Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2010 17:44 
 
Hardtraxxer

SoundTunerZ schreef:
Ben ik niet met je eens. Ik heb genoeg artiesten gehoord die zeiden dat ze aak gwn die presets gebruiken.


vertel mij is wie op hyperdrive na dan... ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2010 23:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ik ben ook maar eens gaan kijken hoe dit werkt, maar toen ik het opstarte dacht ik echt van WTF!!!!!! het ziet er zo ingewikkeld uit :P

Heeft iemand linkjes voor tutorials want op youtube vind je alleen maar dingen van hoe je op moet nemen >.<

ps. waar is de piano roll? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2010 00:09 
 
Hardtraxx Veteran

Stokbrood schreef:
ik ben ook maar eens gaan kijken hoe dit werkt, maar toen ik het opstarte dacht ik echt van WTF!!!!!! het ziet er zo ingewikkeld uit :P

Heeft iemand linkjes voor tutorials want op youtube vind je alleen maar dingen van hoe je op moet nemen >.<

ps. waar is de piano roll? :huh:


uhuh hier hetzelfde probleem. vandaag geinstalleerd en nog geen stap vooruit gekomen xd

kan iemand ons op weg helpen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2010 11:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik ga er zelf deze week ook aan beginnen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 22:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
Stokbrood schreef:
ik ben ook maar eens gaan kijken hoe dit werkt, maar toen ik het opstarte dacht ik echt van WTF!!!!!! het ziet er zo ingewikkeld uit :P

Heeft iemand linkjes voor tutorials want op youtube vind je alleen maar dingen van hoe je op moet nemen >.<

ps. waar is de piano roll? :huh:


uhuh hier hetzelfde probleem. vandaag geinstalleerd en nog geen stap vooruit gekomen xd

kan iemand ons op weg helpen ?


Niemand? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 23:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
InQontrol09 schreef:
In navolging van mijn gestarte topic over Fruity Loops: Het programma, deze keer een topic over Cubase.
Voor mensen met vragen over dit programma kun je hier terecht en dan hopen op mensen met ervaring hun antwoord achterlaten.

De reden dat ik dit heb gestart is omdat ik het zelf net heb geinstalleerd, maar niet weet hoe ik een 'piano roll' krijg zoals in bijvoorbeeld FL. Iemand met meer verstand van Cubase?
:thumbsup:

Toevallig ben ik gisteravond hier ook mee gestart, je moet via Project kiezen voor: Add Track: Instrument.
Hier kun je een instrument invoegen.
Ik heb zelf al een aantal tutorials gevolgd.
Via Insert (links in de Inspector) kun je weer een effect aan je instrument hangen etc.

Ik zou zeggen Google eens op: Cubase Tutorial ;)


Waarom lees je niet ff topic door als je vraag hebt!!!!
das toch nie zo moeilijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2010 18:41 
 
Hardtraxx Veteran

Stokbrood schreef:
ik ben ook maar eens gaan kijken hoe dit werkt, maar toen ik het opstarte dacht ik echt van WTF!!!!!! het ziet er zo ingewikkeld uit :P

Heeft iemand linkjes voor tutorials want op youtube vind je alleen maar dingen van hoe je op moet nemen >.<

ps. waar is de piano roll? :huh:


eerst een gedeelte selecteren dat je zo'n kleurtje krijgt,, en dan in dat vakje ervoor staat welk vst instrument je hebt enz. Daar linksboven zit zo'n tekentje heel klein daar moet je op klikken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2010 19:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

uhm :$
heb een aantal handige tuts gevonden. Alleen ik heb nexus 2 geinstalleerd, maar als ik die in wil voegen als VST (ofzo) dan vind ie alleen Halionlive (zoiets)...

iemand die me daarmee kan helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2010 20:05 
 
Hardtraxx Veteran

Stokbrood schreef:
uhm :$
heb een aantal handige tuts gevonden. Alleen ik heb nexus 2 geinstalleerd, maar als ik die in wil voegen als VST (ofzo) dan vind ie alleen Halionlive (zoiets)...

iemand die me daarmee kan helpen?


in de programma files map van cubase zetten en dan bij vst plugins ;) en dan staat hij erbij waarschijnlijk :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2010 23:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Stokbrood schreef:
uhm :$
heb een aantal handige tuts gevonden. Alleen ik heb nexus 2 geinstalleerd, maar als ik die in wil voegen als VST (ofzo) dan vind ie alleen Halionlive (zoiets)...

iemand die me daarmee kan helpen?


in de programma files map van cubase zetten en dan bij vst plugins ;) en dan staat hij erbij waarschijnlijk :thumbup:


Dankje :D heb de melodie van Crump net ff gemaakt :) werkt wel fijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2010 20:18 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb ook even een vraag over Cubase!

Ik ben al bezig geweest, en kan al vst's invoegen, een lekkere melo maken in de piano roll, wat effecten dr overheen gooien. Maaaar...

Als ik bijvoorbeeld een snare of hat uit de standaart samples wil invoegen en ik ga naar de "piano roll" dan kan ik nergens klikken en staat de piano er ook niet!

Kan iemand mij helpen?

Grzz Bart
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2010 17:07 
 
Hardtraxx Veteran

Ben er ook eens mee aan de slag gegaan, begint het een klein klein beetje in de gaten te krijgen, maar waarschijnlijk weet ik 80% nog niet haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2010 01:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bartjeee schreef:
Ik heb ook even een vraag over Cubase!

Ik ben al bezig geweest, en kan al vst's invoegen, een lekkere melo maken in de piano roll, wat effecten dr overheen gooien. Maaaar...

Als ik bijvoorbeeld een snare of hat uit de standaart samples wil invoegen en ik ga naar de "piano roll" dan kan ik nergens klikken en staat de piano er ook niet!

Kan iemand mij helpen?

Grzz Bart


Moet je een sampler downloaden. In Fl zit dat ding er standaar bij maar in cubase zul je er zelf een bij moeten zoeken. Ik gebruik zelf daarvoor Kontakt ;)

En heb ook zelf een vraag:P

Weet niet of anderen er ook last van hebben of hebben gehad, maar ik heb een project dat ik wil renderen naar mp3 maar als ie op ong 10 % is met renderen geeft ie aan dat ie een CPU overload heeft. Ik krijg dit niet weg wat dus erg vervelend is :P en gek genoeg heb ik m een paar min daarvoor ook nog gerendert dus snap er geen hout van. Heb het nog niet eerder gehad en het lijkt me sterk dat het aan mn cpu ligt die draait niet eens op max als ik cubase aan heb staan :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2010 19:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
Ben er ook eens mee aan de slag gegaan, begint het een klein klein beetje in de gaten te krijgen, maar waarschijnlijk weet ik 80% nog niet haha


ik zit denk ik op 99,9 % :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2010 19:48 
 
Hardtraxx Veteran

Stokbrood schreef:
freddyadu8 schreef:
Ben er ook eens mee aan de slag gegaan, begint het een klein klein beetje in de gaten te krijgen, maar waarschijnlijk weet ik 80% nog niet haha


ik zit denk ik op 99,9 % :(


Weet je al wel hoe je piano roll moet maken / vst's toevoegen ? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2010 19:49 
 
Hardtraxx Veteran

ja hoe kom je een beetje aan leuke vst,, ik heb een free vst keer gedownload en dat is gelukt maar er zoveel vst's hoe doen jullie dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2010 14:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nexus, Sylenth1, Z3ta+ , Pro-53, uTonic, Hydra, er zijn nog veel meer, gewoon op google zoeken 'hardstyle vst', vind je vanzelf wat leuke programma's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2010 22:48 
 
Hardtraxx Veteran

Misschien domme vraag, maar toch lukt het me niet.

Hoe kan ik 2 projecten samenvoegen, want ik heb 1 project met melo+synth en andere project zitten mijn kicks in, hoe kan ik deze tot 1 project maken ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2010 15:40 
 
Hardtraxx Veteran

freddyadu8 schreef:
Misschien domme vraag, maar toch lukt het me niet.

Hoe kan ik 2 projecten samenvoegen, want ik heb 1 project met melo+synth en andere project zitten mijn kicks in, hoe kan ik deze tot 1 project maken ?


Iemand ? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2010 15:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
freddyadu8 schreef:
Misschien domme vraag, maar toch lukt het me niet.

Hoe kan ik 2 projecten samenvoegen, want ik heb 1 project met melo+synth en andere project zitten mijn kicks in, hoe kan ik deze tot 1 project maken ?


Iemand ? :$


Ik werk niet met cubase maar lijkt me stug dat dat kan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2010 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hoe wil je het samen voegen dat lukt denk niet hoor je moet gewoon wat je hebt gemaakt samplen en in dat andere project stoppen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2010 17:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
Misschien domme vraag, maar toch lukt het me niet.

Hoe kan ik 2 projecten samenvoegen, want ik heb 1 project met melo+synth en andere project zitten mijn kicks in, hoe kan ik deze tot 1 project maken ?

Ik durf het niet met 100% te zeggen, maar volgens mij werkt cubase hierin vergelijkbaar als Logic.. Je kan daarbij de volledige instelling van een kanaal kopieren/opslaan.. Dan sla je dus je synth op, de effecten etc. Deze kan je dan in een ander project simpelweg plakken. Hoe dat precies in zn werk gaat bij Cubase weet ik dus niet, maar naar mijn weten is er wel zo'n mogelijkheid ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2010 17:34 
 
Hardtraxx Veteran

Oké dankje, zal er is naar opzoek gaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2010 17:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
freddyadu8 schreef:
Misschien domme vraag, maar toch lukt het me niet.

Hoe kan ik 2 projecten samenvoegen, want ik heb 1 project met melo+synth en andere project zitten mijn kicks in, hoe kan ik deze tot 1 project maken ?

Ik durf het niet met 100% te zeggen, maar volgens mij werkt cubase hierin vergelijkbaar als Logic.. Je kan daarbij de volledige instelling van een kanaal kopieren/opslaan.. Dan sla je dus je synth op, de effecten etc. Deze kan je dan in een ander project simpelweg plakken. Hoe dat precies in zn werk gaat bij Cubase weet ik dus niet, maar naar mijn weten is er wel zo'n mogelijkheid ;)


Zo heb ik dat ook altijd gedaan. Gwn presets en ev midi's maken van je instellingen en die later inladen in je nieuwe project ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 16:51 
 
Hardtraxx Newbie

freddyadu8 schreef:
Misschien domme vraag, maar toch lukt het me niet.

Hoe kan ik 2 projecten samenvoegen, want ik heb 1 project met melo+synth en andere project zitten mijn kicks in, hoe kan ik deze tot 1 project maken ?


Zojuist even aangemeld.. gelijk maar even antwoord geven op deze vraag,

Als ik het goed heb kan je je project exporten, dus niet naar .wav oid, maar gewoon je project met alle vst's en fx
Ga naar je andere project, en import jou synth project in je kick project. Het zou goed kunnen dat dit ook al kan met een gewoon project zonder export.
Gewoon ff bij file, import.

Succes.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner