Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
noxit15 wrote:Gozer, je moet tracks maken hoe je het zelf wilt. Er is geen gouden regel ofsow. Je lult keihard :whistle:
Je kan het toch ook zo invullen zoals jij wilt. Jij kan me geen nummer aanwijzen in de gehele dance scene die ''het gemaakt heeft'' die er niet zo uit ziet.

Het is gewoon een gastcollege dat ik heb meegekregen tijdens me studie wat jij met deze informatie doet is aan jou.
D
Hardtraxxer
105 posts member since 2011
last seen Jul 2014
mooi, dat is weer duidelijk voor iedereen, nu weer ''on topic'' ;)
A
Hardtraxxer
187 posts member since 2011
last seen Dec 2014
Case Dj wrote:
Axora wrote:http://www64.zippyshare.com/v/99230159/file.html

mashupje van Traveling en Come take my hand van Coone. :)
mash-ups kun je hier plaatsen

Mash up topic

:thumbup:
Hardtraxx Addict
1522 posts member since 2011
last seen Jan 2015
mrazura wrote:
Je kan het toch ook zo invullen zoals jij wilt. Jij kan me geen nummer aanwijzen in de gehele dance scene die ''het gemaakt heeft'' die er niet zo uit ziet.

Het is gewoon een gastcollege dat ik heb meegekregen tijdens me studie wat jij met deze informatie doet is aan jou.
Helemaal mee eens! Dit is toch on-topic :/
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
ik zag laatst bij nieuwe track D-Attack - Ecuador ineens weer verschijnen ik zat zelf hier ook even mee te kloten
ik weet nog niet of ik er iets mee ga doen.

View on SoundCloud

Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Case Dj wrote:ik zag laatst bij nieuwe track D-Attack - Ecuador ineens weer verschijnen ik zat zelf hier ook even mee te kloten

View on SoundCloud

Vind de lead erg vet! Simpel maar 'effectief' laat ik maar zeggen. Kicks vind ik niets. Maar dat is erg persoonlijk, klinken me te 'bot'

*edit*
Zelf ook weer iets gemaakt, ben benieuwd wat jullie vinden...
View on SoundCloud
D
Hardtraxxer
last seen Jul 2014
Mannonymous wrote:
Case Dj wrote:ik zag laatst bij nieuwe track D-Attack - Ecuador ineens weer verschijnen ik zat zelf hier ook even mee te kloten

View on SoundCloud

Vind de lead erg vet! Simpel maar 'effectief' laat ik maar zeggen. Kicks vind ik niets. Maar dat is erg persoonlijk, klinken me te 'bot'

*edit*
Zelf ook weer iets gemaakt, ben benieuwd wat jullie vinden...
View on SoundCloud
Echt waar zie van jou zooo vaak zulke vette dingen voorbij komen, WERK DIE EENS UIT :P! ik vind m hard hoor!
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
@ Mannonymous

je kick klinkt zeker lekker je lead vind ik niet super en die piepjes klinken ook wel leuk.
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2014
Ik heb deze tail net gemaakt. vind 'm zelf wel goed! feedback is welkom :).

View on SoundCloud
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Axora wrote:Ik heb deze tail net gemaakt. vind 'm zelf wel goed! feedback is welkom :).

View on SoundCloud
Mag wat meer dist op, klinkt vrij dof nu! En zit totaal geen punch in, alleen een heel klein tikje.
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2014
RAW-vizion wrote:
Axora wrote:Ik heb deze tail net gemaakt. vind 'm zelf wel goed! feedback is welkom :).

View on SoundCloud
Mag wat meer dist op, klinkt vrij dof nu! En zit totaal geen punch in, alleen een heel klein tikje.
Oke thnx, ik zal er vanavond wat aan gaan doen!
Hardtraxx Addict
1745 posts member since 2011
last seen Jul 2025
RAW-vizion wrote:

View on SoundCloud
Miss ben ik heel dom, maar tis toch ook zijn tail. Die punch fixed tie later dus op...
Hardtraxx Addict
last seen Jul 2025
View on SoundCloud

Iets waar ik mee bezig ben. Ben benieuwd naar feedback op de kicks met name :) Moet nog een hoop gebeuren aan het geheel, i know! Ben ook niet zo goed als sommige hier, maar 'we doen ons best' :P
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Die 1e kick vind ik niks, die 2e heeft wel potentie! hij klinkt nog wat dof maar met wat EQ kan dat een lekkere kick worden!

Zelf ook bezig met een kick!
http://www38.zippyshare.com/v/46548876/file.html

Anyone? :thumbup:
Hardtraxx Addict
last seen Jul 2025
sjobie wrote:Die 1e kick vind ik niks, die 2e heeft wel potentie! hij klinkt nog wat dof maar met wat EQ kan dat een lekkere kick worden!

Zelf ook bezig met een kick!
http://www38.zippyshare.com/v/46548876/file.html

Anyone? :thumbup:
Hmm, tis wel een kick die een bepaalde sfeer met zich brengt, alleen mag ie van mij wat zwaarder. Der zit nu nog zo'n storende hoge 'iets' in. Ook hoor ik in de laatste kick dat tie wat lang door loopt, misschien iets minder phat maken? Dan wordt t wal wat denk ik. Dikke screech drboven :P
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
@ mr.Vertigo:

Ik vind de break vet bedacht, alleen de hond staat veels te hard, je vocal mag harder en veel dieper want dat heeft de originele stem namelijk al heel erg van zichzelf, dus geen idee wat erop zit maar haal het weg haha. vind het concept vet naar de climax, maar de kick en sounds zijn heel erg simpel en klinken nog heel leeg. Detune je leadsynth wat meer, wat layers erbij met een andere waveform en dan heb je al wat sterkers staan. Kick moet nog veel aan gebeuren, sowieso meer distortion en moet het veel dieper klinken anders past het niet bij de sfeer. Tweede stuk vind ik helemaal niets, de kick is ouderwetse hardcore en dat vind ik totaal niet passen bij de sfeer, ook hier meer distortion en overall mag alles denk ik wel wat minder hard.

@sjobie:

je kick staat sowieso te hard, zit ver boven de 0db. De eerste punch klinkt heel anders dan de rest, misschien ligt het aan de rendering, maar het kan ook een compressor zijn die verkeerd gebruikt is. Wellicht zelfs een sound die in je playlist staat op die plek, iig is het storend. de ondertoon van je kick heeft iets irritants, zal te maken hebben met de sub denk ik. Subbass mag sowieso een stuk minder, verder is het wel ok, vind hem zelf nog redelijk standaard, probeer hem wat te tweaken. Ook bij jou mag het overall wat zachter staan, werkt handiger en je luistert beter.
Hardtraxx Veteran
last seen Jul 2026
Bedankt voor de feedback!
Ben weer stukje verder, nu zit er ook een screech bij, deze moet nog wel uitgewerkt worden. :thumbup:
http://www11.zippyshare.com/v/23905814/file.html
D
Hardtraxxer
last seen Jul 2014
sjobie wrote:Bedankt voor de feedback!
Ben weer stukje verder, nu zit er ook een screech bij, deze moet nog wel uitgewerkt worden. :thumbup:
veelste droog, te simpel, en saai, maak je tail eens langer, het is net een jumpstyle kick.
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2014
mr_vertigo wrote:
RAW-vizion wrote:

View on SoundCloud
Miss ben ik heel dom, maar tis toch ook zijn tail. Die punch fixed tie later dus op...
haha ja idd, der zit wel een punch in, maar dat is een sample punch. daar weinig naar gekeken, ging mij vooral om de tail ja
Hardtraxx Addict
last seen Jul 2025
Skedoedelefloeps wrote:@ mr.Vertigo:

Ik vind de break vet bedacht, alleen de hond staat veels te hard, je vocal mag harder en veel dieper want dat heeft de originele stem namelijk al heel erg van zichzelf, dus geen idee wat erop zit maar haal het weg haha. vind het concept vet naar de climax, maar de kick en sounds zijn heel erg simpel en klinken nog heel leeg. Detune je leadsynth wat meer, wat layers erbij met een andere waveform en dan heb je al wat sterkers staan. Kick moet nog veel aan gebeuren, sowieso meer distortion en moet het veel dieper klinken anders past het niet bij de sfeer. Tweede stuk vind ik helemaal niets, de kick is ouderwetse hardcore en dat vind ik totaal niet passen bij de sfeer, ook hier meer distortion en overall mag alles denk ik wel wat minder hard.

Thnx! :thumbup: Ik heb sowieso het idee dat dingen snel te hard staan, volume luistert erg gevoelig dus. Als je met hond, kat bedoeld, ik zal hem wat zachter te zetten. En wat betreft die vocals. Dat is erg lastig omdat er al achtergrond muziek is. Als ik hem vol laat spelen hoor je die er doorheen.

Het tweede stuk vind ik zelf heel lkker juist :P en die hardcore kick klopt wel een btje. Dat is ook niet helemaal mijn bedoeling, moet der nog flink aan gaan sleutelen. Nu heeft tie wel veel kracht en dat bevalt me wel, kwil daar redelijk beuken zeg maar. Wanneer ie wat verder is laat ik wel weer wat horen.
Hardtraxx Addict
last seen Jul 2025
Distattack wrote:
sjobie wrote:Bedankt voor de feedback!
veelste droog, te simpel, en saai, maak je tail eens langer, het is net een jumpstyle kick.
Ik vind dat die tail niet veel langer hoeft. Miss ietjes, maar hij moet gewoon wat krachtiger worden.
Hardtraxx Veteran
last seen Jul 2026
Dit keer een andere manier van layeren geprobeerd, ik vind het beter :) en jullie? :thumbsup:
http://www66.zippyshare.com/v/310969/file.html
Hardtraxxer
190 posts member since 2010
last seen Dec 2012
sjobie wrote:Dit keer een andere manier van layeren geprobeerd, ik vind het beter :) en jullie? :thumbsup:
Klinkt wel goed :)
Hardtraxx Addict
last seen Jul 2025
sjobie wrote:Dit keer een andere manier van layeren geprobeerd, ik vind het beter :) en jullie? :thumbsup:
Lekker agressieve punch, maar weer heb je zon gek staartje aan t eind van je staart :P Waarmee geef je hem distortion?
Hardtraxx Addict
last seen Jul 2025
View on SoundCloud

Kep de volumes aangepast, m'n synth en sounds wat voller gemaakt.
Bij de eerste kick zit nu een stuk meer distortion en hij resoneert wel lekker, maar wordt een beetje overspoelt door de rest helaas. In het tweede deel is de kick imo van zijn hardcore sound af, maar is de punch nog niet sterk genoeg vind ik. Tips?