Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 12:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In navolging van mijn gestarte topic over Fruity Loops: Het programma, deze keer een topic over Cubase.
Voor mensen met vragen over dit programma kun je hier terecht en dan hopen op mensen met ervaring hun antwoord achterlaten.

De reden dat ik dit heb gestart is omdat ik het zelf net heb geinstalleerd, maar niet weet hoe ik een 'piano roll' krijg zoals in bijvoorbeeld FL. Iemand met meer verstand van Cubase?
:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 12:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

InQontrol09 schreef:
In navolging van mijn gestarte topic over Fruity Loops: Het programma, deze keer een topic over Cubase.
Voor mensen met vragen over dit programma kun je hier terecht en dan hopen op mensen met ervaring hun antwoord achterlaten.

De reden dat ik dit heb gestart is omdat ik het zelf net heb geinstalleerd, maar niet weet hoe ik een 'piano roll' krijg zoals in bijvoorbeeld FL. Iemand met meer verstand van Cubase?
:thumbsup:

Toevallig ben ik gisteravond hier ook mee gestart, je moet via Project kiezen voor: Add Track: Instrument.
Hier kun je een instrument invoegen.
Ik heb zelf al een aantal tutorials gevolgd.
Via Insert (links in de Inspector) kun je weer een effect aan je instrument hangen etc.

Ik zou zeggen Google eens op: Cubase Tutorial ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 12:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
InQontrol09 schreef:
In navolging van mijn gestarte topic over Fruity Loops: Het programma, deze keer een topic over Cubase.
Voor mensen met vragen over dit programma kun je hier terecht en dan hopen op mensen met ervaring hun antwoord achterlaten.

De reden dat ik dit heb gestart is omdat ik het zelf net heb geinstalleerd, maar niet weet hoe ik een 'piano roll' krijg zoals in bijvoorbeeld FL. Iemand met meer verstand van Cubase?
:thumbsup:

Toevallig ben ik gisteravond hier ook mee gestart, je moet via Project kiezen voor: Add Track: Instrument.
Hier kun je een instrument invoegen.
Ik heb zelf al een aantal tutorials gevolgd.
Via Insert (links in de Inspector) kun je weer een effect aan je instrument hangen etc.

Ik zou zeggen Google eens op: Cubase Tutorial ;)


Ah oke, bedankt!:) Bevalt het je??
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 12:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

InQontrol09 schreef:
Ah oke, bedankt!:) Bevalt het je??

Tot nu toe wel, maar heb er pas iets meer dan een uur aan tijd in gestoken, dus een echt oordeel kan ik nog niet vellen :)
Ik heb hoge verwachtingen van het pakket!
Ik gok dat de overstap weer veel tijd kost, maar denk dat het de investering wel waard is!

Goed dat je dit topic bent begonnen, dan kunnen we elkaar hier mooi verder helpen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 14:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb het laatst van mn neef gekregen, en het is wel chill, heel zuiver geluid MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR wel moeilijk, snap er nog niet alles van :P:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 17:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Haha stom toevallig heb ik van het weekend ook weer cubase erop gegooid

kwam ik eerst niet uit,dus had zoiets van flikker maar op

maar heb toch wat tutorials gevolgd en toch besloten om me eigen dieper in dit
programma te verdiepen

zeer handig dit topic ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 22:48 
 
Hardtraxxer

kan iig zeggen dat de piano roll stuk ingewikkelder is en ook wat moeilijker, zowiezo werkt het een stuk beter met een midi keyboard..
verder werkt alles gewoon wat ingewikkelder, je leert alleen maar meer door te oefenen en tutorials te lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 23:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Overload schreef:
kan iig zeggen dat de piano roll stuk ingewikkelder is en ook wat moeilijker, zowiezo werkt het een stuk beter met een midi keyboard..
verder werkt alles gewoon wat ingewikkelder, je leert alleen maar meer door te oefenen en tutorials te lezen.

Hoe moeilijk kan een piano roll zijn?
Je plaats er de noten, meer niet?

Ik vind hem juist fijner..! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2009 12:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Welke versie gebruiken jullie? Heb een tijd geleden aan zitten rommelen met FL, maar dat vond ik echt helemaal niks. Wil dit wel eens proberen, ziet er iig op youtube wel goed uit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2009 12:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb Cubase Studio 4.. Probleem is dat ik niet in de piano roll kan komen, zie het nergens staan :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2009 12:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ben nog even het web aan het afspeuren naar fatsoenlijke torrents :$
Ik las op Wiki dat ik sws Cubase 5 moet hebben, anders wordt m'n surroundsound niet ondersteund.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2009 15:45 
 
Hardtraxxer

San Miquel schreef:
Overload schreef:
kan iig zeggen dat de piano roll stuk ingewikkelder is en ook wat moeilijker, zowiezo werkt het een stuk beter met een midi keyboard..
verder werkt alles gewoon wat ingewikkelder, je leert alleen maar meer door te oefenen en tutorials te lezen.

Hoe moeilijk kan een piano roll zijn?
Je plaats er de noten, meer niet?

Ik vind hem juist fijner..! :)


haha vergeleken met fl heb die wat meer opties enzo ;)

mrja logic werkt makkelijker dan cubase vind ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 18:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mol schreef:
mrja logic werkt makkelijker dan cubase vind ik

als ik dat mag vragen in dit topic..
wat is beter dan? :$
en waar heb je meer mogelijkheden?
Cubase5 of Logic9

ik gebruik namelijk nu FL maar ben op zoek naar een beter programma ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 18:43 
 
Hardtraxx Veteran

Ik krijg miss cubase 5.1 ofiets van vriend van me ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 20:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

T-boz schreef:
Mol schreef:
mrja logic werkt makkelijker dan cubase vind ik

als ik dat mag vragen in dit topic..
wat is beter dan? :$
en waar heb je meer mogelijkheden?
Cubase5 of Logic9

ik gebruik namelijk nu FL maar ben op zoek naar een beter programma ^^


Beide erg goede sequensers ;). Ik werk zelf met Cubase Studio 5 (legaal) en Logic 9 op mijn Macbook. Het voordeel van beide seqs is dat de export kwaliteit veel beter is dan van FL. Ze bieden beide evenveel mogelijkheden (de een zal gerust wat meer hebben dan de ander), maar vind Logic toch lekkerder werken. Je bent met Logic sneller bij het geen wat je nodig hebt, neem nu de automations. Bij Cubase moet je eerst een effectskanaal aanmaken en dan je effect kiezen en instellen. Met Logic klik je op automation, selecteer een effect en je bent klaar. Maargoed, dat is een klein ding. Heb zelf nog nooit iets gemaakt in FL, ben gelijk begonnen met Cubase en 2 jaar later gaan kijken naar Logic. Dit is niet slecht bedoelt, maar als je een track hoort uit FL en een track uit Cubase dan hoor je het verschil duidelijk.

Voor de mensen die in de key-editor willen komen met CB: maak een Instrument Track aan, selecteer je VSTi en teken je MIDI line. Dan dubbel klik je en klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 23:21 
 
Hardtraxxer

heb wel is gelezen dat je de export van fruityloops kan omzeilen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2009 09:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En je bent nog lang niet klaar met alleen een goede sequenser, een goede geluidskaart speelt ook een hele grote rol! Zeker met Windows heb je last van latency, kijk voor een goede geluidskaart (USB of inbouw maakt niet uit).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 10:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het is zo'n grote onzin dat iemand kan horen welk pakket gebruikt is bij een bepaalde productie...
Dat is puur afhankelijk van je plugins en samples.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 11:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Het is zo'n grote onzin dat iemand kan horen welk pakket gebruikt is bij een bepaalde productie...
Dat is puur afhankelijk van je plugins en samples.....


idd je kwaliteit ligt aan hoe goed je kan masteren. Iemand heeft cubase en dan ist wauw ik ben producer, maar k weet eigenlijk niet hoe ik een track moet maken. Als iemand je dan met fl je dik hard owned ben je gwn keihard gedisst. Je kunt pas zeggen dat je cubase kan producen als je ook echt goede tracks kan maken. Voor fruityloops precies net zo alleen heb je daar gwn kleine dingen als fxjes en toch een iets proffesionelere werkwijze die je met fl niet hebt en met cubase wel. Als je dan zegt dat je met cubase producet terwijl je dr de ballen verstand van hebt en het alleen doet voor een goede output dan ben je echt verkeerd bezig. Kijk maar hoeveel artiesten wel niet een nummer met fl hebben gereleashed en waarvan de mastering gwn prima is. Er zitten gwn veel pluspunten aan cubase in vergelijking met fl maar dat hoeft niet te betekenen dat mensen met fl niet goede tracks kunnen maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 11:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
San Miquel schreef:
Het is zo'n grote onzin dat iemand kan horen welk pakket gebruikt is bij een bepaalde productie...
Dat is puur afhankelijk van je plugins en samples.....


idd je kwaliteit ligt aan hoe goed je kan masteren. Iemand heeft cubase en dan ist wauw ik ben producer, maar k weet eigenlijk niet hoe ik een track moet maken. Als iemand je dan met fl je dik hard owned ben je gwn keihard gedisst. Je kunt pas zeggen dat je cubase kan producen als je ook echt goede tracks kan maken. Voor fruityloops precies net zo alleen heb je daar gwn kleine dingen als fxjes en toch een iets proffesionelere werkwijze die je met fl niet hebt en met cubase wel. Als je dan zegt dat je met cubase producet terwijl je dr de ballen verstand van hebt en het alleen doet voor een goede output dan ben je echt verkeerd bezig. Kijk maar hoeveel artiesten wel niet een nummer met fl hebben gereleashed en waarvan de mastering gwn prima is. Er zitten gwn veel pluspunten aan cubase in vergelijking met fl maar dat hoeft niet te betekenen dat mensen met fl niet goede tracks kunnen maken.

Klopt, maar je kunt je track eventueel ook in een andere DAW masteren.. zo werkt Dweazle oa. ook...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 00:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Klopt, maar je kunt je track eventueel ook in een andere DAW masteren.. zo werkt Dweazle oa. ook...

met welk programma ga je dan te werk?
en hoe krijg je dat masteren voor elkaar? ik kan wel een aardige track maken maar dat masteren snap ik niet helemaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 09:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

T-boz schreef:
San Miquel schreef:
Klopt, maar je kunt je track eventueel ook in een andere DAW masteren.. zo werkt Dweazle oa. ook...

met welk programma ga je dan te werk?
en hoe krijg je dat masteren voor elkaar? ik kan wel een aardige track maken maar dat masteren snap ik niet helemaal?

Hij produceert in Reason en mastering doet hij vaak in Cubase.
Hoe en wat precies weet ik ook niet helemaal...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 16:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
T-boz schreef:
San Miquel schreef:
Klopt, maar je kunt je track eventueel ook in een andere DAW masteren.. zo werkt Dweazle oa. ook...

met welk programma ga je dan te werk?
en hoe krijg je dat masteren voor elkaar? ik kan wel een aardige track maken maar dat masteren snap ik niet helemaal?

Hij produceert in Reason en mastering doet hij vaak in Cubase.
Hoe en wat precies weet ik ook niet helemaal...


Je kunt als het goed is andere software gwn inladen in cubase. Zo kun je bijv fl inladen en dan de boel masteren. K heb dat nog niet echt uitgezocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 17:13 
 
Hardtraxx Veteran

ik ben nu ook begonnen,, heb nu 2 uurtjes rond gezocht en zitten wel veel dingen in maar mijn scherm is gewoon te klein al die dingen kan ik maar half zien wat al die knopjes beteken, en heb nog steeds de piano rol niet zichtbaar gekregen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 22:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Hij produceert in Reason en mastering doet hij vaak in Cubase.
Hoe en wat precies weet ik ook niet helemaal...


is Reason net zoiets als FL?
weet je miss hoe ik erachter kom hoe ik dat masteren gebeuren onder de knie kan krijgen?
1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner