Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 414, 415, 416, 417, 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 12:37 
 
Hardtraxx Elite

"Klinkt goed man :beer: " is inderdaad geen feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 14:47 
 
Hardtraxx Newbie

@Lunatic: Nice, vooral inderdaad de 2e track uit je teasers vind ik gaaf. Goeie sounddesign en afmix! Ik zit net even op je soundcloud te kijken en ik ben onder de indruk van je Q-Base anthem, goed spul!

@kruif: Probeer wat meer diversiteit in je track te krijgen, vooral je kicks in de intro kunnen erg eentonig worden als je ze zolang (zonder variatie) door laat lopen. Je lead heeft naar mijn idee teveel decay/release waardoor het tijdens de climax erg rommelig klinkt. Verder wel vet concept!

Hier mijn nieuwe track, vol met nieuwe kicks en synths, ben benieuwd wat jullie vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 17:32 
 
Hardtraxx Addict

Bwazza schreef:
@Lunatic: Nice, vooral inderdaad de 2e track uit je teasers vind ik gaaf. Goeie sounddesign en afmix! Ik zit net even op je soundcloud te kijken en ik ben onder de indruk van je Q-Base anthem, goed spul!

@kruif: Probeer wat meer diversiteit in je track te krijgen, vooral je kicks in de intro kunnen erg eentonig worden als je ze zolang (zonder variatie) door laat lopen. Je lead heeft naar mijn idee teveel decay/release waardoor het tijdens de climax erg rommelig klinkt. Verder wel vet concept!

Hier mijn nieuwe track, vol met nieuwe kicks en synths, ben benieuwd wat jullie vinden!


Als je kick omhoog pitched klinkt het hele geheel een beetje vreemd.
Verder vind ik de kick wel lekker lomp :thumbup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 21:17 
 
Artiest

Bwazza schreef:
@Lunatic: Nice, vooral inderdaad de 2e track uit je teasers vind ik gaaf. Goeie sounddesign en afmix! Ik zit net even op je soundcloud te kijken en ik ben onder de indruk van je Q-Base anthem, goed spul

Hier mijn nieuwe track, vol met nieuwe kicks en synths, ben benieuwd wat jullie vinden!


Thanks :D

Qua sounds en mixwerk zit de track prima in elkaar! Kicks mogen missschien wel iets zachter qua volume vergeleken met de rest van de sounds. Maar dat terzijde klinkt alles goed.

Zelf vind ik de anti na de break er een beetje onverwachts inkomen en ik denk dat het vetter was geweest als je iets met de melodie doorzette in de climax. Vind het persoonlijk nu een beetje te abrupt.

Ga zo door!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 22:37 
 
Hardtraxx Newbie

Heyy beste gasten, ik ben beginnend hardstyle DJ en wil heel graag tips en tops ontvangen over mijn 2 zelfgemaakte nummer. Ik heb nu helaas geen tijd om feedback te geven aan andere producten, maar zal hier morgen naar kijken. Ik nem erg benieuwd!

Mijn 1ste nummer:
https://m.soundcloud.com/jopjahh/project-one

Mijn 2de nummer (middenstuk klinkt helaas een beetje als een intro melodie, maar kon niks anders passend bedenken)
https://m.soundcloud.com/jopjahh/till-i-die
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 07:44 
 

er staat toch echt iets in de regels dat je eerst zelf feedback moet geven, dus doe dat eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 09:28 
 
Hardtraxx Newbie

Geen tijd voor gehad, gisteravond mn 2de nummer afgerond xd . Vandaaf zal ik zeker weten de nummers van anderen checken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 10:33 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ga het nog eens proberen, hey mijn naam is Jop en net zoals jullie en ben sinds 3 of 4 maanden bezig met het produceren van hardstyle m.b.v. FruityLoops. Qua produceren heb ik nog niet heel veer ervaring dus mijn feedback zal vast ook niet optimaal zijn, maar ik heb mijn best gedaan:

@ Crippled

Indd een van de inspiratieloze rawmeuk die ik ooit gehoord heb! heeft ook wel wat ;p De kick klinkt nog niet helemaal optimaal maar ik geloof dat je dat al vaak genoeg gehoord hebt xd Wat ik zou veranderen aan het nummer zou zijn: het intro is een beetje ééntonig, het stukje voor de 2de qlimax zou ook heel passen bij het intro zijn lijkt me, verder zou het heel vet zijn als de kick steeds rauwer wordt na elke qlimax.

@ zenda

Heerlijke qlimax! echt top, vind alleen dat de kick wat dikker mag, iets meer bass? De sqreech-achtige geluiden in de outro vind ik ook maar niks maar dat vind ik over het algemeen in elk hardstyle nummer niet lekker klinken.

@ Cei-Noise

Goed dat je je niet aan de mainstream hardcore houdt maar gwn lekker je eigen ding doet, de melodie die je over het hele intro hoort is een beetje ééntonig, maar dit geeft ook wel een leuk effect. ik zou alleen de synth hiervan veranderen. de kick is heel dope trouwens!

Hier mijn eigen nummers:

Project One:
https://soundcloud.com/jopjahh/project-one
(Dit is mijn eerste nummer wat ik ooit gemaakt heb, ontzettend veel tijd ingestopt, enjoy!

Till I Die:
https://soundcloud.com/jopjahh/till-i-die
(Mijn tweede nummer, kon helaas niet een iets meer uitgebreidere lead bedenken voor het middenstuk)

Feedback is welkom! hiervoor post ik ze op dit forum, maar ik hoor ook graag wat je goed aan het nummer vindt. (De samples heb ik niet zelf gemaakt :whistle: )

Alvast Bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2015 00:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@FruityMusic

Project One:

-Het moment dat je synth erin komt voelt een beetje onnatuurlijk. probeer mbv percussie een kleine opbouw te maken naar het moment dat de melodie erin klapt.
-Zelfde voor de 1e drop. Het voelt sowieso alsof het een blokje te laat erin komt? Zou er nog even goed naar kijken iig.
-Kick klinkt goed man! Hij mag alleen wel wat meer naar voren komen in je mix.
-Melodie vind ik niet heel goed, ik snap de sfeer die je neer wilt zetten maar je moet m zeker nog wat catchier maken. Lead kan ook iets feller (misschien een saw een octaaf hoger erin layeren)
-Kickpitch voegt niet echt wat toe in mijn ogen
-2:41: kick staat veel te zacht vergeleken met je lead

klinkt allemaal heel negatief maar voor hoelang je bezig bent klinkt het lang niet slecht :thumbup:

Till I Die:

-Lekkere oldschool vibe!
-Leuke melodie

zou hier zeker mee doorgaan!

Citaat:
(De samples heb ik niet zelf gemaakt :whistle: )

Die kicks bedoel je hier ook mee? :P klinken wel heel goed voor iemand die 4 maanden bezig is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2015 19:47 
 
Hardtraxx Newbie

Fruitymusic:
Ik wou dat mijn eerste tracks zo klonken :D. Ik raad je aan om veel tutorials te bekijken. Daarnaast probeer tracks zoveel mogelijk 1 op 1 te remaken. Hiervan heb ik tenminste een hoop geleerd.

Hier 2 tracks van mij:

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2015 21:16 
 

Volgens mij is het lastig :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2015 09:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Casp: Heb veel waardering voor de uitgebreide feedback die je iedereen geeft! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2015 10:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

thanks man, vind het ook leuk om te doen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2015 21:09 
 
Hardtraxxer

@Revalex

Hier heb ik eigenlijk niets op aan te merken. Goed gebruik van FX, goeie sounds en goed gemixt. Klinkt al erg professioneel. Ik zal toch mijn best doen om er toch iets uit te vissen. Bij je 2e track, mist je lead kracht. Ik denk dat je 'm te veel ge-highpassed hebt. Probeer daar iets aan te doen ;)

@Fruity Music

Tja, ik kan nu wel alles gaan vertellen wat er niet goed is. Maar daar heb je op dit moment ook niets aan omdat je nog in de beginnersfase zit. Ik zal je toch een paar tips geven.

Zo lang je geen "professionele" (zie: goed / vol klinkende tracks) maakt, quantity over quality. Probeer zo veel en zo snel mogelijk tracks te maken. En dan bedoel ik ook echt afmaken en afmixen met fx en alles er op en er aan, en niet alleen een intro of alleen een climax. Je hoeft deze tracks niet online te zetten. Je doet dit puur om te leren. Als beginner zit je in de "exponentiele groei" fase. Wat betekent dat (bijna) elke track die je maakt, beter is als de vorige. Daarom heeft het ook zeker geen nut om constant aan je track te blijven tweaken. Gewoon op Intuïtie zo snel mogelijk tracks maken en door naar de volgende. (niet afraffelen, maar niet een uur aan een bepaalde sound tweaken of langer als een dag aan je mixdown kloten. Op het moment dat je echt "pro" bent heeft dit pas nut)

@Zenda

Erg goed gelukt, zeer fijne sfeer ook in het nummer. Goed afgebouwt naar de buildup. Vind alleen op het moment dat je lead open gaat, dat er toch net wat meer energie bij had gekunt. Je outro lekker oldschool :thumbsup:



Hier weer eens iets nieuws van mij, een remix van Another Way. (Heb de sfeer van het originele nummer expres niet gehouden, het is daarom ook geen bootleg.)

https://clyp.it/5yj5x1yr
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2015 15:33 
 
Hardtraxx Newbie

@Jarno Probeer eens wat meer reverb op je lead synths te gooien, want ze klinken nogal dood eerlijk gezegd. Probeer ook goed te luisteren naar je mixdown, want je kick staat bijvoorbeeld te zacht imo. Ik zou ook nog wel wat werken aan je kick, want de punch van je kick is een beetje onduidelijk en de tail is het ook niet helemaal. Ik heb ook het idee dat je een limiter aan het einde hebt gezet die veel te hoog staat. voor de rest een leuk idee, en vooral de distorted screech in het begin vind ik leuk gedaan ;)

Zelf heb ik ook wat gemaakt, het is een beetje anders dan normale hardstyle, maar ik was een beetje aan het experimenteren en toen kwam dit eruit :)


Groetjess :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2015 18:35 
 
Hardtraxxer

S_D schreef:
@Jarno Probeer eens wat meer reverb op je lead synths te gooien, want ze klinken nogal dood eerlijk gezegd. Probeer ook goed te luisteren naar je mixdown, want je kick staat bijvoorbeeld te zacht imo. Ik zou ook nog wel wat werken aan je kick, want de punch van je kick is een beetje onduidelijk en de tail is het ook niet helemaal. Ik heb ook het idee dat je een limiter aan het einde hebt gezet die veel te hoog staat. voor de rest een leuk idee, en vooral de distorted screech in het begin vind ik leuk gedaan ;)

Zelf heb ik ook wat gemaakt, het is een beetje anders dan normale hardstyle, maar ik was een beetje aan het experimenteren en toen kwam dit eruit :)


Groetjess :thumbup:


Lekker experimenteel, zit een leuke sfeer in! Ik vind wel dat de melodie een beetje random komt opzetten waardoor de sfeer een beetje wegvalt, een subtiele sidechain op de melodie helpt al een heleboel denk ik. Verder klinkt de punch van je kick vrij kort, die zou iets langer mogen. Zeker verder gaan met experimenteren :)

Ik was aan het rondneuzen naar MIDI files en toen kwam ik de MIDI van 'Time' tegen, ik heb het nummer iets anders gecomponeerd dan het origineel (en de gitaar heb ik eruit gelaten, aangezien die ik afbreuk vind doen aan het gelijk). Hopelijk lijkt het erop :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2015 15:32 
 
Hardtraxxer

@S_D: HEERLIJK!!!!! :thumbsup: Lekkere duistere tonen en doffe kicks en die trommeltjes geven er echt een f*cking fijne swing aan. :thumbsup: Ik vind het geheel alleen wel veel te traag. De tonen voelen aan alsof deze rond de 170/180 BPM veel vetter klinken! En misschien kun je dan de 2e keer dat die kick erin komt, deze een octaaf hoger zetten (of meer Hoog), dan krijgt het 2e stuk wat meer het over-the-top beuken gevoel. Volgens mij is het dan een echt baas Hardcore plaatje ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 18:53 
 
Hardtraxxer

@S_D

Wauw wat vet gedaan zeg :woot: heerlijk die combinaties van die toffe sounds in combinatie met de screech. De sound van je kick vind ik hier ook heerlijk bij passen. Maar hij mist onwijs veel kracht, ook zit er bijna geen low in. Dus hier zou ik zeker nog even aan gaan werken. En persoonlijk zou ik het wel vet vinden om tussendoor nog wat van die dikke crossbreed snares er door heen te gooien, dat zou je misschien nog kunnen proberen.


Hier weer iets nieuws van mij.

(private link)

https://soundcloud.com/mindlessnl/new-1/s-KQGXP

of

https://clyp.it/504hwgx1
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2015 18:58 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 15:32 
 
Hardtraxxer

FruityMusic schreef:
Goed dat je je niet aan de mainstream hardcore houdt maar gwn lekker je eigen ding doet, de melodie die je over het hele intro hoort is een beetje ééntonig, maar dit geeft ook wel een leuk effect. ik zou alleen de synth hiervan veranderen. de kick is heel dope trouwens!


Thanks voor de feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 15:43 
 
Hardtraxxer

FruityMusic schreef:

Project One:
https://soundcloud.com/jopjahh/project-one
(Dit is mijn eerste nummer wat ik ooit gemaakt heb, ontzettend veel tijd ingestopt, enjoy!


Laat ik allereerst zeggen dat ik het een goede eerste poging vind!
Zo te horen heb je er aanleg voor :thumbsup: vooral de synth is al heel behoorlijk.
qua opbouw, kicks etc valt er nog veel te verbeteren en je track klinkt nogal leeg, maar dat is logisch voor een eerste poging.
Keep up the good work :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 15:55 
 
Hardtraxxer

Revalex schreef:



:thumbsup: Echt een heel vet nummer! De vocals zijn heerlijk en de kick is ook top.
De melodie is niet heel uniek ofzo, maar ook gewoon prima. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 16:05 
 
Hardtraxxer

Herion schreef:
Wat vinden jullie van

Ook ik probeer een keer wat anders met de intro :) Zitten 2 kicks in.


De intro is origineel en eigenlijk best wel bruut.
De rest van je track vind ik wat rommelig, maar soms (bv rond 2:10) juist weer heel vet
Als tip zou ik willen geven dat je meer rust aanbrengt door overbodige stukken te schrappen en de dikke onderdelen uit te bouwen
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 16:11 
 
Hardtraxxer

Deze track heeft bijna 2 jaar op m'n 'to do list' gestaan
Op basis van de template van m'n nummer Instru-Mental heb ik destijds zo'n anderhalve minuut aan track gemaakt
Toen ben ik er mee genokt en een paar maanden geleden pas weer aan begonnen
Eigenlijk wilde ik 'm nog verder uitbreiden, maar heb 't momenteel druk en werk nog aan een ander project, dus heb besloten deze track als af te beschouwen en te uploaden
Feedback altijd welkom
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 16:58 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Vorige  1 ... 414, 415, 416, 417, 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner