Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2015 18:18 

Hardtraxx Veteran

Q-Dominic schreef:

Thanks alvast en zal hierna ook zeker wat andere tracks van jullie beoordelen :)

Vet :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2015 18:54 

Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
Hoi iedereen!

Extreem lang geleden dat ik op dit forum heb gezeten, gezien ik zelf inmiddels deephouse maak (jaja vloeken in de kerk..). Even een andere genre ontdekken kan echter ook verfrissend werken, en heb afgelopen twee dagen mn hoofd gekraakt op een hardcore track, en ben benieuwd naar feedback! Hij is nog niet helemaal af, wil de lead nog wat aandikken en breder maken en wellicht wat meer achtergrond screeches/variatie toevoegen, maar een dapper begin :) Heb er even een limiter op gegooid voor volume maar hij is verder niet gemasterd.

Thanks alvast en zal hierna ook zeker wat andere tracks van jullie beoordelen :)

Ik vindt m vet maar hij mag sneller, Meer afwisseling in je kick ook. verder vrij weinig op aan te merken
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2015 22:33 

Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
Hoi iedereen!

Extreem lang geleden dat ik op dit forum heb gezeten, gezien ik zelf inmiddels deephouse maak (jaja vloeken in de kerk..). Even een andere genre ontdekken kan echter ook verfrissend werken, en heb afgelopen twee dagen mn hoofd gekraakt op een hardcore track, en ben benieuwd naar feedback! Hij is nog niet helemaal af, wil de lead nog wat aandikken en breder maken en wellicht wat meer achtergrond screeches/variatie toevoegen, maar een dapper begin :) Heb er even een limiter op gegooid voor volume maar hij is verder niet gemasterd.

Klinkt zeker niet verkeerd! Ik vind je synth leuk gedaan en het totale sfeertje de track ook :). Kicks zijn naar mijn mening prima. Al moet ik wel toegeven dat ik normaal gesproken geen hardcore luister. Ik hoor in ieder geval geen storende elementen. Misschien zou een screech wel een leuke toevoeging zijn in de rustigere stukjes, maar dat geef je zelf ook al aan.

Ik kom dit keer met iets anders dan het gebruikelijke hier. Ik heb een Hands Up track gemaakt (Ja ja) en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Graag hoor ik jullie feedback al zal het waarschijnlijk niet helemaal jullie stijl zijn.

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2015 13:26 

Hardtraxx Addict

BramHS schreef:
Graag hoor ik jullie feedback al zal het waarschijnlijk niet helemaal jullie stijl zijn.

Het klinkt wel grappig maar het is zoals je zelf al vewachtte niet helemaal mijn ding.
het klinkt mij ook nog een beetje 'te droog'. Alsof het brightness in het hoog mist. In ieder geval in de lead.

Wel leuk dat je iets anders probeert! Zeker een duim omhoog voor dat! en vooral blijven doen :).

Ik heb hier een track die ik nog net af heb kunnen maken voordat mijn HDD om onbekende redens de geest heeft gegeven. Heb gelukkig back ups gemaakt maar dat was niet recent..

Alhoewel ik er nog niet helemaal tevreden over was en nog dingen wou toevoegen was dit het resultaat:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2015 15:37 

Hardtraxxer

Iedereen bedankt voor de feedback!! Ik ga er nog heel ff aan sleutelen :)

@BramHS:
Leuke track! En kan de stijl ook echt wel waarderen, beetje Basshunter/Special D vibe ;)
De kritiek vooraf kan ik me echter in vinden. Je mix is nog net niet strak genoeg om 'm draaibaar te maken, en sommige sounds (waaronder je eerste leadsound op 0:27) zijn nog wat dunnetjes. Voor die dingen is denk ik in dit geval layeren de uitkomst gezien het melodietje heel actief is in het mid-hoog maar wat body mist rond de mid, mid/laag frequenties (oscilator erbij in een octaaf lager kan een wereld van verschil maken).

Wat betreft de mix een tip die voor altijd muziek maken gaat veranderen :P :
Gooi een referentietrack van hetzelfde genre als audiofile onderin je project. Zet het volume zo'n 9db lager (gezien die track gemasterd zal zijn) en vergelijk per element (leads/basses/drums) hoe luid ze zijn in jouw mix en in je referentie, en pas waar nodig aan (eerst qua volume en vervolgens qua EQ-ing). Je gaat je echt verbazen wat voor verschil dat gaat maken en geloof me: De pro's doen het ook!

Het probleem met ons gehoor is namelijk dat we binnen enkele minuten gewend raken aan een bepaald geluid , waardoor dat ''normaal'' klinkt. Mocht er veel te veel hoog of mid in je track zitten merk je dat snel niet meer op, en het gebruiken van een referentie houdt je altijd op de juiste koers. Hoop dat je er wat aan hebt!

@M Unic:
Ik krijg een beetje de 2007-2010 vibe van jouw track en dat is wat mij betreft een positief ding :)
Eigenlijk is mn feedback qua mix hetzelfde als hierboven, gebruik een referentietrack binnen je eigen project (in jouw geval een oude tatanka of HS masterz track die er naar mijn gevoel wat van weg heeft) en luister hoe dik de leads zijn, hoe de kicks klinken, hoe de opbouw is qua volheid etc. Ik mis bij jou in de climax ook wat volheid in het mid en mid/laag gebied. Snijd niet teveel weg van het laag van je leads! Verder mist ook je kick wat impact in het laag en is hij vrij schel (al weet ik dat kicks een nachtmerrie zijn in het genre..)

Verder keep it up!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2015 13:45 

Hardtraxxer

@ M Unic: Ik vind je intro naar de melodie wel goed gedaan. Lead is wat dun en droog. Misschien kan je nog wat spelen met de settings van reverb en delay. Misschien ook een duidelijkere (saw) layer met je bass noten. je hihats staan ook wat te hard i.m.o. Piano melodie stukjes klinken goed!

Ik heb deze track reeds afgerond:

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2015 10:12 

Hardtraxxer

@Stoefoe ik heb je nummer gelijk al gedownload :) Ik vind het heel gaaf gemaakt. Vooral de melodie en de vocals maken voor mij de track. Ga zo door :thumbsup:

Gisteren dan eindelijk mijn nieuwe track gefinished :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2015 21:53 

Hardtraxx Addict

Jarno schreef:
@Stoefoe ik heb je nummer gelijk al gedownload :) Ik vind het heel gaaf gemaakt. Vooral de melodie en de vocals maken voor mij de track. Ga zo door :thumbsup:

Gisteren dan eindelijk mijn nieuwe track gefinished :)

Aparte track man. Ik vind hem zeker wel wat hebben! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2015 22:17 

Hardtraxx Newbie

Hé mensen,

Nieuw hier op dit forum.
k snap nog niet de ins en outs van het forum maar dat zie ik vanzelf wel.

Wat vinden jullie hiervan?

Noize Reaper
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2015 22:42 

Hardtraxx Veteran

Geef zelf eerst eens feedback op anderen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 19:01 

Hardtraxx Newbie

Stoefoe schreef:
@ M Unic: Ik vind je intro naar de melodie wel goed gedaan. Lead is wat dun en droog. Misschien kan je nog wat spelen met de settings van reverb en delay. Misschien ook een duidelijkere (saw) layer met je bass noten. je hihats staan ook wat te hard i.m.o. Piano melodie stukjes klinken goed!

Om wat feed te geven aan deze track persoonlijk zou ik bij de leads over de kicks wat lager in Hz frequentie gooien. Zodoende om meer ruimte te creëren voor je Bass in je kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2015 19:26 

Hardtraxxer

Noize Reaper schreef:
Stoefoe schreef:

Om wat feed te geven aan deze track persoonlijk zou ik bij de leads over de kicks wat lager in Hz frequentie gooien. Zodoende om meer ruimte te creëren voor je Bass in je kick.

Hey man,

ik begrijp het niet helemaal, wat bedoel je precies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2015 19:35 

Hardtraxxer

Een lowcut/highpass is waarschijnlijk wat hij bedoelt. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2015 19:42 

Hardtraxxer

EvilNoize schreef:

is ook wat ik gokte haha. maar zit een low cut van 140 hz op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2015 23:11 

Hardtraxx Newbie

Stoefoe schreef:
EvilNoize schreef:

is ook wat ik gokte haha. maar zit een low cut van 140 hz op.

Haha idd. xd
Misschien dan 2e bass layer toevoegen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2015 00:29 

Hardtraxx Elite

@Stoefoe K kan echt helemaal niets van je melodie maken, gaat voor mijn gevoel echt alle kanten op. Zit ook een heel raar akkoordenschema achter. Lead klinkt opzich wel lekker, mag wel wat sterker volgende keer (misschien wat extra layers om het op te vullen?).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 20:12 

Hardtraxxer

Noize Reaper schreef:
Hé mensen,

Nieuw hier op dit forum.

Noize Reaper

Ik luister zelf geen hardcore dus ik kan je niet echt helpen helaas, maar wat me wel opvalt is dat de tail van je kick niet helemaal fijn klinkt. Misschien een kleine high cut. Verder vind ik de opbouw leuk ookal luister ik deze muziek nooit :P

Zelf heb ik mijn Firestone bootleg afgemaakt:

Gratis mee te nemen voor de liefhebber.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 19:06 

Hardtraxx Newbie

Goedeavond Hardtraxxxxxx,

Onlangs heb ik mijn track ''Unpredictable'' een free release geven @200 likes. Het zou mij leuk lijken om een tutorial filmpje te maken over hoe ik de intro in elkaar geknutseld heb, mits er een redelijk aantal mensen hierin geïnteresseerd zou zijn.

Hierbij een kort stukje van het intro; http://www42.zippyshare.com/v/tOcaKYbm/file.html

Track is nog gesupport door Crypsis trouwens.

Meer informatie over mij:

https://www.facebook.com/hynixofficial
https://soundcloud.com/hynixmusic
http://partyflock.nl/artist/87779:HYNIX
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 19:37 

Hardtraxxer

@Hynix dan heb je hier je eerste geintresseerde

@JellyBean ik vind de noten waarop je je kicks hebt gepitched niet echt lekker klinken met je melo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 20:17 

Hardtraxx Elite

@Hynix hardstikke leuk dat je track gesupport is maar je mag toch wel even eerst zelf feedback geven voor je ontvangt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 20:20 

Hardtraxx Newbie

DJ JellyBean schreef:
Noize Reaper schreef:
Hé mensen,

Nieuw hier op dit forum.

Noize Reaper

Ik luister zelf geen hardcore dus ik kan je niet echt helpen helaas, maar wat me wel opvalt is dat de tail van je kick niet helemaal fijn klinkt. Misschien een kleine high cut. Verder vind ik de opbouw leuk ookal luister ik deze muziek nooit :P

Zelf heb ik mijn Firestone bootleg afgemaakt:

Gratis mee te nemen voor de liefhebber.

DJ Jellybean,

Ik hoor duidelijk dat je geen eigen kick gebruikt. Volgens mij is dit zelfs de zatox kick? Duss zelf je kicks maken, voor de rest klinkt het wel leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 20:45 

zatox kick? sorry hoor maar dit lijkt absoluut niet op een zatox kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 20:52 

Hardtraxx Veteran

Dat is geen Zatox kick (weet niet hoe je erbij komt..) maar een gratis kick van Euphorizer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 21:51 

Hardtraxxer

Hoe kom je nou weer op het idee dat dit een zatox kick is
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 22:25 

Hardtraxx Addict

@Jellybean

Na de intro komt de zang ineens heel erg abrupt erin, probeer die gewoon met een reverse rustig op te laten komen. Voorderest de sounds zijn niet verkeerd, alleen vind ik je kick niet heel lekker pitchen. Zou de pitch sowieos iets meer indimmen.

Hier nu bezig met een projectje:

Op dit moment met wat hulp van Zygoma om de melodie wat beter te krijgen!
Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner