Z
Artiest
1062 posts member since 2008
last seen Aug 2025
CosmicDestination wrote:
Zirkum wrote:View on YouTube

Ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden ^^
(Unmastered btw)
Lekker duister sfeertje :D
Sound design kan nog een stuk beter, je kick heeft nog flink wat werk nodig en je sounds klinken nog wat dof.
Idee is echt top, doorgaan zo :thumbsup:
Thanks! :thumbup:

Heb je helemaal gelijk in hoor, heb pas geleden nieuwe monitoren aangeschaft! :) Dit is de eerste track die ik er op gemaakt heb. M'n akoestiek is nog niet helemaal top en moet alles dus verhuizen, maar ik doe m'n best en gebruik dit niet als excuus! :D
L
Hardtraxxer
123 posts member since 2012
Yo guys,

Ik heb net zo'n beetje mijn eerste track gemaakt in FL Studio. Super leuk allemaal, maar zodra ik hem als mp3 op sla, kraakt ie als de tering. Met .wav kraakt ie niet, maar dan is het een gigantisch groot bestand (niet ideaal voor versturen e.d.)

Mijn vraag, wat is hier aan te doen?

gr
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Zirkum wrote:
CosmicDestination wrote:
Zirkum wrote:View on YouTube

Ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden ^^
(Unmastered btw)
Lekker duister sfeertje :D
Sound design kan nog een stuk beter, je kick heeft nog flink wat werk nodig en je sounds klinken nog wat dof.
Idee is echt top, doorgaan zo :thumbsup:
Thanks! :thumbup:

Heb je helemaal gelijk in hoor, heb pas geleden nieuwe monitoren aangeschaft! :) Dit is de eerste track die ik er op gemaakt heb. M'n akoestiek is nog niet helemaal top en moet alles dus verhuizen, maar ik doe m'n best en gebruik dit niet als excuus! :D
Klinkt best lekker! Ik zag met toeval dat je uit Doetinchem komt, met je sound vraag je om een collab met Degos & Re-Done! Die zitten in Gaanderen he :P !
Z
Artiest
last seen Aug 2025
@Basss27 Thanks man!:) Haha ja klopt, ik woon in Doetinchem! Jij ook dus? Als ik de kans kreeg om met hun een collab te doen dan zou ik daar geen moment over twijfelen haha!
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
@Zirkum, afmaken die hap!!!

Ik heb vandaag de laatste hand gelegd op mijn nieuwste track.

Enjoy...het is een free release!

View on SoundCloud
D
Hardtraxxer
129 posts member since 2011
last seen Oct 2015
@ROD
Die melodie is nice de rest kan wel wat aandacht gebruiken.

Mn eerste remix van een track

Enjoy!
View on SoundCloud

hier het origineel View on SoundCloud
S
Hardtraxx Addict
1459 posts member since 2011
last seen Aug 2013
CosmicDestination wrote:Meteen maar even posten dan :P
View on YouTube

In het dub/breakbeat stuk zit een foutje met een sound, zo'n beetje halerwege.
Sound hoor je maar eenmalig gelukkig, is fout gegaan met exporteren van de preview bij Glitch :P

Zoals in de beschrijving staat, we zijn bezig aan een album die we gratis weg gaan geven :)
Komende weken maar weer hard aan de slag als ik terug ben in Nederland, dan kunnen we hem weggeven zodra hij af is :D
Kan alleen nog wel even duren, we willen het liever niet overhaasten :)

Maar dat terzijde, feedback is welkom! :D

Je kunt me nu ook volgen op twitter: http://www.twitter.com/#!/SR_Bas :thumbup:
Niemand? :cry:

@DirtyNoizeZ opbouw duurt veel te lang, zit totaal geen drive in en is ook enorm eentonig en leeg.
Sounds zijn ook erg eenvoudig, probeer wat aparte sounds toe te voegen :)
Kick heeft ook nog veel werk nodig, is nu erg slap en niet mooi ;)

Kan verder nog even niet veel zeggen, luister hem slechts vanaf mijn mobiel in Kroatië :D

Hoop dat je hier alvast wat aan hebt :)
S
Hardtraxx Addict
last seen Aug 2013
DirtyNoizeZ, hoort die van jou eigenlijk niet in het Test/Snippets gedeelte? :D
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
@DirtyNoizeZ...was dat serieus??
A
Hardtraxxer
187 posts member since 2011
last seen Dec 2014
Lihanboutje wrote:Yo guys,

Ik heb net zo'n beetje mijn eerste track gemaakt in FL Studio. Super leuk allemaal, maar zodra ik hem als mp3 op sla, kraakt ie als de tering. Met .wav kraakt ie niet, maar dan is het een gigantisch groot bestand (niet ideaal voor versturen e.d.)

Mijn vraag, wat is hier aan te doen?

gr
export instellingen veranderen. en misschien t volume wat zachter,
D
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
@ROD ja dat was sirieus mijn mening ik vindt die melodie in die van mirror echt vet alleen t klinkt nog zo kaal
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
...jammer, dat is mijn "onderschrift". Niet het stukkie wat ik wou laten horen :3...Gierde me al dood hier :D.
D
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
@ROD

Oja nu zie ik t haha die melo doet me nu ineens denken aan Charly Lownoise en Mental Theo haha.
Dan is nu mijn vraag ? Is dit sirieus een track van je of meer ene probeersel ?
S
Hardtraxx Addict
last seen Aug 2013
ROD wrote:@Zirkum, afmaken die hap!!!

Ik heb vandaag de laatste hand gelegd op mijn nieuwste track.

Enjoy...het is een free release!

View on SoundCloud
Melodie is leuk, op de laatste 8 tellen na, vind die niet echt lekker klinken.
Ook jammer dat je geen lead hebt gebruikt maar alleen die piano hebt in de climax.
Origineel, maar erg leeg en eentonig ;)

Je percussie kan ook nog beter ge-EQ'ed worden.
Kick heeft nog veel aandacht nodig, vind hem nog erg slap en niet echt mooi :)

Vind het ook drive en energie missen, klinkt nogal futloos zo.
Ook heb je je snare loop op 1/3 beat terwijl je piano op 1/4 staat ;)

Begrijp me niet verkeerd, kritiek is puur opbouwend bedoeld, hoop dat je er wat aan hebt :D
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
Nauwelijks tijd aan besteed. Leads zijn van Nexus...

View on YouTube
P
Hardtraxxer
530 posts member since 2011
last seen Nov 2017
@dirtynoisez Klinkt een beetje langdradig aangezien de climax bijna exact hetzelfde is als de intro, en de outro. Zonde, want het klinkt opzich wel gaaf.

Heb een keer wat dubstep/dnb achtig iets geprobeerd met mijn andere alias:

View on SoundCloud

Edit;

Ook even een youtube-channel gemaakt:
View on YouTube
Last edited by pim on 02 Aug 2012 14:42, edited 1 time in total.
S
4 posts member since 2012
last seen Nov 2012
gilux wrote:hier ben ik laatste tijd mee bezig geweest. beetje standaard vocals en standaard opbouw vind ik zelf, maar hoor graag jullie mening ;)

View on SoundCloud

De track is op zichzelf niet slecht alleen het masteren van de kick mag wel opnieuw. Je bass drukt de rest van de kick weg beetje jammer.
G
Hardtraxxer
212 posts member since 2011
last seen Jan 2020
pim wrote:@dirtynoisez Klinkt een beetje langdradig aangezien de climax bijna exact hetzelfde is als de intro, en de outro. Zonde, want het klinkt opzich wel gaaf.

Heb een keer wat dubstep/dnb achtig iets geprobeerd met mijn andere alias:

View on SoundCloud

Edit;

Ook even een youtube-channel gemaakt:
View on YouTube
ik luister nietzoveel naar dnb of dubstep, maar hetgeen wat ik hoor van jou track vind ik echt wel nice, misschien kan je wat dnb fzo in een hardstyle track gebruiken :D

Kheb een hardstyle track geupload, let me know what you think, ben nog wel niet zo goed in het gebruiken van vele sounds(wat je hoort in intro's van atmozfears,adrenalize,..)
View on YouTube
D
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
@Gondrez Ik vindt t allemaal wel leuk enzo maar t is nog zo chaotish in mijn oren. die kick vindt ik erg bruut btw lekker rauw.

En danhier mijn nieuwe track eindelijk af.
Enjoy!
View on SoundCloud
G
Hardtraxxer
212 posts member since 2011
last seen Jan 2020
DirtyNoizeZ wrote:@Gondrez Ik vindt t allemaal wel leuk enzo maar t is nog zo chaotish in mijn oren. die kick vindt ik erg bruut btw lekker rauw.

En danhier mijn nieuwe track eindelijk af.
Enjoy!
View on SoundCloud
Mooi gedaan :D, kan je even zeggen wat er chaotisch klinkt aan mijn track, zodat ik in de toekomst beter kan doen :)
D
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
De intro verloopt niet vloeiend, Tja hoe zeg ik dat... T is niet pakkend zegmaar t vloeit niet echt zo mooi over in mekaar.
Maarja gewoon blijven doen wordt t steeds beter :d
N
1 posts member since 2012
last seen Oct 2012
@DirtyNoizeZ:
Heerlijke track, goeie screech, FX kick is lekker in de opbouw. Alleen in de melodie klinkt iets het wat te vol? mischien dat je met je EQ of met Izotope 1 van je synths wat harder of zachter moet zetten, wat je pluck sounds worden een beetje onder gesneeuwd door je lead sound maar...wat weet ik er van? xd
Maar zeker een goeie track!

op een ander onderwerp
Het is voor mij de eerste keer dat ik hier iets post (of zowieso iets buiten mijn soundcloud doe).

maar hier zijn mijn 2 laatste tracks die ik afgemaakt heb!

View on SoundCloud
View on SoundCloud
Ben heel benieuwd naar jullie mening ;)

Greetz

Edit: @CosmicDestination, mijn excuses. Had eerst ff wat andere post's moeten bekijken :$
Last edited by Ncore on 05 Aug 2012 21:29, edited 5 times in total.
S
Hardtraxx Addict
last seen Aug 2013
Eerst feedback geven voor je feedback krijgt.

Vraag me af hoevaak dit ondertussen al is gezegd in het Eigen Producties gedeelte :P
P
Hardtraxxer
530 posts member since 2011
last seen Nov 2017
@gondrez Dankjewel man! Het is sowieso handig een ander genre erbij te produceren, leer je veel van. Ik combineer die sounds dan ook af en toe, zal het binnenkort wat opzichtiger proberen! :thumbup: .
Over je track: wat dirtynoisez zegt, klinkt een beetje chaotisch! De screech in de intro klinkt af en toe gewoon random, en de overgangen klinken een beetje vreemd.

@dirtynoisez Begint goed te klinken! Ik moet zeggen, de tweede climax (2.20) klinkt wel erg chaotisch met die screeches erdoorheen.
Z
Artiest
last seen Aug 2025
Finished en Mastered

View on YouTube
Download becomes available at 200 Facebook likes!
http://facebook.com/zirkumflexmusic/