Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2011 19:30 

Hardtraxxer

@hardroller Klinkt erg lekker zeg! zou wel een full willen horen binnenkort!

@noxit15 Thnxx, hoorde eerst niet wat je bedoelde totdat ik mijn koptelefoon op deed..
Ik ben echt toe aan monitor speakers :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2011 21:41 

Hardtraxxer

@TSP,

you're kick sounds very weird, especially when it pitches. It needs more bass, and a harder punch.
Overall it sounds chaotic, mostly because of the mixdown.
Keep on trying. ;)

Ik ben verder gegaan met de intropreview, wat vinden jullie er van?
(Btw, in het begin, en in de 1e stilte, daar komen nog vocals.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 15:37 

Hardtraxxer

@MRN Ik heb er niet zoveel verstand van maar die choirs zou ik aanpassen want klinkt zo afgehaakt.. die kick is een beetje simpel zo alleen.. ik moet wel zeggen dat het een wel potentie heeft. Nog niet echt zoiets eerder gehoord, lekker duister probeer dat vast te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 17:18 

Hardtraxx Veteran

@MRN & Conflict
Ik denk dat dat wel kan zo die kick, alleen dat moet de kick wat verbeterd worden!
Als je de punch is wat harder en misschien wat langer maakt, klinkt het denk ik al een stuk beter! :thumbup:

Zelf ook weer wat verder, kick & sounds wat bijgewerkt!
http://www26.zippyshare.com/v/19241659/file.html

Anyone? :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 17:51 

Hardtraxxer

@Conflict en Sjobie,

bedankt voor de feedback. ;)

Sjobie, je kick klinkt nog steeds te plat.
Die screech op 0:30 en 1:30 klinkt een beetje vals.
Je melodie is niet heel catchy (2:10).
Voor de rest vind ik 'm goed, erg duister ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 20:17 

Hardtraxxer

@Sjobie
Vond de eerste seconde een beetje te hard :P klapt er in eens in. Zou de zaag die je hier en daar hoort wat scherper maken! Klinkt het net wat feller. De sfeer is wel tof, hou persoonlijk wel van de wat duistere melodietjes enzo :)

Zojuist mn eerste track sinds twee jaar geupload! Graag feedback ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 21:22 

Hardtraxxer

Laat ik maar eens een projectje van poos geleden er op zetten!
Samen met een kameraad in een paar chille avondjes gemaakt.
Niet gemasterd en moeten nog andere kicks in:)

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 23:59 

Hardtraxxer

reteck: je kicks mogen idd wat voller en wat meer laag erin, verder vindt ik de sounds heerlijk klinken! synthjes mogen af en toe nog wat aangedikt worden met een extra layertje of een eqtje, en net voor de climax is het jammer dat je geen geluidje of iets meer doet, dat maakt de stilte ervoor net iets te lang, maar verder een hele aardige track!

overstrike: je moet echt je plaat beter afmixen man! de volumes van de kicks/sounds staan nog verre van goed, er zit wel potentie in, maar je moet hem nog ff wat beter afwerken, ook zit er in bijna ieder geluidje veel te veel reverb, en volgens mij in de kick ook.

heb zelf ook nog ergens aan zitten werken, het is nog niet helemaal af, maar was wel benieuwd wat jullie er van vonden :)

http://www4.zippyshare.com/v/47168498/file.html

Feedback is van harte welkom :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 11:00 

Hardtraxxer

@wildenberg

Het is totaal niet mijn stijl maar ik zal er even over zeggen wat ik hoor.
Vette kick en fx's
Al denk ik wel dat je synths en screeches nog heel dof klinken en in de verte. Als je die iets beter kan krijgen zal het al stukken beter klinken denk ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 12:59 

Hardtraxxer

@ Wildenberg 1e wat me opviel is dat je kick erg lekker klinkt, ook de pitch in de climax is netjes, je intro sounds vind ik wat dof klinken wel erg vol! je hebt veel sounds gebruikt, maar je intro screech heeft wel werk nodig.
Verder top, ga zo door.

@ reteck, hardcore vind ik lekker om een uurtje te luisteren, maar dan houdt het ook op, dus aan mijn feedback zal je niet veel hebben, het enige wat ik wil zeggen is dat je mixdown beter kan, en je synth in de climax erg leeg is ;)

@ Overstrike, je track klinkt net alsof het heeeeel ver weg is, vocal zijn wel erg dik! zit een lekkere duistere sfeer in.

Greetz

Secret Project
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 13:52 

Hardtraxxer

@ wildenberg, klinkt vet, maar ik vind je kick niet mooi als die hoog pitched

@ TSP, vette shit! Ik hou juist wel van die chaotische sound!

@ Reteck, leuk projectje! zit potentie in als jullie eraan verder werken!

@ Doubletrouble: goed bezig!

@ MRN: Sorry dit vind ik nix, die kick, nouja vergelijk hem eens met kicks van andere producers, dan hoor je dat er nog veel werk aan moet gebeuren..

Heb ik nu weer iedereen gehad?? :aww:

Zelf als een tijdje niets laten horen, maar ben met een nieuwe kick bezig geweest,:

Let niet op de synth die heb ik er ff bijgezet zodat het wat minder saai klinkt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 14:08 

Hardtraxx Beheerder

je kick mist kracht en is nog niet helemaal lekker maar het is zeker een goed begin :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 14:31 

Hardtraxxer

Even een vraagje.

Ik ben op zoek naar een PC die perfect is om te produceren.
Geen Imac , Ik werk met FL Studio.
Wat voor merk/type PC zou ik nemen?

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 15:22 

Hardtraxxer

roerig schreef:
Even een vraagje.

gr

FL-Studio werkt ook op de Mac. ;)

Het beste merk of type bestaat niet, voor een goede pre-made pc (ik neem aan dat je zelf geen wilt bouwen) zou je op Hardware.info kunnen kijken bij prijsvergelijker.
Wat belangrijk is bij een produceer-pc is een goede processor en veel werkgeheugen.
De rest is afhankelijk van wat je nog meer wilt gaan doen met je pc.

Processor zou ik voor een quad core of beter gaan, en werkgeheugen 6 GB of meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 16:00 

Hardtraxxer

@ Brainweavers je kick mist een hoop kracht een subbass, werk daaraan eq ze beter :thumbup:

Laatste 2 weken bezig geweest met een wat donkere track, en hierbij post ik een preview

Comments en feedback welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 16:36 

Hardtraxx Newbie

doubletrouble schreef:
Timpulsive schreef:

Het idee van je track is niet verkeerd.
Op de eerste plaats vind ik 't jammer dat je de vocals van Lady Sovereign voor je nummer gebruikt, het originele is namelijk geniaal. Om dat over te doen in hardstyle moet je heel wat in huis hebben. Dit blijkt ook maar weer als ik luister naar je intro, de vocals passen er totaal niet op. Het klinkt haast ofdat de maat niet meer klopt.

Het idee van je midintro vind ik aardig, maar niet goed uitgewerkt, screech mag veel sterker en ik mis een punch & tail in je kick.

Je melody vind ik persoonlijk niet mooi. Je synth is ook niet goed, die moet veel sterker en mag wat mij betreft hoger.
Afmix kan over 't algemeen beter, sommige sounds staan overduidelijk te hard.

Al met al; werk aan je afmix, melody's en sounds.
en haal alsjeblieft de vocal op de kick weg.. je zou 'm eventueel kunnen gebruiken om mee op te bouwen of om je breaks op te vullen, maar niet op de kick.

Ik hoop dat je er wat aan hebt (: Good Luck.

Thanks voor je snelle en uitgebreide commentaar dit roept bij mij veel vragen op zoals: Hoe screech/ synth sterker maken, hoe krijg je een punch en tail in je kick en heb je wat afmix tips/procedure? Ik snap trouwens niet wat je bedoeld met vocal op de kick, kun je dat iets verduidelijken?

Groet Tim
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 16:51 

Hardtraxxer

@ Tim, de feedback die D2 je geeft heeft te maken met je sounds en je afmix. (geef voortaan wel ff feedback over de posts van anderen ;))

Wat antwoorden op je vragen:

Je kan een synth of screech sterker (dikker) maken d.m.v. EQ, en layeren (stapelen) maak is een synth en clone deze is 4 x, speel met je panning en zet je melo bij de ene op bijv C5 en bij de andere op C6 dit zorgt ervoor dat je sound al flink wordt aangedikt.

Punch van een kick heeft ook veelal te maken met een goede EQ van je kick, maak pieken in bepaalde Frequenties om je kick echt te laten klappen! welke freq etc. is bij iedereen verschillend, maak je eigen stijl!
Tail heeft te maken met de Decay van de kick oftewel de lengte van je kick, dit kun je gewoon aanpassen in de desbetreffende vst, microtonic hydra drumazon etc.

Wat betreft afmix, ook dit heeft weer erg veel te maken met je EQ maak ruimte voor al je sounds in je track, en kick heeft meer lage frequenties dan een leadsynth, dus filter je de hoge freqenties bij je kick weg, bij je leadsynth precies het tegenovergestelde, maak gebruik van compressors en limiters.

En je vocals, tja, ik luisterde je preview en de opbouw naar de intro klinkt lang niet verkeerd, maar je vocals lopen compleet offbeat (uit de maat) met je kick, waardoor het 1 grote chaos wordt. Dus of haal je vocals weg, of zet ze goed neer ;)

Hoop dat je dr wat aan hebt ;)

Greetz Secret Project
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 17:01 

Hardtraxx Beheerder

@ yri

dit klinkt echt heel lekker zeg alleen 2 puntjes die ik gewoon niet lekker vind.

1: doe wat een de synth in de climax want die is droog en zit niet echt een lekkere dark feeling in

2: pitchkicks weghalen, ik vind in een dark track zoals deze horen geen pitchkicks. intro klinkt zeer dik, kick ook!

hopelijk heb je er wat aan :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 17:34 

Hardtraxx Newbie

@yri

Thanks voor je verduidelijking, ik ga hier verder mee aan de slag en zal het resultaat hier posten. Ik heb ook jou track beluisterd en ik kan hier alleen maar jaloers op zijn, de sound die je neer zet is super vet en de afmix is ook briljant, ik ben al blij als ik zo goed kan afmixen laat staan zo'n sfeer creƫren in een track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 22:03 

Hardtraxxer

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 22:29 

Hardtraxx Veteran

@yri, ga zo door man,klinkt goed, alleen ik zou de hoofdscreech in de intro wel vervangen, maar in tegenstelling tot wat Case DJ zegt vind ik de pitchkicks wel passend, vooral ook omdat ze alleen omlaag pitchen.

Maar ik zou de break wel wat korter of maken of meer inhoud laten hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 23:39 

Hardtraxxer

MRN schreef:
roerig schreef:
Even een vraagje.

gr

FL-Studio werkt ook op de Mac. ;)

Het beste merk of type bestaat niet, voor een goede pre-made pc (ik neem aan dat je zelf geen wilt bouwen) zou je op Hardware.info kunnen kijken bij prijsvergelijker.
Wat belangrijk is bij een produceer-pc is een goede processor en veel werkgeheugen.
De rest is afhankelijk van wat je nog meer wilt gaan doen met je pc.

Processor zou ik voor een quad core of beter gaan, en werkgeheugen 6 GB of meer.

Owja? Zover ik weet waren ze te lui om de hele code aan te passen om het op mac te laten werken. Er kwam alleen een iphone/pad/pod versie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 11:56 

Hardtraxx Elite

Tja via VMWare of Paralles kan je Windows draaien terwijl je OSX aan hebt, dan zou je FL kunnen draaien.. Of gewoon een Bootcamp partitie maken, waardoor je gewoon Windows kan booten op je Mac.. Afrojack doet t net zo.. Draait Windows op zn Mac met FL studio..

Waarom je dan in godsnaam een Mac zou kopen vraag ik me af... OSX is nou net het beste aan heel dat platform!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 12:09 

Hardtraxxer

@ NenD

Zo dat klinkt lekker! :thumbsup:
Vind alleen de melodie te standaard, en begint snel te vervelen ..
Hoelang ben je al bezig met producen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 18:29 

Hardtraxxer

TheDesolator schreef:
@ NenD

Zo dat klinkt lekker! :thumbsup:
Vind alleen de melodie te standaard, en begint snel te vervelen ..
Hoelang ben je al bezig met producen?

de break vind ik het vetst, kick in de climax mag iets fijner vind ik..
Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner