Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 413, 414, 415, 416, 417, 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2015 10:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Tharec

dit klinkt erg slecht!
waar hoor ik hier ergens Crypsis - Tuatara in? alleen wat korte sampletjes ?
5 min steeds hetzelfde het is totaal geen remix.
kijk wat meer naar tutorials kun je zeker wel gebruiken!

ik verwacht geen hoogstaand productie maar toch allemaal iets beter! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 18:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey Allemaal!
Ik ben nieuw hier, na een behoorlijk lange tijd meelezen besloten om toch maar eens een accountje aan te maken :cool: .

Allereerst zal ik wat feedback geven op nummers die ik zojuist heb beluisterd. Ik geef alleen feedback op hardstyle/hardcore omdat dit de muziek is waar ik van hou. Ik heb het idee hier het meest zinnige dingen over te kunnen zeggen. Komtie:

@Equalizer
Echt hele gave track, je hoort duidelijk dat je wel weet hoe het producen moet. Grootste pluspunt vind ik de kick, die klinkt echt super! Heldere punch, mooie basstail, knap werk! Tegelijkertijd ligt mijn grootste punt van kritiek op deze track ook bij de kick. Hij klinkt wel heel de tijd exact hetzelfde, misschien kun je hem pitchen? Iets meer variatie voor de luisteraar!

@S_D
De opbouw van jouw track is echt zaaddodend lang, vind ik. Wel vind ik de plucks en het melodietje erachter leuk klinken, alleen wanneer alles samenkomt is het echt te veel. Ik heb de neiging om dan mijn volume een eindje dicht te draaien, geen goed teken. Een hoop EQ werk kan dit allicht beter maken!

@ Lunatic
:clap: :yay: :beer: _o_ Niets op aan te merken, heerlijk stijltje en heerlijk uitgewerkt. Master!

Nummer 1
Nummer 2
Dan hier mijn meest recente werk, ik realiseer me dat het de meest inspiratieloze rawmeuk is die je jezelf kunt indenken. Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de kick vinden! Ik produceer met een koptelefoontje wat daar helemaal niet voor bedoeld is, en hoorde laatst in m'n auto dat de kick veel te veel bas had. Dat is nu aangepast dus ik ben benieuwd hoe 'ie nu op verschillende geluidssystemen klinkt.

*edit* Had even tijd, direct even beide versies geĆ¼pload. De versie met gedempte bass ( nummer 1) en een fragment uit het nummer met de oorspronkelijke hoeveelheid bass ( nummer 2).

Let me know!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 18:58 
 

is mis juist een beetje de bass
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 19:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks, even verdere reacties afwachten. Anders gaan we die bass er gewoon weer aanschroeven :evil: :bomb: !
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2015 14:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Die Tharec :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2015 15:32 
 

Ventrue schreef:
Die Tharec :lol:


:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2015 20:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks voor het luisteren iedereen!
Heb de bass wat opgevoerd, is hij beter zo?

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2015 17:25 
 
Hardtraxxer

@crippled

Dat is inderdaad wel te merken ja, je hebt nu een overkill aan bass in je intro (voordat de kick er in komt). Tijdens de kick valt dat nog wel wat mee. Ook mis je over de gehele track je high-end. Dus ik zou daar zeker nog even aan eq'en. Voor de rest vind ik je idee leuk.

@Dirty Noizes

Heerlijke melodie, en de buildup is ook lekker :) Werk vooral nog aan je kick, daar is nog veel aan te doen ;) De 2e kick is echt al een stuk beter. Break ook weer heel vet gedaan. Als laatste tip wil ik je nog meegeven, werk vooral aan je mixdown ;) Dan zal deze track nog ver komen.


Hier weer eens iets van mij, ben benieuwt wat jullie er van vinden :)

https://soundcloud.com/ditcher-1/ditcher-admire-1
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2015 23:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

#Jarno ik zou bij alle drops (of 1 of 2 wat jij wilt) er een zachte synth onder zetten of pad voor een beetje opvulling, geeft denk ik nog meer een chill gevoel. Verder zou ik de buildups naar de 2e en 3e drop nog wat duidelijker maken met wat meer uplifters enzo en een vocal/stukje van melodie net voor de drop.

Heb dit even gemaakt binnen 1,5 uur, ik keek die video en ik kwam er op dus ik dacht waarom niet. Neem het niet al te serieus, tis gewoon voor de lol.

https://clyp.it/qhs4cyqe
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2015 19:44 
 
Hardtraxxer

Antergy schreef:
#Jarno ik zou bij alle drops (of 1 of 2 wat jij wilt) er een zachte synth onder zetten of pad voor een beetje opvulling, geeft denk ik nog meer een chill gevoel. Verder zou ik de buildups naar de 2e en 3e drop nog wat duidelijker maken met wat meer uplifters enzo en een vocal/stukje van melodie net voor de drop.

Heb dit even gemaakt binnen 1,5 uur, ik keek die video en ik kwam er op dus ik dacht waarom niet. Neem het niet al te serieus, tis gewoon voor de lol.

https://clyp.it/qhs4cyqe


:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2015 21:09 
 
Hardtraxxer

:thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2015 12:25 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

@Ditcher: Niet helemaal mijn ding normaal gesproken, maar klinkt zeker niet verkeerd. Zoals eerder gezegd mist er nog wel wat opbouw richting de climaxes en mag het geheel nog wat voller klinken. De plaat mist nog iets om het voor mij echt spannend te maken, maar misschien dat je dit door wat meer opvulling of bijvoorbeeld een vocal kan bereiken. :)

@Antergy: Wederom niet mijn ding dit, vind het ook net wat te simpel. Vanaf 1:56 klinkt het niet fijn vind ik, is ook allemaal net wat te druk, maar dat zal er ook vast mee te maken hebben dat dit niet direct een serieus project is :P

Vanaf 10:20 zit onze (Zygoma & Paze) nieuwe plaat, een bootleg van Live - Overcome. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2015 17:49 
 
Hardtraxxer

@zenda, lekkere bootleg man! Heeft echt die sfeer die de 'gouden oude' hardstyle tracks ook hadden. :thumbsup: Ik vind alleen dat die bass in het euforische gedeelte meer als een reverse mag klinken, dan krijgt ie helemaal dat gevoel van een early track :thumbsup: :clap:

Lekker plaatje dus! Is ie ook ergens te downloaden voor in m'n collectie :innocent: :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2015 21:54 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Nog niet, maar houd de fb van Zygoma/Paze/Beyond Limits in de gaten, daar komt ie langs als we hem ooit weg zouden gaan geven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2015 13:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zojuist mijn remix voor de remix contest van Shades of Grey afgerond. Zou tof zijn als jullie op mij willen stemmen als je het wat vindt, feedback is uiteraard ook van harte welkom :) Bedankt alvast!

https://www.spinninrecords.com/talentpo ... ails/24146

https://soundcloud.com/djrawbin/oliver- ... wbin-remix

Oh en als jullie mij zouden willen followen op soundcloud, graag, want ik heb echt amper followers :cry: :$

@Jarno, dat is verdomme lekkere tropical house zeg :woot: Zo mag je er wel meer maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2015 15:15 
 
Hardtraxxer

Zenda schreef:
@Ditcher: Niet helemaal mijn ding normaal gesproken, maar klinkt zeker niet verkeerd. Zoals eerder gezegd mist er nog wel wat opbouw richting de climaxes en mag het geheel nog wat voller klinken. De plaat mist nog iets om het voor mij echt spannend te maken, maar misschien dat je dit door wat meer opvulling of bijvoorbeeld een vocal kan bereiken. :)

@Antergy: Wederom niet mijn ding dit, vind het ook net wat te simpel. Vanaf 1:56 klinkt het niet fijn vind ik, is ook allemaal net wat te druk, maar dat zal er ook vast mee te maken hebben dat dit niet direct een serieus project is :P

Vanaf 10:20 zit onze (Zygoma & Paze) nieuwe plaat, een bootleg van Live - Overcome. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! :)


Prachtig nunmmer! Heel knap hoe jullie de emotie van het origineel weten te behouden. Kick past ook goed bij het nummer, maar ik zou persoonlijk iets meer hoge frequenties in de lead stoppen.

Zelf voor het eerst met een tropical achtig nummer bezig geweest. Gebaseerd op Each Other van Cyber & Sylence. Benieuwd wat jullie ervan vinden :)

http://www79.zippyshare.com/v/qKDWqRxU/file.html

EDIT: Kwaliteit lijkt wat minder door Zippyshare.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2015 16:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Jellybean: Thanks! :D Over die van jou: Het klinkt een beetje statisch nu vind ik, ik denk dat een (subtiele) swing op alles wonderen doet, sound design is wel leuk namelijk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 13:37 
 
Hardtraxxer

Citaat:


Klinkt lekker, mooi afgemixt, als feedback zou ik alleen kunnen zeggen dat 't wat lang door 'kabbelt'
Maar dat past wel weer bij de stijl
Al met al :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 13:51 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Zelf ben ik sinds een poosje weer wat actiever met het producen :) Heb momenteel 3 tracks liggen die zo goed als af zijn. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!



Ik vind vooral de 2e track interessant, die klinkt wat rauwer :thumbsup:
Vind t lastig om je tips te geven, want productietechnisch ben je zo te horen een stuk verder dan ik
Zijn ze inmiddels al af?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 13:59 
 
Hardtraxxer

Citaat:
(175 BPM! :clap: )Ik weet dat het geen technisch hoogstandje is, toch vind ik het leuk om even te delen ;) :



Haha wel lachen dat oldschool sfeertje
Wel wat weinig afwisseling en de kick vind ik iets te 'dof' klinken
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 14:10 
 
Hardtraxxer

Crippled schreef:
Thanks voor het luisteren iedereen!
Heb de bass wat opgevoerd, is hij beter zo?



Zoals iemand al zei zijn de lage tonen in je intro te sterk aanwezig
De melodie in de breaks en het sfeertje vind ik best wel ok :thumbup:
Alleen de kicks zijn naar mijn smaak te eentonig
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 14:15 
 
Hardtraxxer

En dan nu m'n eigen bijdrage :)
Ik heb me dit keer niks aangetrokken van hoe hardcore 'moet' klinken..
Maar gewoon gemaakt waar ik zelf zin in had :p
Ben zelf wel tevreden met het resultaat, maar kan me voorstellen dat 't niet ieders smaak is
De samples zijn 'geleend' van The Hobbit 2
Feedback altijd welkom, thanks!

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2015 21:15 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
@Equalizer: Het concept is vet! :) Vind alleen de kick over de hele track iets te veel overheersen (Qua volume). Ook zijn sommige sounds nog aardig droog. Verder niet heel veel op aan te merken!

@Jarno: Niet echt mijn stijl, maar productief zit het wel goed in elkaar. Vind de buildup een beetje saai, de lead klinkt erg droog. Probeer er eens wat meer reverb op te gooien ^^. Verder zou ik aan de hele track wat meer variatie toevoegen. Vind hem al snel eentonig worden.

@DJ JellyBean: Ook dit is niet echt mijn stijl. Vind de melodie wel leuk! Opbouw kan misschien iets sterker. De 'drop' klapt er niet echt in. Misschien ook wat meer variatie proberen in de melodie, of eventueel wat chords er tegen aan plakken. Waar ik me wel aan irriteer is die piano er hele tijd door, dat maakt het heel erg saai.
______________________

Zelf ben ik sinds een poosje weer wat actiever met het producen :) Heb momenteel 3 tracks liggen die zo goed als af zijn. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!



Klinkt goed man :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2015 21:18 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Zelf ook nog even zitten prutsen. :x

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2015 21:29 
 

mompelt iets over eerst zinnige feedback geven
Vorige  1 ... 413, 414, 415, 416, 417, 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner