Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 19:17 
 
Hardtraxx Veteran

Joooww,,,,

Ik ben iets kwijt die handige balk met vanalles erin! Weet iemand hoe ik deze terughaal, en verder zit ik nog steeds te klote met kicks, heb wel vanalles maar dat klinkt wel maar is het net niet.. Welke effecten raden jullie mij aan om over mijn kicks heen te gooien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 21:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Joooww,,,,

Ik ben iets kwijt die handige balk met vanalles erin! Weet iemand hoe ik deze terughaal, en verder zit ik nog steeds te klote met kicks, heb wel vanalles maar dat klinkt wel maar is het net niet.. Welke effecten raden jullie mij aan om over mijn kicks heen te gooien?

F2 en die balk heet de transport panel :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 12:40 
 
Hardtraxx Veteran

Tel schreef:
Timmer schreef:
Joooww,,,,

Ik ben iets kwijt die handige balk met vanalles erin! Weet iemand hoe ik deze terughaal, en verder zit ik nog steeds te klote met kicks, heb wel vanalles maar dat klinkt wel maar is het net niet.. Welke effecten raden jullie mij aan om over mijn kicks heen te gooien?

F2 en die balk heet de transport panel :thumbup:

haha ja ik ben hem al vanaf het begin kwijt,,, ik dacht zal toch is vragen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2010 11:53 
 
Hardtraxxer

Zelf gebruik ik het pas versie 5, alleen moet ik me er nog in verdiepen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb mezelf verleden week Cubase Studio 5 aangeschaft met een midikeyboard en ben bezig met mezelf erin te verdiepen. Ik heb nog geen extra plug ins gekocht, dit komt later nog wel want ik wil eerst zien dat ik het programma fatsoenlijk ken alvorens ik men eigen synths/leads/kicks/... ga proberen te maken. Dus ben nu wat bezig met samples. Nu heb ik paar dagen geleden een hardstyle sample pack gedownload en daar zit een beetje vanalles in.

Ik heb mezelf al geleerd hoe ik uit een loop stukjes kan uitsnijden, deze vervolgens naar de grooveagent one te importeren en dan met behulp van de beatdesigner de kick mooi kan plaatsen en kan laten afspelen maar wanneer ik nu een samplekick heb dus geen loop kan ik dit ook wel inladen in de grooveagent en het volgens de manier doen zoals hierboven uitgelegd (zonder het uitsnijden dan) maar ik wouw vragen of er geen andere manieren zijn om dit te doen? Hoe jullie het eigenlijk doen? En kan je eigenlijk alleen maar de presets van een vst gebruiken of kan je in de vst ook de samplekick laden en deze dan wat bewerken en deze mooi op zen plaats zetten met behulp van de piano?

Alvast bedankt en jullie zulle me nog veel zien waarschijnlijk op dit topic haha >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 12:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Een samplekick bewerken kan normaal gesproken niet via een plugin... Je kan via een sampler wat kleine wijzigingen aanbrengen wat betreft de AMP enveloppe, maar daar houdt t over t algemeen wel mee op. Als je een sample wilt aanpassen zal je hiervoor effecten moeten gebruiken.. Denk aan EQ, Distortion, compressie, filtering etc..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 15:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Een samplekick bewerken kan normaal gesproken niet via een plugin... Je kan via een sampler wat kleine wijzigingen aanbrengen wat betreft de AMP enveloppe, maar daar houdt t over t algemeen wel mee op. Als je een sample wilt aanpassen zal je hiervoor effecten moeten gebruiken.. Denk aan EQ, Distortion, compressie, filtering etc..


idd, maar je kan wel in cubase de sample 'inkorten', maar als je dat verkeerd doet komt er een kraakachtig plopje achter je sample
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 16:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja je kan met elke DAW timestretchen ;) Daarmee kan je hm verlengen en inkorten.. Kan leuk zijn voor effecten, niet voor je normale kick :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 16:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ja je kan met elke DAW timestretchen ;) Daarmee kan je hm verlengen en inkorten.. Kan leuk zijn voor effecten, niet voor je normale kick :P


haha xd

maar ik bedoelde het inkorten, afknippen van een sample
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 19:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ooh bedoel je dat.. Ja dat kan ook met elke DAW ja :P Maar daar heb je gene Cubase voor nodig... Dat is gewoon basic sound editing.. Kan met zat gratis programma's die vaak nog lekkerder werken dan een DAW op dat gebied ook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 20:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ooh bedoel je dat.. Ja dat kan ook met elke DAW ja :P Maar daar heb je gene Cubase voor nodig... Dat is gewoon basic sound editing.. Kan met zat gratis programma's die vaak nog lekkerder werken dan een DAW op dat gebied ook!


jammer dat logic niet voor windows is, kzou het graag een keer uitproberen :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 22:24 
 
Hardtraxxer

SoundTunerZ schreef:
San Miquel schreef:
Het is zo'n grote onzin dat iemand kan horen welk pakket gebruikt is bij een bepaalde productie...
Dat is puur afhankelijk van je plugins en samples.....


idd je kwaliteit ligt aan hoe goed je kan masteren. Iemand heeft cubase en dan ist wauw ik ben producer, maar k weet eigenlijk niet hoe ik een track moet maken. Als iemand je dan met fl je dik hard owned ben je gwn keihard gedisst. Je kunt pas zeggen dat je cubase kan producen als je ook echt goede tracks kan maken. Voor fruityloops precies net zo alleen heb je daar gwn kleine dingen als fxjes en toch een iets proffesionelere werkwijze die je met fl niet hebt en met cubase wel. Als je dan zegt dat je met cubase producet terwijl je dr de ballen verstand van hebt en het alleen doet voor een goede output dan ben je echt verkeerd bezig. Kijk maar hoeveel artiesten wel niet een nummer met fl hebben gereleashed en waarvan de mastering gwn prima is. Er zitten gwn veel pluspunten aan cubase in vergelijking met fl maar dat hoeft niet te betekenen dat mensen met fl niet goede tracks kunnen maken.

agreed, ik blijf toch nog het meeste bij fl hangen omdat ik daar mee heb leren produceren en ik er prima mee overweg kan..... :) Cubase begin ik ook wel door te krijgen maar voel me nog meer thuis met fl....
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 23:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

lol anders pak je ff een vet oude post van me dr bij haha :P Mja blijf wel bij dat standpunt, ondanks dat ik me tracks tegenwoordig wel in cubase maak, maar ik gebruik ook nog steeds Fls. Vind de piano roll daar gwn fijner werken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2010 11:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Een samplekick bewerken kan normaal gesproken niet via een plugin... Je kan via een sampler wat kleine wijzigingen aanbrengen wat betreft de AMP enveloppe, maar daar houdt t over t algemeen wel mee op. Als je een sample wilt aanpassen zal je hiervoor effecten moeten gebruiken.. Denk aan EQ, Distortion, compressie, filtering etc..

Ok bedankt! Iemand een antwoord op die andere vraag? Maakt nog iemand zen kicks op die beatdesigner of kopiƫren jullie gewoon de sound van de kick hele tijd achter elkaar op de time line of gebruiken jullie de piano om dat te doen? En wat is de beste manier?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2010 12:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Persoonlijk doe ik t altijd via een piano roll, maar dat komt ook omdat ik mn kicks volledig zelf maak ;) Zitten geen samples tussen.. Zit er wel aan te denken om de boel te gaan samplen omdat t nogal veel CPU vraagt, maar moet nog een goeie methode daarvoor zien te vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2010 16:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Persoonlijk doe ik t altijd via een piano roll, maar dat komt ook omdat ik mn kicks volledig zelf maak ;) Zitten geen samples tussen.. Zit er wel aan te denken om de boel te gaan samplen omdat t nogal veel CPU vraagt, maar moet nog een goeie methode daarvoor zien te vinden


introkicks kan je wel samplen, wanneer je zeker weet dat die af is, en bij de climax kan je de kicks als geheel ook samplen wanneer die af is.

zelf doe ik dit niet, bij 25 vst tracks vol met fx en compressor staat mijn pc pas op 60% :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2010 16:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ligt er ook aan welke VST's je gebruikt he ;) Als ik Sylenth1 gebruik kan ik er ook wel tig achter mekaar gooien zonder problemen te krijgen.. Maar zet er 2 sporen nexus bij en de hele zooi gaat flippen als een gek (terwijl nexus eigenlijk gewoon een preset bak is.. Kut VST ook eigenlijk :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2010 17:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
TakkU schreef:
Persoonlijk doe ik t altijd via een piano roll, maar dat komt ook omdat ik mn kicks volledig zelf maak ;) Zitten geen samples tussen.. Zit er wel aan te denken om de boel te gaan samplen omdat t nogal veel CPU vraagt, maar moet nog een goeie methode daarvoor zien te vinden


introkicks kan je wel samplen, wanneer je zeker weet dat die af is, en bij de climax kan je de kicks als geheel ook samplen wanneer die af is.

zelf doe ik dit niet, bij 25 vst tracks vol met fx en compressor staat mijn pc pas op 60% :yay:


Ik ben nu bezig aan een project waar al 6x een ohmicide in zit ;) Probeer dan je cpu maar es op 60% te houden :P Dat ding vreet geheugen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2010 18:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

haha xd

tot nu toe 1x last gehad van een hakende en krakende track,
met allemaal gelayerde en verandere kicks, hadden allemaal 1x ohmnicide

ik weet niet meer hoeveel sporen dat waren, maar het waren er een heleboel :P

de track liep om de halve seconde vast, en dat voor een quad core :x :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 16:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

iemand een idee hoe ik het makkelijkst mijn FL projects overgooi in cubase?
Volledig exporteren als MIDI ofzo en dan weer opnieuw alle geluidjes koppelen in cubase?
Ik zet nu echt FL naast Cubase en begin de nummers weer in cubase vanaf scratch op te bouwen.. ik hoop dat er een snellere manier is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2010 21:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb een klein probleem nu, ik had laatst per ongeluk op iets gedrukt waardoor ik geen effecten meer op mijn samples kan zetten.. dat is echt extreem irritant voor snare, introkicks etc. >.<

weer iemand hoe ik die optie 'insert' terug krijg bij mn samples? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 17:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
ik heb een klein probleem nu, ik had laatst per ongeluk op iets gedrukt waardoor ik geen effecten meer op mijn samples kan zetten.. dat is echt extreem irritant voor snare, introkicks etc. >.<

weer iemand hoe ik die optie 'insert' terug krijg bij mn samples? ;)


iemand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 20:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
SoundHound schreef:
ik heb een klein probleem nu, ik had laatst per ongeluk op iets gedrukt waardoor ik geen effecten meer op mijn samples kan zetten.. dat is echt extreem irritant voor snare, introkicks etc. >.<

weer iemand hoe ik die optie 'insert' terug krijg bij mn samples? ;)


iemand?


Dat ''E'' knopje is weg? Daar kun je op heel veel veschillende manieren bij komen. Of kun je je slide niet openen in je effectenkanaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2010 10:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
SoundHound schreef:
SoundHound schreef:
ik heb een klein probleem nu, ik had laatst per ongeluk op iets gedrukt waardoor ik geen effecten meer op mijn samples kan zetten.. dat is echt extreem irritant voor snare, introkicks etc. >.<

weer iemand hoe ik die optie 'insert' terug krijg bij mn samples? ;)


iemand?


Dat ''E'' knopje is weg? Daar kun je op heel veel veschillende manieren bij komen. Of kun je je slide niet openen in je effectenkanaal?


ik krijg het hele effecten kanaal er niet voor bij mijn samples, maar wel bij mijn vst's.
dus de slide ja.

EDIT: ik heb al een omweg gevonden, toch bedankt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2010 17:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vraagje... :)

Waar kan ik ergens mijn transport knoppen op mijn keyboard instellen in cubase. Of is er ergens een knop zoals MIDI-Learn in vst's?

Edit: Problem solved!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner