat ik zelf iets post, had deze keer niet zoveel tijd dus vandaar.

heeft er iemand nog wat meer inhoudelijke feedback behalve dat de melodie op die van like thiz lijkt...

Je sounds klinken te basaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 18:02 

Hardtraxx Newbie

Another Hardcore track from Italy, Enjoy it. :D

http://snd.sc/pLRzPK
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 18:08 

Hardtraxxer

TSP schreef:

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 18:22 

Hardtraxx Beheerder

TSP schreef:

yesyesyes!! :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 20:21 

Hardtraxx Elite

wildenberg schreef:

en we gaan gewoon verder bedelen om feedback :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 00:53 

Hardtraxx Beheerder

Zygoma schreef:
wildenberg schreef:

en we gaan gewoon verder bedelen om feedback :thumbup:

dit vind ik wel laag zeg er steeds maar over doorgaan. ga gewoon verder en laat dit achter je
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 15:00 

Hardtraxx Veteran

Cruelty schreef:
wildenberg schreef:

Klinkt lekker! ik zou een klein beetje reverb op je synth zetten zou iets voller klinken, verder klinkt het goed.

Ik heb al een tijdje terug met een vriend een nieuw melodietje gemaakt. We moeten nog intro etc maken maar dat komt nog wel :P. Wat vinden jullie ?

http://www25.zippyshare.com/v/70266121/file.html

Kick heeft een te grote tail voor mij :P Verder mag hij wat voller gelayered worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 18:01 

Hardtraxx Beheerder

Cruelty schreef:
wildenberg schreef:

Klinkt lekker! ik zou een klein beetje reverb op je synth zetten zou iets voller klinken, verder klinkt het goed.

Ik heb al een tijdje terug met een vriend een nieuw melodietje gemaakt. We moeten nog intro etc maken maar dat komt nog wel :P. Wat vinden jullie ?

http://www25.zippyshare.com/v/70266121/file.html

ik hoor invloeden van psychedelic misschien dat je met die melodie begonnen bent en hem totaal anders maakt, wat is meestal doe als ik geen inspiratie pak, dan pak ik een bestaande melodie en pas hem zo aan dat ie onherkenbaar is. kick vind ik niet zo lekker klinken nog maar het begin is er.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 19:28 

Hardtraxxer

http://soundcloud.com/noxitofficial/nox ... onkeystyle <-- mijn eerste 909 kick. Ik vind het erg op zany/donkeyrollers lijken, en ik ben er wel tevrede mee. Let niet op die verkutte screech, is gewoon retarded preset van sylenth :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 19:42 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:

ik hoor invloeden van psychedelic misschien dat je met die melodie begonnen bent en hem totaal anders maakt, wat is meestal doe als ik geen inspiratie pak, dan pak ik een bestaande melodie en pas hem zo aan dat ie onherkenbaar is. kick vind ik niet zo lekker klinken nog maar het begin is er.

Voelt het dan wel aan als 'jouw' melodie?
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar het voelde aan alsof het niet mijn melodie was, dus heb ik het weggegooid.

@noxit,

een hardere punch en het zou al veel beter klinken.
Voor de rest klinkt je kick een beetje dof, meer distorten. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 20:03 

Hardtraxx Beheerder

Cruelty schreef:
Bedankt voor de feedback.

@mrazura De kick heeft idd beetje grote tail :P.
@case dj Ja, nu je het zegt. Toen hij af was herkende ik het van iets maar ik kon er maar niet opkomen xd.
Maar dus jij pakt een midi file of zo van bv. Wildstylez en past die dan aan totdat het gewoon jou melodie is?

normaal niet alleen als ik zonder inspiratie zit en toch wel een lekkere kick + sounds heb gefixt dan wil ik er ook een vette melo bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 20:26 

Hardtraxxer

MRN schreef:
Case Dj schreef:

Voelt het dan wel aan als 'jouw' melodie?
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar het voelde aan alsof het niet mijn melodie was, dus heb ik het weggegooid.

@noxit,

een hardere punch en het zou al veel beter klinken.
Voor de rest klinkt je kick een beetje dof, meer distorten. ;)

Hmm ik hoor op me monitoren echt niets dof? Dus dit kan ik niet oplossen :/
http://soundcloud.com/noxitofficial/nox ... onkeystyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 20:50 

Hardtraxx Veteran

Waarom begint iedereen hier altijd met de main body van het nummer? Dat kan naar mijn mening nooit het totale nummer te goede komen. Sound map nou eerst je project voordat je begint met kloten zo heb je een richtlijn waar je mee kan werken.

Eenvoud, ritmische herhaling, variatie.

Ik zie hier zo vaak toffe ideeën die nooit helemaal perfect uitgewerkt gaan worden omdat er van tevoren niet goed over nagedacht is hoe het opgezet gaat worden.

Voor hardstyle kunnen volgens mij gewoon de algemeen geaccepteerde dance regels gebruikt worden.

1 - 16

4/4 bass

16-32

Nieuw instrument; bijv hi hat of clap, deze met het eerdere worden dan de drum loop voor de gehele mix.

32-48

Nu zijn zowel de bas en drums het fundament weer herhalend voor het cognitieve (kennisnemende/evaluerende) aspect. Als het ware de persoon luistert het, hij krijgt hier een gevoel bij en dat leidt tot actie -> hij wilt nog meer.
Dit is een over het algemeen geaccepteerde theorie zover ik weet.

Na 48 seconden wordt een wordt geïntroduceerd. Deze verweeft met de bas en drums met behulp van slow filter cut-uit bewegingen. Het toevoegen van een low-pass filter om het motief langzaam te openen introduceert hoger
frequenties, waardoor het effect dat het nummer opbouwt naar iets speciaals. Zodra het liedje vordert kunnen steeds meer instrumenten worden geïntroduceerd, meestal eenmaal aangekomen op een chorus stadium, kan de mix verder ingevuld worden waardoor het lied een climax bereikt . Dit wordt gebruikt om spanning en beweging in te creëren.Dit vindt je dan ook terug in alle vormen van dans muziek als basisvorming.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 21:04 

Hardtraxx Beheerder

mrazura schreef:
Waarom begint iedereen hier altijd met de main body van het nummer? Dat kan naar mijn mening nooit het totale nummer te goede komen. Sound map nou eerst je project voordat je begint met kloten zo heb je een richtlijn waar je mee kan werken.

Ik zie hier zo vaak toffe ideeën die nooit helemaal perfect uitgewerkt gaan worden omdat er van tevoren niet goed over nagedacht is hoe het opgezet gaat worden.

Hoe bedoel je dat, dat mensen direct een heel nummer in elkaar gaan zetten zonder alle delen (intro, outro, climax, break) goed uit te werken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 21:11 

Hardtraxx Veteran

Case Dj schreef:
mrazura schreef:

Hoe bedoel je dat, dat mensen direct een heel nummer in elkaar gaan zetten zonder alle delen (intro, outro, climax, break) goed uit te werken?

Was nog niet klaar maar firefox fokt hem nogal is dus dan ben ik niet alles kwijt :P

Wat je doet is emoties uitlokken.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 21:30 

Hardtraxxer

mrazura schreef:
Case Dj schreef:
mrazura schreef:

Was nog niet klaar maar firefox fokt hem nogal is dus dan ben ik niet alles kwijt :P

Wat je doet is emoties uitlokken.

Afbeelding

Gozer, je moet tracks maken hoe je het zelf wilt. Er is geen gouden regel ofsow. Je lult keihard :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 21:41 

Hardtraxx Beheerder

Hier word me toch raar gelult op het moment, rare afbeelding ook snap er de ballen nie van :/ :lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 22:19 

Hardtraxxer

http://www64.zippyshare.com/v/99230159/file.html

mashupje van Traveling en Come take my hand van Coone. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 22:32 

Hardtraxx Beheerder

Axora schreef:
http://www64.zippyshare.com/v/99230159/file.html

mashupje van Traveling en Come take my hand van Coone. :)

mash-ups kun je hier plaatsen

dj-s-corner/mash-up-topic-t4727.html

:thumbup:
Vorige  1 ... 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner