Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 22:33 
 
Hardtraxx Veteran

Het lukt allemaal aardig,, Maar weet iemand een goede synth ofz,, ben nog geen een bruikbare tegen gekomen.. En hoe maak je met dit programma een kick>?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2009 12:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

T-boz schreef:
is Reason net zoiets als FL?
weet je miss hoe ik erachter kom hoe ik dat masteren gebeuren onder de knie kan krijgen?

Nee totaal niet. Het pakket is eigenlijk vrij op zichzelf.
Je moet maar eens een demo versie proberen:
http://www.propellerheads.se/download/i ... eason_demo

Mastering is een vak apart. Dit moet je echt aan de vakmensen over laten.
De basics kun je jezelf natuurlijk wel aanleren, maar echt 'masteren' is alleen voor de echte pro's weggelegd ;)
Een beetje info:
http://www.tweakheadz.com/mastering_your_audio.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2009 21:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
T-boz schreef:
is Reason net zoiets als FL?
weet je miss hoe ik erachter kom hoe ik dat masteren gebeuren onder de knie kan krijgen?

Nee totaal niet. Het pakket is eigenlijk vrij op zichzelf.
Je moet maar eens een demo versie proberen:
http://www.propellerheads.se/download/i ... eason_demo

Mastering is een vak apart. Dit moet je echt aan de vakmensen over laten.
De basics kun je jezelf natuurlijk wel aanleren, maar echt 'masteren' is alleen voor de echte pro's weggelegd ;)
Een beetje info:
http://www.tweakheadz.com/mastering_your_audio.htm


ok bedankt man ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2009 22:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

mastering kun je gwn leren. dr zijn mensen die dat van beroep doen maar dat hoeft niet te betekenen dat je het zelf niet kunt leren. Iedere artiest die al langer bezig is kan zelf wel masteren hoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2009 22:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Het lukt allemaal aardig,, Maar weet iemand een goede synth ofz,, ben nog geen een bruikbare tegen gekomen.. En hoe maak je met dit programma een kick>?


Synths binnen Cubase zijn niet zo. Qua kicks zou ik lekker de microtonic gebruiken of drumazon. Zelf opzoek gaan naar goede VST's en VSTi's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2009 09:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
Iedere artiest die al langer bezig is kan zelf wel masteren hoor ;)

Ja de meesten ook wel, alleen een track afmixen zodat ie release-waardig is, kan toch niet iedereen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2009 17:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
SoundTunerZ schreef:
Iedere artiest die al langer bezig is kan zelf wel masteren hoor ;)

Ja de meesten ook wel, alleen een track afmixen zodat ie release-waardig is, kan toch niet iedereen..


Int begin nog niet nee masteren duurt gwn lang om het te leren. Maar als ze al een tijdje op weg zijn masteren ze de tracks gwn zelf hoor ;) Zo hoor je soms ook gwn releases met echte slechte mastering, dat is dan wsl gwn door de beginnende artiesten zelf gedaan. Maar ja daar komen natuurlijk wel kosten bij kijken. Tis kiezen of delen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2009 19:08 
 
Hardtraxx Veteran

SoundTunerZ schreef:
San Miquel schreef:
SoundTunerZ schreef:
Iedere artiest die al langer bezig is kan zelf wel masteren hoor ;)

Ja de meesten ook wel, alleen een track afmixen zodat ie release-waardig is, kan toch niet iedereen..


Int begin nog niet nee masteren duurt gwn lang om het te leren. Maar als ze al een tijdje op weg zijn masteren ze de tracks gwn zelf hoor ;) Zo hoor je soms ook gwn releases met echte slechte mastering, dat is dan wsl gwn door de beginnende artiesten zelf gedaan. Maar ja daar komen natuurlijk wel kosten bij kijken. Tis kiezen of delen ;)


Lang niet iedereen mastert zijn tracks zelf hoor :huh:
Bij Fusion word dat een gedeelte door Zany gedaan, en bij Scantraxx gaan ze ook naar een of andere master-studio
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2009 22:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:

Lang niet iedereen mastert zijn tracks zelf hoor :huh:
Bij Fusion word dat een gedeelte door Zany gedaan, en bij Scantraxx gaan ze ook naar een of andere master-studio


Ik weet slechts van de hardstyle dat dbstf en scope hun tracks zelf doen. Van moh doen veel het zelf als het niet allemaal is. En bijv. lockdown van scope dj is door dbstf gemasterd in die tijd. Veel artiesten helpen elkaar ook met dat soort dingen. ;)

Mja ik weet zelf niet hoe het er bij fusion aan toe gaat dus zou best kunnen wat je zegt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2009 11:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
Mja ik weet zelf niet hoe het er bij fusion aan toe gaat dus zou best kunnen wat je zegt ;)

Tracks van bv. Bob worden door Zany gemastered.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2009 13:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik denk dat scantraxx het Hier laat masteren

ik weet alleen van het album project one dat het hier is gemasterd !
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2009 17:01 
 
Hardtraxx Veteran

En wat ik ooit gehoord heb is dat dov ook tracks masterd van een aantal scantraxx artiesten, maar dat weet ik niet zeker
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2009 18:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

D-Block & S-Te-Fan, Brennan Heart, HHZ en WSZ, The Prophet, Pila, Alpha Twins, Deepack, Charly Lownoise, Fausto, Dana, Pavo en Luna hebben allemaal al een keer bij die Arjan Rietvink gemasterd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2009 21:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Atraxisz schreef:
D-Block & S-Te-Fan, Brennan Heart, HHZ en WSZ, The Prophet, Pila, Alpha Twins, Deepack, Charly Lownoise, Fausto, Dana, Pavo en Luna hebben allemaal al een keer bij die Arjan Rietvink gemasterd

Heb jij ook de foto's lopen kijken op die site..? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2009 13:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Atraxisz schreef:
D-Block & S-Te-Fan, Brennan Heart, HHZ en WSZ, The Prophet, Pila, Alpha Twins, Deepack, Charly Lownoise, Fausto, Dana, Pavo en Luna hebben allemaal al een keer bij die Arjan Rietvink gemasterd

Heb jij ook de foto's lopen kijken op die site..? :P


Haha ja ik wou eerst alle foto's posten, maar zag dat het er best wel veel waren :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2009 14:08 
 
Donateur

San Miquel schreef:
Heb jij ook de foto's lopen kijken op die site..? :P

Ik ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2009 11:31 
 
Hardtraxx Veteran

DJ_Xtremer schreef:
Timmer schreef:
Het lukt allemaal aardig,, Maar weet iemand een goede synth ofz,, ben nog geen een bruikbare tegen gekomen.. En hoe maak je met dit programma een kick>?


Synths binnen Cubase zijn niet zo. Qua kicks zou ik lekker de microtonic gebruiken of drumazon. Zelf opzoek gaan naar goede VST's en VSTi's.


Ik ben nou al enige tijd bezig,, ben al stukken verder maar kan nog steeds microtonic of drumazon vinden :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2009 17:02 
 
Artiest

klopt zo werkte ik idd!

Als je jouw track zo goed als af hebt ga je luisteren naar je resultaat en her en der de volumes aanpassen dit is eigenlijk al een kleine vorm van masteren als volgens jouw oor alles lekker klinkt kun je hem inladen in bv cubase of soundforce en dan even opkrikken naar de 0 db of met een inflator(vst) het maximale er uithalen.
ook kun je er bv extra effecten of eq enz overheen zetten maar dit is meestal niet nodig.

GR.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2009 19:26 
 
Hardtraxx Veteran

dweazle schreef:
klopt zo werkte ik idd!

Als je jouw track zo goed als af hebt ga je luisteren naar je resultaat en her en der de volumes aanpassen dit is eigenlijk al een kleine vorm van masteren als volgens jouw oor alles lekker klinkt kun je hem inladen in bv cubase of soundforce en dan even opkrikken naar de 0 db of met een inflator(vst) het maximale er uithalen.
ook kun je er bv extra effecten of eq enz overheen zetten maar dit is meestal niet nodig.

GR.


Interessant ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2010 18:02 
 
Hardtraxxer

DJ_Xtremer schreef:
Timmer schreef:
Het lukt allemaal aardig,, Maar weet iemand een goede synth ofz,, ben nog geen een bruikbare tegen gekomen.. En hoe maak je met dit programma een kick>?


Synths binnen Cubase zijn niet zo. Qua kicks zou ik lekker de microtonic gebruiken of drumazon. Zelf opzoek gaan naar goede VST's en VSTi's.


als ik een tip mag geven, hoef je niet echt persé op die drum vst's af te gaan als je een goeie kick wilt maken. misschien leuk voor een punch... maar een vette bass krijg je er moeilijk uit. in hydra kan het opzich wel.. maar dan kan je het beste een punch en bass apart maken, wat ik laatst heb gedaan.

tip aan hydra gebruikers: blijf niet eeuwenlang klote met dirtkick deepkick of phatkick preset, je hebt er vrij weinig aan voor een zuivere hardstyle kick ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 20:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ben ik niet met je eens. Ik heb genoeg artiesten gehoord die zeiden dat ze aak gwn die presets gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 20:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
Ben ik niet met je eens. Ik heb genoeg artiesten gehoord die zeiden dat ze aak gwn die presets gebruiken.


aa je lult joh,
is niks van waar :huh:
whahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 20:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
Ben ik niet met je eens. Ik heb genoeg artiesten gehoord die zeiden dat ze aak gwn die presets gebruiken.

namen? :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 21:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
SoundTunerZ schreef:
Ben ik niet met je eens. Ik heb genoeg artiesten gehoord die zeiden dat ze aak gwn die presets gebruiken.

namen? :bomb:

Dj Harry, Fred de buurjongen en patrick jumpen ? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 22:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
_dp_ schreef:
SoundTunerZ schreef:
Ben ik niet met je eens. Ik heb genoeg artiesten gehoord die zeiden dat ze aak gwn die presets gebruiken.

namen? :bomb:

Dj Harry, Fred de buurjongen en patrick jumpen ? xd


dusss......................
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner