Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 15:57 
 
Hardtraxxer

@The Auditory Nerve
Oeee die oude vibes :drool: . Ik vind het concept prachtig, ik vind je melodie en leadsound geweldig, maar in het "totaalplaatje" kan nog wel wat verbeterd worden.

Je kick klinkt erg op de achtergrond (de kick zelf klinkt wel goed alleen misschien iets wat dof). Ik denk dat als je je kick wat beter laat doorkomen dat het dan echt goed klinkt !

Je track klinkt ook lichtelijk eentonig voor mij, dus als je nog wat lekkere variaties erin kan proppen zou ik m nog beter vinden ! :thumbup:

Dan nu een trackje van mij, lekker raw zoals altijd :P
Feedback is welkom :thumbsup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 17:38 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@ EvilNoize

Allereerst uiteraard bedankt voor je comment! Goed om te lezen dat je het leuk vond om hem te luisteren :thumbsup: . Ik ben het ook eens met je kritiek, kicks ben ik ook niet tevreden over.. Dat zit hem naar mijn idee echt in de afmix want zoals ik al zei niet mijn sterkste kant is omdat ik er niet zo gek veel van weet (dat i.c.m. met een shitty laptop en shitty speakers.. haha). Heb je een tip om alles wat helder te laten klinken (of in ieder geval de kicks)? Ik E.Q. me rot met fabfilter en heb aan het einde altijd een Ozone op me master staan, dan klinkt het al ietsje beter. Compressie snap ik echt de ballen van, dus daar zal het ook wel aan liggen.
Meer variatie snap ik ook, ik heb de melodie in de 2e climax iets anders gedaan en er een piano bij gegooid, wat zou ik nog meer kunnen doen in jouw ogen voor de variatie?

EvilNoize schreef:
Dan nu een trackje van mij, lekker raw zoals altijd :P
Feedback is welkom :thumbsup:



Ik vind jouw stijltje echt heel fijn! Vooral je track Blackout heel vet :surrender: . Je kicks vind ik qua mid en high nagenoeg perfect, alleen er zit net te weinig laag in voor mijn gevoel. Het knalt net iets minder dan ik zou willen zegmaar. Lekker ironisch dat ik dit zeg met mijn doffe kicks, maar het is toch iets dat mij opvalt tijdens het luisteren :). Kickroll op 1.13 is gewoon oorgasme, klaar (L) . Verder moest ik in je mid-intro gelijk aan The Machine (met name DKOT) denken, wat ik alleen maar positief vind!), erg vet gedaan. Sfeer is ook prima neergezet. Persoonlijk had ik misschien nog een extra pad of choir gebruikt voor het dramatisch effect, maar dat is een kwestie van smaak misschien. Je climax is heel vet, dat ten eerste! Ik mis in het 1e deel wel iets, naar mijn mening is die vrij 'leeg' als je hem vergelijkt met je mid-intro. Misschien als je dat 'The Machine - DKOT-geluidje' erbij gooit dat dat het dan net iets meer afmaakt? Vocal is uiteraard ook vet, blijft een goeie :thumbsup:, en netjes bewerkt, past prima bij de sfeer!

Al met al echt een heule dikke track! Als je zo doorgaat kom ik je over 2 jaar opzoeken als je Loudness Rotterdam zaal 2/3 staat :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 17:56 
 
Hardtraxxer

The Auditory Nerve schreef:
EvilNoize schreef:
Dan nu een trackje van mij, lekker raw zoals altijd :P
Feedback is welkom :thumbsup:



Je climax is heel vet, dat ten eerste! Ik mis in het 1e deel wel iets, naar mijn mening is die vrij 'leeg' als je hem vergelijkt met je mid-intro. Misschien als je dat 'The Machine - DKOT-geluidje' erbij gooit dat dat het dan net iets meer afmaakt?


Of misschien de climax en mid-intro gewoon omwisselen, in ieder geval qua volheid zou ik dan fijner vinden om naar te luisteren. :) Keep it up!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 23:45 
 
Hardtraxxer

@Evilnoise
Ik vindt de track opzich heel leuk klinken alleen de kick mag wel wat meer power hebben vindt ik. Maar in iedergeval goed bezig t doet me denken aan de style van warface.

Zelf zijn we ook weer bezig geweest met wat tracks dus we dachten laten er maar weer eentje online gooien.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 10:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@DirtyNoizeZ: Dat plaatje hoeft de volgende keer niet weer, weinig toevoegende waarde aan het nummer.
Verder lekker nummertje, iets maar laag in de kick mag imo. Goed werk neergezet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 22:17 
 
Hardtraxxer

@DirtyNoizeZ
Lekkere track hoor, maar je kick kan wat voller. Ik mis zo'n gigantische volle sterke kick zegmaar. Ik vind je leadsounds ook net iets dun. Je screeches zijn wel lekker.

Dan nu ik weer even (naja.. wij !) Want hier is een collab samen met antergy. Geprobeerd om raw en euforisch the combineren. Let us know what you think ! :thumbsup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 00:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

EvilNoize schreef:
@DirtyNoizeZ
Lekkere track hoor, maar je kick kan wat voller. Ik mis zo'n gigantische volle sterke kick zegmaar. Ik vind je leadsounds ook net iets dun. Je screeches zijn wel lekker.

Dan nu ik weer even (naja.. wij !) Want hier is een collab samen met antergy. Geprobeerd om raw en euforisch the combineren. Let us know what you think ! :thumbsup:



Yeah boooooy leggo!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 14:20 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

The Auditory Nerve schreef:



Lekkere oude stijl! Precies wat ik ook probeer met mijn tracks. Hoor ik daar hardkick10? haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 14:38 
 
Hardtraxxer

EvilNoize schreef:
@DirtyNoizeZ
Lekkere track hoor, maar je kick kan wat voller. Ik mis zo'n gigantische volle sterke kick zegmaar. Ik vind je leadsounds ook net iets dun. Je screeches zijn wel lekker.

Dan nu ik weer even (naja.. wij !) Want hier is een collab samen met antergy. Geprobeerd om raw en euforisch the combineren. Let us know what you think ! :thumbsup:



Niks tegen Antergy want hij is mijn maat :$ maar. Ik hoor meer Cruel Regime dan Antergy als ik eerlijk moet zijn :P.

Wel kei dikke track hoor :) Goed gedaan beiden :) :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 11:47 
 
Hardtraxxer

@EvilNoize
Leuke track, goed dat er ook een melody in zit ipv screech en kick :)
Ik mis alleen een vocaltje of wat orchestral sounds in de break dat maakt het gewoon een stuk voller, verder vind ik de pitch kickrolls niet mooi, denk dat jullie daar meer uit kunnen halen.

Anyway hier is onze bootleg van Anchor, gratis te downloaden op onze facebook page ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 13:19 
 
Hardtraxxer

sensa schreef:
Anyway hier is onze bootleg van Anchor, gratis te downloaden op onze facebook page ^^


Kick mag in de mid-intro wel wat meer naar voren komen. Misschien de break na de mid-intro net iets langer.
Had het punt waar de melodie in komt ook wat krachtiger gemaakt (de lead), klinkt nu een beetje zwak, zelfde verhaal in de climax. Kick in de climax mag ook wat meer op de voorgrond voor m'n gevoel. De build up naar de climax vind ik wel goed, maar probeer dus die energie vast te houden in de climax zelf. Outro en intro klinken verder goed behalve dat puntje van de kick dan. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 16:46 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

sensa schreef:
Anyway hier is onze bootleg van Anchor, gratis te downloaden op onze facebook page ^^

Wat een ontzettend fijne melodie zeg! Zonde dat de kicks zo ver op de achtergrond liggen, anders had ik hem zeker in een set gegooid. Desalniettemin: vooral zo doorgaan! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 17:10 
 
Hardtraxxer

Zenda schreef:
sensa schreef:
Anyway hier is onze bootleg van Anchor, gratis te downloaden op onze facebook page ^^

Wat een ontzettend fijne melodie zeg! Zonde dat de kicks zo ver op de achtergrond liggen, anders had ik hem zeker in een set gegooid. Desalniettemin: vooral zo doorgaan! :)


Omdat we van meerdere mensen dit horen hebben we er nog een keer opnieuw naar gekeken en de kick een kleine boost gegeven zodat ie wat meer naar voren komt, anyway binnenkort zullen onze tracks fatsoenlijk gemasterd worden en zullen deze problemen waarschijnlijk niet meer voorkomen in volgende tracks :)

thx voor de feedback iig :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 22:41 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Feedback heb ik hierboven al gegeven (heb hem trouwens ook meteen gedraaid, zie mijn recente set in Beyond Limits :P ). Dan nu de collab met Bas aka Zygoma die we gemaakt hebben voor een feest waar we gisteren mochten draaien. Enjoy en laat maar horen! :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2015 22:27 
 
Hardtraxxer

@ Zenda erg vet, de opbouw dig ik ook :thumbsup:

Ik heb eigenlijk nooit een opbouw of een volledige track gemaakt, vandaag maar is geprobeerd om een leuke opbouw te maken:



Hele saaie synth over de climax, had effe geen inspiratie haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 16:21 
 
Hardtraxxer

Tijdje niet actief geweest op dit forum, wat is het niveau hier hoog geworden zeg :thumbsup:
Geheel traditiegetrouw zal ik eerst comments geven op de tracks die al gepost zijn

@D33M: vette vocals :) De bas van die kick klinkt alleen niet helemaal lekker, maar misschien dat dat aan mijn speakers ligt. Klinkt iig wel als een lekker beukstukje. Die speling met de snare in de break zou wat mij betreft zelfs wat vaker mogen :woot:

@Zenda: Heerlijke energieke intro :clap: klapt er lekker op :D Mid-part klinkt strak, maar doet me op één of andere manier niet heel veel(sorry). De melo-lijnen zijn echt wel lekker, maar denk dat grotendeels komt door die kick die erachter zit . Melodie is dan wel weer heel vet. Dat laatste stuk (outtro) vanaf de filterkicks vind ik wel weer echt heel awesome.

Ben ik zelf ook weer eens bezig geweest met een hardstyle trackie, ben een tijdje niet meer bezig geweest met hardstyle omdat kicks maken me soms uitermate frustreerd xd Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, afkraken mag natuurlijk ook :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2015 20:18 
 
Hardtraxxer

Boelie-beatz schreef:
Tijdje niet actief geweest op dit forum, wat is het niveau hier hoog geworden zeg :thumbsup:
Geheel traditiegetrouw zal ik eerst comments geven op de tracks die al gepost zijn

@D33M: vette vocals :) De bas van die kick klinkt alleen niet helemaal lekker, maar misschien dat dat aan mijn speakers ligt. Klinkt iig wel als een lekker beukstukje. Die speling met de snare in de break zou wat mij betreft zelfs wat vaker mogen :woot:

@Zenda: Heerlijke energieke intro :clap: klapt er lekker op :D Mid-part klinkt strak, maar doet me op één of andere manier niet heel veel(sorry). De melo-lijnen zijn echt wel lekker, maar denk dat grotendeels komt door die kick die erachter zit . Melodie is dan wel weer heel vet. Dat laatste stuk (outtro) vanaf de filterkicks vind ik wel weer echt heel awesome.

Ben ik zelf ook weer eens bezig geweest met een hardstyle trackie, ben een tijdje niet meer bezig geweest met hardstyle omdat kicks maken me soms uitermate frustreerd xd Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, afkraken mag natuurlijk ook :P



@ Boelie-beatz

Leuke happy melodie! Je kick moet je wel echt aan werken. Is inderdaad frustrerend, kicks zijn gewoon erg moeilijk.

Ik vind dat je leuke ideeen hebt, ik zou proberen om goed naar een producer te luisteren die je vet vind en goed te luisteren wat diegene heeft gedaan om tot een bepaald nummer te komen. De verschillende elementen, enzovoort. :thumbsup:

Verder gewoon doorgaan!

---------------------------

Over mijn kick, ja ik weet denk ik wat je bedoeld. Maar kan je misschien zeggen wat er met de bas mis is? Ik vind dat altijd het lastige deel, haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 10:58 
 
Hardtraxxer

D33m schreef:
Boelie-beatz schreef:

---------------------------

Over mijn kick, ja ik weet denk ik wat je bedoeld. Maar kan je misschien zeggen wat er met de bas mis is? Ik vind dat altijd het lastige deel, haha.


@D33M De bas in je kick is naar mijn smaak te lang. Er zit geen ruimte tussen het einde van de eerste hit en het begin van de 2e (vage omschrijving, i know). Hierdoor klinkt het als een 'donkere brei'. Dat is in mijn ogen hartstikke zonde want die kick klinkt echt wel lekker. Misschien dat ie strakker klinkt als je de bass net een paar milliseconden korter maakt. Waarschijnlijk kom je daar wel achter met een beetje klooien ;)

En kicks zijn zoooooo niet mijn ding dat ik een tijd terug had besloten om helemaal geen HS te maken, maar over te gaan op vage trance (hardtrance/proteus-achtige shit) en electro, dit ook omdat ik een jaartje terug ben overgestapt van FL-studio naar Cubase en nog een beetje moest wennen aan de UI van Cubase (snap niet dat ik zo lang met FL ben doorgegaan xd )
Toch komt er af en toe een melo in me op waar gewoon een HS track van gemaakt moet worden, maar zoals gezegd die kicks daar word ik gewoon niet goed van, op één of andere manier krijg ik nooit écht dat geluid dat ik wil. Ook niet na die tutorials van frontliner :cry:

Ach blijven oefenen denk ik maar, houd me ook weer van de straat :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 12:20 
 
Hardtraxxer

Waarom gebruik je niet een van Frontliner's kicks? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 20:54 
 
Hardtraxx Newbie

@Zenda, Het nummer in zijn algeheel is zeker af, er is eigenlijk geen moment waarvan ik denk: 'Hier wordt het saai'. Ik vind vooral de opbouw van de track erg goed, ook leuk dat er toepasselijke vocals bijzitten. Het is ook zeker een goed nummertje om daadwerkelijk ergens te draaien.

@D33m, Het nummer komt mooi op, al vind ik dat de climax uiteindelijk net een tikje te vroeg komt. Goede kick(zelfgemaakt?). De climax verder afwerken en het kan zeker wat worden.

@Boelie-beatz, De intro vind ik lekker energiek, alleen wel jammer dat er niet echt naar een climax toe wordt gewerkt. De kick moet je inderdaad wel echt aan werken. Voor de rest klinkt het 'af', het nummer is goed in elkaar gezet maar het is niet echt mijn stijl.


Zelf heb ik ook een korte track gemaakt. Ik vind het al jaren leuk om een beetje aan te klooien om zo een track te produceren. Nooit echt ver gekomen maar ik heb me er de laatste tijd een stuk meer in verdiept. Zelf heb ik het idee dat de track niet echt slecht is, maar ik denk dat dit komt doordat ik heel blij ben dat ik iets heb kunnen maken. Ik zou dus willen weten of het echt bagger klinkt of dat het wel iets kan worden, graag zou ik dan willen weten wat ik dan zou kunnen verbeteren en hoe.

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 15:46 
 
Hardtraxx Newbie

Lucky Luke schreef:
Zelf heb ik ook een korte track gemaakt. Ik vind het al jaren leuk om een beetje aan te klooien om zo een track te produceren. Nooit echt ver gekomen maar ik heb me er de laatste tijd een stuk meer in verdiept. Zelf heb ik het idee dat de track niet echt slecht is, maar ik denk dat dit komt doordat ik heel blij ben dat ik iets heb kunnen maken. Ik zou dus willen weten of het echt bagger klinkt of dat het wel iets kan worden, graag zou ik dan willen weten wat ik dan zou kunnen verbeteren en hoe.



@lucky luke Ik ben zelf ook pas sinds heel kort (paar weken) bezig en kan je daarom niet super interessante feedback geven, maar ik doe toch een poging. Ik zou wat lagen aan je synth aan het begin toevoegen omdat hij nu wat hol klinkt. Daarnaast klinken je twee synths (als die tweede erbij komt) op sommige momenten een beetje vals, dus daar zou ik naar mijn mening ff een andere toon voor zoeken. Wellicht kan je ook proberen je kick te pitchen, waardoor je track meer dynamiek krijgt.

Ikzelf heb ook een eerste track ooit in elkaar geflanst, althans meer een soort preview om te kijken of het niet totaal ruk is haha. De kick is geript wel ;) Ik hoor graag van jullie:

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 16:10 
 
Hardtraxx Newbie

@Lellerino, Allereerst bedankt voor je feedback, ik denk dat ik er zeker iets mee kan!

Feedback voor jou: Ik vind de intro redelijk klinken maar het mist iets:/ Ook die intro-kick klinkt een beetje mager, misschien kan je hem een beetje verlengen? De opbouw naar de climax zou ik ook iets duidelijker maken. Wat daarna komt vind ik dan juist weer heel goed. De verandering in de kick die je elke 4 beats hebt vind ik goed klinken maar misschien kan je de melodie er iets meer uit laten komen. Nu is het namelijk nogal veel kick naar mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 17:54 
 
Hardtraxx Newbie

@Lucky Luke

Ook thanks voor jouw feedback, kan me er ook zeker in vinden. Die doffe kick bij de intro moet zeker vervangen en eigenlijk mist er nog een soort mid, nu ga ik gelijk van de intro naar de main qlimax ofzo, maar ging meer om het idee of ik hier mee verder moet gaan. Kick kan idd stukkie lager maar vind altijd wel lekker als ie een beetje hard is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 20:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Lellerino je synth staat normaal hard en als de kick erin komt dan staat hij juist zacht. Ik weet niet of dit zo bedoeld is met een envelope? Maar anders even checken of er (als je fl gebruikt) een limiter op staat of dat de volume meter niet helemaal in het rood staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 18:26 
 
Hardtraxx Newbie

Antergy schreef:
@Lellerino je synth staat normaal hard en als de kick erin komt dan staat hij juist zacht. Ik weet niet of dit zo bedoeld is met een envelope? Maar anders even checken of er (als je fl gebruikt) een limiter op staat of dat de volume meter niet helemaal in het rood staat.


Ik heb alleen het geluid van de kicks harder gezet tov de rest, idd beetje overkill. Het volume komt echter niet in de buurt van het rode, raakt slechts af en toe het oranje aan.
Vorige  1 ... 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner