Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 22:10 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo iedereen,

Ik ben recentelijk begonnen met hardstyle produceren na een avondje experimenteren in FL Studio.

Hier is ie


Feedback is natuurlijk welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 00:04 
 
Hardtraxxer

Rxdiius schreef:
Hallo iedereen,

Ik ben recentelijk begonnen met hardstyle produceren na een avondje experimenteren in FL Studio.

Hier is ie


Feedback is natuurlijk welkom!



Eerste track, dus ik zal nog niet zo streng oordelen ;).

Natuurlijk wel wat tips voor je toekomstige productie(s) :)

Als eerste, Fruity Limiter uit. Die vind je in de mixer

> Afbeelding

(de bovenste 3 heb je daar niet staan, de onderste wel neem ik aan)

Gewoon op dat bolletje naast Fruity Limiter drukken zodat die op grijs gaat. Anders op dat Pijltje en dan Select en dan None bovenaan.

Door fruity limiter op de master krijg je massieve onderdrukkingen zoals je in jouw track wel kan horen.

Dan nummer 2. Ik weet niet of je dit wel of niet hebt. Maar zorg dat je Monitor niet rood word! Daar voor kan je de mixer gebruiken of het volume van je master iets zachter zetten.

Afbeelding

Word je track iets ontspannender door, dus het klinkt het qua mix wat rustiger

Geen idee of je dit al doet, maar gebruik de mixer haha. Zet je synthesizers (Sylenth1, Nexus, Dune, etcetera) op een insert (Wel aparte inserts :P ) en zet de volumes goed en gebruik effecten zoals Delay en Reverb (Fruity Delay 2 & Fruity Reveerb (2))

Kan lastig zijn voor als je nog niet zo lang bezig bent, maar gebruik gepitchde kicks :P. Op Youtube staan genoeg tutorials om het te pitchen. Ik zelf raad je Cool edit Pro aan. Doet wat het moet doen haha. Zet je gepitchde kicks op je bassline. Is je bassline A B C D, gebruik dan kick noten A B C D


Vind je melodie wel leuk klinken :P Zeker blijven doorgaan met Produceren.

Als je hulp nodig hebt met een van de bovenstaande dingen (of met iets anders) kan je me altijd een Privé bericht sturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 17:58 
 
Hardtraxx Newbie

@Re-amp

Erg bedankt!
Ik had al gemerkt dat door de kick andere geluiden lager werden, kwam door de Fruity Limiter, dus bedankt daarvoor.

Ik zal zeker ook kijken hoe ik kicks moet pitchen.
Nogmaals bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 15:07 
 
Hardtraxxer

Rxdiius schreef:
@Re-amp

Erg bedankt!
Ik had al gemerkt dat door de kick andere geluiden lager werden, kwam door de Fruity Limiter, dus bedankt daarvoor.

Ik zal zeker ook kijken hoe ik kicks moet pitchen.
Nogmaals bedankt!



Geen dank :P

Succes :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2015 16:49 
 
Hardtraxx Newbie

Zenda schreef:
Feedback heb ik hierboven al gegeven (heb hem trouwens ook meteen gedraaid, zie mijn recente set in Beyond Limits :P ). Dan nu de collab met Bas aka Zygoma die we gemaakt hebben voor een feest waar we gisteren mochten draaien. Enjoy en laat maar horen! :)



Echt een hele lekkere plaat man, heeft iets trance achtigs ook, heerlijk. Zou m heel graag met een geripte kick horen ook, of is dat godslastering hier? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2015 17:02 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Welke kick zou je erin willen gooien dan? Ik vind de huidige kicks (5 verschillende uit mijn hoofd) juist heel fijn bij de stijl van de plaat passen, dus betwijfel of het een verbetering zou worden :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2015 18:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Zenda Super vette track niks op aan te merken! melodie is gewoon geniaal klinkt beetje als de wat oudere platen! :bomb:

@Lellerino
voor je aller eerste plaat vind ik het nog niet zo slecht,, :P
zoals al gezegd werd je volume van je geluiden goed in de gaten houden,, kijk vooral veel tutorials!



ik heb me klein beetje verdiept in Melbourne Bounce dus hier het resultaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2015 00:51 
 
Hardtraxx Elite

Socializerz schreef:
Melbourne bounce, 1 van de dikste genres ooit! Waar ik me wel heel erg aan stoor is dat je melo niet helemaal soepel loopt, de extra nootjes zijn nét uit de maat, kijk daar ff naar! Verder klinkt het heel gaaf :D

Die vind ik juist vet! Maakt hem speciaal :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 22:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Rumpfy Klinkt lekker ! en idd van socializerz al zegt klopt er iets niet in je melodielijn :x verder leuk hoe de kick pitcht met de melodie, dit geeft toch weer wat drive mee! Melbourne bounce blijft ook altijd vet om te luisteren :thumbup: :thumbup:


Ik heb zelf een edit gemaakt van een remix die ik voorheen al heb afgemaakt van de track "Sparks" (Turn Off Your Mind)

Kick is frontliner dingetje, vind dat deze erg lekker bij de melodie/synth past en lekker de drive erin houd!

[zippy]http://www56.zippyshare.com/v/90wdEKd1/file.html[/zippy]

Edit: Download voor HQ ! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 22:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wel leuk met die frontliner kick! :) (vond het orgineel een kutkick hebben) ik denk dat dit toch meer een edit is
producers-corner/edit-topic-t17737.html
voor de volgende keer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 12:54 
 
Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
ik heb me klein beetje verdiept in Melbourne Bounce dus hier het resultaat


Melbourne Bounce brengt altijd een lach op m'n gezicht. Vind het altijd grappig nummers. Kan me wel vinden in wat Socializerz zegt maar stoor me er verder niet aan. Misschien een iets interessantere build up voor de volgende keer, al weet ik niet echt of dat hoort bij Melbourne Bounce.

AvixDJ schreef:
Ik heb zelf een edit gemaakt van een remix die ik voorheen al heb afgemaakt van de track "Sparks" (Turn Off Your Mind)
[zippy]http://www56.zippyshare.com/v/90wdEKd1/file.html[/zippy]


Ik ben een beetje in de war nu, heb je de lead nou zelf gemaakt of is dit het origineel. Als je hem zelf hebt gemaakt is hij wel echt on point namelijk! Kick vond ik in het origineel ook prima maar met de frontliner kick klinkt het ook goed. Misschien wat rumpfy zegt, meer een edit voor de volgende keer.


Nou ik heb ook een keer wat afgemaakt hoor :P. Een collab met Ayron genaamd Stars Collide. M'n allereerste hardstyle track ooit :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 13:53 
 
Hardtraxxer

Klinkt lekker Berg! Ik ben meer een fan van raw, maar natuurlijk kan ik een lekkere euforische track ook wel appreciëren. Ik vind de melo erg lekker en de kick klinkt opzich goed. Hij moet alleen wat lekkerder doorkomen in de mix. Over de vocals ben ik iets minder enthousiast. Ik mis de energieke uithalen. Er zit gwn minder energie in de hele track hierdoor, wat erg jammer is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:56 
 
Hardtraxx Newbie

mijn Raw hardstyle anthem voor de After Motherfuckers :) :)



en een hardcore track waar een maat van me bij heeft geholpen ^_^

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:57 
 
Hardtraxx Elite

Citaat:
Regels:

1.
Voordat je feedback krijgt, zul je eerst feedback op een ander moeten geven.
Je kunt hem/haar bijvoorbeeld vertellen wat er goed is en wat er beter kan, hier help je dan degene mee. Zo kan hij dat bij jouw volgende test/snippet ook doen.

2.
Wanneer dit niet gebeurt zal er een waarschuwing naar je verstuurd worden.
Bij 3 waarschuwingen krijg je een ban.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 16:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Berg schreef:

Nou ik heb ook een keer wat afgemaakt hoor :P. Een collab met Ayron genaamd Stars Collide. M'n allereerste hardstyle track ooit :)



Opbouw naar de climax is goed gedaan, alleen voegen de vocals uiteindelijk weinig toe eraan, ik vind ze iets te rustig.

Kick komt niet goed naar voren dus kan ik weinig over zeggen.

Vind de melodie erg goed, vooral in de tweede climax, akkoorden passen er ook goed bij, maar ik kan ze niet heel duidelijk horen.

Het geheel is wel echt geslaagd imo, structuur is netjes gedaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 21:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Berg ben jij Innerself?!?!? Lol wist ik niet! Ik ken Ayron al vrij lang en hij zit ook bij ons label enzo hahahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 22:42 
 
Hardtraxxer

@Evilnoize en Casp

Thanks voor de feedback en de gedachte over de track in het algemeen, waardeer ik :)

@Antergy Haha muziek brengt mensen bij elkaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 05:36 
 
Hardtraxxer

SequencerNL schreef:
mijn Raw hardstyle anthem voor de After Motherfuckers :) :)


en een hardcore track waar een maat van me bij heeft geholpen ^_^



Je hardstyle plaat klinkt echt vet man! die haperde vocals zijn nice ^^ Alleen de kick had heel iets harder gemogen naar mijn mening en iets meer laag er in zou het wel goed doen mischien.. :P

Die andere klinkt ook goed! leuke sounds ook :thumbsup: alleen hier wederom de kick die ik wat minder vind.. maar er zit zeker potentie in!! Bijde platen klinken goed! Ben benieuwd naar meer :thumbup:

Ik heb zelf voor het eerst hardcore gemaakt, het is nog niet helemaal af maar ik ben benieuwd naar wat julie er van vinden ^^

[zippy]http://www81.zippyshare.com/v/opZG5jX4/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2015 23:24 
 
Hardtraxxer

@ Sequencerz
Je AMF track vindt ik erg dik, Afmix kan beter. De hardcore track daarin tegen vindt ik stukke minder ik zou t lekker bij raw houden gaat jou of jullie stukken beter af!

@ Hardstylegeneration
Ik vindt je track persoonlijk erg kaal mag wel wat meer sounds gebruiken want dit is inpricipe alleen een baseline met wat vocals ^^:

We hebben zelf een oude remix van ons geupload, Je kunt um downloaden van ons soundcloud!

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2015 23:26 
 
Hardtraxxer

DirtyNoizeZ schreef:
@ Sequencerz
Je AMF track vindt ik erg dik, Afmix kan beter. De hardcore track daarin tegen vindt ik stukke minder ik zou t lekker bij raw houden gaat jou of jullie stukken beter af!

@ Hardstylegeneration
Ik vindt je track persoonlijk erg kaal mag wel wat meer sounds gebruiken want dit is inpricipe alleen een baseline met wat vocals ^^:

We hebben zelf een oude remix van ons geupload, Je kunt um downloaden van ons soundcloud!



waar is de artwork? :o

vette track hoor :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2015 23:43 
 
Hardtraxxer

@Re-Amp
Vandaag geen artwork haha, er staan een aantal dikke projecten in de wachtrij die gaan t wel allemaal weer krijgen hahaha xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2015 16:42 
 
Hardtraxxer

Hoi iedereen!

Extreem lang geleden dat ik op dit forum heb gezeten, gezien ik zelf inmiddels deephouse maak (jaja vloeken in de kerk..). Even een andere genre ontdekken kan echter ook verfrissend werken, en heb afgelopen twee dagen mn hoofd gekraakt op een hardcore track, en ben benieuwd naar feedback! Hij is nog niet helemaal af, wil de lead nog wat aandikken en breder maken en wellicht wat meer achtergrond screeches/variatie toevoegen, maar een dapper begin :) Heb er even een limiter op gegooid voor volume maar hij is verder niet gemasterd.



Thanks alvast en zal hierna ook zeker wat andere tracks van jullie beoordelen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2015 18:15 
 
Hardtraxxer

Je kickrolls zitten niet lekker in de maat. Waar je leadsound of wat anders in 1/3 timing staat, zijn je kickrolls in 1/4 timing. Dit vind ik persoonlijk niet lekker klinken dus misschien kan je daar nog even naar kan kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2015 17:10 
 
Hardtraxxer

Ik stoor me hier persoonlijk niet zo aan? Zie het ook in veel andere outblast tracks en angerfist tracks gebeuren! Ik ga er nog even naar kijken :) verdere meningen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2015 17:36 
 
Hardtraxxer

@ Q-Dominic

Vind 'm cool haha, doet me eigenlijk een beetje denken aan freestyle/tekstyle maar dan meer in mijn straatje.
Vorige  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner